Мета: Зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв'язки між математикою та іншими сферами життя; розвивати логічне мислення, самостійність, поглиблювати знання учнів з математики; виховувати пізнавальний інтерес до предмета.
Обладнання: комп'ютер, проектор, презентація, ватмани, олівці, бланки.
Гра "Великі перегони"
для учнів 6 класів.
Мета: Зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв’язки між математикою та іншими сферами життя; розвивати логічне мислення, самостійність, поглиблювати знання учнів з математики; виховувати пізнавальний інтерес до предмета.
Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, ватмани, олівці, бланки.
Хід проведення заходу
І. Організаційний момент
Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вас вітати на сьогоднішній грі «Великі перегони». Як відомо, в кожної гри є своя тематика, і нашій грі не є винятком, отже, тема «Математика – цариця наук». (К.Гаусс.)
І у нас сьогодні інтелектуальний бій серед команд учнів 6 класів. Дві команди беруть участь у змаганнях у складі 5 учнів.
Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті. Під час гри відкриються зовсім другі сторони математики, на які не завжди і звертаєш увагу на уроці. Для багатьох учасників гра дасть можливість проявити свою любов до предмету, а для деяких може стати поштовхом до зацікавленості. Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.
Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу. Хай щастить!
За ходом гри спостерігатиме журі. Яке оцінюватиме кожний етап змагання. Переможе команда, яка після всіх випробувань набере найбільшу кількість балів.
Шановні вболівальники, ви також будете брати участь у конкурсах, підтримувати учасників змагання. Нагадуємо, що не можна викрикувати, підказувати з місця, некоректно поводитися протягом проведення конкурсів.
І сьогодні в ролі судів будуть:
Наша сьогоднішня гра складається із таких конкурсів:
1 конкурс: «Розминка» ( за кожну правильну відповідь 1 бал)
2 конкурс «Математичний бій» ( за кожну правильну відповідь 1 бал)
3 конкурс «Знайдіть числа» (за правильну відповідь 5 балів)
4 конкурс «Сім раз подумай, раз скажи» (за кожну правильну відповідь 1 бал)
5 конкурс «Капітанів» ( за правильну відповідь 5 балів)
6 конкурс «Один за всіх» ( кожний правильний приклад 2 бали, бонус 3 бали команді яка перша впоралася)
7 конкурс «Художники» ( на розсуд журі, максимальна оцінка 5 балів)
8 конкурс «Живі цифри» ( за кожне число 2 бали)
9 конкурс «Точка зору» ( максимальна оцінка 3 бали)
1 конкурс: Математична розминка
Математична розминка допоможе перевірити вашу увагу. Зараз вам будуть задаватися питання і кожна команда буде обирати правильну відповідь, за допомогою табличок на вашому столі. Будьте уважні за кожну правильну відповідь нараховується один бал.
1) Порівну 2) Б 3) А
Відповідь: Б.
Відповідь: 13.
1) а 2) б 3) с
Відповідь: Так дійсно це як наше навчання, без початку і кінця, ми навчаємося упродовж усього життя.
( 7, 1, 12, 2, 6, 62, 8, 25, 11, 17)
Поки наше журі підводить підсумки першого конкурсу пропоную перегляд презентації « Архітектура є мовчазна математика».
Я по черзі учасникам кожної команди задаватиму питання, за правильну відповідь команда отримує 1 бал.
|
(500 кг)
|
Поки журі підводить підсумки математичного бою, я вам доведу , що протягом року вам майже ніколи вчитися в школі.
У році 365-366 днів. З них 52 неділі і, принаймні 10 вихідних, тому віднімаємо 62 дні. Літні і зимові канікули тримають не менше 100 днів. Отже , вже 162 дні. Вночі ви в школу не ходите, а ночі складають половину року, отже, ще 182 дні відпадає. Залишається 20 днів, але не весь день тримають заняття в школі, а не більше чверті дня, тому ще 15 днів відпадає, залишилось всього лише 5 днів. Чи багато чому можна навчитися?
3 конкурс «Знайдіть числа»
Ви ще з першого класу пам’ятаєте ребуси з числами ( 3буна, ті100…). Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму. Будьте уважні деякі числа ховаються в словах.
«Наша сім’я живе в столиці України – Києві. Київ є одним з найстаріших міст Європи. Йому понад півтори тисячі років. Київ по праву називають містом стародавньої культури, пам’ятником нашої славної героїчної історії.
Прізвище нашої родини Одинак. Батько працює сторожем у магазині, мама працює актрисою в театрі. Я - учень четвертого класу Шевченківської школи номер двісті п'ять, мені десять років. В мене є дві сестри – трирічна Аліна та семирічна Оленка. З нами живе восьмидесятирічний дідусь, який часто за столом нам розповідає про історію України, за незалежність якої він боровся в молодості.»
(7+100+1+1500+100+100+1+1+100+3+4+205+10+2+3+3+7+80+100+100+100 = 2527)
Завдання для вболівальників.
СЦЕНКА «ЧУДЕСА МАТЕМАТИКИ»
Два учні вчать домашнє завдання :
1.Ну що там у тебе?
2. Та знов задача. Сім учнів отримали 28 яблук, треба поділити ці яблука так , щоб у кожного було порівну. Скільки яблук буде у кожного?
1.Та це ж дуже просто. А умову ти зрозумів?
2. Так.
1.Так що для цього потрібно виконати?
2. Ділення.
1. Ну так діли!
2. Як відомо потрібно яблук бути порівну 28/7
_ 28 |
7 |
7 |
13 |
_ 21 |
|
21 |
|
0 |
|
|
|
Правильно ?
1. Так правильно, як перевіряється ділення?
2. Множення.
1. Перевіряй
13 |
|
7 21 + 7 |
|
28 |
|
2. Так що, знову правильно ? Значить виходить 13 яблук ? (другий учень всміхається)
А давай я сам перевірю, додаванням, самий вірний спосіб.
1. А хіба так можна ?
13
+13
+13
+13
+13
+13
+13
=28
1. Так що 28?
2. 28
МУЗИЧНА ПАУЗА «Десь по світу»
4 конкурс «Сім раз подумай, раз скажи»
В даному конкурсі кожна команда повинна проявити свою кмітливість, уважність, дотепність і гостроту мислення. Для обох команд будуть представлені задачі, відповідь на які ви повинні записати у бланк відповідей, який ви отримали. З чого починається розв'язування задачі? Звичайно, з аналізу її умови. Але умову можна прочитати по-різному: прочитаєш неуважно — от і загублена головна ниточка. Перевіримо, чи вміють слухати команди умову задачі? За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал. (кожна команда отримує бланк відповідей, умова задачі зачитується для всіх однакова)
ЗАДАЧІ
1. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (шість)
2. 60 аркушів мають товщину 1 см. Яка товщина книги, якщо в ній 240 сторінок? (2)
3. Що більше 1год 40хв. чи 100 хв?( одинаково)
4. Звичайно місяць закінчується 30 або 31 числом. У якому місяці є число 28?
(у кожному)
5. До двоцифрового числа дописали зліва цифру 5. На скільки при цьому збільшиться число? (на 500)
6. Всі знають, що два в квадраті - чотири, три в квадраті - дев'ять. А чому дорівнює кут в квадраті? ( 90)
7. Толя вищий за Петра, Петро вищий за Сашка, Дмитрик нижчий за Сашка. Хто з хлопчиків найвищий? (Толя)
8 . У Марини було ціле яблуко, дві половинки і чотири четвертинки. Скільки у неї було яблук. (3)
9 . На алеї по одну сторону ростуть 30 дерев. Яким за рахунком від початку буде 13-те дерево пораховане від кінця алеї? (18)
10. Яка цифра стоїть на одинадцятому місті в ряді чисел від 1 до 11 ?
( 0) (1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 )
Тим часом поки наші команди працюють над розв’язанням задач, я вам покажу математичний фокус.
Я можу відгадати день тижня, який ви задумали. А як це можливо, а ось так, позначимо дні тижня числами від 1 до 7 по порядку, починаючи з понеділка.
Тепер візьміть будь-який день тижня, помножте його номер на 2, додайте 5, помножте цю суму на 5, тепер помножте на 10 і скажіть результат.
( 2х+5)•5•10=100х+250. Потрібно від названого числа відняти 250 і поділити на 100. От і все. Цією формулою ви можете користуватися для відгадування дня тижня, який задумав ваш товариш.
(350 - пн, 450 - вт, 550 - ср, 650 - чт, 750 - пт, 850 - сб, 950 - нд)
Відгадати дату народження.
Фокус навчить, як відгадати дату народження.
Секрет фокусу: Отже, для початку треба обрати "жертву", після чого попросити її про себе порахувати:
1. День свого народження (про себе) помножити на два.
2. До результату додати 5.
3. Отриманий результат помножити на 50.
4. Додати номер місяця, в якому народився.
Попросіть людини сказати число. Потім просто відняти 250 від отриманого, і готово. Вийде 4 або 3 цифри. Перші 2 (може бути і одна цифра) - день, а дві останні – місяць народження.
(23х2)+5 = 51х50 = 2550 +11 = 2561 - 250 = 2311
5 конкурс Капітанів
Прошу наших капітанів до дошки:
73% людей не змогли правильно відповісти на це питання правильно, але я сподіваюся що наші капітани впораються:
Відповідь: 20
Конкурс для вболівальникі «Числа в прислів’ях і приказках»
1. Продовжіть фразу «У семи няньок дитина без …». (ока)
2. Скільки разів потрібно відміряти, щоб один раз відрізати? (7)
3. Скільки чекають обіцяного? (3 роки)
4. За скількома зайцями гоняться у відомому прислів’ї? (2)
5. Скільки разів краще побачити, ніж 100 разів почути? (один)
6. Скільки разів платить скупий? (Двічі).
7. Скільки людей одного не чекають? (семеро)
8. Голова – добре, а ... краще(дві)
9. Старий друг краще нових ...(двух)
6 конкурс «Один за всіх»
Команди отримують по 5 пронумерованих геометричних фігур. На кожній із них знаходиться завдання. Команда повинна розв'язати завдання № 1, виконати і тільки потім взяти другу геометричну фігуру № 2 і т.д. Оскільки результат № 1 використається для складання виразу у фігурі № 2. Кожний приклад оцінюється у 2 бали.
Команда, яка першою справиться з даним завданням отримує бонус 3 бали.
1 команда |
2 команда |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 команда |
2 команда |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
10 |
|
7 |
|
7 |
|
10 |
|
10 |
7 конкурс «Художники»
Зараз ми перевіримо, чи вміють наші математики малювати. Для виконання завдань цього конкурсу вам потрібно включити уяву й намалювати з геометричних фігур тваринку. Творчий конкурс оцінюється в 5 балів.
Поки наші команди малюють, я Вам хочу розповісти про природний калькулятор « Таблиця множення на пальцях».
А поки наші учасники будуть працювати ми пограємо:
По черзі називаємо числа починаючи з одиниці, але замість числа 3 та чисел які містять 3 чи діляться на 3 говоримо своє ім’я. (1,2,п,4,5,п,7,8,п,10,11,п,п,14,п,16,17,п,19,20,п,22,п,п,25,26,п,28,29,п)
8 конкурс "Живі цифри".
Члени команд прикріплюють картки до свого одягу з цифрами (попарно). Тепер кожен член команди – це жива цифра.
Потрібно правильно скласти числа, тому хто перший складе число, за кожне правильне число 2 бали.
(пари чисел на дитину 0 = 9, 1 = 5, 2 = 7, 3 = 6 ,4 = 8)
Склади числа :
Гра "Задумай число".
(Ведучий запрошує на сцену учнів).
Ведучий. Задумай число, менше за 10, і запиши його на дошці так, щоб його бачили тільки глядачі.
Вони перевірятимуть правильність твоїх підрахунків.
Помнож число на 3, до результату додай 2, знайдену суму помнож на 3, до результату додай задумане число. Тепер закресли першу цифру і до числа, що залишилося, додай 2, знайдену суму поділи на 4 і до результату додай 8. У тебе вийшло 10.
9 конкурс «Точка зору»
Отже, ви маєте повідомити свою точку зору з питання «Для чого потрібно вивчати математику». Максимальна оцінка — 3 бали. Поки учні готуються, свою точку зору пропонують уболівальники.
Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві – молодці!
Шановне наше журі, підрахуйте всі бали та оголосіть наших переможців.
Слово голові журі. (Підбиття підсумків, оголошення переможця, вручення нагороди «Найрозумніший»)
Підсумкове слово вчителя !
Якщо хочеш досягнути у житті своїм вершин,
Математику збагнути мусиш тонко до глибин.
Калькулятор і комп'ютер - хто сьогодні їх не зна?
Та над ними взяти гору може світла голова
Якщо хочеш бізнесменом після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми мусиш добре пам'ятать.
Не махай на все рукою, не лінуйся, а учись.
Бо чого навчишся в школі, знадобиться ще колись.
Дякуємо за увагу!
1