Інтерактивне розвиткове заняття «Я і моя сім’я»
Мета: показати, в чому і як можна змінити свої дії в сім’ї; яким чином можна пов’язати високу оцінку сім’ї із діяльністю на її загальний добробут.
Матеріали: анкета, аркуш із гербом сім’ї, фломастери, різнокольорові картки.
Хід заняття
1. Вступне слово керівника групи. Мотивація. Оголошення теми. Очікувані результати
2.Вправа «Моя сім’я»
Керівник групи роздає учасникам комплект із 9-ти різнокольорових карток і анкету «Моя сім’я» (див. нижче) і пояснює завдання: «На кольорові картки запишіть ті твердження анкети, на які у вас відповідь «так». Кожна картка – це оцінка власної сім’ї». Після виконання завдання учасники підраховують кількість заповнених карток. Чим більше таких карток має учасник, тим більшим у нього є позитивний погляд на свою сім’ю.
Анкета «Моя сім’я».
1. Я пишаюся своєю родиною.
2. Моя родина може бути прикладом для інших.
3. У майбутньому я хотів би мати власну родину, як та, у якій мене виховують(або виховували) і турбуються про мене.
4. Мені подобається бути зі своєю родиною.
5. У моїй родині усім добре і комфортно.
6. Багато справ я роблю спільно зі своєю родиною.
7. У мене вдома переважає радість і щастя.
8. Сумую, коли на тривалий час змушений залишити свою домівку.
9. Вільний час люблю проводити у колі родини, а не з іншими людьми.
Примітка. За відповідь «так» - 1 бал, за «ні» - 0 балів.
3. Вправа «Хто мені допомагає»
Інструктаж: «Дорогі учасники, дуже часто люди розповідають позитивно про свою сім’ю, в глибині душі бажаючи, щоб їхня родина була прекрасною. Насправді ж нерідко буває так, що, прикрашаючи розповідь про свою сім’ю, ми фактично не пов’язані з нею міцними зв’язками. Існує багато способів і можливостей перевірити наскільки міцними і позитивними є наші зв’язки з сім’єю. Це ми зараз і зробимо. Уявіть собі, що ви опинилися у надзвичайно важкій ситуації (наприклад, у школі або з друзями), що на вас чекають великі неприємності. До кого із перерахованих нижче людей ви звернулися б за допомогою (з кожної пари треба обрати і записати одну людину):
- мати, бабуся (дідусь)
- мати, вчителька (вчитель)
- мати, батько
- мати, сестра
- мати, товариш (подруга)
- мати, інша особа (записати, хто саме)
- батько, бабуся (дідусь)
- батько, вчитель, вчителька
- батько, сестра (брат)
- батько, друг (подруга)
- батько, інша особа (записати, хто саме).
4. Самоаналіз відповідей за такими запитаннями: