ІНТЕРАКТИВНЕ ЗАНЯТТЯ «ПОДОРОЖ У ЧАРІВНУ КРАЇНУ ЕМОЦІЙ»
Мета: Ознайомити дітей із поняттям «емоції», формувати вміння використовувати способи саморегуляції з метою корекції негативних емоцій та агресивних тенденцій поведінки молодших школярів.
Завдання:познайомити дітей зі світом емоцій; розвивати сприйняття дітей; їхню здатність до формування точних і повних образів; навчаючи різним способам дослідження навколишнього світу; формувати навички усвідомлення почуттів. Знайомити дітей з ознаками різних емоцій, вміти їх розпізнавати, розвивати комунікативні здібності, навчати розпізнавати емоційні стани інших людей.
Обладнання: картинки з зображенням емоцій, кольорові олівці, кульки
Хід заняття
Вправа на знайомство
Доброго дня! Рада вас бачити.Приємно, що ми сьогодні зібралися.
Діти! Подивіться уважно на парти і скажіть, що ви там бачите? (Грибочки)
Я попрошу вас підняти грибочок, який відповідає вашому настрою. Запропонуйте 2–3 дітям розповісти, чому в них гарний чи поганий настрій.
Висновок, настрій учнів. Повідомлення теми, мети.
Тема нашого сьогоднішнього заняття «ПОДОРОЖ У ЧАРІВНУ КРАЇНУ ЕМОЦІЙ». Сьогодні ми здійснимо мандрівку у чарівну країну емоцій.
Вправа «Емоції»
- Ви уявляєте собі людину, яка ніколи не сміється, не плаче, не сердиться, не боїться? Мабуть ви скажете, що таких людей не буває. В різні моменти життя ми сміємося, радіємо, плачемо. Радість, сум, страх, здивування – це емоції, те, як ми реагуємо на події. Навіть зараз, коли ви слухаєте мене у когось виникає цікавість чи здивування або ще якісь емоції. Пропоную вашій увазі мультфільм. (опис емоцій).
Отже,емоції є позитивні (радість, захоплення), а є негативні які викликають поганий настрій (страх, злість, смуток, незадоволення, недовірливість) спричиняють різні захворювання. Ці емоції небезпечні для здоров’я.
Є ще одна емоція (показати картинку - злість). Що це за емоція? Коли вона виникає? Чи буває у вас така емоція?
Етюд «Погана погода». (Я попрошу вас стати в коло)
Налетіла хмарка (насупили бровки, зігнулись) і почав капати дощик (побігли дрібненькими кроками). Вітерець прогнав хмарку і знов вийшло сонечко, а діти посміхаються і сідають за столи.
Вправа «Галявина емоцій та почуттів»
Психолог роздає дітям листочки на яких діти повинні продовжити речення:
Далі діти зачитують свої речення та створюють «Галявину емоцій та почуттів».
Гра ,, Червоні і сині ”
Червоні – це позитивні емоції, сині – негативні. Визначте колір запропонованих емоцій. ГНІВ ЗАХОПЛЕННЯ РАДІСТЬ СТРАХ НУДЬГА ЗЛІСТЬ ЦІКАВІСТЬ ГОРДІСТЬ УПЕРТІСТЬ ВОРОЖІСТЬ НЕНАВИСТЬ ПОДЯКА ЗАХВАТ НІЖНІСТЬ ОБРАЗА УПЕВНЕНІСТЬ СОРОМ ЩАСТЯ СТРИВОЖЕНІСТЬ БАЙДУЖІСТЬ СПОКІЙ
Гра «Різний настрій»
Запропонуйте дітям зобразити руками, мімікою відповідний настрій.
Наш Сашко бува веселий,
коли друзі всі в оселі.
Наш Сашко бува сердитий,
коли лоб його набитий,
Наш Сашко сумний буває,
коли іграшки не має,
Наш Сашко, буває, плаче,
коли хтось відніме м’ячик.
Наш Сашко, бува, хитрує,
коли фокуси майструє,
А як його насварять –
він ображений стоїть.
Як незвичне щось побачить,
то дивується одначе.
А як чогось злякається –
у кущі ховається.
- Від чого буває весело?
- Від чого сумно? Страшно?
- Коли люди дивуються, сердяться?
- Коли почувають себе винними?
- Коли стомлюються?
- Коли у людини буває хитре обличчя?
Вправа «Тренуємо емоції»
Роздайте учням роздруковані аркуші паперу з схематичними виразами облич у різних емоційних станах. За виразом обличчя, мімікою треба розпізнати емоційний стан , який відтворено.
Слайд 11-образа Слайд 13 – провина Слайд 15 - Цікавість
Слайд 12-радість Слайд 14 – Гордість Слайд 16 –Жадібність
Слайд 17 – Втома
Слайд 18 – смуток Слайд 19-злість Слайд 20 - Страх
Вправа «Галерея емоцій»
Діти малюють асоціації, які у них виникають зі словами: РАДІСТЬ, СУМ, ГНІВ. Наприклад: сонечко – радість, хмаринка – сум, блискавка – гнів… Потім малюнки клеяться на ватман. Таким чином на ватмані паперу утворюється галерея емоцій.
Вправа «Опануй себе»
Мета: навчання самоконтролю
Психолог навчає самоконтролю.
Крім того можна розірвати папір, прийняти холодний душ, не зустрічатися з людиною, яка тебе дратує
Гра «Продемонструй емоцію»
Злякайтесь, як:
зайчик, що побачив вовка,
дитина, яка загубилась.
Зрадійте, як:
цуценятко, яке побачило маму,
як два товариші після розлуки.
Насуптесь, як:
дощова хмарка,
учень, якого образили.
Розсердьтеся, як:
два цапки на містку,
два розбишаки, що сваряться.
Вправа «Кулька»
Метод подолання поганого настрою.
Надуваючи кульку уявіть, що всі неприємності, які з вами траплялися, ви поміщаєте в кульку.
А тепер нам потрібно позбутися негативу, проколовши кульку.
Таким чином, можна покращити настрій.
Вправа «Прощання»
(Діти стають у коло, передаючи один одному м’яку іграшку, прощаються, говорячи слова «До побачення, всього тобі найкращого!»)
Вправа «Мої враження». Рефлексія.
Пам’ятки (додаток)
Додатки
Гнів |
Сум |
Здивування |
Радість |
Страх |
Агресія |
ПАМ'ЯТКА
ВОЛОДІЙ СВОЇМИ ЕМОЦІЯМИ
поради психолога
Інколи відчувати гнів чи злість – це нормально.
Інколи поплакати – це нормально.
Немає поганих чи хороших почуттів, як немає поганих чи хороших людей. Є погані чи хороші вчинки!
Не варто боятися негативних емоцій. Лише потрібно розвивати у собі здатність справлятися з негативними емоціями, не завдаючи шкоди ні собі ні іншим: