Іван Франко. Поетична збірка «Зів’яле листя». Любовна тема у творчості поета, автобіографічність

Про матеріал

Мета: формувати компетентності предметні: подати відомості про поетичну збірку І.Франка «Зів'яле листя», допомогти зрозуміти красу інтимної лірики І.Франка; ключові: розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичним словом великого майстра;

комунікативні: розвивати вміння аргументовано доводити свою думку; інформаційні: навички узагальнення того, що любов – найвеличніше із людських почуттів, яке необхідно берегти й цінувати.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з української літератури

10 клас

 

Іван  Франко. Поетична   збірка  «Зів’яле  листя». Любовна  тема  у  творчості  поета, автобіографічність

 

Результат пошуку зображень за запитом "франко зівяле листя"

 

Вчитель Монастирська Л.Р.

 

м. Хмельницький, 2017

Тема уроку: Іван  Франко. Поетична   збірка  «Зів’яле  листя». Любовна  тема  у  творчості  поета, автобіографічність.

Мета: формувати компетентності предметні: подати відомості про поетичну збірку І.Франка «Зів’яле листя», допомогти зрозуміти красу інтимної лірики І.Франка; ключові: розкрити  світ  почуттів  і  пристрастей, створений  поетичним  словом  великого  майстра;

комунікативні: розвивати вміння аргументовано доводити свою думку; інформаційні: навички узагальнення  того,  що  любов – найвеличніше  із людських  почуттів, яке  необхідно  берегти  й  цінувати.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: портрет  письменника, виставка  збірок  творів,  ПК, презентація  уроку, аудіозапис  пісні  «Ой ти,  дівчино,  з горіха  зерня…», дидактичний  матеріал.

Любов – це кара, це сумна в’язниця,
Бог від якої заховав ключі.

П. Сорока

ХІД УРОКУ

І. Вступ

1.Організаційний  момент

2. Перевірка  знань учнів

1. Фронтальне  опитування

  •  Творчість  якого поета  ми вивчаємо?
  •  Що ви  можете сказати  про І.Франка?
  •  Які  поетичні  збірки  створив  І. Франко?

2. «Мозкова атака»

- Про які почуття здебільшого мовчать,а якщо говорять , то напівголосно?

 - Які почуття притаманні людині?

- Без якого почуття не може жити жодна людина?

- Що приносить одним  - біль, іншим – щастя, одним радість, іншим – розчарування?

- Кохання – прекрасне почуття, якому присвятили поети, музиканти, художники свої роботи. Саме тому наш урок сьогодні буде незвичайним.

3. Мотивація навчальної діяльності.

Кохання,  вічна його загадка, різні  відтінки  людських  стосунків  завжди  були  в  центрі  уваги  поезії. Скільки  чарівних  віршів, що  вражають  щирістю  та  глибиною  почуттів, збагачують  нашу  душу, написано  поетами різних часів  і  народів. Не оминув  цієї  теми  й  Іван Франко,  сотворивши  поезії  надзвичайної  і  світлої  сили.

Михайло  Коцюбинський  захоплено  писав: «Це  такі  легкі,  ніжні  вірші, що, читаючи  їх,  не знаєш  кому  оддати  перевагу: чи  поетові  боротьби,  чи  поетові-лірикові, співцеві  кохання  і  настроїв».

4.Презентація  епіграфа, теми  й  мети  уроку

Слайд 1, 2 – тема, мета  уроку

ІІ. Усвідомлення

Учитель. Чомусь  так  складається, що  поетів найчастіше  надихає  не  щаслива,  взаємна  любов,  а  нещасна,  нерозділена. Саме  під впливом  страждань «солодкої  муки»  від  кохання  без  відповіді  народжуються  незрівнянні,  щирі  поетичні  рядки.

Так  було  й  у  Франка. Його  особисті  почуття,  настрої  вилилися  у  збірку  «Зів’яле  листя». 

Лірична драма  Івана  Франка «Зів’яле  листя»  вийшла  в світ  у  1896 році. Вона об’єднала поезії  переважно з сумними, журливими  мотивами. В ній  оспівуються  глибокі  почуття  палкого, але  нещасливого  кохання. Збірка написана  в  однин   з   найважчих  періодів  життя  поета. Жорстоке переслідування польською  та  українською  буржуазією, третє  ув’язнення, недопущення  викладання  у  Львівському  університеті – всі  ці болючі удари  затьмарили  душу  поетові, викликали сумні  мотиви  в його творчості. Появі  цих мотивів  сприяло і  те,  що  поет  не був  щасливий  в особистому  житті.

1. Давайте пригадаємо ознаки лірики і дами. У вас на столах є ознаки цих родів. Ваше завдання знайти їм відповідну назву і записати в таблицю

Лірика

Драма

Наявність елементів сюжету, описів

Драматичний конфлікт

Висока емоційність

Художнє відтворення подій повсякденного життя

Зображення людини через відтворення її переживань

Закінчення драми переважно нещасливе для головного героя

Інтенсивне використання художніх засобів (епітети, порівняння, метафори, персоніфікація

Викриття і засудження недоліків у характері персонажів

 

2.Робота з підручником. Читання поезії «Тричі мені зявлялася любов»

- Про  що  ж  йдеться  в  цій  поезії? ( Про три великих кохання І. Франка)

Саме цим жінкам присвячена збірка інтимних віршів. Вона була написана після знайомства з Целіною Журовською у 1896 році. Збірка  «Зів’яле  листя» складається  з  таких  розділів:

І. «Перший  жмуток»  позначений  здебільшого  весняним, життєстверджуючими  мотивами  «молодої любові», присвячений  оспівуванню  кохання, та    з’являються  перші  нотки  смутку. Ліричний  герой  починає  розуміти,  що  його  кохання  не взаємне, але  з  серця  не  зникає  образ  коханої. Герой  марить  своєю обраницею, у  його  душі  світлі  хвилини  чергуються  з  темними, надія – з  відчаєм.

ІІ. «Другий  жмуток» містить  перлини  інтимної  поезії. Це поезія  літа,  спогадів  про  весну  кохання, настроїв,  туги  й  розлуки. страждання  героя  набувають  загального  характеру.  Почуття  песимізму  і  печалі  дедалі  зростають.

ІІІ. «Третій жмуток». Ліричні  поезії  цього  розділу – пекельні  переживання  поета,  викликані  жорстокими  умовами  життя  та  нещасливим  коханням,  що  довели  його  до  відчаю. Розповідаючи  про  муки свого  нерозділеного  кохання,  герой  ніби  розриває  жмуток  за  жмутком,  розкладає  зів'яле  листя своїх  пісень,  щоб  воно  щезло  безслідно. Ліричний  герой  осягає  увесь  біль  нерозділеного  почуття. Це  найсумніший  «жмуток». Нещасний  закоханий  прощається  зі  своєю  помічницею – піснею,  в думках – з  коханою,  з  самим  життям.

Недаремно  Іван  Франко  дав  збірці  підзаголовок  «Лірична драма». Три  «жмутки» - це  три  події, зміст  яких – життя,  нещасливе  кохання  ліричного  героя. Конфлікт  дуже  напружений: адже  тричі  йому  «являється  любов»,  і  втретє  він  зайшов  так  далеко, що  зневірився  у  всьому,  прокляв  життя  й  поклав  йому  край.

Слайд 3 - портрет  Ольги Рошкевич

В  одному  з  листів  Іван Франко розповів  про  свої  переживання,  що лягли  в  основу  ліричної  драми: «Ще  в  гімназії  я  влюбився   був  у  дочку  одного  руського  попа  Ольгу  Рошкевич… Наша  любов  тяглася  10 літ, батьки  зразу  були  прихильні  мені, надіючися, що  я зроблю  блискучу  кар’єру, але  по  моїм  процесі  1878-1879 рр.  заборонили  мені  бувати  в  своїм  домі, а  в  1880 р. присилували  панну  вийти  заміж  за  іншого… се  був  для  мене  великий  удар…» Саме   їй  присвятив  перші  рядки  поезії.

Читання поезії «Безмежнеє поле в сніжному завою».

  •    Які почуття притаманні ліричному герою поезії?
  •    Чи підкреслений образ самотності героя?
  •    Від чого прагне звільнитися ліричний герой?

Завершується перший жмуток поезією «Епілог». Прочитайте її.

  • Які почуття переповнили серце і душу ліричного героя в поезіях першого жмутка?

Слайд 4 –  Юзефа  Дзвонковська

 

Явилась  друга – гордая  княгиня.

Бліда,  мов  місяць,  тиха  та  сумна,

Мене  рукою  зимною  вона

Відсунула  і  шепнула  таємно:

«Мені  не  жить,  тож  най  умру  одна».

І мовчки щезла там, де вічно темно (т. 2, с. 161).

Тією  гордою княгинею  була  Юзефа Дзвоновська. Саме їй присвячено другий жмуток поезій. Прочитайте поезію «Червона калино, чого в лузі гнешся?»

