Дана розробка з теми Історія відкриття періодичного закону. Ця розробка складена із презентації вчителя (можна дати завдання учням, які зможуть зробити таку презентацію), в якій розповідається про відкриття періодичного закону
1
Тема: Історія відкриття періодичного закону
Жодна теорія не може бути абсолютно
правильною, вона може лише набувати
більшої або меншої вірогідності, і її
основне завдання в тому, щоб діяти
належним чином на розвиток науки.
С. Арреніус
Мета: обґрунтувати потребу класифікації хімічних елементів, за зміною властивостей підвести до розуміння періодичного закону, показати значення закону та історію його відкриття, вчити аналізувати та виділяти спільні риси для елементів однієї групи, формувати в учнів вміння створювати презентації;
продовжувати формувати науковий світогляд на основі знань про історію відкриття періодичного закону;
розвивати хімічну мову, мислення, увагу, уміння аналізувати.
Методи: опитування, слайд-шоу.
Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація.
Тип уроку: засвоєння нових знань
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.
1. * Завдання для учнів.
Для зацікавлення учнів у роботі з періодичною системою пропоную виконати вправу, суть якої полягає у складанні назв лужних металів, галогенів та інертних газів із заданих літер.
Завдання. Маючи літери ф, е, л, н, і, р, г, к, й, и, б, п, у, х, т, м, д, а, о складіть не менше чотирьох назв лужних металів, галогенів та інертних газів.
(Літій, Натрій, Калій, Рубідій, Флуор, Хлор, Бром, Йод, Гелій, Неон, Аргон, Криптон).
2. * Завдання для учнів.
1. Назвіть елементи групи лужних металів та доведіть, що вони мають подібні властивості (Літій, Натрій, Калій, Рубідій. Ними розпочинаються всі періоди. Лужні метали мають однакову загальну формулу оксиду, в якій лужні метали одновалентні. Вони мають невисокі температури кипіння та плавлення, належать до легких металів. Лужні метали надзвичайно активні прості речовини. Активно взаємодіють з киснем, з водою (утворюють луги)).
2. Назвіть елементи групи галогенів та доведіть, що вони мають подібні властивості (Флуор, Хлор, Бром, Йод. Легко вступають в реакцію з металами та утворюють солі безоксигенових кислот. Прості речовини галогенів виявляють високу хімічну активність. Мають різкий подразнюючий запах. Всі галогени мають колір. Мають низьку температуру плавлення (переважно від’ємну, окрім І)).
3. Назвіть елементи групи інертних газів та доведіть, що вони мають подібні властивості (Гелій, Неон, Аргон, Криптон. Усі вони належать до малопоширених елементів на Землі. У вільному стані існують у вигляді газуватих речовин. Для них характерна висока інертність відносно інших речовин. Ними закінчується кожний період).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
* Проблемні питання. Оголошення теми уроку.
Ви вже знаєте декілька спроб класифікації хімічних елементів, але найважливішою з них є класифікація Д.І.Менделєєва.
Що це за класифікація? (Періодична система хімічних елементів).
На основі чого вона створена і яким чином?
Про це ви сьогодні дізнаєтесь на уроці. Запишіть тему…
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. * Демонстрація слайдів. (див. слайд-шоу)
До уваги учнів пропонується слайд-шоу, яке підготували їх однокласники.
2. * Узагальнююче слово вчителя.
Отже сьогодні ви ознайомилися із процесом створення періодичного закону та дізналися його суть. Сподіваюсь, що цей урок вам сподобався.
Виставлення оцінок за презентацію.
V. Домашнє завдання. § 29 вивчити. Декілька учнів отримують завдання підготувати інформацію про життя і діяльність Д.І.Менделєєва
(слайд 1) (слайд 2)
(слайд 3) (слайд 4)
(слайд 5) (слайд 6)
(слайд 7) (слайд 8)
(слайд 9) (слайд 10)
(слайд 11) (слайд 12)
(слайд 13) (слайд 14)
(слайд 15) (слайд 16)
(слайд 17) (слайд 18)
(слайд 19) (слайд 20)
(слайд 21) (слайд 22)
(слайд 23) (слайд 24)
(слайд 25) (слайд 26)
(слайд 27) (слайд 28)
(слайд 29) (слайд 30)
(слайд 31) (слайд 32)
(слайд 33) (слайд 34)
(слайд 35) (слайд 36)
(слайд 37) (слайд 38)
(слайд 39)