Інтерактивне розвиткове заняття: "Я і моя сім'я"

Про матеріал
Інтерактивне розвиткове заняття: "Я і моя сім'я" входить до дидактичного збірника "У пошуках копінг-ресурсів", метою якого є сприяння розвитку і формуванню у підлітків та молоді копінг-ресурсів, як складової копінг-поведінки. Метою даного розвиткового заняття є показати, в чому і як можна змінити свої дії в сім’ї; яким чином можна пов’язати високу оцінку сім’ї із діяльністю на її загальний добробут.
Перегляд файлу

Інтерактивне розвиткове заняття «Я і моя сім’я»

 

Мета:  показати, в чому і як можна змінити свої дії в сім’ї; яким чином можна пов’язати високу оцінку сім’ї із діяльністю на її загальний добробут.

Матеріали: анкета, аркуш із гербом сім’ї, фломастери, різнокольорові картки.

 

Хід заняття

1. Вступне слово керівника групи. Мотивація. Оголошення теми. Очікувані результати

2.Вправа «Моя сім’я»

Керівник групи роздає учасникам комплект із 9-ти різнокольорових карток і анкету «Моя сім’я» (див. нижче) і пояснює завдання: «На кольорові картки запишіть ті твердження анкети, на які у вас відповідь «так». Кожна картка – це оцінка власної сім’ї». Після виконання завдання учасники підраховують кількість заповнених карток. Чим більше таких карток має учасник, тим більшим у нього є позитивний погляд на свою сім’ю.

 

Анкета «Моя сім’я».

1. Я пишаюся своєю родиною.

2. Моя родина може бути прикладом для інших.

3. У майбутньому я хотів би мати власну родину, як та, у якій мене виховують(або виховували) і турбуються про мене.

4. Мені подобається бути зі своєю родиною.

5. У моїй родині усім добре і комфортно.

6. Багато справ я роблю спільно зі своєю родиною.

7. У мене вдома переважає радість і щастя.

8. Сумую, коли на тривалий час змушений залишити свою домівку.

9. Вільний час люблю проводити у колі родини, а не з іншими людьми.

Примітка. За відповідь «так» - 1 бал, за «ні» - 0 балів.

 

3. Вправа «Хто мені допомагає» 

Інструктаж: «Дорогі учасники, дуже часто люди розповідають позитивно про свою сім’ю, в глибині душі бажаючи, щоб їхня родина була прекрасною. Насправді ж нерідко буває так, що, прикрашаючи розповідь про свою сім’ю, ми фактично не пов’язані з нею міцними зв’язками. Існує багато способів і можливостей перевірити наскільки міцними і позитивними є наші зв’язки з сім’єю. Це ми зараз і зробимо. Уявіть собі, що ви опинилися у надзвичайно важкій ситуації (наприклад, у школі або з друзями), що на вас чекають великі неприємності. До кого із перерахованих нижче людей ви звернулися б за допомогою (з кожної пари треба обрати і записати одну людину):

- мати, бабуся (дідусь)

- мати, вчителька (вчитель)

- мати, батько

- мати, сестра

- мати, товариш (подруга)

- мати, інша особа (записати, хто саме)

- батько, бабуся (дідусь)

- батько, вчитель, вчителька

- батько, сестра (брат)

- батько, друг (подруга)

- батько, інша особа (записати, хто саме).

4. Самоаналіз відповідей за такими запитаннями:

  • До кого я найчастіше звертаюся  за допомогою: до членів сім’ї чи до людей, які не належать до сім’ї?
  • Чим це можна пояснити?
  • Чи хочу я щось змінити у своїх відносинах із членами сім’ї?

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку