Інтерактивне розвиткове заняття: "Кризи і невдачі"

Про матеріал
Мета даного інтерактивного заняття: вчити підлітків та молодь розумно долати кризи, формувати вміння будувати дієву стратегію дій, протистояти негативним почуттям, зневірі; виховувати мужність і бажання йти вперед попри усі невдачі і проблеми. Також сприяє формуванню і розвитку копінг-ресурсів як складових копінг-поведінки.
Перегляд файлу

Інтерактивне розвиткове заняття: «Кризи і невдачі»

Мета: вчити підлітків та молодь розумно долати кризи, формувати вміння будувати дієву стратегію дій, протистояти негативним почуттям, зневірі; виховувати мужність і бажання йти вперед попри усі невдачі і проблеми.

Матеріали:  папір для малювання, кольорові олівці, коробочка «Скринька труднощів»

 

Хід заняття

1. Вступне слово керівника групи. Мотивація. Оголошення теми. Очікувані результати

У вступному слові керівник порівнює людину, яка бореться з труднощами, долає небезпеки, із маленьким човником, що раптом потрапивши у сильний шторм, бореться з хвилями, щоб не піти на дно.

2. Вправа «Човен»

Учасникам пропонується уявити себе човником, який потрапив у сильний шторм і рішуче бореться з хвилями. Після чого пропонуються питання, над якими учасники повинні кілька хвилин поміркувати, використовуючи власну фантазію:

  • «Уявляючи себе таким човником, що ви робитимете?»
  • «Які думки допомагатимуть вам переборювати природну стихію?»
  • «Чим ви допомагатимете собі?»
  • «Що ви відчуватимете?»
  • «Як ви втримаєтеся на воді?»
  • «Як довго триватиме шторм?»
  • «Чим закінчиться ваша боротьба з вітром та хвилями?»

Обміркувавши питання, кожен з учасників малює «свого човника» за допомогою арт-засобів. Після завершення роботи над малюнками, відбувається презентація(можна в групах або в парах),підчас якої учасник ділиться своїми думками щодо особистих переживань, емоцій.

 

3. Вправа «У полоні»

Інструкція: «Шановні діти (молодь), заплющіть очі та уявіть собі, що ви вирушили в подорож. Вам дуже багато довелося пройти. Ви надзвичайно втомилися і впали на землю, щоб відпочити. Ви заснули,  і вам сниться чудовий сон про прохолоду. Ви прокидаєтеся в страшному здивуванні і розумієте, що потрапили у полон. Як ви туди потрапили? Хто вас полонив? Для чого? Які ваші дії? Якою була ваша перша реакція на цю нову неприємну ситуацію? Напишіть історію свого полону й опишіть, як далі розвивалися події. Дайте назву своїй історії». Презентація своїх історій, учасники  пояснюють свої заголовки до історій.

4.Вправа «Скринька труднощів»

Учасникам пропонується написати на маленьких папірцях свої проблеми, труднощі  і покласти їх у так звану «Скриньку труднощів», і подумки уявити собі, що, поклавши їх туди, вони обов’язково будуть вирішені, а труднощі теж владнаються.

5.Підсумки. Обговорення  питань:

     Якими були мої перші думки?

     Які почуття переживав (переживала), як тільки зрозумів, що мене взято у полон?

      

     Що мені подобається в моїй історії?

     В які пастки можуть потрапити мої однолітки?

     Що можуть зробити мої однолітки для того, щоб подолати кризу?

     Як діти (молодь) можуть ще більше ускладнити свою ситуацію?

     Які кризи є небезпечними для моїх однолітків?

     Що може зробити сім’я, яку спіткала криза?

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 грудня 2023
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку