ІНТЕРАКТИВНИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ ТА ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
Тема: одиниці маси:грам, кілограм, центнер, тонна. Співвідношення між одиницями маси. Перетворення більших одиниць маси в менші й навпаки. Розв’язування задач вивчених видів. Практичне застосування одиниць маси.
Мета. Закріплювати знання про одиниці маси: грам, кілограм, центнер, тонну. Удосконалювати вміння встановлювати співвідношення між одиницями маси. Співвідносити одиниці маси із предка\етами навколишнього світу, перетворювати більші одиниці маси в менші й навпаки. Удосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів. Розвивати логічне мислення, творчу активність, математичну мову учнів, уважність. Виховувати інтерес до математики і навчання, бережливе відношення до продуктів харчування. Формувати вміння застосовувати набуті знання на практиці.
Обладнання. Таблиця одиниць маси, слайди, продукти для виготовлення «Універсального тістечка»
Хід уроку
І. Створення позитивного настрою.
Девіз уроку: «Душу й серце в роботу вклади, кожну хвилину в труді бережи»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель: Крім натуральних абстрактних чисел в математиці ще застосовують іменовані числа. Які іменовані числа ви знаєте? Сьогодні на уроці ми зупинемось на одиницях маси.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Повідомлення теми, мети уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами повторимо співвідношення між одиницями маси, перетворюватимемо більші одиниці маси в менші, менші - у більші. Застосуємо набуті знання на практиці.
1 кг = 1000г 1ц = 100кг 1т = 10ц = 1000кг
Установи, чи правильно визначили масу яблук.
Висновок: легші предмети мають масу, виражену в менших одиницях вимірювання, а важчі – у більших.
4.Вироблення вмінь записувати іменовані числа в інших одиницях вимірювання.
З коментуванням
Запиши в кг: 17т, 20ц.
Запиши в ц: 7т, 5000 кг.
Запиши в т: 12000кг, 60000кг.
Запиши в г: 7 кг, 1кг500г.
Висновок: щоб записати іменовані числа в менших одиницях вимірювання, потрібно виконати дію множення. Щоб записати іменовані числа в більших одиницях вимірювання, потрібно виконати дію ділення.
5.Фізкультхвилинка.
ІV. Закріплення набутих знань
1. Гра «Хто швидше».
Знайди числа на яких указано однакову масу. Запишіть відповідні рівності.
8040г 90т
4т 8кг40г
90000кг 20т7кг
813кг 4000кг
20007кг 8ц13кг
2. Розв’язування задач
- посіяли 4 кг пшениці, а забрали – 100 кг. У скільки разів більше зібрали пшениці, ніж посіяли? (Усно)
- із 50кг борошна випікають 75кг хліба. Скільки кілограмів хліба можна спекти з 450кг борошна?
50кг борошна – 75кг хліба
450 кг борошна - ? кг хліба
- Якого типу ця задача? (на знаходження четвертого пропорційного)
- Яким способом її можна розв’язати? (способом відношень)
1). 450:50 = 9 (р) більше взяли борошна
2). 75*9 = 675 (кг) хліба
- Як потрібно відноситись до хліба?
V. Практичне застосування набутих знань. «Тістечко універсальне»
1 пачка печива – 200г (навіть підійдуть панірувальні сухарі)
2-3 столові ложки вареного згущеного молока або простого
2-3 столові ложки подріблених горіхів або іншого насіння
1 пачка кокосової стружки
Спосіб приготування:
В подріблене печиво додати згущене молоко і горіхи. Все ретельно перемішати. Зробити кульки завбільшки з волоський горіх. Обкачати в кокосовій стружці. Викласти на тарілку і поставити на 30-40 хвилин в холодильник.
VI. Підсумок уроку.
Прийом «Незавершеної пропозиції»