УРОК 4
Тема уроку. Існування площини, яка проходить через три дані точки.
Мета уроку: вивчення теореми про існування єдиної площини, яка
проходить через три дані точки, які не лежать на одній прямій.
Обладнання: стереометричний набір, моделі куба і тетраедра.
1. Один із учнів відтворює розв'язування задачі № 10, решта класу пише математичний диктант.
2. Математичний диктант.
Дано зображення тетраедра (варіант 1 — рис. 17, варіант 2 – рис. 18).
Користуючись зображенням, запишіть:
1) площину, яка проходить через точку Κ і пряму АВ; (2 бали)
2) площини, в яких лежить пряма ВС, (2 бали)
3) точку перетину прямої КС з площиною АВС; (2 бали)
4) пряму перетину площин АВК і АВС; (2 бали)
5) пряму перетину площин ВСК і ASS; (Я бали)
6) прямі, які лежать в площині ACS; (2 бали)
Відповідь. Варіант 1. 1) ABS: 2) BCS, ВСК, ВСА; 3) С; 4) АВ; 5) KB;
6) AC, КС, CS, AS.
Варіант 2. 1) АВК; 2) BCS, АВС; 3) С; 4) АВ; 5) BS; 6)AC, AS, CS.
3. Обговорення результатів математичного диктанту та розв'язання задачі № 10.
Нам відомо два способи задання площини: площину можна провести через дві прямі, які перетинаються, а також через пряму і точку, яка не належить цій прямій.
Існує третій спосіб.
Теорема.
Через три точки, які не лежать на одній прямій, можна провести площину, і до того ж тільки одну.
Учні самостійно знайомляться з доведенням цієї теореми за підручником (с. 6).
Слід звернути увагу учнів на те, що площина однозначно задається трьома точками, які не лежать на одній прямій, і тому в літературі площину, яка проходить через точки А, В, С і С АВ , позначають символом (АВС).
а) АВ = 3 см, ВС = 4 см, АС = 5 см;
б) AВ = 3 см, ВС = 4 ом, АС = 7 см?
§ 1, п. 4; контрольне запитання № 5; задача № 12 (с. 10).
ІV. Підведення підсумку уроку
а) через точки А, В, С можна провести тільки одну площину;
б) через точки Α, В, С можна провести безліч площин;
в) через точки А і В можна провести площину, яка не містить точку С;
г) через А можна провести площину, яка має з прямою ВС тільки одну спільну точку.