25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Позакласний захід "Математичний трибій"

Про матеріал

Розробка позакласного заходу з математики "Математичний трибій" для учнів 5-6 класів.

Перегляд файлу

Вчителі:

Шумова Марія Миколаївна

Межова Олена Василівна

Гра-вікторина «Математичний трибій»

 

Мета: Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, активізувати розумову діяльність учнів, розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети.

            Розвивати кмітливість, впевненість у власних силах, вміння міркувати, орієнтуватися у математичних термінах та швидко давати відповіді на питання; вчити усвідомлювати важливість одержаних знань, зокрема з математики; через гру виховувати патріотизм,  дисциплінованість, повагу до товаришів.

 

У грі-вікторині приймають участь команди по 6 чоловік у кожній. Кожна команда обирає капітана, назву команди.

Вчитель:  Друзі. Сьогодні ми з вами проводимо математичний трибій, в якому на  вас чекають 8 раундів, а саме: «найрозумніший», «Запам’ятай фігури» ,  «Склади число», «Склянка води», Раунд «Художник», «Магічна скринька», Творчий раунд «Математичний рушничок», «Конкурс капітанів»

 Оцінювати вас буде наше справедливе журі. Прошу вітати:

  1.                   ___________________________________________________________
  2.                   ___________________________________________________________
  3.                   ___________________________________________________________

 

1.                    Раунд «Найрозумніший»

Я задаю вам запитання, ваша задача – швидко і правильно на них  відповідати. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 Міфік. Журі прошу рахувати правильні відповіді.

Питання для 5-го класу

1. Як називаються числа, які використовують  для лічби? (Натуральні.)

2. Скільки нулів у розрядній одиниці, яка називається мільярдом? (9.)

3. Яку арифметичну дію виконує риска дробу? (ділення)

4. Як називається фігура, утворена двома променями, що мають спільний початок? (Кут.)

5. У скільки разів прямий кут менший від розгорнутого? (У два рази.)

6. На що вказує знаменник дробу?

7. Який прилад використовують для вимірювання кутів? (Транспортир.)

8. Який дріб завжди менший від одиниці? (Правильний.)

9. Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною 7 м? (28 м.)

10. Сума кутів трикутника ? (1800 )

Питання для 6-А класу

1. Діаметр кола 16 см, чому дорівнює радіус?(8см.)

2. Назвіть найменше натуральне число. (Одиниця.)

3. Як називається дріб, у якого чисельник менший від знаменника? (Правильний.)

4. Скільки центнерів містить одна тонна? (10.)

5. 105 ділиться націло на 3 і чому, якщо ділиться ? (да, сума цифр ділиться на 3)

6. Назвіть взаємо обернене число до числа 5 (1/5)

7. Обчисліть сторону квадрата , площа якого 64 см2 (8см)

8. Як називається рівність, що містить невідомі числа, позначені буквами? (Рівняння.)

9. Трикутник у якого дві сторони рівні, називається ? (рівнобедрений)

10. Назвіть основні фігури на площині. (Точка і пряма.)

Питання для 6-Б класу

1. радіус кола 11 см, чому дорівнює діаметр? (22см.)

2. Назвіть найбільше натуральне число. (не існує.)

3. Як називається дріб, у якого чисельник більший від знаменника? (неправильний.)

4. Скільки кілограмів містить один центнер? (100.)

5. 105 ділиться націло на 5 і чому? (да, остання цифра 5)

6. Чому дорівнює добуток взаємо обернених чисел? (1)

7. Обчисліть площу квадрата , зі стороною 9 см (81см2)

8. Чому дорівнює сума протилежних чисел? (0)

9. Трикутник у якого всі сторони рівні, називається? (рівноторонній)

10. Скільки прямих можна провести через одну точку?. (Безліч.)

 

2.                    Раунд «Ксерокс»

(Швидкість – 1 Міфік, правильність – 2 Міфіки за кожен лист)

(роздати по 3 листочка і 4 фломастера)

У вас є 5 секунд, щоб запам’ятати фігури, їх розташування та колір. Продублюйте це завдання на листочках.. Перемагає той, хто швидко і правильно виконає завдання. Отримані результати передавайте до журі. Фігури!!!!!

3.                    Раунд «Склади число»

У кожного з вас  - одна цифра. Ваше завдання – вишикуватись в одну шеренгу, щоб утворити назване число. Перемагає та команда, яка перша правильно утворить число. . За кожну правильну перестановку ви отримуєте 1 Міфік. (роздати цифри)

520 413

431 250

053 214

4.                    «Склянка води»

Перед вами 6 стаканів. 3 з водою, 3 – порожніх. Ваше завдання  - розташувати стакани так, щоб повний чередувався з порожнім. В руки брати можна лише один стакан. За правильне розташування стаканів і за першість отримує 5  Міфіків. Друга команда отримує 3 Міфіки, третя – один.  (3 стільця, стакани з водою та порожні)

 

5.                    Раунд «Художник»

У конкурсі беруть участь по два учасника від кожної команди. Ваше завдання одночасно лівою і правою руками намалювати задані фігури. За правильне виконання нараховується 2 Міфіка.

До участі запрошуються учні: 1) 5 і 6-А класів, 2) 5 і 6-Б класів, 3) 6-а і 6-Б класів

  1.       Правою – трикутник, лівою – квадрат
  2. Правою рукою – коло, лівою – прямокутник.

 

(фліпчарт, фломастери)

6.                    Раунд «Магічна скринька»

Перед вами Магічна скринька з відомим вам предметом. За описом вам потрібно відгадати, що знаходиться в скриньці.

Піраміда

Цей предмет відомий вам ще з дитячого садочка. Він є складовою дитячих іграшок та навіть дитячих майданчиків. В школі ви знову з ним зустрілись на уроках математики а також познайомились на уроках історії.

Куля

Цей предмет відомий вам ще з дитячого садочка. Він є складовою дитячих іграшок. Ще ви його бачите на різних святах. В школі ви знову з ним зустрілись на уроках математики а також познайомились на уроках природознавства.

Куб

Цей предмет відомий вам ще з дитячого садочка Він є складовою дитячих іграшок. Він допомагає вчити букви. З ним можна проводити вільний час. В школі ви знову з ним зустрілись на уроках математики Про цей предмет кажуть що він бездоганний.

7.                    Творчий раунд «Математичний рушничок»

Перед вами геометричні фігури, за допомогою яких вам пропонується зробити орнамент українського рушника. Максимально ви можете отримати 5 МІфіків. (фігурки з кольорового паперу)

8.                    Раунд «Конкурс капітанів»

1. Скільки кінців у чотирьох з половиною палиць?

Відповідь:10

2. Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн. Як це могло трапитися?

Відповідь: дід, батько, онук

3. Селянин ішов до залізничної станції  і зустрів 2 бабусі, кожна з яких несла по 2 кошики, а в кожному кошику було по 2 кролі. Скільки істот ішло до станції?

Відповідь:1

 

 

 


Цікаві питання, задачі-жарти для залу.

  1. Бабуся увійшла до кімнати і побачила 6 собак і 2 кота. Скільки ніг було у кімнаті? (2)

2. Летіла група качок. Одна попереду, дві позаду; одна позаду і дві    попереду; одна між двома і три вряд. Скільки летіло качок?(летіли одна  за одною три качки)

3. На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець, вистріливши, влучив у двох з них. Скільки горобців залишилося на дереві?(жодного, - всі інші полетіли)

4. У Насті було 4 яблука, половину вона віддала подрузі. Скільки яблук залишилося у Насті?(три з половиною)

5. Один джентльмен купив автомобіль. Але через кілька днів повернувся в магазин з претензією. «Я їду на роботу зі швидкістю 55 миль на годину й добираюся до контори за 80 хвилин. А на зворотний шлях при тій самій швидкості у мене йде аж година двадцять хвилин. Автівка явно барахлить. Так що будьте люб’язні, поверніть мені гроші». Щоб ви сказали джентльмену на місці хазяїна магазину? (80 хвилин і година двадцять – одне й те сааме)

6.  У кімнаті було 12 курчат, 3 кролики, 5 щенят, 2 кішки, 1 півень і 2 качки. Сюди зайшов хазяїн з собакою. Скільки стало ніг? (дві – ноги хазяїна, в інших - лапи)

7. У кошику лежать 5 яблук. Чи можна поділити їх порівну між 5 товаришами так, щоб одне яблуко залишилося у кошику?(можна, одному товаришеві дають яблуко з кошиком).

 8. Що важче: 1 кг вугілля чи  1 кг пір’я?    (однаково)           

9. У назві якого птаха 40 однакових букв?                        (сорока)

10. Число, що ділиться без остачі на всі натуральні числа.          (0)

11. В одній сім’ї двоє синів і двоє батьків. Скільки у сім’ї чоловіків?                                                                                    (3)

12. «Трудова книжка» учня.                                           (щоденник)

13. На яке число ділиться будь-яке число без остачі?                  (1)

14. Назвати підряд 5 днів тижня, не використовуючи назви днів і порядкові числа.                                (позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)

15. Трійка коней пробігла 12 км. Скільки кілометрів пробіг кожний кінь?                                                                            (12)

16. Треба розпиляти колоду завдовжки 5 м на частини завдовжки 1 м. Скільки розрізів треба зробити?                                          (4)

17. Що важче – центнер цегли чи центнер тенісних кульок? (однаково)

18. Число, що має два дільники.                                         (просте)

19. Летіло три страуси, одного збили, скільки залишилось летіти?  (страуси не літають)

20 Дві матері,дві доньки,та бабуся з онукою, скільки всього людей? (троє)

21. Семен провів три дні у лікарні. Він не був хворий і не одержав травму, його самопочуття під час виписки було зовсім нормальним, але його довелося нести. Чому?

(Семен щойно народився у цій лікарні)

22. Олівець поклали на підлогу й попросили кількох людей перестрибнути його. Але ніхто не зміг цього зробити. Чому?

(Олівець приклали впритул до стіни)

23.  Сестра старша за брата на 5 років. На скільки вона буде старшою від нього через 6 років? (на 5)

24.  Коли чапля стоїть на одній нозі, вона важить 3 кг. Скільки  буде важити чапля, якщо вона стане на дві ноги?

25.  Пара коней пробігла 20 км. Скільки км пробіг один кінь?(20 км)

26.  Який годинник не має стрілок? (Сонячний)

27. Термометр показує 15 градусів. Яку  температуру покажуть два таких годинники? (15 градусів)

docx
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
9 квітня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку