Інтонація та розділові знаки в простому реченні

Про матеріал
Урок присвячений вивченню будови речення, знаходженю головних та другорядних членів речення; корегуванню мовлення.
Перегляд файлу

Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа №19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок

з української  мови

в 9- А класі

 

                                             вчитель-дефектолог

Лугова Наталія Андріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біла Церква

2018

 

 

Урок № 14

 

Тема. Інтонація та розділові знаки в простому реченні

 

Мета:  повторити будову речення та речення за метою висловлювання, вчити будувати речення, знаходити головні та другорядні члени речення;  корегувати мовлення; виховувати толерантне ставлення до членів родини.

 

Обладнання:  сімейні фото, презентація «Родина», картки.

 

                                        Хід уроку

 

І. Нервово-психологічна підготовка класу.

    Привітання.

    Перевірка наявності зошитів, щоденників, ручок, підручників.

 

ІІ. Основна частина.

1. Слово вчителя.

- Сьогодні ми на уроці розглянемо, що таке інтонація?

 Одну й ту саму думку можна вимовити по-різному. Тобто з різною інтонацією.  Інтонація залежить від ставлення людини до того, про що вона говорить, яке почуття хоче викликати в співрозмовника.

 Інтонація може бути урочистою, радісною, сумною, впевненою, прохальною, глузливою, співчутливою, передавати жаль, біль та інші почуття.

 

2. Бесіда. 

- Діти, всі ви маєте родини, і кожен повинен з теплотою ставитись до кожного її члена.

- Давайте розглянемо сімейні фото. Ось хлопчик описує свою велику родину.

 

Сім’я

У нас велика і дружня сім’я. Найстарший у родині – дідусь Андрій Васильович. Він – пенсіонер, а раніше працював слюсарем. Бабуся Оксана Терентіївна молодша за дідуся на 2 роки. Усе життя вона працювала кравчинею, а зараз на заслуженому відпочинку. Мій батько – наймолодший із трьох синів дідуся і бабусі. Його звуть Георгій Андрійович. Він – шахтар, а моя мама, Галина Олексіївна, – дільничний лікар. Мій старший брат Сергій – токар, я, Сашко, - учень. А найменші брати-близнюки Миколка і Петрик, - дошкільнята.

  Сергій – чудовий спортсмен, воротар заводської футбольної команди. Він не тільки мій брат, а найближчий товариш. Працюємо і навчаємось ми в різні зміни і тільки вечорами збираємось разом. Починається некваплива дружня розмова, спогади про дитинство, розповіді про нашу сільську рідню. Батьки нашої мами, Олексій Іванович і Меланія Петрівна живуть у селі. Ми часто зустрічаємось з ними і з маминими братами й сестрами. Найбільше я дружу зі своїм двоюрідним братом Грицем. Він, як і я, навчається в 9-му класі. Коли я гостюю в дідуся і бабусі, ми з ним ходимо ловити рибу, фотографуємо усіх наших родичів і мальовничі краєвиди.

 

3. Робота над текстом.

- З якою інтонацією прочитані речення?

- Розкажіть про свою родину.

 

4. Розповіді дітей про сім’ю.

 

ІV.  Підсумок уроку.

Бесіда.

- Що вивчали на уроці?

 

Домашнє завдання.

І відділення: написати про свою родину

ІІ відділення: с. 24, вправа 49 (ІІ частина)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку