29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Інтерактивний урок з математики та трудового навчання

Про матеріал
Одиниці маси. Співвідношення між одиницями маси. Практичне застосування одиниць маси. Закріплення знань про одиниці маси : грам, кілограм, центнер, тонну. Розвиток логічного мислення, творчої активності, математичної мови учнів, вміння зостосовувати набуті знання на практиці, Виховання бережливого ставлення до продуктів харчування.
Перегляд файлу

ІНТЕРАКТИВНИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ ТА ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Тема: одиниці маси:грам, кілограм, центнер, тонна. Співвідношення між одиницями маси. Перетворення більших одиниць маси в менші й навпаки. Розвязування задач вивчених видів. Практичне застосування одиниць маси.

 

Мета. Закріплювати знання про одиниці маси: грам, кілограм, центнер, тонну. Удосконалювати вміння встановлювати співвідношення між одиницями маси. Співвідносити одиниці маси із предка\етами навколишнього світу, перетворювати більші одиниці маси в менші й навпаки. Удосконалювати вміння розвязувати задачі вивчених видів. Розвивати логічне мислення, творчу активність, математичну мову учнів, уважність. Виховувати інтерес до математики і навчання, бережливе відношення до продуктів харчування. Формувати вміння застосовувати набуті знання на практиці.

Обладнання. Таблиця одиниць маси, слайди, продукти для виготовлення «Універсального тістечка»

Хід уроку

І. Створення позитивного настрою.

Девіз уроку: «Душу й серце в роботу вклади, кожну хвилину в труді бережи»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка з цікавинкою.
  • У батька було 5 дочок і кожна з них має брата. Скільки дітей у батька? (6)
  • Одне яйце варять 7 хвилин. За скільки хвилин можна зварити 7 яєць? (7)
  • Горіло 5 свічок. 2 з них загасили. Скільки свічок залишилося? (2)
  • Задумай число від 1 до 5. Додай до нього наступне число. До результату додай 9. Одержану суму поділи на 2. Відніми задумане число. Одержиш число (5)
  • Скільки різних цифр ми запишемо? (4) 6 7 2 5.
  • Яке число можна утворити з даних цифр? (кожен записує своє число)
  • З яких розрядних доданків складається ваше число?

Вчитель: Крім натуральних абстрактних чисел в математиці ще застосовують іменовані числа. Які іменовані числа ви знаєте? Сьогодні на уроці ми зупинемось на одиницях маси.

  1. «Мозковий штурм»
  • З якими одиницями маси ви знайомі?
  • Що можна вимірювати в кілограмах?
  •  А в яких одиницях ми вимірюємо масу однієї цукерки?
  •  Що можна вимірювати в грамах?
  • Назвіть найбільшу відому вам одиницю маси.
  • Що можна вимірювати в тоннах?
  • Назвіть найменшу відому вам одиницю маси.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Слово вчителя.

Повідомлення теми, мети уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами повторимо співвідношення між одиницями маси, перетворюватимемо більші одиниці маси в менші, менші  - у більші. Застосуємо набуті знання на практиці.

  1. Таблиця одиниць вимірювання маси

1 кг = 1000г 1ц = 100кг  1т = 10ц = 1000кг

  1. Вправа «Так чи ні»

Установи, чи правильно визначили масу яблук.

Висновок: легші предмети мають масу, виражену в менших одиницях вимірювання, а важчі – у більших.

4.Вироблення вмінь записувати іменовані числа в інших одиницях вимірювання.

З коментуванням

Запиши в кг: 17т, 20ц.

Запиши в ц: 7т, 5000 кг.

Запиши в т: 12000кг, 60000кг.

Запиши в г: 7 кг, 1кг500г.

Висновок: щоб записати іменовані числа в менших одиницях вимірювання, потрібно виконати дію множення. Щоб записати іменовані числа в більших одиницях вимірювання, потрібно виконати дію ділення.

5.Фізкультхвилинка.

ІV. Закріплення набутих знань

1. Гра «Хто швидше».

Знайди числа на яких указано однакову масу. Запишіть відповідні рівності.

8040г     90т

     8кг40г

90000кг    20т7кг

813кг     4000кг

20007кг    8ц13кг

2. Розвязування задач

- посіяли 4 кг пшениці, а забрали – 100 кг. У скільки разів більше зібрали пшениці, ніж посіяли? (Усно)

- із 50кг борошна випікають 75кг хліба. Скільки кілограмів хліба можна спекти з 450кг борошна?

50кг борошна – 75кг хліба

450 кг борошна - ? кг хліба

- Якого типу ця задача? (на знаходження четвертого пропорційного)

- Яким способом її можна розвязати? (способом відношень)

1). 450:50 = 9 (р) більше взяли борошна

2). 75*9 = 675 (кг) хліба

- Як потрібно відноситись до хліба?

V. Практичне застосування набутих знань. «Тістечко універсальне»

1 пачка печива – 200г (навіть підійдуть панірувальні сухарі)

2-3 столові ложки вареного згущеного молока або простого

2-3 столові ложки подріблених горіхів або іншого насіння

1 пачка кокосової стружки

Спосіб приготування:

В подріблене печиво додати згущене молоко і горіхи. Все ретельно перемішати. Зробити кульки завбільшки з волоський горіх. Обкачати в кокосовій стружці. Викласти на тарілку і поставити на 30-40 хвилин в холодильник.

 

  • Які одиниці маси ми використали?
  • Де застосовують кг? (на кондитерських фабриках)

VI. Підсумок уроку.

Прийом «Незавершеної пропозиції»

  • На сьогоднішньому уроці я повторив (повторила)…
  • Ці знання мені знадобляться…
  • Найбільше мені сподобалось…

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 квітня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку