Перший мільйон в математичній скарбниці
(гра, присвячена цариці всіх наук - математиці)
Мета. Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, мобілізувати учнів на активне оволодіння програмним матеріалом. Розвивати через гру інтерес до математики, її історії, читанню додаткової літератури, логічне мислення, пам'ять, увагу, самостійність, кмітливість. Виховувати цілеспрямованість, упевненість у собі, вміння і навички розмірковувати, розширювати кругозір, а також свідоме відношення до набуття знань, які допомагають перемогти.
Перший мільйон в математичній скарбниці
(гра, присвячена цариці всіх наук - математиці)
Мета. Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, мобілізувати учнів на активне оволодіння програмним матеріалом. Розвивати через гру інтерес до математики, її історії, читанню додаткової літератури, логічне мислення, пам’ять, увагу, самостійність, кмітливість. Виховувати цілеспрямованість, упевненість у собі, вміння і навички розмірковувати, розширювати кругозір, а також свідоме відношення до набуття знань, які допомагають перемогти.
Обладнання:
“Рано чи пізно будь-яка математична ідея знайде своє застосування у тій чи іншій справі”.
О.М. Крилов
“Математика - це велична споруда, створена уявою людини, для пізнання всесвіту”
Ле Корбюзьє
“Серед усіх наук, що відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика”
С. Ковалевська
“Ніякої достовірності нема в науках там, де не можна застосувати ні однієї з математичних наук, і в тому, що не має зв’язку з математикою”
Леонардо да Вінчі
Форма проведення: Гра.
Методичні рекомендації і правила проведення гри.
Щоб зацікавити учнів серйозністю гри, за кожну правильну відповідь, винагородою можуть служити наступні призи:
Табло виглядатиме як на малюнку:
Номер питання |
Сума |
15 |
1 000 000 |
14 |
500 000 |
13 |
250 000 |
12 |
125 000 |
11 |
64 000 |
10 |
32 000 |
9 |
16 000 |
8 |
8000 |
7 |
4000 |
6 |
2000 |
5 |
1000 |
4 |
500 |
3 |
300 |
2 |
200 |
1 |
100 |
Неспалимі суми – за 5 і 10 питання.
Крім того, гравець має право на три підказки:
У відбірковому турі право на участь у грі отримує той з учнів, хто швидше проставить правильну нумерацію у даному завданні відбіркового туру.
Для гри створюються презентації, в яких подані питання відбіркових турів та питання до ігор з варіантами відповідей. Всі презентації оснащені музичним супроводом.
Хід гри
Перша гра. Питання відбіркового туру
Розмістити кути по мірі зростання їх величини
Питання гри
1. Твердження, яке доводять:
2. Одиницею часу є:
3. Яке з даних чисел є простим?
4. Тупокутний трикутник має:
6. Периметр квадрата обчислюється за формулою
7. На 5 і 3 ділиться число:
8. Косинусом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення:
9. Яке число вважалося раніше щасливим?
10. На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1м один від одного. Весь ряд був завдовжки 25 м. Скільки було учнів?
11. Яка маса горобця?
12. Чиїм ім’ям названа теорема, що допомагає розв’язувати прямокутні трикутники?
13. Кого з жінок-математиків назвали “небесною музою”?
14. “Математика – гімнастика розуму”. Чиї це слова?
15. Хто з великих математиків ввів термін “функція”?
Друга гра. Питання відбіркового туру
Розташувати числа в порядку їх спадання
Питання гри
1. Якщо один півень закричить з усієї сили, то одна людина прокинеться. Скільки повинно закричати півнів, щоб прокинулось чотири людини?
2. Прямий кут дорівнює
3. Сто помножити на три тисячі триста тринадцять дорівнює:
4. Сума суміжних кутів дорівнює:
5. При піднесенні степеня до степеня показники:
6. Якщо один з кутів прямокутного трикутника дорівнює 50, то другий кут цього трикутника дорівнює:
7. Найменший спільний дільник чисел 8 і -12 є число:
8. Тангенсом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення:
9. “Трудова книжка” учня:
10. Скільки граней має новий шестигранний олівець?
11. Яке число у Стародавній Русі називали словом “Тьма”?
12. На глобусі через один градус проведено паралелі. Скільки всього кіл побудовано на глобусі?
13. Кого з великих математиків називали “батьком алгебри”?
14. Хто з цих вчених - математиків загинув на дуелі?
15. Хто з цих великих вчених - математиків жив у наш час?
Третя гра. Питання відбіркового туру.
Вказати порядок виконання дій при обчисленні значення виразу
Питання гри
1. Одне яйце варять протягом 4-х хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити п’ять яєць?
2. Розгорнутий кут дорівнює:
3. Знайти суму чисел -12 і 10:
4. Сума внутрішніх кутів трикутника дорівнює:
5. При множенні степенів з однаковими основами показники степенів:
6. Довжина кола обчислюється за формулою:
7. На 2 і 3 ділиться число:
8. Теорема Піфагора
9. Величина кута - 30. Чому дорівнює величина цього кута, якщо його розглядати в лупу з двократним збільшенням?
10. Що визначає число ?
11. Скільки буде, коли сотню поділити на четверту частину?
12. Єгипетським називається прямокутний трикутник, сторони якого пропорційні числам:
13. Ім’ям якого вченого називається геометрія, що вивчається в школі?
14. Хто з великих математиків запропонував крапку, як знак множення?
15. У якій країні дроби називали “ламаними числами”?
Четверта гра. Питання відбіркового туру
Розмістити значення виразів по мірі їх зростання
Питання гри
1. Основна геометрична фігура на площині:
2. Одиницею маси є:
3. Знайти різницю чисел 5 і -8
4. Гострокутний трикутник має гострих кутів:
5. На 3 ділиться число:
6. Як називається відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони цього трикутника?
7. Яка з числових нерівностей є правильною?
8. Синусом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення:
9. Яке число у Древньому Вавілоні вважалося священним?
10. Довжина звичайного олівця:
11. Скільки квадратів зображено на малюнку?
|
|
|
|
|
|
|
|
12. Хто з великих математиків першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях?
13. Визначити довжини сторін прямокутника, у якого периметр і площа виражені одним і тим самим натуральним числом відповідних одиниць вимірювання.
14. Кому належать слова: “Математику вже тому вчити треба, що вона розум до порядку приводить?
15. Хто з великих математиків вперше наближено обчислив діаметр землі?
П’ята гра. Питання відбіркового туру
Вказати порядок днів підряд
Питання гри
1. Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь?
2. Гострий кут може дорівнювати:
3. Який із заданих дробів є мішаним?
4. Прямокутний трикутник має:
5. Число -8,2 міститься між сусідніми цілими числами:
6. Площа круга обчислюється за формулою:
7. Скільки днів містить високосний рік?
8. Котангенсом гострого кута прямокутного трикутника називається:
9. Яке число називають “чортовою дюжиною”?
10. Яка маса учнівського зошита у 12 аркушів?
11. Скільки буде, коли 10 поділити на десяту частину?
12. Кого з великих математиків називали “королем математики”?
13. Дідусь у ліфті, а онук по сходах піднімаються на 5-й поверх за 20 сек. За скільки секунд кожний піднімається на один поверх?
14. Хто з великих математиків брав участь у кулачному бою на 58 Олімпіаді, яка проходила в 548 році до н.е.?
15. Хто була перша жінка-математик?
аставки між турами
1. Реклама
1) Наша перукарня зробить вам хімію, а також фізику і математику
2) Чекаємо вас на уроках математики. Там навчать рахувати нулі на купюрах.
2. Смішинки
1) Петро прийшов на урок музики. Коли він відкрив футляр своєї скрипки, то вчитель здивовано вигукнув: “Петя, але ж це не скрипка. Це автомат!” Петя почесав потилицю і похитав головою: “Цікаво, що батько буде робити зі скрипкою на базарі?
2) В магазині мотоциклів: “Вам запакувати, чи ви тут його розіб’єте?”
3. Проста арифметика
Викликає вчитель Люду,
Слабшу серед дітвори,
І питає:
- Скільки буде:
Десять поділить на три?
Розв’язать вона не може,
Звісно, знітилась, мовчить...
Вчитель каже:
- Так не гоже,
Прості дроби треба вчить.
Хай картоплі є десяток, -
Вчитель далі річ веде.
Розділи на трьох дівчаток.
То по скільки припаде?
Люда каже:
- Зайвий клопіт
І нащо мені це знать?
Я зварю їм ту картоплю,
Потовчу і хай їдять.