Інтерактивний урок "Однорідні члени речення (на матеріалах про життя і творчість Л. Глібова, байок та поезій митця".
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про речення з однорідними членами; формувати вміння знаходити однорідні члени речення, визначати їх вид, аналізувати зв'язок між ними (сполучниковий, безсполучниковий чи змішаний); розвивати та удосконалювати вміння правильно ставити розділові знаки при однорідних членах речення, знаходити та виправляти помилки на вивчені правила; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, збагачувати словниковий запас учнів; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати пошану до рідного слова, до творчості Леоніда Глібова.
Клас: 8
Тема: Однорідні члени речення. Розділові знаки при однорідних членах речення.
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про речення з однорідними членами; формувати вміння знаходити однорідні члени речення, визначати їх вид, аналізувати зв'язок між ними (сполучниковий, безсполучниковий чи змішаний); розвивати та удосконалювати вміння правильно ставити розділові знаки при однорідних членах речення, знаходити та виправляти помилки на вивчені правила; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, збагачувати словниковий запас учнів; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати пошану до рідного слова, до творчості Леоніда Глібова.
Обладнання : мультимедійний проектор, презентація уроку,картки, інтерактивні вправи.
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок (на матеріалах про життя і творчість Л. Глібова, байок та поезій митця).
Очікувані результати:
Хід уроку:
Та й тепер жива
Твоя тут пам’ять, Леоніде Глібов.
Нащадки сіверян, полян, дулібів,
Малята вчать ті сонячні слова,
Що, ніби чародійник, з рукава
Ти сипав їм і в мудрості не схибив.
М. Рильський
І. Організаційний момент. Емоційне налаштування.
Учні продовжують речення:
ІІ. Активізація пізнавальної діяльності.
https://learningapps.org/display?v=pcirz9mxn17
ІІІ. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, сьогодні на уроці ми навчимося визначати однорідні члени речення, їхню синтаксичну роль; розставляти розділові знаки при однорідних членах речення. А також дізнаємось багато цікавого з життя й творчості відомого байкаря Леоніда Глібова.
Не одне покоління від безтурботних дитячих днів й до похилого віку супроводжують мудрі й проникливі, лагідні й ущипливі, жартівливі й сумовиті слова байок й пісень відомого поета. Тож вирушаємо у світ краси й мудрості українського слова…
ІV. Закріплення знань, умінь і навичок.
|
|
|
||||
|
|
|
||||
Леонід Іванович Глібов народився 5 березня 1827р. у селі Веселий Поділ на Полтавщині в родині управителя поміщицьким маєтком. У 1840 р. Леоніда відвезли до Полтавської гімназії. Відірваний від родини, він сумував за батьками, рідною домівкою. Так народився перший твір — вірш «Сон». Невдовзі Леонід захворів і повернувся до батьків. Гімназія залишилася незакінченою.
Улітку 1848р. Л. Глібов перебував в рідній Хорольщині. Саме в цей час до рук йому потрапили дві книжки — «Кобзар» Тараса Шевченка та «Приказки» Є. Гребінки. Вражений прочитаним, він почав писати українською мовою. Цього ж літа в його зошиті з'являються байки «Вовк і Ют», «Лебідь, Щука і Рак», «Зозуля й Півень», які були надруковані аж у 1853 році.
У 1849 р. Леонід вступив до Ніжинського ліцею вищих наук. Тут були добрі традиції та мудрі високоосвічені вчителі.
З 1861 р. він почав видавати газету «Черниговский листок»: йому доводилося бути і редактором, і автором, і коректором.
У 1867р. Леонід Глібов отримав посаду завідувача Чернігівської земської друкарні, яку обіймав до кінця свого життя. Став душею літературно-мистецького життя Чернігова. Його щотижневі «четверги» охоче відвідували приятелі та шанувальники, літератори й актори.
У 1893 р. стан здоров'я Глібова значно погіршився. Зі спогадів друзів відомо, що з початку цього року він уже не виходив з дому, друкарнею керував через сина Олександра, твори ж продовжував писати під лінійку з лупою. За п'ять днів до смерті поет продиктував близькому приятелеві останню байку «Огонь і Гай», якій судилося стати своєрідним заповітом байкаря. Леонід Глібов помер 10 листопада 1893р. Похований у Чернігові поблизу Троїцького монастиря.
Рухлива фізкультхвилинка
https://learningapps.org/display?v=p1p3xgbn317
І група ХМАРА
Над селами, над нивами,
|
ІІ група
ЖВАВИЙ ХЛОПЧИК |
ІІІ група
БІЛОЧКА
— Як ти співаєш, Півне, веселенько... |
Зорова гімнастика.
Виправте помилки, допущені при розстановці розділових знаків між однорідними членами речення.
https://learningapps.org/display?v=pxvmet4vc17
V. Контрольно-рефлексійний етап.
1) Вправа-рефлексія
https://learningapps.org/display?v=pwb3hcbr517
- Молодці! Ви впорались із завданням, сподіваюсь, що ваш настрій такий же гарний, як на малюнку!
2) метод «Незакінчене речення»
- Про однорідні члени речення я знаю…
- Розділові знаки при однорідних членах речення ставляться, якщо…
-- Розділові знаки при однорідних членах речення не ставляться, якщо…
- Про життя Л. Глібова я дізнався…
3) оцінювання
VІ. Домашнє завдання.