Інтерактивне розвиткове заняття: «Дружба»
Мета: визначити, що таке дружба; розвивати дружбу в межах групи; зрозуміти взаємозв’язок між собою та іншими людьми свого оточення.
Матеріали: чисті аркуші паперу, анкета, олівці, фломастери
Хід заняття
1. Вступне слово керівника групи. Мотивація. Оголошення теми. Очікувані результати
2.Розминка
Під час розминки керівник просить назвати учасників відомі їм крилаті вислови, афоризми чи прислів’я (приказки) на тему дружби.
Якщо учасники не можуть назвати, то керівник називає сам (підготувавши заздалегідь).
3.Вправа «Коло відносин»
Керівник просить учасників на чистому аркуші паперу написати посередині своє ім’я, а потім намалювати кола за зразком(див. нижче), у які вони вписують імена своїх знайомих, колег, приятелів. Потім керівник просить учасників написати адреси, номери телефонів вищевказаних людей. Після виконання - обговорення виконаної роботи.
4.Анкетування «Найближчі друзі»
Керівник роздає учасникам анкету(див.нижче). У першій колонці учасники записують імена тих, кого вони вважають найближчими друзями, а також тих, чий адреси і телефони вони знають напам’ять. Далі вони навпроти кожного імені записують відповідні знаки, згідно наступної інструкції:
1. Літеру «Е» поруч з іменами тих, кому з радістю зателефонував би в цей момент;
2. Літеру «Г» поруч з іменами тих, з ким в першу чергу поділився б доброю новиною;
3. Літеру «К» поруч з іменами тих, до кого звернувся б у хвилини суму.
4. Літеру «Л» поруч з іменами тих, з ким працював (працюю) або спільно займалися чимось на минулому тижні;
5. Літеру «И» поруч з іменами тих, до кого найчастіше дослухаєшся;
6. Літеру «П» поруч з іменами тих, з ким найчастіше любиш розмовляти;
7. Літеру «Р» поруч з іменами тих, з ким хотів би розірвати відносини.
Імена: Буквені позначки:
5. Загальне обговорення
Аналіз відповідей за такими питаннями:
6. Підсумки. Рефлексія. Запитання для обговорення:
Чи здійснилися мої очікування?
Що я отримав завдяки вправам?
Які почуття та емоції переживаю?