Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа №19
Урок
з української мови
в 9- А класі
вчитель-дефектолог
Лугова Наталія Андріївна
Біла Церква
2018
Урок № 14
Тема. Інтонація та розділові знаки в простому реченні
Мета: повторити будову речення та речення за метою висловлювання, вчити будувати речення, знаходити головні та другорядні члени речення; корегувати мовлення; виховувати толерантне ставлення до членів родини.
Обладнання: сімейні фото, презентація «Родина», картки.
Хід уроку
І. Нервово-психологічна підготовка класу.
Привітання.
Перевірка наявності зошитів, щоденників, ручок, підручників.
ІІ. Основна частина.
1. Слово вчителя.
- Сьогодні ми на уроці розглянемо, що таке інтонація?
Одну й ту саму думку можна вимовити по-різному. Тобто з різною інтонацією. Інтонація залежить від ставлення людини до того, про що вона говорить, яке почуття хоче викликати в співрозмовника.
Інтонація може бути урочистою, радісною, сумною, впевненою, прохальною, глузливою, співчутливою, передавати жаль, біль та інші почуття.
2. Бесіда.
- Діти, всі ви маєте родини, і кожен повинен з теплотою ставитись до кожного її члена.
- Давайте розглянемо сімейні фото. Ось хлопчик описує свою велику родину.
Сім’я
У нас велика і дружня сім’я. Найстарший у родині – дідусь Андрій Васильович. Він – пенсіонер, а раніше працював слюсарем. Бабуся Оксана Терентіївна молодша за дідуся на 2 роки. Усе життя вона працювала кравчинею, а зараз на заслуженому відпочинку. Мій батько – наймолодший із трьох синів дідуся і бабусі. Його звуть Георгій Андрійович. Він – шахтар, а моя мама, Галина Олексіївна, – дільничний лікар. Мій старший брат Сергій – токар, я, Сашко, - учень. А найменші брати-близнюки Миколка і Петрик, - дошкільнята.
Сергій – чудовий спортсмен, воротар заводської футбольної команди. Він не тільки мій брат, а найближчий товариш. Працюємо і навчаємось ми в різні зміни і тільки вечорами збираємось разом. Починається некваплива дружня розмова, спогади про дитинство, розповіді про нашу сільську рідню. Батьки нашої мами, Олексій Іванович і Меланія Петрівна живуть у селі. Ми часто зустрічаємось з ними і з маминими братами й сестрами. Найбільше я дружу зі своїм двоюрідним братом Грицем. Він, як і я, навчається в 9-му класі. Коли я гостюю в дідуся і бабусі, ми з ним ходимо ловити рибу, фотографуємо усіх наших родичів і мальовничі краєвиди.
3. Робота над текстом.
- З якою інтонацією прочитані речення?
- Розкажіть про свою родину.
4. Розповіді дітей про сім’ю.
ІV. Підсумок уроку.
Бесіда.
- Що вивчали на уроці?
Домашнє завдання.
І відділення: написати про свою родину
ІІ відділення: с. 24, вправа 49 (ІІ частина)