Історичний диктант + практичні завдання (робота з історичними джерелами) з теми "ДУХОВНЕ ЖИТТЯ СУСПІЛЬСТВА. ОСВІТА. КУЛЬТУРА (середина 50-х — середина 60-х рр.)"

Про матеріал
Історичний диктант + практичні завдання (робота з історичними джерелами) з теми "ДУХОВНЕ ЖИТТЯ СУСПІЛЬСТВА. ОСВІТА. КУЛЬТУРА (середина 50-х — середина 60-х рр.)"
Перегляд файлу

ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

з теми

 «ДУХОВНЕ ЖИТТЯ СУСПІЛЬСТВА. ОСВІТА. КУЛЬТУРА (середина  50-х — середина 60-х рр.)»

Спочатку опрацюйте матеріали лекції!!!

 

 

              ЧАСТИНА І. Комплексні завдання

 

РОБОТА З ІСТОРИЧНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ

Опрацювати історичні джерела та виконати завдання, використовуючи матеріал лекції та цитати даного джерела.

  1.  Із книги Я. Грицака «Нарис історії Україні»

«Тяжкого удару українству завдала хрущовська освітня реформа. 16 листопада 1958 р. ЦК КРПС обнародував тези про реформу освіти, які мали стати підставою для дискусії, яка освіта потрібна радянському суспільству. Московське керівництво пропонувало батькам самим обирати, якою мовою повинні вчитися їхні діти. Таке формулювання спричинило хвилю протестів в Україні. За умов, коли соціальний статус і престиж української мови був нижчим, аніж російської, було очевидним, яку школу обиратимуть батьки для своїх дітей».

  1. Що батьки могли обирати відповідно до нового шкільного закону? Що ж реально обирали батьки після цього закону? Чому? Підтвердіть свою думку фактами.
  2. Чому освітня реформа спричинила невдоволення у керівництві України? Чому на думку багатьох свідомих українців цей закон призводив до занепаду української мови, культури, до русифікації?
  3.  Що таке русифікація?

 

  1. Із програми Української робітничо-селянської спілки:

 

 

  1. Коли і де була створена Українська робітничо-селянська спілка (УРСС)?
  2. Хто очолив УРСС? Вкажіть не менше 5-и фактів (найважливіших) з його біографії.
  3. Якою була основна мета УРСС? (за що боролись). Якими методами члени організації намагались досягти своєї мети?
  4. Як у документі окреслено завдання Української робітничо-селянської спілки?
  5. Коли і за яких обставин припинила свою діяльність дана організація? У чому було звинувачено її лідера та інших членів? Яким було покарання?

 

 

 

 

  1. Результати тестування – сайт ЗНО – Освіта.UAІнтернаціоналізм чи русифікація?

 

 

І. Хто був автором праці, титульна сторінка якої зображена на фотодокументі?

ІІ. Коли вона була написана?

ІІІ. Про що в ній йшлося?

 

 

  1. Представник українського національного руху, історик В. Мороз про діячів, які представляли «шістдесятників» в Україні

...То було молоде покоління, яке пішло в університети, яке могло вже подумати про щось інше, а не тільки про елементарні умови існування... Чорновіл, наприклад, був редактором комсомольської загальноукраїнської газети. Дзюба був одним із найважливіших критиків у Спілці письменників України. Стус був аспірантом в Інституті літератури в Києві. Одним словом, люди на найвищих щаблях... які в комуністичному істеблішменті (політична еліта — Ред.) могли далеко піти. Але це були найкращі люди у моральному розумінні... Вони відчували, що проповідувати те, у що не віриш, просто робити кар'єру, дивитись, як твій народ російщать, — це багно. Значить, у тих людей виникло природне бажання вирватися з багна.

  1. Як ви розумієте таке пояснення автором змісту українського «шістдесятництва»?
  2. Кого прийнято називати «шістдесятниками»?Назвіть прізвища не меншу 5-и українських шістдесятників.
  3. За що «боролися» шістдесятники?
  4. Назвіть найвідоміше об’єднання шістдесятників у Києві, створене у 1959 р. Хто його очолив?

 

 

 

 

                 ЧАСТИНА ІІ. Історичний диктант

 

Перед виконанням пригадайте матеріал відповідної  лекції!!!

 

  1. Термін  загальної обов'язкової освіти,який  було запроваджено шкільною реформою, розпочатою в 1958 р. становив ____________
  2. Академію наук УРСР у 1962 р. очолив_________
  3. У 1962 р. Інститут кібернетики АН УРСР очолив ____________
  4. Першою дисидентською українською організацією, створеною на Західній Україні, стала ______
  5. Поет, «шістдесятник», автор збірок «Тиша і грім», «Земне тяжіння», його називають «лицарем українського відродження». Це ________________
  6. Дисидентами прийнято називати _________________________________________
  7. Що сприяло або ж стало передумовою виникнення в Україні руху «шістдесятників»?
  8. Самвидав – це__________________________________________________________
  9. Завершенням «відлиги» в інтелектуальному житті вважається _________________
  10. Укажіть прізвища українських діячів, дотичних до розвитку вказаних сфер культурного життя та науки (запишіть прізвища, що є нижче, у ті колонки ,яку сферу культури вони представляють)

Література

Наука

Образотворче мистецтво

Музичне та театральне мистецтво

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М. Рильський, А. Горська, С. Корольов, К. Білокур, Б. Патон, В. Стус, В. Касіян, В. Глушков, П. Майборода, М. Янгель, Л. Костенко, А. Кос-Анатольський, М. Дерегус, Г. Майборода, М. Амосов, В. Симоненко, І. Драч, С. Людкевич, Т. Яблонська, М. Вінграновський, Н.Ужвій, Н.Забіла.

Пам`ятки архітектури та образотворчого мистецтва, обов`язкових до ...11. Хто є автором картини нижче, її назва і дата написання?

 

docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
1817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку