узагальнення й систематизація вивченого про однорідні члени речення

Про матеріал

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого про однорідні члени речення.

Мета: Узагальнити й систематизувати знання учнів про однорідні члени речення та розділові знаки при них; удосконалювати вміння використовувати речення з однорідними членами; розвивати вміння узагальнювати й систематизувати матеріал; виховувати повагу до рідної мови.

Хід уроку

I.Оголошення теми та мети уроку.

II. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу

1. «Мозковий штурм»

- Які члени речення називаються однорідними?

- Які члени речення можуть бути однорідними?

- Як поєднуються однорідні члени речення?

- Які розділові знаки ставляться, коли в реченні при однорідних членах є узагальнюючі слова?

- Назвіть умови, за яких означення бувають однорідними. З якою інтонацією вони вимовляються?

- Коли означення є неоднорідним?

2. Вправа «Закінчи вислів»

Виконавши подану вправу без помилок, ви прочитаєте кінець вислову, дуже корисного для вас. Для цього треба виписати словосполучення у дві колонки: 1- з неоднорідними означеннями; у 2- з однорідними.

Знаний молодий поет; зніяковілий розгублений хлопець; вічний глухий страх; нескінченний безмежний простір; привітний лагідний голос; очманілий поранений кінь; холодна сира погода; довгий літній день; обшморгана гола гілка; чиста прозора вода; столочена витоптана трава; згідливий малий чоловічок; холодний осінній вітер; високі вкриті снігом гори.

Ключ. У кожному словосполученні підкресліть другу від початку букву. Читайте зверху вниз спочатку в першій, а потім в другій колонці.

Вислів Оскара Уайльда «Це жахливо важка робота – нічого не робити.»

- Чи погоджуєтеся ви з цим висловом?

- Обгрунтуйте свій вибір написання.

3. Робота біля дошки

- Записати речення, зробити синтаксичний розбір, скласти схему.

1гр. А тим часом місяць пливе оглядати і небо, і зорі, і землю, і море.

2гр. Тягнуться до сонця і квіти, і трави, віти кучеряві, гори голубі.

4. Робота з підручником

Опрацюйте схеми синтаксичного розбору з однорідними членами. (сторінка 122)

Опріч куренів, у Січі робилися ще такі будівлі: церква, паланка, пушкарня, скарбниця.

Речення розповідне, просте, двоскладне, повне, поширене, ускладнене однорідними членами з узагальнюючими словами. Однорідні підмети і узагальнюючі слова вираженні іменником, зв'язані безсполучниковим зв'язком.

5. Робота з картками

6. Скласти речення за схемами

1. УС: О,О,О,О. 2. О,О,О,О – УС. 3. УС:О,О,О,О - … 4. іО, іО, іО, іО.

7. Переклад українською мовою

- Перекладіть з російської мови українською. Поясніть вживання розділових знаків. Чи однакова пунктуація в обох мовах?

1. Не пером пишут – умом. 2. И дождь, и туман, и тушь – все это перемешалось между собой. 3. Вы что больше любите: лес или море? 4. Простые вещи доставляют наслаждение: кружка молока, белый хлеб, ветер, вздувающий занавески на окнах. 5. Здесь, кроме дубов, растут: черная и белая береза, китайский ясень, орех, клен, пихта, пробковое дерево, тис, акация, осина и липа.

III. Закріплення вивченого матеріалу

Творчий диктант

З'ясуйте, на яку тему можна написати твір, використовуючи дані слова. Сформулюйте тему і напишіть твір, вживаючи однорідні і неоднорідні члени речення.

Поле, вітер, долина, вода, калина, дівчина, соловей, гай, життя, небо, сонечко, блискавка, діти, кохання, гніздо, садок, сорочка, пісня, щастя, Україна, веселість, радість.

Вправа 233 (сторінка 123-124)

IV. Підведення підсумків уроку

-Звіт груп про виконану роботу груп.

V.Оцінювання

VI.Домашнє завдання

Написати твір. Підготуватись до контрольної роботи.

Перегляд файлу

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого про однорідні члени речення.

Мета: Узагальнити й систематизувати знання учнів про однорідні члени речення та розділові знаки при них; удосконалювати вміння використовувати речення з однорідними членами; розвивати вміння узагальнювати й систематизувати матеріал; виховувати повагу до рідної мови.

Хід уроку

I.Оголошення теми та мети уроку.

II. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу

1. «Мозковий штурм»

 - Які члени речення називаються однорідними?

 - Які члени речення можуть бути однорідними?

 - Як поєднуються однорідні члени речення?

 - Які розділові знаки ставляться, коли в реченні при однорідних членах є узагальнюючі слова?

 - Назвіть умови, за яких означення бувають однорідними. З якою інтонацією вони вимовляються?

 - Коли означення є неоднорідним?

2. Вправа «Закінчи вислів»

Виконавши подану вправу без помилок, ви прочитаєте кінець вислову, дуже корисного для вас. Для цього треба виписати словосполучення у дві колонки: 1- з неоднорідними означеннями; у 2- з однорідними.

Знаний молодий поет; зніяковілий розгублений хлопець; вічний глухий страх; нескінченний безмежний простір; привітний лагідний голос; очманілий поранений кінь; холодна сира погода; довгий літній день; обшморгана гола гілка; чиста прозора вода; столочена витоптана трава; згідливий малий чоловічок; холодний осінній вітер; високі вкриті снігом гори.

Ключ. У кожному словосполученні підкресліть другу від початку букву. Читайте зверху вниз спочатку в першій, а потім в другій колонці.

Вислів Оскара Уайльда «Це жахливо важка робота – нічого не робити.»

- Чи погоджуєтеся ви з цим висловом?

- Обгрунтуйте свій вибір написання.

3. Робота біля дошки

- Записати речення, зробити синтаксичний розбір, скласти схему.

1гр. А тим часом місяць пливе оглядати і небо, і зорі, і землю, і море.

2гр. Тягнуться до сонця і квіти, і трави, віти кучеряві, гори голубі.

4. Робота з підручником

Опрацюйте схеми синтаксичного розбору з однорідними членами. (сторінка 122)

Опріч куренів, у Січі робилися ще такі будівлі: церква, паланка, пушкарня, скарбниця.

Речення розповідне, просте, двоскладне, повне, поширене, ускладнене однорідними членами з узагальнюючими словами. Однорідні підмети і узагальнюючі слова вираженні іменником, зв’язані безсполучниковим зв’язком.

5. Робота з картками

6. Скласти речення за схемами

1. УС: О,О,О,О.  2. О,О,О,О – УС.    3.  УС:О,О,О,О - …      4.  іО, іО, іО, іО.

7. Переклад українською мовою

- Перекладіть з російської мови українською. Поясніть вживання розділових знаків. Чи однакова пунктуація в обох мовах?

1. Не пером пишут – умом. 2. И дождь, и туман, и тушь – все это перемешалось между собой. 3. Вы что больше любите: лес или море? 4. Простые вещи доставляют наслаждение: кружка молока, белый хлеб, ветер, вздувающий занавески на окнах. 5. Здесь, кроме дубов, растут: черная и белая береза, китайский ясень, орех, клен, пихта, пробковое дерево, тис, акация, осина и липа.  

 III. Закріплення вивченого матеріалу

    Творчий диктант

З’ясуйте, на яку тему можна написати твір, використовуючи дані слова. Сформулюйте тему і напишіть твір, вживаючи однорідні і неоднорідні члени речення.

Поле, вітер, долина, вода, калина, дівчина, соловей, гай, життя, небо, сонечко, блискавка, діти, кохання, гніздо, садок, сорочка, пісня, щастя, Україна, веселість, радість.

 Вправа 233 (сторінка 123-124)

 IV. Підведення підсумків уроку

-Звіт груп про виконану роботу груп.

V.Оцінювання

VI.Домашнє завдання

Написати твір. Підготуватись до контрольної роботи.

 

 

docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
4459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку