Видатні історичні постаті давнього світу
(історична вікторина для учнів 6 класу)
Мета:
Організаційний момент: Представлення журі; представлення команд: їх назви та девіз (оцінюється в 1 бал).
1-й тур : «Хто наказав збудувати»:
2-й тур: «Кому належать слова»:
Я владика, що провів рясну воду для населення країни!
Я накреслив свої дорогоцінні слова на камені, щоб сильний не гнобив слабкого, щоб надати справедливість сироті і вдові!
Якщо хто-небудь з людей знищить мої закони, зітре моє накреслене на камені ім'я і напише своє ім'я - будь то цар, будь то проста людина - хай великі боги проклянуть його долю, пошлють йому голодні роки, безпросвітну тьму і раптову смерть! (Хаммурапі).
Фортеця підкорилася моїй величності. Жалюгідні царі чужоземних країн приповзли на животах, щоб випросити дихання для своїх носів! Велика сила моєї величності, велика влада бога Амона-Ра над всіма чужоземними країнами! (Тутмос ІІІ.)
Коли вавилоняни відклалися від мене, то військо моє захопило бунтівників і привело їх до мене. Я відрізав їм носи, вуха і язики і посадив на палю.
Я володію невтомною силою в руках і ногах. Я- відмінний вершник, відмінний стрілець з лука. Цими здібностями обдарував мене великий бог Ахурамазда!» (Дарій 1)
«Кому могли належати слова»
Але… якби я оступився, допустив помилку в справах держави, то волею цих же людей інший б зайняв моє місце.
Супротивники дражнили мене головатим, цибулеголовим. Обмовляли, ніби я ходжу в шоломі, щоб приховати потворність голови. Дурні! Над зовнішністю сміятися соромно навіть дітям! Судіть про мене по моїх справах: у житті я знав єдину мету - велич Афін. А в місті --одну дорогу; ту, що вела в народні збори і в раду п'ятисот. Моїми друзями були Фідій і Геродот. Імена наші увійшли до історії і всім відомі. (Перікл.)
Я все життя боровся проти сильного ворога. Разив його словом, а коли стала війна неминучою, то узявся за спис і прийняв нерівний бій. Ми програли і позбулися тієї щонайвищої цінності, якою володіли. Але пошана нащадків, згодіться, залишилася з нами! (Демосфен)
3-й тур: «З яким правителем пов’язані такі легенди»:
4-й тур. За правилом «перемагає останній», учні мають назвати відомих їм:
законодавців давнини;
відомих полководців давнини;
філософів давнини.
Підбиття підсумків, визначення переможців.