Інтерактивна гра "Великі перегони"

Про матеріал

Мета: Зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв'язки між математикою та іншими сферами життя; розвивати логічне мислення, самостійність, поглиблювати знання учнів з математики; виховувати пізнавальний інтерес до предмета.

Обладнання: комп'ютер, проектор, презентація, ватмани, олівці, бланки.

Перегляд файлу

Гра "Великі перегони"

для учнів 6 класів.

 

Мета: Зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв’язки між математикою та іншими сферами життя; розвивати логічне мислення, самостійність, поглиблювати знання учнів з математики; виховувати пізнавальний інтерес до предмета.

 

Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, ватмани, олівці,   бланки.

 

Хід проведення заходу

І. Організаційний момент

Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вас вітати на сьогоднішній грі «Великі перегони». Як відомо, в кожної гри є своя тематика, і нашій грі  не є винятком, отже, тема «Математика – цариця наук». (К.Гаусс.)

І у нас сьогодні інтелектуальний бій серед команд учнів 6 класів. Дві команди беруть участь у змаганнях у складі 5 учнів.

Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті. Під час гри відкриються зовсім другі сторони математики, на які не завжди і звертаєш увагу на уроці. Для багатьох учасників гра дасть можливість проявити свою любов до предмету, а для деяких може стати поштовхом до зацікавленості. Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.

Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу. Хай щастить!

     За ходом гри спостерігатиме журі. Яке оцінюватиме кожний етап змагання. Переможе команда, яка після всіх випробувань набере найбільшу кількість балів.

Шановні вболівальники, ви також будете брати участь у конкурсах, підтримувати учасників змагання. Нагадуємо, що не можна викрикувати, підказувати з місця, некоректно поводитися протягом проведення конкурсів.

І сьогодні в ролі судів будуть:

  • Людина, яка багато часу приділяє школі, завжди в курсі всіх подій, менеджер, лідер, професіонал, вчитель історії, який своїм горбом, своєю працею і високим професіоналізмом завоював авторитет у дітей і колег - _________________
  • Людина, яка не має відношення до математики, але яка «завжди в темі» і регулює так званим моніторингом успіху, користується популярністю, як серед учнів, так і серед учителів – _________________
  • Людина, яка також не має відношення до математики, а тому буде дуже об’єктивна до учасників, людина яку дуже люблять і поважають  всі учні  та вчителі  нашої школи  -  __________________

 

 

Наша сьогоднішня гра складається із таких конкурсів:

1 конкурс:    «Розминка» ( за кожну правильну відповідь 1 бал)

2 конкурс     «Математичний бій» ( за кожну правильну відповідь 1 бал)

3 конкурс    «Знайдіть числа»          (за правильну відповідь 5 балів)

4 конкурс   «Сім раз подумай, раз скажи» (за  кожну правильну відповідь 1 бал)

5 конкурс   «Капітанів»  ( за правильну відповідь 5 балів)

6 конкурс «Один за всіх» ( кожний правильний приклад  2 бали, бонус 3 бали команді яка перша впоралася)

7 конкурс   «Художники» ( на розсуд журі, максимальна оцінка 5 балів)

8 конкурс «Живі цифри» ( за кожне число 2 бали)

9 конкурс  «Точка зору» ( максимальна оцінка 3 бали)

 

 

1 конкурс:    Математична розминка

Математична розминка допоможе перевірити вашу увагу. Зараз вам будуть задаватися питання і кожна команда  буде обирати правильну відповідь, за допомогою табличок на вашому столі. Будьте уважні  за кожну правильну відповідь нараховується один бал.

 

  1. В якій фігурі А або Б ви побачили більшу кількість квадратів?

 

 

 

1)         Порівну                       2)          Б                               3)         А

 

Відповідь:  Б.

  1. Скільки трикутників є на малюнку?

 

  1.              10                        2)                  13                       3)                14  

 

 Відповідь:  13.

 

 

 

 

  1. Яка з поданих ліній найдовша?

 

 

 

 

 

1)             а                    2)                  б                     3)                с

 

 Відповідь:  Так дійсно  це як наше навчання, без початку і кінця, ми навчаємося упродовж усього життя.

 

  1. Перед вами множина чисел, запам’ятайте їх порядок  та  продемонструйте свою пам'ять?

 

( 7, 1, 12, 2, 6, 62, 8, 25, 11, 17)

 

 Поки наше журі підводить підсумки  першого конкурсу пропоную перегляд презентації « Архітектура є мовчазна математика».

 

 

  1. конкурс     “Математичний бій”.

  Я по черзі учасникам кожної команди задаватиму питання, за правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

  1. Знаки, за допомогою яких записують числа. (Цифри)
  2. Результат дії додавання. (Сума)
  3. Як називається сума всіх сторін прямокутника? (Периметр)
  4. Найменьше просте число (2)
  5. Чому дорівнює добуток всіх  цифр? (0)
  6. Назвати число, що складається з 20 десятків. (200)
  7. Сота частина метра. (Санти­метр)
  8.  На який кут повертається солдат за командою «кругом»? (180°)
  9. Розшифруйте НСД. (Найбільший спільний дільник)[V1]
  10. [V2] На двох руках 10 пальців, а на 10 ? (50)      
  1. Найменше натуральне число ? (один)
  2. Результат дії віднімання. (Різниця)
  3. Як називається  добуток довжини на ширину прямокутника? (Площа)
  4. Чому дорівнює добуток взаємно обернених чисел (1)
  5. Скільки кілограмів в половині тонни?

(500 кг)

  1. Як називається промінь, який ділить кут на два рівні кути? (бісектриса кута)
  2. Сота частина числа.  (Відсоток)
  3.  Число звичайного дробу під рисою? (Знаменник)
  4. Розшифруйте НСК. (Найменьше спільне кратне)
  5.  Якщо 2 десятки, помножити на 3 десятки, скільки буде десятків ? ( 60)

 

Поки журі підводить підсумки   математичного бою, я вам доведу , що протягом року вам майже ніколи вчитися в школі.

У році 365-366 днів. З них 52 неділі і, принаймні 10 вихідних, тому віднімаємо 62 дні. Літні і зимові канікули тримають не менше 100 днів. Отже , вже 162 дні. Вночі ви в школу не ходите, а ночі складають половину року, отже, ще 182 дні відпадає. Залишається  20 днів, але не весь день тримають заняття в школі, а не більше чверті дня, тому ще 15 днів відпадає, залишилось  всього лише 5 днів. Чи багато  чому можна навчитися?

  3 конкурс «Знайдіть числа»

       Ви ще з першого класу пам’ятаєте ребуси з числами ( 3буна, ті100…). Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму. Будьте уважні деякі  числа ховаються в словах.

    «Наша сім’я живе в столиці України – Києві. Київ є одним з найстаріших міст Європи. Йому понад півтори тисячі років. Київ по праву називають містом стародавньої культури, пам’ятником  нашої славної героїчної історії.

Прізвище  нашої родини Одинак. Батько працює сторожем  у магазині, мама працює  актрисою в театрі. Я - учень четвертого класу  Шевченківської школи номер двісті п'ять, мені десять років. В мене є дві сестритрирічна Аліна та семирічна Оленка. З  нами живе восьмидесятирічний дідусь, який часто за столом нам розповідає  про історію України, за  незалежність якої він боровся в молодості.»

 

(7+100+1+1500+100+100+1+1+100+3+4+205+10+2+3+3+7+80+100+100+100 = 2527)

Завдання для вболівальників.

  1. Що більше: третина чи половина? (Половина).
  2. Скільки нулів у запису числа один мільярд? (Дев’ять).
  3. На дубі три гілки, на кожній по 6 яблук. Скільки всього яблук на дубі? (0).
  4. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (кут)
  5. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6)
  6. Що з землі легко піднімеш, але далеко не закинеш? (Пір'я.)
  7. Три, три, три, три та три. Що отримаєш?    (дірку)
  8. Скільки речей можна покласти в порожню валізу?   (одну річ)
  9. П’ять копиць сіна та сім копиць сіна завезли разом. Що отримали?   (копицю)
  10.               Що важче 1кг пір’я чи 1кг заліза?     (однаково)
  11.               Двоє учнів грали в шахи дві години. Скільки часу грав кожний учень окремо? (2год)
  12.          Яким числом починається четвертий десяток? (31)
  13.               Скільки яєць можна з'їсти на голодний шлунок ? (одне)

 

         СЦЕНКА «ЧУДЕСА МАТЕМАТИКИ»

Два учні вчать домашнє завдання :

1.Ну що там у тебе?

2. Та знов задача. Сім учнів отримали 28 яблук, треба поділити  ці яблука так , щоб у кожного було порівну. Скільки яблук буде у кожного?

1.Та це ж  дуже просто. А умову ти зрозумів?

2. Так.

1.Так що для цього потрібно виконати?

2. Ділення.

1. Ну так діли!

2. Як відомо потрібно  яблук бути порівну 28/7

  _ 28

7

      7

13

 _ 21

 

    21

 

      0

 

 

 

Правильно ?

1. Так правильно, як  перевіряється ділення?

2. Множення.

1. Перевіряй

   13

     7

   21

+  7

   28

 

 

2. Так що, знову правильно ?  Значить виходить  13 яблук ? (другий учень всміхається)

А давай я  сам перевірю, додаванням, самий вірний спосіб.

1. А хіба так можна ? 

 

  13

+13

+13

+13

+13

+13

+13

=28

1. Так що 28?

2. 28

 

 

МУЗИЧНА ПАУЗА «Десь по світу»

 

 

 

  4 конкурс «Сім раз подумай, раз скажи»

В даному конкурсі  кожна команда повинна проявити свою кмітливість, уважність, дотепність і гостроту мислення. Для обох команд будуть представлені задачі, відповідь на які ви повинні записати у бланк відповідей, який ви отримали. З чого починається розв'язування задачі? Звичайно, з аналізу її умови. Але умову можна прочитати по-різному: прочитаєш неуважно — от і загублена головна ниточка. Перевіримо, чи вміють слухати команди умову задачі? За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал. (кожна команда отримує бланк відповідей, умова задачі зачитується для всіх однакова)

ЗАДАЧІ

1. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (шість)

2. 60 аркушів мають товщину 1 см. Яка товщина книги,  якщо в ній 240 сторінок?  (2)

3. Що більше 1год 40хв. чи 100 хв?( одинаково)

4. Звичайно місяць закінчується 30 або 31 числом. У якому місяці є число 28?

(у кожному)

5.  До двоцифрового числа дописали зліва цифру 5. На скільки при цьому збільшиться число? (на 500)

6. Всі знають, що два в квадраті - чотири, три в квадраті - дев'ять. А чому дорівнює кут в квадраті? ( 90)

7. Толя вищий за Петра, Петро вищий за Сашка, Дмитрик нижчий за Сашка. Хто з хлопчиків найвищий? (Толя)

8 . У Марини було ціле яблуко, дві половинки і чотири четвертинки. Скільки у неї було яблук. (3)

9 . На алеї по одну сторону ростуть  30 дерев. Яким   за рахунком від початку буде 13-те дерево пораховане  від кінця алеї? (18)

10. Яка цифра стоїть  на одинадцятому місті в ряді чисел від 1 до 11 ?

  ( 0) (1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 )

 

Тим часом поки наші команди працюють над розв’язанням задач, я вам покажу математичний фокус.

Я можу відгадати день тижня, який ви задумали. А як це можливо, а ось так, позначимо дні тижня числами від 1 до 7 по порядку, починаючи з понеділка.

Тепер візьміть будь-який день тижня, помножте його номер на 2, додайте 5, помножте цю суму на 5, тепер помножте на 10 і скажіть результат.

( 2х+5)•5•10=100х+250. Потрібно від названого числа відняти 250 і поділити на 100. От і все. Цією формулою ви можете користуватися для відгадування дня тижня, який задумав ваш товариш.

(350 - пн, 450 - вт, 550 - ср, 650 - чт, 750 - пт, 850 - сб, 950 - нд)

 

Відгадати дату народження.

Фокус навчить, як відгадати дату народження.
Секрет фокусу: Отже, для початку треба обрати "жертву", після чого попросити її про себе порахувати:
1. День свого народження (про себе) помножити на два.
2. До результату додати 5.
3. Отриманий результат помножити на 50.
4. Додати номер місяця, в якому народився.
     Попросіть людини сказати число. Потім просто відняти 250 від отриманого, і готово. Вийде 4 або 3 цифри. Перші 2 (може бути і одна цифра) - день, а дві останні – місяць народження.

(23х2)+5 = 51х50 = 2550 +11 = 2561 - 250 =  2311

 

 

5 конкурс   Капітанів

Прошу наших капітанів до дошки:

73% людей не змогли правильно відповісти на це питання правильно, але я сподіваюся що наші капітани впораються:

 

Відповідь: 20

 

Конкурс для вболівальникі  «Числа в прислівях і приказках»

 

1. Продовжіть фразу «У семи няньок дитина без …». (ока)

2. Скільки разів потрібно відміряти, щоб один раз відрізати? (7)

3. Скільки чекають обіцяного? (3 роки)

4. За скількома зайцями гоняться у відомому прислів’ї? (2)

5. Скільки разів краще побачити, ніж 100 разів почути? (один)

6. Скільки разів платить скупий? (Двічі).

7. Скільки людей одного не чекають?  (семеро)

8. Голова – добре, а ... краще(дві)

9. Старий друг краще нових ...(двух)

 

6  конкурс «Один за всіх»

 

Команди отримують по 5 пронумерованих геометричних фігур. На кожній із них  знаходиться завдання. Команда повинна розв'язати  завдання № 1, виконати і тільки потім взяти другу геометричну фігуру № 2 і т.д. Оскільки результат № 1 використається для складання виразу у фігурі № 2. Кожний приклад оцінюється у 2 бали.

Команда, яка першою справиться з даним завданням отримує бонус 3 бали.

 

1 команда

2 команда

  1. Скоротіть дріб:

 

  1. Скоротіть дріб: 

 

  1.          + - 1

 

  1.          + - 1

 

  1.      8

 

  1.         7

 

  1.          + 8,1 2,7

 

  1.         – 1,2 0,4

 

  1.           + 2у = 27

 

  1.         + 2у = 27

 

 

 

1 команда

2 команда

  1. Скоротіть дріб:

  1. Скоротіть дріб: 

  1. + - 1

  1. + - 1

  1. 8

4

  1. 7

10

  1. 4 + 8,1 2,7

7

  1. 10 – 1,2 0,4

7

  1. 7 + 2у = 27

10

  1. 7 + 2у = 27

10

 

 

 

 

 

 

 

 

7  конкурс   «Художники»

Зараз ми перевіримо, чи  вміють наші математики малювати.  Для виконання завдань цього конкурсу вам потрібно включити уяву й намалювати  з геометричних фігур тваринку. Творчий конкурс оцінюється в 5 балів.

 

Поки наші команди малюють, я Вам хочу розповісти про природний калькулятор « Таблиця множення на пальцях».

 

А поки наші учасники будуть працювати ми пограємо:

По черзі називаємо числа починаючи з одиниці, але замість числа 3 та чисел які містять 3 чи діляться на 3 говоримо своє ім’я. (1,2,п,4,5,п,7,8,п,10,11,п,п,14,п,16,17,п,19,20,п,22,п,п,25,26,п,28,29,п)

 

 

8 конкурс  "Живі цифри".

Члени команд прикріплюють картки до свого одягу з цифрами (попарно). Тепер кожен член команди – це жива цифра.

Потрібно правильно скласти числа, тому хто перший складе число, за кожне правильне число 2 бали.

(пари чисел на дитину 0 = 9, 1 = 5, 2 = 7, 3 = 6 ,4 = 8)

Склади числа :

  • 91238
  • 17640
  • 43259
  • Найменьше  число з даних цифр.
  • Число яке ділиться на 2
  • Число яке ділиться на 3
  • Число яке ділиться на 5

 

 

Гра "Задумай число".

(Ведучий запрошує на сцену учнів).

Ведучий. Задумай число, менше за 10, і запиши його на дошці так, щоб його бачили тільки глядачі.

Вони перевірятимуть правильність твоїх підрахунків.

Помнож число на 3, до результату додай 2, знайдену суму помнож на 3, до результату додай задумане число. Тепер закресли першу цифру і до числа, що залишилося, додай 2, знайдену суму поділи на 4 і до результату додай 8. У тебе вийшло 10.

 

9  конкурс   «Точка зору»

Отже, ви маєте повідомити свою точку зору з питання «Для чого потрібно вивча­ти математику». Максимальна оцінка — 3 бали. Поки учні готуються, свою точку зору пропону­ють уболівальники.

Дві команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали,

Що обидві – молодці!

 

Шановне наше журі, підрахуйте всі бали та оголосіть наших переможців.

Слово голові журі. (Підбиття підсумків, оголошення переможця, вручення нагороди «Найрозумніший»)

 

Підсумкове слово вчителя !

 

Якщо хочеш досягнути у житті своїм вершин,

Математику збагнути мусиш тонко до глибин.

Калькулятор і комп'ютер - хто сьогодні їх не зна?

Та над ними взяти гору може світла голова

Якщо хочеш бізнесменом після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми мусиш добре пам'ятать.

Не махай на все рукою, не лінуйся, а учись.

Бо чого навчишся в школі, знадобиться ще колись.

 

 

Дякуємо за увагу!

1

 


docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
1966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку