Варіант 1.
Дорогі п’ятикласники! Настав час дізнатися, що ви запам’ятали.
Отже, рушаймо!
Завдання №1.
Складіть «хмаринку слів» до поняття «суспільство». Представте її класу, розпочавши зі слів: «Суспільство — це…».
Завдання №2.
Поясніть, що таке «історія» і що вона вивчає? Які різновиди історичних досліджень ви знаєте?
Завдання №3.
Установіть хронологічну послідовність періодів історії людства.
Прочитайте вголос наведені дати.
Первісність (3 млн р. — Х ст. до Р.Х. або до н.е.).
Новітній час (XX — початок ХХІ ст.).
Середні віки (V—XV ст.).
Античність (ІХ ст. до Р.Х. — V ст.).
Новий час (XVI—XIX ст.).
Завдання №4.
Намалюйте умовні позначки, якими показують:
1) місця битв;
2) пересування військ або народів;
3) кордони держав, регіонів, областей, територій;
4) міста
Завдання №5.
Співвіднесіть назву науки та її визначення:
Етнографія |
Наука про історичні події в їх часовій послідовності, що вивчає способи обчислення історичного часу. |
Хронологія |
Наука, що вивчає географічні назви та їх історію. |
Географія |
Наука, яка вивчає культурно-побутові особливості народів, їх походження, розселення та взаємини. |
Топоніміка |
Наука про Землю |
Завдання №6.
Про що ви можете дізнатися із даної карти?
Завдання №7.
Поставте події у хронологічній послідовності та визначте яке це століття (римськими цифрами):
1709 рік 1648 рік 1241 рік 2000 рік.
Завдання №8.
Поясни, чому так іменовані міські вулиці:
Приморська, Дніпровська, Прилужна;
Грецька, Єврейська, Сербська, Татарська;
Гончарна, Залізна, Кожум’яцька, Шевська;
Перемоги, Незалежності, Революції
Завдання №9.
За описом визначте назву історико-географічного регіону:
Завдання №10.
Що означає топонім «Україна»?
Дорожня карта команди ______________________________
Модератор команди __________________________________
Список членів команди:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Оцінка за роботу в команді (оцініть себе і кожного члена команди):
Члени команди |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Середній бал |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
Варіант 2.
Дорогі п’ятикласники! Настав час дізнатися, що ви запам’ятали.
Отже, рушаймо!
Завдання №1.
Складіть «хмаринку слів» до поняття «історія»
Завдання №2.
Поясніть, що таке «хронологія»?
Завдання №3.
Розв’яжіть хронологічні задачі:
Перша згадка про Україну в літопису датована 1187 роком, а проголошення незалежності України — 1991 рік.
Завдання №4.
Намалюйте умовні позначки, якими показують:
1) завойовані території;
2) пересування військ або народів;
3) кордони держав, регіонів, областей, територій;
4) територію держави.
Завдання №5.
Співвіднесіть термін та його визначення:
Легенда карти |
Частина території з природними, господарськими, історичними, мовними та культурними особливостями. |
Історико-географічний регіон
|
Певний проміжок історичного часу |
Період |
Наука, що вивчає минуле людства на підставі усних, письмових свідчень, зображень і матеріальних пам’яток (житла, одягу, знарядь праці тощо). |
Історія |
Перелік умовних позначень (символів) із текстовими поясненнями до них. |
Завдання №6.
Про що ви можете дізнатися із цієї карти?
Завдання №7.
Поставте події у хронологічній послідовності та визначте яке це століття (римськими цифрами):
1889 рік 1648 рік 1123 рік 1900 рік.
Завдання №8.
Від чого, на вашу думку, походять назви населених пунктів: Полтава, Нехвороща, Гуляй-Поле, Щасливе, Андріївка, Софіївка, Стовбина Долина?
Завдання №9.
За описом визначте назву історико-географічного регіону:
Завдання №10.
Хто такий Дмитро Яворницький? Що вам про нього відомо?