Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Італійське мистецтво епохи Великого Відродження

Про матеріал
Зайомство із творчістю геніальних італійських митців і на основі її аналізу спробуємо розібратися, в чому полягають особливості культури Відродження, які нові ідеї вона проголосила, в чому секрет їхньої вічної цінності.
Перегляд файлу

Тема:Італійське мистецтво епохи Великого Відродження.

Всесвітня історія 8 клас.

Мета:сформувати розуміння поняття «Відродження»; розкрити умови,

в яких формувалась культура Відродження; розвивати вміння висловлювати свою думку; удосконалювати навики роботи з таблицею на основі знайомства з творчістю італійських митців розвивати почуття прекрасного і художній смак; виховувати повагу до високих гуманістичних ідеалів.

Основні поняття:епоха Відродження, інтелігенція, гуманізм.

Обладнання: карта Європи XVI ст., презентація «Мистецтво епохи

Відродження», репродукції картин, запис музики Бетховена, Вівальді, виставка літератури, присвяченої темі.

Хід уроку

Організація класу.

Вивчення нової теми.

Оголошення теми і задач уроку:

Сьогодні починаємо цикл уроків, присвячених вивченню культури Нового часу, яка дістала назву культури Відродження. Тема нашого першого уроку із цього циклу називається «Італійське мистецтво епохи Високого Відродження». Ми познайомимось із творчістю геніальних італійських митців і на основі її аналізу спробуємо розібратися, в чому полягають особливості культури Відродження, які нові ідеї вона проголосила, в чому секрет їхньої вічної цінності.

 

План уроку

  1. Італія - Батьківщина культури Високого Відродження.
  2. Творчість Леонардо да Вінчі.
  3. Творчість Рафаеля.
  4. Творчість Мікеланджело.

 

Розповідь вчителя.

Культура Відродження зародилась в Італії невипадково. В першу чергу це пояснювалось бурхливим економічним розвитком країни. Італійські купці протягом 400 років успішно займались східною торгівлею, що давала величезні прибутки. Міста Італії, насамперед Генуя, Венеція, Флоренція, Рим, Мілан »перетворились на великі торгові центри. Тут з’явились найбільші в Європі банки, великі мануфактури. Зростаючим містам потрібно було багато освічених фахівців. Починає формуватись ще одна нова соціальна верства населення - інтелігенція - група людей, що займається розумовою працею, а також різними видами мистецтва. Це були бухгалтери, інженери, архітектори, лікарі, художники, музиканти і т.д.. Вони й стали творцями нової культури.

Італійська буржуазія, зосередивши в своїх руках величезні кошти, прагнула до розкоші. На замовлення багатіїв зводились величні просторі палаци, які прикрашались картинами і статуями. Змінилось і ставлення до митців. Раніше їх вважали ремісниками нарівні з м’ясниками, кравцями і т.д.. Тепер же стали шанувати як творців.

«Рідкісні таланти, небесні істоти», - говорив про них правитель Флоренції.

Італійські митці проявляли великий інтерес до культури античності - Стародавніх Греції і Риму, адже Італія успадкувала римську культуру, на її

території знаходили чимало античних пам’яток: стародавні рукописи, скульптури.

На відміну від церковного мистецтва, твори стародавньої культури були життєрадісними, прославляли красу людини. Митці Нового часу ретельно вивчали античні твори, захоплювались ними, брали за взірець. Стародавня культура, засуджена католицькою церквою і забута в попередні століття, наче знову відроджувалась. Тому час, коли виникла нова культура, дістав назву Відродження.

Італійська епоха Відродження подарувала людству велику кількість талановитих митців. Сьогодні ми познайомимось із творчістю трьох геніальних майстрів, які здобули найбільшу славу у світі (звернення до плану). їх час кінець XV - середина XVI ст..

Я пропоную вам поринути в світ прекрасного: музики, поезії і живопису. В ході знайомства ви повинні самостійно заповнити таблицю, будьте уважні, щоб ви змогли відповісти на питання, які будуть поставлені в кінці уроку.

 

Діячі Відродження

Видатні твори

 

 

  1. Повідомлення учнів. ( презентація «Леонардо да Вінчі»)

Один із найвидатніших художників епохи Відродження - флорентієць Леонардо да Вінчі. Постать цього титана Відродження овіяна серпанком легенд і міфів. Його зовнішність за словами сучасника «представляла вищу красу». Не залишилось жодного портрета художника молодих років, але це помітно в його автопортреті, написаного у зрілому віці. Хвиляста борода, мудрий, проникливий погляд. Леонардо мав велику фізичну силу і про нього говорили, що він міг легко зламати залізну підкову.

Леонардо з дитинства виховував у собі невтомну працьовитість, наполегливість у розвитку тих незвичайних талантів, якими щедро обдарувала його природа. Вражає широта і різносторонність творчості великого митця. Леонардо - не тільки видатний живописець і скульптор, але також музикант, поет, анатом, мовознавець, математик, інженер. Великий вчений-винахідник намагався поставити науку і техніку на службу людям: проектував зрошувальні канали, розбірні мости, конструював блоки і лебідки для підняття важких речей . Його думки проникали в далеке майбутнє Подивіться на ці його малюнки летальних апаратів.

2. Повідомлення учнів. (презентація «Рафаель Санті»)

Другий неперевершений художник епохи Відродження - Рафаель Санті уже в молоді роки досягнув слави. Рафаель прожив лише 37 років, але залишив велику кількість прекрасних полотен. За спогадами сучасників він був привітною, щедрою людиною.На його автопортреті ми бачимо красивого юнака з лагідним, мрійливим поглядом. Рафаель прагнув зображувати людину, в якій все прекрасне - душа, тіло, характер

Однією з найкращих робіт Рафаеля є фреска «Афінська школа», зображена у палаці римських пап у Ватікані. «Афінська школа» - гімн людському знанню, на ній художник зобразив мудреців, вчених стародавньої Греції. Ми бачимо гордих величних людей, які стали символом духовної енергії і сили людських думок 4 знань. Рафаель прославляє розум людини і зв'язок свого часу з античною культурою.

Рафаель, великий майстер яскравих, світлих фарб, залишив цілу галерею своїх мадонн, в яких відтворив найбільш гармонійні образи жіночої ніжності і задумливості. Ось одна з його ранніх картин «Мадонна Альба». На фоні широкого пейзажу: долини, ріки, сніжної вершини - зображена молода

жінка з дитиною. Від її нахиленого обличчя, м’яко спадаючого покривала віє ніжністю і печаллю

Чисті овали лиця, прості зачіски, покірні очі, ледве торкнуті гіркотою вуста - такі його мадонни. Ні розкішного вбрання, ні яскравої краси, нічого різкого, тільки тиха материнська радість, злита з таким же тихим передчуттям горя. Вершиною творчості Рафаеля стала «Сикстинська мадонна», яка здобула поряд із «Моною Лізою» да Вінчі славу самої знаменитої картини світу.

  1. Повідомлення учнів. (презентація «Мікеланджело»)

Ще один титан Відродження - Мікеланджело був також різностороннім генієм: скульптором, художником, архітектором, поетом. Гордий, гарячий, бунтівливий - він не знімав шапки навіть перед папою і поїхав з Риму, а коли його почали умовляти повернутися гордо відповів:

« Я повернуся лише тоді, коли навчаться поводитися з художниками». Але в той же час в його творах звучить глибока любов і повага до людини

Перед нами рання робота Мікеланджело «П’єта» (зображення Богоматері з тілом мертвого Христа). Бездиханне тіло покоїться на руках у матері - прекрасної молодої жінки, закованої горем. Лише опущені віки і жест лівої руки підкреслюють глибокий відчай матері

Мікеланджело прекрасно знав анатомію, вмів передати красу людського тіла. Він говорив, що в кожній глибі мармуру криється людська фігура, треба тільки прибрати все зайве, щоб визволити її звідти. Майже З роки трудився майстер у Флоренції, висікаючи величезну (майже 6 м) фігуру Давида

За біблійською легендою Давид, захищаючи свій народ, переміг страшного велетня Голіафа. Слідуючи вченню античних митців, що найкрасивішим у природі є людське тіло - він зобразив Давида оголеним.

 Давид показаний у мить перед двобоєм. У постаті юнака відчувається величезне внутрішнє напруження. Грізно насуплені брови, вперто стиснуті вуста. Давид - символ людської гордості, сили, мужності, вірності своєму обов’язку

Ще один образ біблійського пророка Мойсея (кадр 15-й). Мікеланджело показав його як людину великої волі і сили думки. Статуя створює передчуття ривка : здулися жили, напружені м’язи, здається, що Мойсей ось стрімко підніметься і звернеться до людей зі словами заклику чи гніву.

Мікеланджело прославився також як і художник. Він розписував стіни, стелі палаців і соборів.

Ось одна із сцен створених ним «Створення Адама». Бога художник наділив рисами людини - творця: у нього натруджені руки скульптора, який звик працювати молотком і різцем. У безвільній ще фігурі Адама відчувається велика сила

Узагальнююча бесіда з учнями з метою визначення головних рис культури епохи Відродження:

З творчістю яких геніальних митців італійського Відродження ми з вами тільки що познайомилися?

Творчість кожного з них унікальна і неповторна, бо несе на собі відбиток особистості авторів. Спробуйте на основі почутого на уроці визначити до кого з них відноситься кожна з цих характеристик:

«Обдарованість його була така велика, що в будь-яких складних предметах, до яких зверталась його допитливість, він легко і досконало знаходив рішення. Щоденно він робив моделі і креслення...»

«Він всіх перемагав своєю привітністю і мистецтвом, але більше всього генієм своєї доброї натури....»

«Він показав шлях до головної задачі мистецтва, якою є людське тіло, і, звертаючи увагу тільки на неї, залишав у стороні гру фарб              »

Але в творчості цих митців є спільні риси, які стали і характерними рисами культури Відродження в цілому

Звідки походить назва «Відродження», традиції якої культури відроджувались?

Користуючись записами в таблицях, доведіть, що в творах італійських митців прослідковується зв'язок з античною культурою.

Підведення підсумків уроку.

Італійське мистецтво епохи Відродження залишило глибокий слід в
історії світової культури. Минали століття, поставали і зникали імперії,
змінювались правителі і лише високе мистецтво виявилось непідвладним
часу.

Домашнє завдання:

Опрацювати відповідний матеріал підручника

 

doc
Додано
20 лютого
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку