Bарто запам'ятати!Пам’ятник — споруда для вшанування пам’яті про людей і події. Пам’ятки історії — визначні місця, пов’язані з важливими історичними подіями, з життям і діяльністю відомих осіб, культурою і побутом народів. Розгляньте ілюстровану схему, покажіть на ній пам’ятники і пам’ятки.2. Поясніть, яку інформацію про минуле нашого народу «розповідають» зображені об’єкти.3. Поміркуйте, чому пам’ятники можуть також бути і пам’ятками історії.
Діємо: практичні завдання1. Уважно розгляньте ілюстрації історичного колажу і підписи до них. Визначте, на яких із них зображено пам’ятники, а на яких історичні пам’ятки.2. З’ясуйте, яким подіям, історичним діячам і діячкам присвячені зображені пам’ятники.3. Визначте, які серед цих пам’ятників є скульптурною групою, бюстом, статуєю, обеліском.4. Визначте час створення історичних пам’яток і які особливості життя суспільства вони ілюструють.5. Поміркуйте, що можна назвати справжніми «свідками» історії: історичні пам’ятки чи пам’ятники.6. Висловіть позицію щодо питання: чому потрібно охороняти пам’ятки і пам’ятники. Хто, на вашу думку, має оберігати пам’ятки і пам’ятники? Яка роль в збереженні пам’яток і пам’ятників держави, спільноти, окремої людини?Пам'ятник засновникам КиєваІллінська церква Суботів. Пам'ятний знак П. Чубинському Черкаська обл. Меморіальний комплекс "Пам'яті героїв Крут" Чернігівщина. Національний музей голодомору-геноциду. Київ. Меморіал пам'яті Героям Небесної Сотні. Київ
ЧОМУ ПОТРІБНО ОХОРОНЯТИ ПАМ’ЯТКИ І ПАМ’ЯТНИКИУ нашій державі збереженню пам’яток історії та культури приділяється значна увага. Відповідно до Закону України «Про охорону культурної спадщини» цінні пам’ятки історії вносять до Державного реєстру нерухомих пам’яток. Загалом в Україні під охороною перебуває близько 130 тис. пам’яток. І цей список постійно оновлюється. Є в нашій країні також пам’ятки, які вважаються надбанням усього людства. Вони внесені до списку Світової спадщини ЮНЕСКО. https://ukrainer.net/unesko-v-ukraini/
ПАМ’ЯТКИ ІСТОРІЇ РІДНОГО КРАЮВиконайте мінідослідження «Пам’ятки історії мого рідного міста (села)»: оберіть пам’ятку історії чи пам’ятник, що є у вашому місті (селі), та дослідіть її. Представте результат своєї роботи у класі в довільній формі (розповідь, презентація тощо). Як дослідити історичну пам’ятку1. Що це за пам’ятка? До якої групи вона належить?2. Де вона розташована? Яка на вигляд?3. Коли було створено пам’ятку? (Вкажіть століття або точну дату, якщо її можна встановити)4. Яким подіям у минулому чи історичним діячам присвячена пам’ятка? Що вона засвідчує?5. Хто створив пам’ятку? (Ім’я архітектора, художника, скульптора, інженера)6. Які елементи пам’ятки дають змогу отримати інформацію про минуле?7. Історію і культуру якого народу чи народів відображає пам’ятка?