«Інтернет як джерело саморозвитку»

Про матеріал
Метою заняття є розширення знань учнів про інтернет як джерело саморозвитку, розвиток вміння різнобічно оцінювати самоосвітню функцію інтернету, формування навичок безпечної поведінки в Інтернеті.
Перегляд файлу

Комунальна організація (установа, заклад)

«Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8

Шосткинської міської ради Сумської області»

 

 

 

 

 

 

 

Година психолога

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

практичний психолог

Самофал Наталія

Федорівна

 

 

 

 

 

 

 

Шостка 2020

 

Мета: розширення знань учнів про інтернет як джерело саморозвитку,    розвиток вміння різнобічно оцінювати самоосвітню функцію інтернету, формування навичок безпечної поведінки в Інтернеті.

 

Матеріали:  аркуші ватману, маркери, фломастери, олівцікольорові аркуші паперу, скріпки, стікери.

Аудиторія: учні середніх класів.

 

 

Хід заняття

1.Вступ

2. Вправа «Привітання»

Мета: налаштування учнів на продуктивну роботу, розвивати вміння презентувати себе.

Хід вправи

Учням пропонується придумати собі «нікнейм». Можна розфарбувати, прикрасити.  Учні по черзі називають свій нікнейм та  пояснюють, чому саме його вони обрали.

 

3. Інформаційне повідомлення.

Інформація є важливим ресурсом самоосвіти людини. Останнім часом, все більш популярним джерелом інформації стає Всесвітня мережа Інтернет, яка зосереджує значні об’єми інформації різноманітного характеру.

Це обумовлюється: зручністю отримання інформації, розвитком техніки та телекомунікацій, а також ціновим чинником.

Привабливість його полягає в тому, що користувачі мають доступ до інформації без будь-якої допомоги, участі чи керівництва іншої особи, її можна використати в будь-який час доби, не потрібно нікуди їхати, тим більше, що інформацію можна отримувати за потребою.

Чи часто ви користуєтесь інтернетом для вивчення уроків або власного розвитку повсякденному житті?

Наведіть власні приклади.

 

4.Мозковий штурм «Можливості інтернету»

Мета: розширити знання учнів про можливості інтернету для власного саморозвитку.

Хід вправи

На дошці великими літерами написане слово «ІНТЕРНЕТ». Учням пропонується озвучити можливості інтернету для власного саморозвитку. Вислови фіксуються на дошці.

Відповіді учнів: текстовий матеріал, відеоуроки, можливість потренуватися при виконанні інтернет-олімпіад, детальні таблиці, створення ментальних карт, що сприяють розвитку вміння систематизувати матеріал, цікаві логічні задачі, тренажери для розвитку пам’яті, мислення уваги і ін… заспокійлива музика, рекомендації для зниження тривожності і ін., можливість спілкуватися з однолітками, швидко обмінюватися інформацією.

 

5. Вправа «Джерела інформації в  інтернеті»

Мета: розширити знання учнів про джерела інформації в інтернеті.

Хід вправи

Крім інформації від вчителя учень здобуває знання з різноманітних джерел, використовує ці знання в навчальному процесі, розвитку особистості та власній життєдіяльності. Які ж ці джерела знань, і де їх шукати?

Як саме можна використовувати інтернет для отримання нових знань?

Учні об’єднуються в 3-4 групи за улюбленою грою в інтернеті. (оптимально до 6 осіб у групі) отримують листочки з написом «Джерелами інформації в  інтернеті». Час на виконання завдання 5 хв. Роботу може презентувати одна з груп, а інші-доповнити.

 

6.Вправа «Самоосвіта в інтернеті»

Мета: розвивати вміння різнобічно оцінювати самоосвітню функцію інтернету.

Хід заняття:

Людина повинна рости і розвиватися щодня. У цій думці сходяться всі вчені.

Тим більше, сьогодні з можливостями, наданими новітніми технологіями, зокрема, інтернетом, це зовсім нескладно.

На сьогодні, в мережі накопичилася значна маса навчальних відео-та аудіокурсів, що дозволяють вивчати всілякі науки і мистецтво, не виходячи з дому. На ютубі, наприклад, можна отримати докладні відеоінструкції як опанувати оригамі чи послухати відомого блогера.

Вибір за вами. Будь яку інформацію можна знайти в інтернеті. Заходите в мережу, вводите в пошукову систему, плюс трохи часу, і ось ви «профі»!!!

 

Учнів об’єднуються в 2 групи «+», «-»

1група записати плюси самоосвіти в інтернеті.

2 група- записати мінуси самоосвіти в інтернеті.

Групи презентують свої напрацювання.

 

Мінуси:

Багато непотрібної інформації.

Велика кількість інтернет джерел, де пропонується бажаний матеріал.

Є фейкова інформація (потрібно вчитися визначати правдивість інформації).

Наявність шахраїв (можна заплатити гроші, а програма не завантажується)

Самотність при вивченні матеріалу.

Відволікаєшся на яскраві реклами (марна трата часу).

 Інформація Інтернет не має каталогізації (описання змісту, форми), а містить лише мінімальну структуру інформаційних матеріалів.

Інтернет не забезпечує ефективного пошуку інформації фундаментальних наукових досліджень

Не вся інформація розміщена на сторінках в Інтернеті.

 

Плюси:

Свобода вибору

Економія грошей (не користуємося послугами репетитора)

Економія часу, особливо у великому місті (час на дорогу, очікування транспорту і т.д)

Цікавий виклад матеріалу (відео, яскраві зображення, цікаві завдання)

Можливість працювати у будь-який час.

 

Питання для обговорення:

Які враження від роботи?

Який висновок можемо зробити?

 

7. Вправа «Рекомендації»

Мета: розвивати вміння створювати поради безпечного користування інтернетом.

Хід заняття:

Учням пропонується створити для однолітків поради щодо безпечного користування інтернетом. Ідеї фіксуються на дошці.

 

Запитання для обговорення:

  1.          Чи актуальні поради особисто для вас? Чому?
  2.          Чи будете ви використовувати їх у своєму житті?

 

8. Рефлексія

Мета: акцент на важливих моментах заняття.

Хід вправи

Учні діляться враженнями від заняття.

 

 

 

На сьогодні мільйони людей користуються Інтернет для оперативного пошуку інформації, власного розвитку. Пам’ятайте, що  все ж Інтернет не є універсальною заміною інших джерел інформації.

 Дякую за увагу)

 

 

Додатковий матеріал для психолога:

Сайти, які є корисними для навчання  можна поділити на інформаційні та власне навчальні. Інформаційні сайти використовують для добору цікавої інформації, виконання творчих завдань, пошуку додаткового матеріалу. Спеціальні навчальні сайти містять завдання та вправи на розвиток різних видів навчальних умінь. 

 

Джерела інформації в  інтернеті класифікують на:

1) пошукові системи: глобальні пошукові системи Google (google.com), Yahoo (yahoo.com); українська МЕТА (meta.ua/); російські Rambler (rambler.ru/) та Yandex (yandex.ru/);

2) спеціальні бази даних: загальнодоступна інформаційна база даних Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку (stockmarket.gov.ua/ua/); база даних обов'язкової до оприлюднення інформації фондового ринку України Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку (smida.gov.ua/);

3) сайти-довідники, енциклопедії, досьє про персони, компанії, організації: сайти-довідники, наприклад Вікіпедія (ru.wikipedia. org/wiki/); ЛІГА.Досье (file.liga.net/); Кореспондент.net (files.korrespondent.net/);

4) безкоштовні та платні ресурси з нормативно-правовою інформацією: Верховної Ради України (zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ main.cgi); ЛІГА.Закон (ligazakon.ua/);

5) офіційні сайти органів влади, установ, компаній, політичних і громадських організацій, серед яких: Верховна Рада України (portal.rada.gov.ua/); Кабінет Міністрів ( kmu.gov.ua/control/); Президент України та його Секретаріат (president.gov.ua/);

6) форуми, чати, блоги тощо: Українська правда (forum. pravda.com.ua/), (blogs.pravda.com.ua/); ЛІГАБізнесІнформ (forum.liga.net/), (blog.liga.net/); Кореспондент.пеї (forum.korrespondent.net/), (blogs.korrespondent.net/);

7) сайти інформагентств, повністю відкриті для користувачів: УШАН (unian.net/); ЛІГАБізнесІнформ (news.liga.net/); РБК-Україна (rbc.ua/).

Слід зазначити, що з розвитком електронних засобів інформації актуальність документальних джерел не знижується і потреба в них не зменшується.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку