Інтерактивний плакат за новелою І.Франка "Сойчине крило"

Про матеріал
Інтерактивний плакат для уроку в 10 класі з теми "І.Франко. Новела «Сойчине крило», зображення в ній жіночої долі в новітній інтерпретації". Інтерактивний плакат передбачає організацію роботи учнів на уроці і вдома.
Перегляд файлу

Інтерактивний плакат за новелою І.Франка «Сойчине крило»

 

Ярова А.В., учитель української мови та літератури

Лиманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3

Лиманської міської ради Донецької області

 

10 клас

Тема уроку: І.Франко. Новела «Сойчине крило», зображення в ній жіночої долі в новітній інтерпретації.

 

Інтерактивний плакат до теми передбачає організацію роботи учнів на уроці і вдома.

https://www.thinglink.com/scene/1214497686946840581

 

My Interactive Image

 

На етапі опрацювання нової теми:

  1. Робота в групах. Ознайомлення із особливостями новели як жанру літератури.

1 група складає опорну схему «Новела як жанр» (https://ukrclassic.com.ua/katalog/teoriya-literaturi/2736-novela)

Проблемне запитання: Чому про новелу кажуть «Цілий світ у краплі води»?

2 група має навести аргументи, чому «Сойчине крило» - це новела, а не оповідання (опрацювавши матеріали сайту https://dovidka.biz.ua/riznitsya-mizh-novela-ta-opovidannya/).

 

 

  1. Дослідження символіки образів новели

«Спостереження»

Голос сойки-пересмішниці https://www.youtube.com/watch?v=cJ4rfCSPZJI

Прослухайте відеозапис голосу сойки. Скориставшись інформацією про сойку, висловіть власне припущення, чому І.Франко  вибрав саме цю пташку як символічний образ новели.

Сойка – птах родини воронових. Довжина тіла близько 34 сантиметрів, вага 146-196  г.              Сойка має здатність переймати звуки інших птахів, тобто має хороші імітаторські здібності. Пташка належить до найбільш обдарованих пересмішників. Їй підвладні не тільки всі звуки живої природи, а й нескінченна різноманітність механічних звуків. Іноді можна почути спільний спів сойок. Кожна з них навперебій спочатку видає мінорну свистячу трель, після якої йдуть тихий клекіт, глухий передзвін. До квітня подібні концерти закінчуються, після чого спів сойки можна тільки іноді почути на гніздовій ділянці. У всіх випадках спів сойки – явище вкрай короткочасне і нерегулярне. Воно припиняється, щойно пташка зів’є гніздо.

  • Знайдіть на плейкасті, які ще образи використано в новелі (сойка, сойчине крило, ліс, перкалева сукня).

 

  1. «Займи позицію»

До уваги учнів пропонуються два буктрейлери:

Наталії Чернишенко   https://www.youtube.com/watch?v=5zR1YHWSjG4

Миколаївська ЗОШ №11 https://www.youtube.com/watch?v=zic0iZRaouk

Завдання: порівняти два відео (відеоряд, музичне оформлення, цитати тощо). Обрати, який із буктрейлерів краще передає ключову ідею новели.

Дати відповідь  на поставлене в кліпах запитання. («Що обрати: ненависть і ворожнечу чи любов і пристрасть? А що думаєш ти?»).

 

На етапі закріплення матеріалу учням пропонується ознайомитися із сайтом Київського  театру на Подолі http://theatreonpodol.com/afisha/sojchyne-krylo/, переглянути театральну програмку  вистави «Сойчине крило»,  фотографії.

  • Як, на вашу думку, сюжет новели можуть зіграти лише два актори?
  • Перегляньте світлини з вистави. Які з них ви можете співвіднести з фрагментами тексту новели?

 

Творче домашнє завдання

 https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=5903

Прочитайте новелу Стефана Цвейга «Лист незнайомої». Порівняйте її сюжет із сюжетом новели «Сойчине крило» І.Франка.  Визначте спільне і відмінне двох творів, відобразіть у діаграмі «Кола Вена».

 

 

 

doc
Додано
28 жовтня
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку