1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Математична гра "Перший мільйон"

Про матеріал

Перший мільйон в математичній скарбниці

(гра, присвячена цариці всіх наук - математиці)

Мета. Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, мобілізувати учнів на активне оволодіння програмним матеріалом. Розвивати через гру інтерес до математики, її історії, читанню додаткової літератури, логічне мислення, пам'ять, увагу, самостійність, кмітливість. Виховувати цілеспрямованість, упевненість у собі, вміння і навички розмірковувати, розширювати кругозір, а також свідоме відношення до набуття знань, які допомагають перемогти.

Перегляд файлу

Перший мільйон в математичній скарбниці
(гра, присвячена цариці всіх наук - математиці)

Мета. Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, мобілізувати учнів на активне оволодіння програмним матеріалом. Розвивати через гру інтерес до математики, її історії, читанню додаткової літератури, логічне мислення, пам’ять, увагу, самостійність, кмітливість. Виховувати цілеспрямованість, упевненість у собі, вміння і навички розмірковувати, розширювати кругозір, а також свідоме відношення до набуття знань, які допомагають перемогти.

Обладнання:

  1. П’ять презентацій з питаннями до гри.
  2. Табло, де вказані номери питань та відповідні їм суми.
  3. Призи.
  4. Аудіо записи.
  5. Висловлювання видатний людей про математику:

“Рано чи пізно будь-яка математична ідея знайде своє застосування у тій чи іншій справі”.

                                            О.М. Крилов

“Математика - це велична споруда, створена уявою людини, для пізнання всесвіту”

                                            Ле Корбюзьє

“Серед усіх наук, що відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика”

                                         С. Ковалевська

“Ніякої достовірності нема в науках там, де не можна застосувати ні однієї з математичних наук, і в тому, що не має зв’язку з математикою”

                                   Леонардо да Вінчі

 

Форма проведення: Гра.

 

Методичні рекомендації і правила проведення гри.

 

Щоб зацікавити учнів серйозністю гри, за кожну правильну відповідь, винагородою можуть служити наступні призи:

 

  1. Гумка.
  2. Простий олівець.
  3. Лінійка.
  4. Трикутник.
  5. Ручка.
  6. Зошит.
  7. Блокнот.
  8. Транспортир.
  9. Циркуль.
  10. Клей.
  11. SD–R диск
  12. Люмограф.
  13. Довідник з математики.
  14. Збірник задач дд ЗНО-2013.
  15. Збірник задач до математичних олімпіад.

 

Табло виглядатиме як на малюнку:

 

Номер питання

Сума

15

1 000 000

14

500 000

13

250 000

12

125 000

11

64 000

10

32 000

9

16 000

8

8000

7

4000

6

2000

5

1000

4

500

3

300

2

200

1

100

 

Неспалимі суми – за 5 і 10 питання.

Крім того, гравець має право на три підказки:

  1. 50 на 50;
  2. мудра порада друга (друг сидить окремо);
  3. допомога залу (по кількості піднятих рук).

 

У відбірковому турі право на участь у грі отримує той з учнів, хто швидше проставить правильну нумерацію у даному завданні відбіркового туру.

Для гри створюються презентації, в яких подані питання відбіркових турів та питання до ігор з варіантами відповідей. Всі презентації оснащені музичним супроводом.

Хід гри

Перша гра. Питання відбіркового туру

Розмістити кути по мірі зростання їх величини

  1.               тупий;
  2.               прямий;
  3.               розгорнутий;
  4.               гострий

Питання гри

1. Твердження, яке доводять:

  1.               аксіома
  2.               гіпотенуза
  3.               теорема
  4.               правило

2. Одиницею часу є:

  1.               1 км/год
  2.               1 доба
  3.               1 см
  4.               1 а

 

3. Яке з даних чисел є простим?

  1.               10
  2.               7
  3.               12
  4.               4

4. Тупокутний трикутник має:

  1.               один тупий кут
  2.               два тупих кута
  3.               три тупих кута
  4.               жодного
  1.               Процентом називається
  1.               половина
  2.               одна десята
  3.               третина
  4.               одна сота частина

6. Периметр квадрата обчислюється за формулою

  1.               P = 2a
  2.               P = a
  3.               P = 3a
  4.               P = 4a

7. На 5 і 3 ділиться число:

  1.               71725
  2.               55553
  3.               33115
  4.               24135

8. Косинусом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення:

  1.               прилеглого катета до протилежного
  2.               прилеглого катета до гіпотенузи
  3.               протилежного катета до гіпотенузи
  4.               протилежного катета до прилеглого

9. Яке число вважалося раніше щасливим?

  1.               1
  2.               3
  3.               7
  4.               10

10. На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1м один від одного. Весь ряд був завдовжки 25 м. Скільки було учнів?

  1.               25
  2.               24
  3.               26
  4.               27

11. Яка маса горобця?

  1.               10 г
  2.               60 г
  3.               200 г
  4.               550 г

12. Чиїм ім’ям названа теорема, що допомагає розв’язувати прямокутні трикутники?

  1.               Декарт
  2.               Евклід
  3.               Вієт
  4.               Піфагор

13. Кого з жінок-математиків назвали “небесною музою”?

  1.               Софі Жермен
  2.               Гортенцію Лепот
  3.               Гепатію Александрійську
  4.               Софію Ковалевську

14. “Математика – гімнастика розуму”. Чиї це слова?

  1.               О.В. Суворова
  2.               М.В. Келдиша
  3.               О.С. Пушкіна
  4.               М.В. Ломоносова

15. Хто з великих математиків ввів термін “функція”?

  1.               Л. Ейлер
  2.               Г. Лейбніц
  3.               П. Ферма
  4.               Р. Декарт

 

Друга гра. Питання відбіркового туру

Розташувати числа в порядку їх спадання

  1.               -5,3
  2.               4
  3.               0
  4.               1,5

Питання гри

1. Якщо один півень закричить з усієї сили, то одна людина прокинеться. Скільки повинно закричати півнів, щоб прокинулось чотири людини?

  1.               4
  2.               1
  3.               10
  4.               2

2. Прямий кут дорівнює

  1.               180
  2.               130
  3.               70
  4.               90

3. Сто помножити на три тисячі триста тринадцять дорівнює:

  1.               3331
  2.               33130
  3.               331300
  4.               13130

 

4. Сума суміжних кутів дорівнює:

  1.               240
  2.               90
  3.               180
  4.               100

5. При піднесенні степеня до степеня показники:

  1.               додаються
  2.               віднімаються
  3.               множаться
  4.               діляться

6. Якщо один з кутів прямокутного трикутника дорівнює 50, то другий кут цього трикутника дорівнює:

  1.               50
  2.               40
  3.               100
  4.               120

7. Найменший спільний дільник чисел 8 і -12 є число:

  1.               24
  2.               12
  3.               8
  4.               4

8. Тангенсом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення:

  1.               прилеглого катета до протилежного
  2.               протилежного катета до гіпотенузи
  3.               прилеглого катета до гіпотенузи
  4.               протилежного катета до прилеглого

9. “Трудова книжка” учня:

  1.               зошит
  2.               щоденник
  3.               підручник
  4.               табель

10. Скільки граней має новий шестигранний олівець?

  1.               8
  2.               6
  3.               3
  4.               12

11. Яке число у Стародавній Русі називали словом “Тьма”?

  1.               100
  2.               10000
  3.               1000
  4.               10

12. На глобусі через один градус проведено паралелі. Скільки всього кіл побудовано на глобусі?

  1.               179
  2.               180
  3.               181
  4.               178

13. Кого з великих математиків називали “батьком алгебри”?

  1.               Гаусса
  2.               Галуа
  3.               Вієта
  4.               Декарта

14. Хто з цих вчених - математиків загинув на дуелі?

  1.               Вієт
  2.               Лейбніц
  3.               Абель
  4.               Галуа

15. Хто з цих великих вчених - математиків жив у наш час?

  1.               Вієт
  2.               Фалес
  3.               Евклід
  4.               Піфагор

 

Третя гра. Питання відбіркового туру.

Вказати порядок виконання дій при обчисленні значення виразу

  1.               Дії в дужках
  2.               Дії І ступеня
  3.               Дії ІІ ступеня
  4.               Дії ІІІ ступеня

Питання гри

1. Одне яйце варять протягом 4-х хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити п’ять яєць?

  1.               4 хв
  2.               5 хв
  3.               20 хв
  4.               10 хв

2. Розгорнутий кут дорівнює:

  1.               90
  2.               180
  3.               30
  4.               70

3. Знайти суму чисел -12 і 10:

  1.               22
  2.               2
  3.               -22
  4.               -2

4. Сума внутрішніх кутів трикутника дорівнює:

  1.               90
  2.               180
  3.               270
  4.               360

5. При множенні степенів з однаковими основами показники степенів:

  1.               додаються
  2.               віднімаються
  3.               діляться
  4.               перемножаються

6. Довжина кола обчислюється за формулою:

  1.               C=2R
  2.               C=R
  3.               C=2R2
  4.               C=2D

7. На 2 і 3 ділиться число:

  1.               332
  2.               2121
  3.               5032
  4.               774

8. Теорема Піфагора

  1.               різниця квадратів катетів дорівнює квадрату гіпотенузи
  2.               сума квадратів катетів дорівнює квадрату гіпотенузи
  3.               сума катетів дорівнює гіпотенузі
  4.               різниця катетів дорівнює гіпотенузі

9. Величина кута - 30. Чому дорівнює величина цього кута, якщо його розглядати в лупу з двократним збільшенням?

  1.               60
  2.               30
  3.               90
  4.               120

10. Що визначає число ?

  1.               відношення довжини кола до його діаметра
  2.               відношення радіуса кола до його довжини
  3.               відношення довжини кола до його радіуса
  4.               відношення радіуса кола до його діаметра

11. Скільки буде, коли сотню поділити на четверту частину?

  1.               25
  2.               50
  3.               1/4
  4.               400

12.  Єгипетським називається прямокутний трикутник, сторони якого пропорційні числам:

  1.               2, 3, 4
  2.               3, 4, 5
  3.               1, 2, 3
  4.               2, 4, 8

13. Ім’ям якого вченого називається геометрія, що вивчається в школі?

  1.               Піфагор
  2.               Евклід
  3.               Архімед
  4.               Ньютон

14. Хто з великих математиків запропонував крапку, як знак множення?

  1.               Рене Декарт
  2.               Вільгельм Лейбніц
  3.               М.І. Лобачевський
  4.               Франсуа Вієт.

15. У якій країні дроби називали “ламаними числами”?

  1.               Стародавня Русь
  2.               Німеччина
  3.               Англія
  4.               Стародавня Греція

 

Четверта гра. Питання відбіркового туру

Розмістити значення виразів по мірі їх зростання

  1.               (-4)3
  2.               (-5)2
  3.               (-2)3
  4.               (-6)2

Питання гри

1. Основна геометрична фігура на площині:

  1.               пряма
  2.               квадрат
  3.               коло
  4.               півпряма

2. Одиницею маси є:

  1.               1 ц
  2.               1 с
  3.               1 км
  4.               1 га

3. Знайти різницю чисел 5 і -8

  1.               3
  2.               13
  3.               -3
  4.               -13

4. Гострокутний трикутник має гострих кутів:

  1.               один
  2.               два
  3.               три
  4.               жодного

5. На 3 ділиться число:

  1.               323
  2.               8124
  3.               9284
  4.               5042

6. Як називається відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони цього трикутника?

  1.               бісектриса
  2.               медіана
  3.               висота
  4.               перпендикуляр

7. Яка з числових нерівностей є правильною?

  1.               -6,4 < 5,4
  2.               - 5 > -4
  3.               7 < -10
  4.               -13 > 0

8. Синусом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення:

  1.               прилеглого катета до гіпотенузи
  2.               гіпотенузи до протилежного катета
  3.               протилежного катета до гіпотенузи
  4.               гіпотенузи до прилеглого катета

9. Яке число у Древньому Вавілоні вважалося священним?

  1.               3
  2.               7
  3.               10
  4.               12

10. Довжина звичайного олівця:

  1.               100 мм
  2.               188 мм
  3.               75 мм
  4.               315 мм

11. Скільки квадратів зображено на малюнку?

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.               8
  2.               10
  3.               11
  4.               13

12. Хто з великих математиків першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях?

  1.               Ньютон
  2.               Декарт
  3.               Лейбніц
  4.               Гаусс

13. Визначити довжини сторін прямокутника, у якого периметр і площа виражені одним і тим самим натуральним числом відповідних одиниць вимірювання.

  1.               2 і 3
  2.               3 і 6
  3.               2 і 4
  4.               1 і 10

 

14. Кому належать слова: “Математику вже тому вчити треба, що вона розум до порядку приводить?

  1.               О.С. Пушкін
  2.               Піфагор
  3.               Евклід
  4.               М.В. Ломоносов

15. Хто з великих математиків вперше наближено обчислив діаметр землі?

  1.               Вієт
  2.               Евклід
  3.               Ератосфен
  4.               Піфагор

П’ята гра. Питання відбіркового туру

Вказати порядок днів підряд

  1.               Завтра
  2.               Позавчора
  3.               Сьогодні
  4.               Післязавтра
  5.               Вчора

Питання гри

1. Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь?

  1.               15 км
  2.               60 км
  3.               30 км
  4.               20 км

2. Гострий кут може дорівнювати:

  1.               30
  2.               90
  3.               160
  4.               180

3. Який із заданих дробів є мішаним?

  1.               0,2
  2.               1/3
  3.               7/5
  4.               1 9/12

4. Прямокутний трикутник має:

  1.               один прямий кут
  2.               два прямі кути
  3.               три прямі кути
  4.               жодного

5. Число -8,2 міститься між сусідніми цілими числами:

  1.               -8 і -7
  2.               - 9 і -8
  3.               - 9 і - 10
  4.               -8 і -10

6. Площа круга обчислюється за формулою:

  1.               S = D2
  2.               S = 2R
  3.               S = R
  4.               S = R2

7. Скільки днів містить високосний рік?

  1.               360
  2.               365
  3.               366
  4.               369

8. Котангенсом гострого кута прямокутного трикутника називається:

  1.               відношення прилеглого катета до гіпотенузи
  2.               відношення прилеглого катета до протилежного
  3.               відношення протилежного катета до прилеглого
  4.               відношення протилежного катета до гіпотенузи.

9. Яке число називають “чортовою дюжиною”?

  1.               12
  2.               7
  3.               13
  4.               16

10. Яка маса учнівського зошита у 12 аркушів?

  1.               500 г
  2.               75 г
  3.               100 г
  4.               35 г

11. Скільки буде, коли 10 поділити на десяту частину?

  1.               10
  2.               1/10
  3.               100
  4.               0,1

12. Кого з великих математиків називали “королем математики”?

  1.               Піфагора
  2.               Вієта
  3.               Гаусса
  4.               Евкліда

13. Дідусь у ліфті, а онук по сходах піднімаються на 5-й поверх за 20 сек. За скільки секунд кожний піднімається на один поверх?

  1.               за 4 сек
  2.               за 1 сек
  3.               за 20 сек
  4.               за 5сек

14. Хто з великих математиків брав участь у кулачному бою на 58 Олімпіаді, яка проходила в 548 році до н.е.?

  1.               Архімед
  2.               Фалес Мілетський
  3.               Евклід
  4.               Піфагор

15. Хто була перша жінка-математик?

  1.               Софі Жермен
  2.               Софія Ковалевська
  3.               Гортензія Лепот
  4.               Гепатія Александрійська

 

аставки між турами

1. Реклама

1) Наша перукарня зробить вам хімію, а також фізику і математику

2) Чекаємо вас на уроках математики. Там навчать рахувати нулі на купюрах.

2. Смішинки

1) Петро прийшов на урок музики. Коли він відкрив футляр своєї скрипки, то вчитель здивовано вигукнув:  “Петя, але ж це не скрипка. Це автомат!” Петя почесав потилицю і похитав головою: “Цікаво, що батько буде робити зі скрипкою на базарі?

2) В магазині мотоциклів: “Вам запакувати, чи ви тут його розіб’єте?”

3. Проста арифметика

Викликає вчитель Люду,

Слабшу серед дітвори,

І питає:

- Скільки буде:

Десять поділить на три?

Розв’язать вона не може,

Звісно, знітилась, мовчить...

Вчитель каже:

- Так не гоже,

Прості дроби треба вчить.

Хай картоплі є десяток, -

Вчитель далі річ веде.

Розділи на трьох дівчаток.

То по скільки припаде?

Люда каже:

- Зайвий клопіт

І нащо мені це знать?

Я зварю їм ту картоплю,

Потовчу і хай їдять.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Сценарії
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
300
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку