Історична гра «Держави Центральної та Східної Європи у міжвоєнний період»

Про матеріал
Зануртесь у бурхливий світ Центральної та Східної Європи міжвоєнного періоду! Ця захоплива історична гра запрошує вас стати лідером однієї з 10 країн регіону та провести її крізь 20 років політичних, економічних та соціальних потрясінь. Покращити знання про історію Центральної та Східної Європи. Розвинути навички стратегічного мислення, аналізу та прийняття рішень. Зрозуміти складність політичного та економічного розвитку в міжвоєнний період.
Перегляд файлу

Історична гра «Держави Центральної та Східної Європи у міжвоєнний період»

Автор: Татарінов Кирило Олександрович Організація:

Розділити учнів на 2 команди;

Визначити капітанів команди;

І ТУР «Вікторина»

Роздрукувати та диференціально видавати питання командам. За кожну правильну відповідь додавати по 1 балу

1.     Авторитарний режим у Польщі, спрямований на консолідацію нації, суспільства і держави шляхом досягнення балансу різних інтересів.(Санація)

2.     Позначте назви держав, які утворилися внаслідок розпаду Австро - Угорщини.( Чехословаччина, Польща, Австрія, Угорщина)

3.     Назвіть ім’я першого президента Чехословаччини. (Томаш Масарик)

4.     Хто встановив диктатуру в результаті державного перевороту в Польщі в 1926 р.?( Юзеф Пілсудський) 5. Позначте дату  та зміст підписання Мюнхенської угоди. (вересень 1938. Судетську область відокремлюють від Чехословаччини та передають Третьому Рейху з 1 по 10 жовтня)

6.     Яка країна по завершенню Першої світової війни отримала Північну Буковину та Бессарабію?( Румунія)

7.     Як називався мирний договір, укладений із Болгарією як країною — союзницею Німеччини у війні? ( Нейїський).

8.     Які країни увійшли до Малої Антанти? (Чехословаччина, Королівство СХС, Румунія, Франція)

9.     Про яку країну йдеться в історичному джерелі: «Успадкування левової частки промислового потенціалу Австро-Угорщини, наявність кваліфікованої робочої сили, випуск конкурентоспроможної продукції — це чинники, що сприяли економічному розвитку………. в 1920–1930-х рр»? (Чехословаччина). 10. Що зумовило встановлення в Польщі режиму «санації» Ю. Пілсудського?

(Криза парламентської форми правління)

11. Хто став першим главою Королівства сербів, хорватів і словенців?(Александр 1).

12. Яку посаду обіймав Міклош Горті? ( Регент королівства).

13.Коли угорські війська окупували Карпатську Україну?( березні 1939 р).

14. Назвіть ім’я короля, якого Йон Антонеску, змусив зректися влади  на користь свого19-річного сина Міхая? (КарольІІ)

15. Назвіть очільника уряду Болгарії за каденції якого було здійснено соціально-економічні реформи в 1919—1923 рр.?( Александр Стамболійський).

16. Поясніть термін «Диво на Віслі». ( Переможна операція польський військ під час захисту Варшави від більшовицького наступу).

17. Який повоєнний мирний договір констатував припинення існування Австро-Угорської імперії та визнавав незалежність утворених на її землях держав (Чехословаччини, Австрії, Угорщини тощо)? (Сен-Жерменський).

18. Поясніть термін «Лінія Керзона». (Умовна демаркаційна лінія, запропонована Джорджем Керзоном як можливий кордон перемир'я у війні між більшовицькою Росією і щойно відновленою Польською республікою під час Польсько-радянської війни 19201921 рр.)

ІІ ТУР «Логічний ряд»

Роздрукувати 4 карти з країнами Європи та твердження. Кожній команді виділяється 2 карти на вибір капітанів. Попередньо перемішавши питання всіх

4-х країн та роздавши їх командам, учні мають логічно та правильно розділити тези по обраним картам, відкинувши зайві твердження, які відповідають картам іншої команди. Чим більше правильних відповідей - тим більше команда отримає балів. 1 правильна теза - 1 бал. На розсуд вчителя можна поставити часові обмеження до 15 хвилин.

Румунія

1.     Північна Буковина, Бессарабія, Трансильванія, Східний Банат, Південна Добруджа. 

2.     Зовнішньополітична орієнтація на Францію. 

3.     Придушення комуністичного повстання в Угорщині.

4.     Підтримка білогвардійців в Росії.

5.     Увійшла до складу Малої Антанти.

6.     Фердинанд І, Кароль ІІ, Міхай І.

7.     Королівська диктатура Кароля ІІ.

8.     Фашистська організація «Залізна гвардія»

9.     Потрапила після 1939 року в сферу впливу СРСР і мала поступитися Бессарабією та Буковиною.

10. Іон Антонеску.

11.«Кондукторол».

12. В Другу світову країна вступила на боці Німеччини.

13. Країна слугувала  плацдармом нацистських військ для наступу на СРСР та Балкани.

14. Конституційна монархія. Уряд формує монарх.

Польща

1.     Друга Річ Посполита.

2.     Юзеф Пілсудський.

3.     Є. Морачевський. 

4.     Війна із ЗУНР.

5.     Визнання Антантою права на володіння Східною Галичиною.

6.     Порт Гданськ став «вільним містом».

7.     «Лінія Керзона».

8.     Варшавська угода 1920 року.

9.     Ризький мирний договір 1921 року.

10. Державний переворот 1926 року.

11. Політичний курс «санація».

12. «Диво на Віслі»

13. Симон Петлюра.

14. Волинь, Галичина.

Чехословаччина

1.     Томаш Масарик.

2.     Судетська проблема.

3.     Чехи та словаки.

4.     Найрозвинутіший регіон Австро-Угорщини.

5.     Підкарпатська Русь.

6.     Чехія, Моравія, частина Сілезії, Словаччина, Закарпаття.

7.     Поважливе ставлення до національних менших та їхньої ідентичності.

8.     Одна з економічно найрозвиненіших країн у міжвоєнний період.

9.     Мюнхенська трагедія.

10.Країна піддалася у 1938 році першій агресії з боку гітлерівської Німеччини.

11. Е.Бенеш.

Югославія

1.     Багатонаціональна країна.

2.     Балкани.

3.     6 січня 1929 рік.

4.     Олександр І.

5.     Королівство сербів хорватів та словенців.

6.     Бановин (назва області).

7.     Гегемонія сербської етнічної групи.

8.     Економічна відсталість.

9.     1931 році монарх Олександр дарував народу Конституцію.

10. Після вбивства монарха у 1934 році, держава взяла курс на зближення з гітлерівською Німеччиною.

11. Під час Другої світової війни країна у квітні 1941 року піддалася прямій агресії зі сторони гітлерівської Німеччини, Болгарії та Румунії. 17 квітня 1941 року країна оголосила беззастережну капітуляцію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

 

 

 

 

image

 

 

 

 

 

 

image

 

 

                 

ІІІ ТУР «Хто я?»

Команда відряджає делегата, який стає обличчя до них, а позаду учня демонструється портрет історичної постаті. Завдання полягає у тому, щоб учень який відделегований від команди, здогадався яка історична постать знаходиться за його спиною. Гра відбувається за системою  постановки питання команді, на які учасники можуть говорити «так» або «ні». Підказки, вислови та жести забороняються. Попередньо прізвище та ім’я персоналії вчитель не повідомляє класу. Задача команди зрозуміти чий портрет демонструється, а завдання делегата, задаючи питання, зрозуміти яка історична постать знаходиться за його спиною. Якщо команда не може відгадати постать, то її можна змінити на іншу. На кожну команду виділяється по 2 портрети. Перемагає та команда, делегат якої відгадає історичну персоналію першим. Тур оцінюється у 15 балів. За порушення правил, можна штрафувати знімаючи бали з команди за минулі тури.

 

У ГРІ ПЕРЕМАЄ ТА КОМАНДА, ЯКА

НАБРАЛА НАЙБІЛЬШЕ БАЛІВ ЗА ВСІ ТУРИ

image

 

 

                 

                 

image

image

                 

image

pdf
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Щупак І.Я., Морозова Л.В.)
Додано
30 січня
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку