План-конспект
Позакласного виховного заняття на тему
«Цінність людини – в її унікальності!»
Мета: довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості,допомогти кожному з учнів знайти в собі те, що відрізняє їх від інших.
Обладнання: стікери, аркуші А4, ручка, прикраса для волосся, ножниці, тканина, банка.
Хід заняття
І. Вступна частина
1.1 Привітання
Доброго дня ті, хто народився взимку
Доброго дня всім!
1.2 Вправа «комплімент»
А як давно кожному з вас говорили компліменти?
Кожний повинен уважно подивитися на тих,хто поруч,і подумати,яка риса характеру чи звичка найбільше подобається і сказати комплімент. Кому зробили комплімент, повинен подякувати і зробити свій комплімент сусідові.
Усі люблять компліменти,кожна людина прагне набути
власної значущості. Це дуже важлива властивість людської природи – бажання бути оціненою як належить.
1.3 Повідомлення теми і мети
Тому тема нашої виховної години сьогодні дещо незвичайна: «Цінність людини – в її унікальності!»
Мета – довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості, допомогти кожному з вас знайти в собі те, що відрізняє вас від інших.
ІІ.Основна частина
2.1 Інформаційний блок
Людина. Таке близьке і зрозуміле всім слово. І разом з тим які різні відтінки ми вкладаємо в його значення…
Щойно народжене дитя – уже людина. І малюк, і підліток, і юнак – людина. Один, виправдовуючи свої помилки, промовляє: «Я ж тільки людина». Про іншого, захоплюючись силою чи розумом, умілістю, величчю чи благородством, говорять:»Ото людина».
І я певна, що в кожному з вас є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й дивне. Тільки важко в собі це побачити.
2.2 Притча
Ось послухайте притчу про вільну людину
Одна людина не мала, що втрачати, тож цим пишалась і вважала себе вільною.
«Мені нічого утрачати, - говорила вона. -Мені нічого втрачати!»
Якось вона захотіла побачити себе. Поглянувши на чисту поверхню озера, вона дуже здивувалася, тому що вода відображала тільки небо і хмари.
«А де ж я?» - розлютилася людина.
«А тебе немає», - відповіло озеро.
Щоб така страшна річ не сталася з нами,ви зараз виготовите постери-самореклами, де запишете, зобразите, покажете свою унікальність .Та представлятимете ви їх наприкінці уроку. Можливо дещо прийдеться додати.
2.3 Інформаційний блок
Чи знаєте ви, що особистість кожного з нас характеризується п’ятьма складовими.
Фізичний аспект-це наше тіло:шкіра і все,що під нею, а також наші фізичні характеристики і дії,наприклад, сила м’язів, витривалість, гнучкість.
Емоційний аспект - це наші почуття:гнів,любов,сум.
Соціальний аспект – це наша взаємодія з іншими людьми. Здатність співчувати, поважати, відстоювати свою точку зору.
Розумовий аспект - це наше мислення,здатність розуміти, розмірковувати, і
розв’язувати проблеми,творчість і кмітливість.
Духовний аспект – це уявлення про віру, про сенс життя, моральні цінності людини.
І ми у кожному з цих аспектів маємо щось своє, унікальне.
Зараз ми проведемо кілька вправ, які допоможуть вам знайти в собі задатки до якихось видів діяльності, про які раніше ви не здогадувались.
2.4 Вправа «Вірю - не вірю».
Чи до тих людей ми прислухаємося, продемонструє нам гра.
Один учень виходить із класу, а інші ховають певний предмет (наприклад, книгу). Учень із зав'язаними очима повинен знайти її. Троє попередньо обраних учнів дають йому правильні інструкції, куди потрібно рухатися, щоб знайти книгу. Інші троє учнів навмисне дають йому неправильні підказки. Якщо через 5 хвилин книгу не знайдено, виграє команда, яка неправильно підказувала, і навпаки.
Ця гра демонструє, що правильний вибір залежить тільки від нас, від нашого власного характеру. А поради потрібно приймати лише від мудрих, досвідчених людей, які не бажають нам зла.
• Чому важко завжди робити правильні вчинки або поводитися належним чином?
• Чому треба робити правильні вчинки, якщо неправильні здаються такими легкими та привабливими?
(Відповіді учнів.)
Треба бути сміливою людиною, щоб зробити правильний вибір за складних обставин. Це означає, що, незважаючи на труднощі, ти надаєш перевагу складній ситуації, якщо вважаєш її правильною. Наслідки такого рішення можуть бути небезпечними, але смілива людина все одно свідомо обере правильний, СВІЙ унікальний шлях.
2.5 Вправа «Рима по колу»
Пропоную розбудити в собі талант поета. Прошу назвати риму до даного слова(сонце,рік,поле,…)
2.6 Вправа «Іменник + прикметник»
Назвати якнайбільше прикметників до поданого іменника
2.7 Вправа « Винахідники»
Я пропоную вам побути в ролі винахідників, адже, погодьтеся, без творчості їм не обійтися. Ви будете працювати в групах. Завдання для груп – придумати якомога більше варіантів застосування того предмета, який лежить у вас на парті. Враховуються пропозиції всіх учасників групи. Відповіді можуть бути найнеймовірніші.
ІІІ. Заключна частина
3.1 Вправа «Я так бачу»
(вчитель малює,наприклад, хвилясту лінію, учні кажуть ,що вони бачать річку, стежину,черв’яка,нитку, …)
Чи не задумувались ви, що можливо, деякі наші сторони особистості краще видно зі сторони. Тому пропоную вам записати на стікері риси характеру сусіда, які вам подобаються.
А тепер обміняйтеся записами і приклейте стікер на свій постер-саморекламу.
Подумайте, згадайте,що чули на уроці і допишіть ще речення-два, якщо потрібно.
3.2 Представлення постерів
А зараз найцікавіше. Пропоную представити свої постери-самореклами, які у вас вийшли. Поділіться з нами інформацією, яка для вас є дуже цінною, а для нас надзвичайно цікавою.
(Учні представляють свої постери. Однокласники дають запитання, обговорюють.
Вчитель допомагає краще розкрити різні грані унікальності, дещо додає, підбадьорює.)
3.3 Підсумок
Сьогодні ми з’ясували,наскільки особлива та унікальна природа людини. Ваша особистість є цінною перш за все тому, що не існує нікого в світі, хто б повторював вас до дрібниць. Вам ніколи не знайти людини, яка мала би ті самі відбитки пальців, як і ви. Генетична інформація в ДНК ваших клітин є унікальною і неповторною. Не буває людей з абсолютно однаковими почуттями і думками. Саме це робить кожну людину унікальною і особливою.