29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Інтерактивні технології навчання

Про матеріал

Інтерактивні технології навчання. Опис вправа, прийомів, методів : мозковий штурм, мікрофон, "займи позицію", складання сенканів, "логічне дерево" ("гірлянда асоціацій"), "Карусель", "Броунівський рух", "Мозаїка", читання з позначками тощо

Перегляд файлу

 

Мікрофон

Техніка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи пропозицію. Говорить кожен учень, розвивається навичка коротко формулювати і висловлювати думки.

Організація роботи.

Поставити запитання класу.

Запропонувати учням якийсь предмет, що виконуватиме роль уявного мікрофона( учні передаватимуть його один одному ).

Надавати слово тільки тому, хто отримає  «мікрофон».

Запропонувати учням говорити лаконічно та швидко.

Не коментувати й не оцінювати відповіді школярів.

 

Мозковий штурм

     Техніка колективного обговорення. Допомагає знаходити кілька варіантів рішень щодо конкретної проблеми, є збиранням ідей, пропозицій тощо. Спонукає учасників виявляти свою уяву та творчість , що досягається шляхом вираження думок всіх учнів.

  Організація роботи.

           Поставити проблемне питання.

Запропонувати учням висловити ідеї, коментарі,припущення тощо.

Усі пропозиції школярів записати в порядку їх виголошення.

Після закінчення висування ідей обговорити й оцінити їх.

 

Правила «мозкового штурму»:

  • Не пропускати жодної ідеї (всі записуються).
  • Не оцінювати і не критикувати під час виголошення ідей.
  • Можна повторюватися, але проговорювати це (відзначати рискою).
  • Можна розширювати ідеї попередників.
  • Продовжувати доти, доки будуть надходити нові ідеї.
  • В остаточному підсумку кількість породжує якість, створює в учнів відчуття значущості (адже їхні ідеї приймаються). Так можна знайти багато оригінальних рішень, точок зору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Метод  ПРЕС

Використовується під час обговорення дискусійних питань та проведення вправ, у яких потрібно зайняти та чітко обґрунтувати визначену позицію з обговорюваної проблеми.

Організація роботи.

  1. Роздати матеріали, у яких зазначено етапи методу ПРЕС.
    • « Я вважаю, що…»
    • «…тому, що…»
    • «наприклад…»
    • «Отже,… . Таким чином…»
  2. Запропонувати охочим висловити власну думку з будь-якої проблеми, використовуючи картку з етапами методу.

 

Займи позицію (Обери позицію)

    Техніка корисна під час проведення в класі дискусії на суперечливу тему.             

            Організація роботи.

  1. Виголосити проблему.
  2. У різних кутках класу вивісити на аркушах паперу слова «згодний», «не згодний» або викладені полярні позиції.
  3. Запропонувати учням зібратися біля тих аркушів, які відповідають їхній точці зору.
  4. Утворені групи обговорюють свою позицію й аргументовано її обстоюють.
  5. Після викладення різних точок зору з’ясувати, чи не змінив хтось з її учасників своєї думки і чи не хоче перейти до іншого плакату. Учні мають обґрунтувати причини свого переходу. Попросити учнів назвати найбільш переконливу причину протилежної сторони.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складання сенканів

 

     Це п’ятирядковий неримований вірш, який застосовується як засіб заохочення учнів до розмірковування над темою, під час підбиття підсумків уроку. Спонукає із великого обсягу інформації відібрати головне і відтворити у стислій формі.

 

Алгоритм складання сенкану :

 

  • 1 рядок     1 іменник
  • 2 рядок     2 прикметники
  • 3 рядок     1 дієслово чи опис дії
  • 4 рядок     фраза, яка передбачає

                                                              особисте ставлення до теми

  • 5 рядок     синонім чи антонім до 1 рядка

 

 

« Гірлянда асоціацій», «  логічне дерево», «асоціативне ГРОНО»

 Дає змогу пригадати інформацію, що виникає в пам’яті стосовно даного слова.

Вправа  універсальна, бо може бути використана під час вивчення будь-якої теми.

 

 

 

 

Метод «Карусель»

Учні стають у коло парами, обличчям один до одного. Зазделегіть готують питання по темі і записують їх на картках, вказуючи своє ім’я. Або це можуть бути картки, приготовлені вчителем (предметні малюнки). Учні задають запитання один одному. Правильно відповівши на запитання, учень отримує від свого товариша його картку. По команді вчителя: «Карусель поїхала» учні переміщаються  по колу, міняючи партнерів. Переможець визначається за найбільшою кількістю зібраних карток.

 

Техніка ефективна для одночасного залучення всіх учасників до активної роботи з різними партнерами зі спілкування для обговорення дискусійних питань.

             Організація роботи.

  1. Розставити стільці у два кола.
  2. Учні сідають на стільці у внутрішньому колі спиною до центру, а в зовнішньому – обличчям, так,  що кожен сидить навпроти іншого.
  3. Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє – рухливе. За сигналом ведучого всі його учасники пересуваються на один стілець вправо й опиняються перед новим партнером. Мета – пройти все коло , виконуючи поставлене завдання (висловити власну точку зору і з’ясувати позицію іншого; зібрати інформацію з певної теми; поставити власні запитання й отримати відповіді).

 

 

 

 

 

Метод «Броунівський рух»

Учитель готує картки з фактами, правилами по темі і роздає кожному учню. Упродовж кількох хвилин діти вивчають отриману інформацію. Переміщуючись по ей ог, вони обмінюються знаннями. Розмовляти можуть тільки двоє. Потім відтворюють отриману інформацію під час ей оговноо обговорення.

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Читання з позначками»

Учні, читаючи текст, на полях олівцем ставлять позначки: + я це знав, - я цього не знав, ?  хотів би про це взнати більше, √-трохи знав. Потім на аркушах паперу креслять таблицю з цими позначками і записують туди коротко свої відомості. Під час ей оговноо обговорення, записують у ті колонки чого не знали, те що говоритимуть інші учні чи вчитель і діляться з іншими тим, що знають.

 

Метод «Мозаїка»

Учні діляться на групи криголамом «фігура». Кожна ей ог одержує запитання на які усно чи письмово ей оговно дає відповідь. У кожної групи запитання різні. Потім знову діляться на групи, ей ого іншим криголамом «Колір». В кожній групі одержується учень з кожної попередньої групи.

 

Метод «Вчимо інших» або «Вчимося навчаючи»

Кожен учень дає відповіді на запитання своєї групи. В результаті діти отримують відповіді на всі запитання.

 

Метод «Відповідь за номером»

Учні витягують з чарівної скриньки картку з цифрою. ей ого номер. Вчитель не знає його. Задаючи запитання вчитель називає номер, який буде відповідати. Зосереджується увага, учень весь час очікує свого номера.

 

Акваріум

   Форма діяльності учнів у малих групах. Техніка ефективна для розвитку навичок спілкування у малій групі, уміння дискутувати.

             Організація роботи.

  1. Об’єднати учнів у групи по 4 – 6 осіб.
  2. Запропонувати школярам ознайомитися із завданням.
  3. Одна з груп сідає в центр класу та протягом 3 -5 хвилин проводить групову дискусію: обговорює можливі варіанти розв’язання проблеми.
  4. Учні, які сидять у зовнішньому колі, не втручаються в обговорення.
  5.  Після закінчення дискусії учня групи запропонувати повернутися на свої місця, а спостерігачам – висловити свої думки щодо обговорення в групі та прийнятого рішення.
  6. Запропонувати наступній групі зайняти місце в центрі й продовжити обговорення.

 

 

 

docx
Додано
7 березня
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку