ІНТЕРАКТИВНЕ ЗАНЯТТЯ «ПОДОРОЖ У ЧАРІВНУ КРАЇНУ ЕМОЦІЙ»

Про матеріал
Познайомити дітей зі світом емоцій; розвивати сприйняття дітей; їхню здатність до формування точних і повних образів; навчаючи різним способам дослідження навколишнього світу; формувати навички усвідомлення почуттів. Знайомити дітей з ознаками різних емоцій, вміти їх розпізнавати, розвивати комунікативні здібності, навчати розпізнавати емоційні стани інших людей.
Перегляд файлу

ІНТЕРАКТИВНЕ ЗАНЯТТЯ «ПОДОРОЖ У ЧАРІВНУ КРАЇНУ ЕМОЦІЙ»

Мета: Ознайомити дітей із поняттям «емоції»,  формувати вміння  використовувати способи саморегуляції з метою корекції негативних емоцій та агресивних тенденцій поведінки молодших школярів.

Завдання:познайомити дітей зі світом емоцій; розвивати сприйняття дітей; їхню здатність до формування точних і повних образів;  навчаючи різним способам дослідження навколишнього світу; формувати навички усвідомлення почуттів. Знайомити дітей з ознаками різних емоцій, вміти їх розпізнавати, розвивати комунікативні здібності, навчати розпізнавати емоційні стани інших людей.                                     

Обладнання: картинки з зображенням емоцій, кольорові олівці, кульки

Хід заняття

            Вправа  на  знайомство

Доброго дня! Рада вас бачити.Приємно, що ми сьогодні зібралися.

Діти! Подивіться уважно на парти і скажіть, що ви там бачите? (Грибочки)

 Я попрошу вас  підняти  грибочок,  який             відповідає  вашому   настрою. Запропонуйте 2–3 дітям розповісти, чому в них гарний чи поганий настрій.            

Висновок, настрій учнів. Повідомлення теми, мети.

Тема нашого сьогоднішнього заняття «ПОДОРОЖ У ЧАРІВНУ КРАЇНУ ЕМОЦІЙ». Сьогодні ми здійснимо мандрівку у чарівну країну емоцій.

           Вправа «Емоції»

- Ви уявляєте собі людину, яка  ніколи не сміється, не плаче, не сердиться, не боїться? Мабуть ви скажете, що таких людей не буває. В різні моменти життя ми сміємося, радіємо, плачемо. Радість, сум, страх, здивування – це емоції, те, як ми реагуємо на події. Навіть зараз, коли ви слухаєте мене у когось виникає цікавість чи здивування або ще якісь емоції. Пропоную вашій увазі мультфільм. (опис емоцій).

Отже,емоції є позитивні (радість, захоплення), а є негативні які викликають поганий настрій (страх, злість, смуток, незадоволення, недовірливість) спричиняють різні захворювання. Ці емоції небезпечні для здоров’я. 

Є ще одна емоція (показати картинку - злість). Що це за емоція? Коли вона виникає? Чи буває у вас така емоція?

 

Етюд «Погана погода». (Я попрошу вас стати в коло)

Налетіла хмарка (насупили бровки, зігнулись) і почав капати дощик (побігли дрібненькими кроками). Вітерець прогнав хмарку і знов вийшло сонечко, а  діти посміхаються і сідають за столи.

Вправа «Галявина емоцій та почуттів»

Психолог роздає дітям листочки на яких діти повинні продовжити  речення:

  • мені подобається…
  • мені приємно коли…
  • Я ображаюся коли….
  • Я злюся коли…
  • Мене дратує коли…
  • Мама злиться коли….
  • Я радію коли...
  • Йдучи до школи, я завжди переживаю…
  • Мені сумно, коли…
  • Найбільша радість для моїх батьків…
  • Учитель засмучується…
  • Я отримую задоволення від…

   Далі діти зачитують свої речення та створюють  «Галявину емоцій та почуттів».

Гра ,, Червоні і сині ”

 Червоні – це позитивні емоції, сині – негативні. Визначте колір запропонованих емоцій. ГНІВ ЗАХОПЛЕННЯ РАДІСТЬ СТРАХ НУДЬГА ЗЛІСТЬ ЦІКАВІСТЬ ГОРДІСТЬ УПЕРТІСТЬ ВОРОЖІСТЬ НЕНАВИСТЬ ПОДЯКА ЗАХВАТ НІЖНІСТЬ ОБРАЗА УПЕВНЕНІСТЬ СОРОМ ЩАСТЯ СТРИВОЖЕНІСТЬ БАЙДУЖІСТЬ СПОКІЙ

Гра «Різний настрій»    

Запропонуйте дітям зобразити руками, мімікою відповідний настрій.

Наш Сашко бува веселий,
коли друзі всі в оселі.
Наш Сашко бува сердитий,
коли лоб його набитий,
Наш Сашко сумний буває,
коли іграшки не має,
Наш Сашко, буває, плаче,
коли хтось відніме м’ячик.
Наш Сашко, бува, хитрує,
коли фокуси майструє,
А як його насварять –
він ображений стоїть.
Як незвичне щось побачить,
то дивується одначе.
А як чогось злякається –
у кущі ховається.

- Від чого буває весело?

- Від чого сумно? Страшно?

- Коли люди дивуються, сердяться?

- Коли почувають себе винними?

- Коли стомлюються?

- Коли у людини буває хитре обличчя?

Вправа «Тренуємо емоції»

Роздайте учням роздруковані  аркуші паперу з схематичними виразами облич  у різних емоційних станах. За виразом обличчя, мімікою треба розпізнати емоційний стан , який відтворено.

Слайд 11-образа    Слайд 13 – провина   Слайд 15 - Цікавість

 

Слайд 12-радість   Слайд 14 – Гордість     Слайд 16 –Жадібність

 

Слайд 17 – Втома  

Слайд 18 – смуток Слайд 19-злість Слайд 20 - Страх

 

Вправа «Галерея емоцій»

Діти малюють асоціації, які у них виникають зі словами: РАДІСТЬ, СУМ, ГНІВ. Наприклад: сонечко – радість, хмаринка – сум, блискавка – гнів… Потім малюнки клеяться на ватман. Таким чином на ватмані паперу утворюється галерея емоцій.

Вправа «Опануй себе»

Мета: навчання самоконтролю

Психолог навчає самоконтролю.

  •  Тільки дитина відчує занепокоєння, їй хочеться когось штовхнути, вдарити, щось кинути. Є дуже простий спосіб довести собі свою силу: потрібно обхопити долонями лікті й сильно притиснути руки до грудей – це поза витриманої, сильної духом людини.
  • Якщо хочеться посваритися – порахуйте до десяти, глибоко вдихаючи.
  • Вправа «Кулачки» станьте прямо, опустіть руки вздовж тулуба; дуже сильно стисніть кулаки, потім повільно їх розслабте. Зверніть увагу на відмінність між відчуттями у напруженому стані й розслабленому. Так, під час розслаблення кисті можливе легке поколювання. (Діти розповідають про свої враження – цей прийом дозволяє стримати перший імпульс, який спонукає до фізичної агресії).

Крім того можна розірвати папір, прийняти холодний душ, не зустрічатися з людиною, яка тебе дратує

Гра «Продемонструй емоцію»

Злякайтесь, як:

зайчик, що побачив вовка,

дитина, яка загубилась.

Зрадійте, як:

цуценятко, яке побачило маму,

як два товариші після розлуки.

Насуптесь, як:

дощова хмарка,

учень, якого образили.

Розсердьтеся, як:

два цапки на містку,

два розбишаки, що сваряться.

 Вправа «Кулька»

Метод подолання поганого настрою.

Надуваючи кульку уявіть, що всі неприємності, які з вами траплялися, ви поміщаєте в кульку.

А тепер нам потрібно позбутися негативу, проколовши кульку.
Таким чином, можна покращити настрій.

Вправа «Прощання»

                   (Діти стають у коло, передаючи один одному м’яку іграшку, прощаються, говорячи слова «До побачення, всього тобі найкращого!»)

 

Вправа  «Мої враження». Рефлексія.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам’ятки (додаток)

Додатки

Гнів

Сум

Здивування

Радість

Страх

Агресія

ПАМ'ЯТКА

ВОЛОДІЙ СВОЇМИ ЕМОЦІЯМИ

поради психолога

http://demiart.ru/forum/uploads15/post-1169277-1414477277.jpg

 

 

 

 

Інколи відчувати гнів чи злість – це нормально.

Інколи поплакати – це нормально.

Немає поганих чи хороших почуттів, як немає поганих чи хороших людей. Є погані чи хороші вчинки!

Не варто боятися негативних емоцій. Лише потрібно розвивати у собі здатність справлятися з негативними емоціями, не завдаючи шкоди ні собі ні іншим:

  • Якщо хочеться на когось посваритися – порахуйте до десяти, глибоко вдихаючи.
  • Тільки відчуваєте занепокоєння, та  захочеться когось штовхнути, вдарити, щось кинути,  є дуже простий спосіб довести собі свою силу: потрібно обхопити долонями лікті й сильно притиснути руки до грудей – це поза витриманої, сильної духом людини.
  • Вправа «Кулачки»: станьте прямо, опустіть руки вздовж тулуба; дуже сильно стисніть кулаки, потім повільно їх розслабте. Зверніть увагу на відмінність  між відчуттями у напруженому стані й розслабленому. Так, під час розслаблення кисті можливе легке поколювання.
  • Як стримати себе, коли розсердився? Треба вчитися «вмикати гальма». Звичайно, це нелегко. І це може зробити лише той, хто поважає себе. Якщо ти розгнівався, хочеш наговорити грубощів чи навіть побитися, але розумієш, що треба стриматися, вчини так: Скажи собі: «Так роблять лише лихі люди, вони мають безглуздий та бридкий вигляд». Краще скажи щось смішне.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
14 грудня 2022
Переглядів
1140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку