Урок "Стислий усний переказ тексту з елементами опису приміщення"

Про матеріал
Урок про формування вміння визначати основну думку тексту; вчити описувати приміщення; корегувати зв’язне мовлення учнів, мислення, спостережливість; розширювати знання про інтер’єр; виховувати інтерес до життя і творчості Лесі Українки.
Перегляд файлу

Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа №19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок

з української   мови

в 9- А класі

 

                                             вчитель-дефектолог

 Лугова Наталія Андріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біла Церква

2018

 

 

Урок №18

 

Тема. Стислий усний переказ тексту з елементами опису приміщення.

 

Мета: формувати вміння визначати основну думку тексту; вчити описувати приміщення; корегувати зв’язне мовлення учнів, мислення, спостережливість; розширювати знання про інтер’єр; виховувати інтерес до життя і творчості Лесі Українки.

 

Обладнання: портрет Лесі Українки, вибрані твори поетеси, презентація літературно-меморіального музею в с. Колодяжному.

 

 

Хід уроку

 

І. Нервово-психологічна підготовка класу.

    Привітання.

    Перевірка наявності зошитів, щоденників, ручок, підручників.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда  про Лесю Українку.

Читання ранньої поезії Лесі Українки.

 

ІІІ. Основна частина.

 

1. Повідомлення теми і мети уроку.

 

2. Перегляд презентації літературно-меморіального музею в с. Колодяжному.

 

3. Пояснення вчителя.

 

Опис приміщення (інтер’єру) може бути художнім і діловим. У діловому описі дається максимально точна інформація про розміри приміщення, меблів, розміщення та їх освітлення.

 У художньому описі передається враження від приміщення і предметів, що в ньому знаходяться, за допомогою епітетів, порівнянь, образних висловів. У художніх творах опис приміщення виступає одним із засобів характеристики героя певного історичного часу.

4. Читання тексту вчителем.

 

Кабінет Петра Антоновича Косача

 Після вечері сім'я зібралася в батьківському кабінеті. Це була невелика, зі смаком опоряджена кімната – улюблене місце дітей і дорослих. На стіні, у вишитих Ольгою Петрівною рушниках, висів портрет Шевченка з пишними козацькими вусами, в пальті і чорній смушевій шапці, а далі – фото господарів, рідних і знайомих та самої Ольги Петрівни – в довгому білому платті з трояндою на грудях.

 Посередині кімнати, застеленої вузькими доріжками та килимами стояв на тоненьких фігурних ніжках круглий стіл, кілька м'яких крісел, а під білою кахляною грубою – канапа. Зі стелі звисала велика порцелянова лампа, подарована молодим у день їхнього весілля.

 Чимало місця займали книжки. Просторій під горіх оздобленій шафі стояли найцінніші видання іноземних, українських, російських письменників. Переважали твори Шевченка, Котляревського, Пушкіна, Міцкевича.

 

Пояснення слів: порцелянова лампа, канапа, кахляна груба, смушева шапка.

 

Орієнтовний план

  1. Кабінет Петра Антоновича Косача.
  2. Опис приміщення:

а) розмір кабінету;

б) речі та їх розміщення в кабінеті;

в) бібліотека.

 

5. Обговорення тексту.

6. Усний переказ тексту учнями.

 

ІV. Підсумок уроку

 

Оцінювання знань учнів.

 

Домашнє завдання: зробити опис своєї кімнати (усно).

 

 

docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
4112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку