"Історичні змагання для узагальнення знань з тем: Вступ. ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯ. та Розділ 1. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР. 5 клас інтегрований курс "Досліджуємо історію і суспіл

Про матеріал
Підсумковий урок для узагальнення знань з тем: Вступ. ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯ. та Розділ 1. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР. Модельна навчальна програма «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.)
Перегляд файлу

Варіант 1.

Дорогі п’ятикласники! Настав час дізнатися, що ви запам’ятали.

Отже, рушаймо!

 

Завдання №1.

Складіть «хмаринку слів» до поняття «суспільство». Представте її класу, розпочавши зі слів: «Суспільство — це…».

 

Завдання №2.

Поясніть, що таке «історія» і що вона вивчає? Які різновиди історичних досліджень ви знаєте?

 

Завдання №3.

Установіть хронологічну послідовність періодів історії людства.

Прочитайте вголос наведені дати.

Первісність (3 млн р. — Х ст. до Р.Х. або до н.е.).

Новітній час (XX — початок ХХІ ст.).

Середні віки (V—XV ст.).

Античність (ІХ ст. до Р.Х. — V ст.).

Новий час (XVI—XIX ст.).

 

Завдання №4.

Намалюйте умовні позначки, якими показують:

1) місця битв;

2) пересування військ або народів;

3) кордони держав, регіонів, областей, територій;

4) міста

 

Завдання №5.

Співвіднесіть назву науки та її визначення:

 

Етнографія

Наука про історичні події в їх часовій послідовності, що вивчає способи обчислення історичного часу.

Хронологія

Наука, що вивчає географічні назви та їх історію.

Географія

Наука, яка вивчає культурно-побутові особливості народів, їх походження, розселення та взаємини.

Топоніміка

Наука про Землю

 

Завдання №6.

Про що ви можете дізнатися із даної карти?

 

Завдання №7.

Поставте події у хронологічній послідовності та визначте яке це століття (римськими цифрами):

1709 рік         1648 рік             1241 рік               2000 рік.

Завдання №8.

Поясни, чому так іменовані міські вулиці:

Приморська, Дніпровська, Прилужна;

Грецька, Єврейська, Сербська, Татарська;

Гончарна, Залізна, Кожум’яцька, Шевська;

Перемоги, Незалежності, Революції

 

Завдання №9.

За описом визначте назву історико-географічного регіону:

  1. Славетний край козацтва.
  2. Регіон півдня України, куди чумаки їздили по сіль.
  3. Історична область з містами Суми і Харків.

 

Завдання №10.

Що означає топонім «Україна»?

 

 

 

Дорожня карта команди ______________________________

Модератор команди __________________________________

Список членів команди:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

Оцінка за роботу в команді (оцініть себе і кожного члена команди):

Члени команди

1

2

3

4

5

6

Середній бал

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 2.

Дорогі п’ятикласники! Настав час дізнатися, що ви запам’ятали.

Отже, рушаймо!

 

Завдання №1.

Складіть «хмаринку слів» до поняття  «історія»

 

Завдання №2.

Поясніть, що таке «хронологія»?

 

Завдання №3.

Розв’яжіть хронологічні задачі:

Перша згадка про Україну в літопису датована 1187 роком, а проголошення незалежності України — 1991 рік.

  1. У яких століттях це відбулося?
  2. Скільки років минуло між цими двома подіями?
  3. Скільки років минуло від першої згадки про Україну до року, який триває зараз?
  4. А скільки років минуло від проголошення незалежності України до сьогодні?

 

Завдання №4.

Намалюйте умовні позначки, якими показують:

1) завойовані території;

2) пересування військ або народів;

3) кордони держав, регіонів, областей, територій;

4) територію держави.

 

Завдання №5.

Співвіднесіть термін та його визначення:

Легенда карти

Частина території з природними, господарськими, історичними, мовними та культурними особливостями.

Історико-географічний регіон

 

Певний проміжок історичного часу

Період

Наука, що вивчає минуле людства на підставі усних, письмових свідчень, зображень і матеріальних пам’яток (житла, одягу, знарядь праці тощо).

Історія

Перелік умовних позначень (символів) із текстовими поясненнями до них.

 

 

Завдання №6.

Про що ви можете дізнатися із цієї карти?

УІНП розробив історичні карти для музейних фахівців

 

Завдання №7.

Поставте події у хронологічній послідовності та визначте яке це століття (римськими цифрами):

1889 рік         1648 рік             1123 рік               1900 рік.

 

Завдання №8.

Від чого, на вашу думку, походять назви населених пунктів: Полтава, Нехвороща, Гуляй-Поле, Щасливе, Андріївка, Софіївка, Стовбина Долина?

 

Завдання №9.

За описом визначте назву історико-географічного регіону:

  1.  Історична область на лівому березі Дніпра.
  2. Центром цього регіону є місто Львів.
  3. Землі, що прилягають з обох боків до Дніпра.

 

Завдання №10.

Хто такий Дмитро Яворницький? Що вам про нього відомо?

docx
Додано
28 січня 2023
Переглядів
1069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку