Урок з математики в 1-му класі з використанням здоров'язбережувальних технологій:«Зв'язок дії додавання і віднімання. Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання».

Про матеріал
: вдосконалювати вміння складати приклади на додавання і віднімання; удосконалювати навички усних обчислень; повторювати правильне написання цифр 6 і 0; розвивати логічне і творче мислення, пізнавальний проц2ес до предмета, виховувати почуття колективізму, повагу до старших; розширювати уявлення про корисне здорове харчування.
Перегляд файлу

Зв'язок дії додавання і віднімання.

Складання прикладів на віднімання

з прикладів на додавання.

Конспект  уроку з математики в 1-му класі

з використанням здоров'язбережувальних технологій

 

 

 Предмет: Математика

Клас:  1

Розділ: Додавання і віднімання чисел в межах 10.

Тема уроку: «Зв'язок дії додавання і віднімання. Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання».

Мета уроку:  вміння складати приклади на додавання і віднімання; удосконалювати навички усних обчислень; повторювати правильне написання цифр 6 і 0; розвивати логічне і творче мислення, пізнавальний проц2ес до предмета, виховувати почуття колективізму, повагу до старших; розширювати уявлення про корисне здорове харчування.

Обладнання: опорні схеми, сигнальні картки, цифрові віяла, макет городу, предметні малюнки казкових героїв, записи на дошці, СД – програвач.

Тип уроку: закріплення знань учнів.

Форма уроку: урок-казка.

Хід уроку:

І. Організація класу до уроку

Емоційне налаштування на урок (ЗЗТ)

Пролунав шкільний дзвінок,

Всіх покликав на урок!

Знаю, що працювати охочі,

Тому і сяють допитливі очі.

Одне одному усміхнімося

І мерщій до роботи берімося!

  • Успіхів вам, діти! 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. (1 хв.)

  • Діти, давайте пригадаємо, чим ми з вами займались на попередньому уроці.

(Відповіді дітей: повторювали склад чисел, складали приклади на додавання, приклади на віднімання із прикладів на додавання, повторювали написання цифр)

  • І сьогодні на нашому уроці ми з вами будемо закріплювати наші вміння складати приклади на додавання і віднімання, повторимо каліграфічне написання цифр та назви геометричних фігур.
  • Я пропоную вам відправитися у гості до казки. Але, щоб взнати, до якої саме, потрібно розвязати приклади і скласти слово – назву казки.

ІІІ. Актуалізація знань учнів. (10 хв.)

1). Усна лічба. Дидактична гра «Мовчанка»

Вчитель пропонує дітям мовчки розвязувати приклади, записані заздалегідь на дошці, а відповіді показувати цифровими віялами. Якщо відповідь у всіх однакова, вчитель її записує на дошці; якщо є розбіжності – учні пояснюють розв’язання прикладу.

8 + 2 = 10 – А

6 – 4 = 2 – Р

5 + 3 = 8 – К

10 -6 = 4 – І

4 + 2 = 6 – П

  • Молодці, діти! А тепер нам потрібно розташувати одержані числа в порядку збільшення (1 учень виконує це завдання на дошці, інші перевіряють, показуючи сигнальними картками свою згоду - зелений колір, чи незгоду – червоний колір).

Потім діти роблять запис у зошити:

2  4  6  8  10

  • Діти, а як можна назвати ці числа одним словом?

(Відповідь: парні).

  • А які ще існують числа?

(Відповідь: непарні)

  • Молодці! Давайте тепер відновимо числовий ряд чисел і порахуємо від1 до 10 у прямому та зворотному порядку.
  • Розумнички! Тепер нам потрібно встановити відповідність між числами і буквами.                                                                 

Р

І

П

К

А

2

4

6

8

10

 

- Давайте разом прочитаємо назву казки.

2). Каліграфічна хвилинка. Розвиток творчого мислення.

Вчитель пропонує дітям подумати, які цифри можна перетворити в ріпку. Коли діти здогадуються, що це цифри 6 і 0, вчитель відкриває великі зразки цифр 6,0 та маркером домальовує їм листя, кінчик.

  • Давайте пригадаємо з якого боку клітинки, з якого місця ми починаємо писати ці цифри (до дошки виходить учень, який пояснює й показує указкою по зразку порядок написання цифр)

Учні відкривають зошити (де вчитель заздалегідь прописав зразки цифр 6 і 0), при цьому повторюють правила роботи у зошитах.

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду працювать старанно,

До роботи вже берусь.

(Під час каліграфічної хвилинки звучить п ‘єса «Жовтень» з альбому П.І.Чайковського «Пори року») (ЗЗТ)

  • Розумнички. Діти, ви всі старанно писали і тому цифри вийшли дуже гарні!

ІV. Закріплення вивченого матеріалу. (22хв.)

1). Фронтальна робота. Введення в казку.

- Давайте з вами пригадаємо – з чого починається казка?

Жили – були собі дід та баба. Посадив дід ріпку (вчитель вивішує на дошку макет городу – зелено – жовтого кольору(ЗЗТ) і вставляє у прорізі – кишеньки казкових героїв – діда та ріпку ).

  • Але чомусь ріпка не росте.
  • Як ви думаєте , що потрібно зробити для того, щоб вона росла? (відповіді дітей)
  • Молодці, правильно розмірковуєте, обовязково потрібно полити рослину!

Але полив – це важка справа, дідусю одному не впоратися. Пропоную вам допомогти йому.

Вчитель пропонує подивитись на малюнок, де намальовані лійки. Щоб допомогти дідусеві, потрібно скласти приклад на додавання з відповіддю, написаною на лійці

img031
Спочатку я пропоную всім разом підняти найважчу лійку – з відповіддю 10. Який приклад на додавання можна скласти з такою відповіддю?

Діти пропонують свої варіанти, 1 учень приклад записує на дошці з коментарем (наприклад, 7 + 3 = 10).

Діти, пригадайте, як називаються числа при додаванні?

(Відповідь: доданок, доданок і сума)

- Який приклад на віднімання можна скласти із цього прикладу на додавання? (Відповідь: 10 - 7 = 3 та 10 - 3 = 7)

2). Групова робота .(ЗЗТ)

- Давайте тепер обєднаємося у групи, кожна група буде працювати зі своєю «лійкою».

Кожна група одержує аркуш, де потрібно записати приклад на додавання з потрібною відповіддю, та складає з нього 2 приклади на віднімання: 1 група – відповідь 6, 2 група – відповідь 7, 3 група – відповідь 8, 4 група – відповідь – 9

Після закінчення роботи лідери кожної групи виходять до дошки та розповідають, які приклади вони склали. Всі учні уважно слухають, сигнальною карткою показують – згодні вони чи ні.

  • Молодці, ви гарно впоралися з завданням і допомогли дідусеві полити ріпку.
  • Що ж було далі у казці?

Виросла ріпка велика – превелика. Пішов дід на город, став тягнути ріпку. Тягне - тягне, а витягнути не може. Покликав дід бабу.

3). Робота з геометричним матеріалом.

- Діти, ви всі знаєте, що бабусі у нас весь час зайняті якимись справами.

img024
Ось і наша бабуся вирішила зшити онучці сарафан, для цього їй потрібно було вирізати по 2 однакових деталі. Але у бабусі вже поганий зір – бачить, що щось не так, але в чому справа - не розуміє. Давайте допоможемо їй – знайдемо розбіжності. Учні по малюнку знаходять однакові геометричні фігури (показують і називають їх), потім – знаходять розбіжності.

  • Ви дуже спостережливі!
  • Що ж далі було в казці?

Дідусь за ріпку, бабуся за дідуся, тягнуть – потягнуть, а витягнути не можуть. Покликали вони онуку.

- А онука – дівчинка спритна, швидка – весь час бігає, стрибає. І я теж пропоную вам піднятися та порухатися. Пропоную вам виконати фізхвилинку про героя нашої казки – про мишку.

V.Фізхвилинка. (разом з вчителем вправи показує учень) (ЗЗТ)

Ми маленькі і сіренькі                     

І пограти всі раденькі.

Ось швиденько пострибали,

Хвостика ми наздогнали.

Скочили на каруселі

Мишенята ми веселі!

4). Робота в парах.

Побігла онука допомагати дідусеві та бабусі.

Дідусь за ріпку, бабуся за дідуся, онука за бабусю - тягнуть – потягнуть, а витягнути не можуть. Покликала онука Жучку. А собачка тим часом задрімала на сонечку і сниться їй сон…

img032
Щоб розбудити Жучку, треба порахувати, скільки шматочків м’яса та цибулі вона з’їла. Для цього потрібно за малюнком скласти приклади на додавання і з них приклади на віднімання.

Учні працюють в парах: складають приклади – 1 варіант про шматки мяса, 2 варіант – про цибулю, потім обмінюються зошитами і перевіряють один у одного.

  • Діти, давайте подивимося, як ви впоралися з завданням.

Вчитель на дошці відкриває правильний варіант розв’язання прикладів:

1варіант         3 + 2 = 5             5 – 3 = 2            5 – 2 = 3

2 варіант        4 + 3 = 7             7 – 4 = 3            7 – 3 = 4

(учні показують сигнальними картками чи так вони виконали завдання)

5). Розвиток логічного мислення. Бесіда про профілактику застудних захворювань. (ЗЗТ)

- А тепер давайте ще раз уважно подивимось на малюнок. Що тут зайве?

- Чи все їдять собачки? (Відповідь: не їдять цибулю)

- А кому і коли корисно вживати у їжу цибулю? (Відповіді дітей – цибулю корисно вживати, бо в ній багато вітаміну С, це гарна профілактика грипу)

- Діти, виявляється наша ріпка (вчитель демонструє справжню ріпку або показує ілюстрацію) теж дуже корисний «золотий» овоч. В її листі велика кількість кальцію, навіть більше, чим у молоці. А у м’якоті, яка буває білого, жовтого, червоного кольору, в залежності від сорту, дуже багато різних вітамінів: каротин,вітамін С, вітаміни групи В. Ріпа має антисептичні властивості, у народній медицині її використовують для профілактики авітамінозу і як відхаркувальний засіб при застуді.

- Ось ми разом і розбудили нашу Жучку.

Дідусь за ріпку, бабуся за дідуся, онука за бабусю, Жучка за онуку – тягнуть – потягнуть, а витягнути не можуть. Побігла Жучка за Муркою.

6). Гімнастика для очей (офтальмограф Базарного )

- А кішка в цей час бігала за мишенятами, давайте разом подивимось, як вона це робила. Вчитель водить указкою по офтальмографу, діти слідкують очима. Які цифри вам нагадує її шлях? (8, 0 )

7). Розвиток логічного мислення.

img033- Молодці, діти! Але подивіться, які мишенята! Виявляється кішка теж складала і розв’язувала приклади, а мишенята, коли втікали, закрили знаки дій, тепер кішка заплуталася. Давайте допоможемо їй! Учні читають приклади та кажуть, який знак потрібно вставити)

- Молодці, ви правильно виконали завдання!

А тепер ще раз уважно подивіться на приклади. Я помітила, що одне мишеня замінило число у прикладі, знайдіть приклад з помилкою! (Відповідь: 3 + 4 = 7 )

  • Як же правильно записати цей приклад?

(Відповідь: 3 + 3 = 6 – учні записують приклад собі у зошити)

  • Який приклад на віднімання можна скласти з цього прикладу?

(Відповідь: 6 – 3 = 3)

  • А ще? Чому можна скласти лише один приклад на віднімання? (учні роблять висновок, що одержуємо лише один приклад тоді, коли маємо однакові доданки)
  • Молодці, діти! Допомогли ви Мурці, і вона разом з мишенятами відправилася допомагати нашим героям тягнути ріпку.

Вчитель вставляє фігурки казкових героїв у прорізі – кишеньки на макеті городу.

Взялись вони дружно та й витягли ріпку!

VІ. Підсумок уроку. (2хв.)

Залишився один крок –

Підсумуємо урок.

  • Що ми вчилися робити на уроці?
  • Що допомогло нашим героям витягнути ріпку і нам впоратися із завданнями? (увага, знання, дружба, взаємодопомога…)

Що один здолать не зможе,

Дружба легко переможе!

  • Що нового та корисного дізналися, про що розповісте вдома?
  • Діти, героям нашої казки сподобалось, як ви сьогодні працювали на уроці, і вони вам дарують на память фотографії ріпки із рецептами смачних та корисних салатів .

Будьте здорові!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 квітня 2019
Переглядів
806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку