Інтерактивне розвиткове заняття: «Кризи і невдачі»
Мета: вчити підлітків та молодь розумно долати кризи, формувати вміння будувати дієву стратегію дій, протистояти негативним почуттям, зневірі; виховувати мужність і бажання йти вперед попри усі невдачі і проблеми.
Матеріали: папір для малювання, кольорові олівці, коробочка «Скринька труднощів»
Хід заняття
1. Вступне слово керівника групи. Мотивація. Оголошення теми. Очікувані результати
У вступному слові керівник порівнює людину, яка бореться з труднощами, долає небезпеки, із маленьким човником, що раптом потрапивши у сильний шторм, бореться з хвилями, щоб не піти на дно.
2. Вправа «Човен»
Учасникам пропонується уявити себе човником, який потрапив у сильний шторм і рішуче бореться з хвилями. Після чого пропонуються питання, над якими учасники повинні кілька хвилин поміркувати, використовуючи власну фантазію:
Обміркувавши питання, кожен з учасників малює «свого човника» за допомогою арт-засобів. Після завершення роботи над малюнками, відбувається презентація(можна в групах або в парах),підчас якої учасник ділиться своїми думками щодо особистих переживань, емоцій.
3. Вправа «У полоні»
Інструкція: «Шановні діти (молодь), заплющіть очі та уявіть собі, що ви вирушили в подорож. Вам дуже багато довелося пройти. Ви надзвичайно втомилися і впали на землю, щоб відпочити. Ви заснули, і вам сниться чудовий сон про прохолоду. Ви прокидаєтеся в страшному здивуванні і розумієте, що потрапили у полон. Як ви туди потрапили? Хто вас полонив? Для чого? Які ваші дії? Якою була ваша перша реакція на цю нову неприємну ситуацію? Напишіть історію свого полону й опишіть, як далі розвивалися події. Дайте назву своїй історії». Презентація своїх історій, учасники пояснюють свої заголовки до історій.
4.Вправа «Скринька труднощів»
Учасникам пропонується написати на маленьких папірцях свої проблеми, труднощі і покласти їх у так звану «Скриньку труднощів», і подумки уявити собі, що, поклавши їх туди, вони обов’язково будуть вирішені, а труднощі теж владнаються.
5.Підсумки. Обговорення питань:
Якими були мої перші думки?
Які почуття переживав (переживала), як тільки зрозумів, що мене взято у полон?
Що мені подобається в моїй історії?
В які пастки можуть потрапити мої однолітки?
Що можуть зробити мої однолітки для того, щоб подолати кризу?
Як діти (молодь) можуть ще більше ускладнити свою ситуацію?
Які кризи є небезпечними для моїх однолітків?
Що може зробити сім’я, яку спіткала криза?