- Поезія має слова-образи і слова-символи. Назвіть їх.

- Що або кого символізує дуб? Калина?

Читання поезії в ролях.

- Яку гостру проблему порушує автор?

- Яка особливість побулови поезії?

- З якою метою автор використовує цей прийом?

Читання поезії «Ой ти дівчино з горіха зерня».

Прослуховування  аудіозапису цієї  пісні  на  музику  А. Кос-Анотольського

- На якому прийомі побудована ця поезія?

Саме такими є контрастні переживання, викликані нероздільним коханням.

- Як охарактеризувати стан душі ліричного героя?

Слайд 5 – Целіна Журавська

Явилась  третя – женщина  чи  звір?

Глядиш  на  неї – і  очам  приємно,

Впивається  її  красою  зір.

Та  разом  страх  бере,  душа  холоне

І  сила  розпливається  в  простір.

Учень читає.

За що, красавице, я так тебе люблю,

Що серце треплеться в грудях несамовито.

Коли проходиш ти повз мене гордовито?

За що я тужу так,  і мучусь, і терплю?         

- Що ви можете розказати про стосунки Франка і Целіни? Адже сааме їй був присвячений третій жмуток поезій.

Прочитайте поезію «Отсей маленький інструмент».

- Як думки відвідують ліричного героя? Чому?

  Вчитель. Отже, три жмутки – це три періоди любові:

І – зустріч, знайомство, любов ліричного героя, і «не надійся нічого» із уст героїні;

ІІ – смуток за втраченим. Оплакування;

ІІІ – відчай за втраченим назавжди, коли вже нічого чекати, після чого вже не варто жити…

У збірці «Зів'яле листя» Франко створив узагальнений образ жінки.

Одна – «лілея біла», «мов метелик», «невинна, як дитина».

Друга – «гордая княгиня», «тиха і сумна», «мов святиня».

Третя – «женщина чи звір», «сфінкс», «мара», «з гострими кігтями».

Але сила Франкової майстерності така, що ми можемо побачити перед собою  не три жінки, а одну з трьома силуетами однієї жіночої постаті. В одному образі, як в усмішці Джоконди, безліч відтінків гордості і гіркоти, непорочності і розуму, стриманої одержимості і прихованої іронії.

Слайд 6 – Ольга  Хоружинська з Іваном Франком

(Лунає повільна музика)

- Що  відомо  про  дружину  І. Франка?

Ольга  Хоружинська була  вірною помічницею дружиною      І. Франка. Помагала йому в літературній роботі. Поклавши дітей спати, йшла в його кімнату і там вони обговорювали, опрацьовували і планували нові видання. Вона жила його життям, була його дорадницею й підтримкою. Її посвята випливала з любові до мужа, чого не можна сказати про Івана Франка, що «не серцем її вибирав і одружився з нею не з любові». «Вершини своєї слави Франко досяг не без допомоги своєї дружини, жінки дуже інтелігентної, яка постійно думала, щоби Франкові «вдома жилося добре».

Ось ми і закінчили аналіз збірки «Зів’яле лист». Але вершиною інтимної лірики є поезія «Чого являєшся мені у сні?»

- Які почуття висловлює поет у вірші?

- Чи помітили ви ритм, що міняється в поезії? Що автор намагається передати цим?

- Якою  постає  кохана  дівчина  поета?

- Чим  закінчується  поезія?

 Виразне  читання  поезії   «Безмежнеє поле  в  сніжному  завою».

3. Еврестична  бесіда.

- Яке  враження  створює  вірш,  його  ліричний  герой?

Ліричний  герой  страждає,  прагне  будь-що  вирватися,  втекти від  болю,  страждань, які  йому  завдає  світ. Можливо  це  нерозділене  кохання,  несправедливість  з  боку  суспільства,  можливо, ще  якісь  причини.

- На  що  вказує  прохання  ліричного  героя  «Ох  дай  мені  обширу  й  волі»?

4.Закріплення    матеріалу

Слайд 7

Пошуково-дослідницька  робота  в  групах.

І  група. Досліджує, у  якому  значенні  сприймається  перша  строфа  вірша  «Безмежнеє  поле  в  сніжному  завою» - прямому,  переносному  чи  алегоричному? Розшифруйте  алегорії,  якщо  вони  є.

ІІ  група. Визначає  та  записує  емоційні  стани,  їхню  послідовність  за  строфами  вірша  «Чого  являєшся  мені  у  сні?»  та  визначає  віршований  розмір  поезії (один  учень  виконує  на  дошці).

ІІІ  група. Виконує  тестові    завдання  на.

2. Презентація  роботи  в  групах.

І  група.

Перша  строфа  вірша  «Безмежнеє  поле  в  сніжному  завою»  сприймається  в  алегоричному  значенні.

 Алегорія – інакомовлення,  у  якому  узагальнене  передається  за  допомогою  конкретного  образу.

 Алегорії: поле – життя; сніжний  завій – життєві  труднощі,  скрутні  обставини; кінь – надія,  думка,  мрія,  життєвий  стрижень,  оптимізм.

ІІ  група.

 Біль, страждання – образа, докір – прощення – біль як  радість.

 Схвильованість,  переживання  ліричного  героя  відтворені  змінним  ритмом  поезії,  який  утворюється  чергуванням  різноскладових  рядків: від  двоскдадових  до  дев’ятискладових.

 Вірш  написаний  4-стопним  ямбом.

ІІІ  група. Оголошує  результати  тестових  завдань.

ІІІ. Рефлексія

 

Слайд 8

1.Міні – дискусія .

Свідченням чого, на вашу думку, є вірші із «Зів’ялого листя»: слабкої  волі чи сили духу ?

Вчитель. Збірка «Зів’яле листя» - це гімн палкому коханню, одному з найкращих людських почуттів. Поезії виспівані серцем Франка, глибоко западають у душу. Зів’ялі листочки рознесені вітром – це втрачені мрії поета, символ його нерозділеної печальної любові, біль і туга за прекрасним. Тому твори цієї збірки є свідченням великої сили духу. Й сьогодні поезії Івана Франка чарують нас, вивищують, роблять чистішими, духовно багатшими.

Ось і добіг до завершення наш урок. Чи справдились ваші очікування. (Учні відповідають за бажанням).

- Який настрій заполонив вас на уроці. Чому? ( Використовую емоційні карточки. Поясніть, чому саме такий натрій?

2. Оцінювання

3. Підсумок уроку

Слайд 9

Заключне слово вчителя.

Іван  Франко  був  великою  людиною,  яких  нечасто  народжує  земля. Його  ім’я  наш народ  називає  серед  найуславленіших  імен  багатовікової  історії  України. З-поміж  інших  слів  ми  говоримо  про  нього – геніальний. Він  є  для  нас  школою  мудрості,  самовідданої  праці,  громадянської  обов’язковості  перед  власним  народом. А  ще  його  називають  академією  в  одній  особі. Найповніше  видання  його  творів  в  Україні – 50  томів,  але  все  написане, напевно, не  вміститься  і  в  100  томах (виставка).

Слайд 10

 

 «Зів'яле  листя» - одна  з  найкращих  збірок  інтимної  лірики  в  українській  літературі. Ці  хвилюючі,  написані  кров'ю  серця  рядки,  Іван  Франко  наповнив  не  тільки  своїми  почуттями,  а  й  усім  тим,  що  є  в  нашій  мові  найніжнішого,  найсердечнішого. 

-  Що  таке  кохання?

- У  чому  воно  проявляється?

- Чи  рівноцінні  слова  «любити»  і  «кохати»?

- Як  можна  перевірити  справжнє кохання  чи ні?

 Стародавня  легенда  про  кохання  говорить,  що  колись  Бог  роз'єднав  людину  на  дві  половини. І  з  того  часу  під звуки  зачарованої  скрипки  шукає  одна  половина  іншу, коли  половини  не  знаходять  одна  одну  і  не  з'єднуються,  то  скрипка  плаче  сумно-сумно. Тож бажаю, щоб ви обовязково знайшли свою половинку і були щасливими.

4.Домашнє завдання

- Вивчити поезію «Чого являєшся мені у сні».

- Підготувати інформацію про Мойсея.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з української мови

 

Складнопідрядні речення з підрядними з’ясувальними

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель Монастирська Л.Р.

 

 

 

 

 

 

 

м. Хмельницький, 2017

Тема уроку:  Складнопідрядні речення з підрядними з’ясувальними

Мета: формувати компетентності предметні: поглибити знання учнів про складнопідрядне речення, його будову й  засоби зв’язку, навчити визначати підрядні з’ясувальні частини, позицію їх відповідно до головної, засоби синтаксичного зв’язку, розділові знаки;

           ключові:удосконалювати вміння аналізувати, робити висновки, моделювати складнопідрядні речення з підрядними з’ясувальними відповідно до мети й обставин спілкування та використовувати їх в усних і письмових висловлюваннях;

          загальнолюдські: виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до українських традицій, рідної мови.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, ІК, презентація.

 

Хід уроку

І. Вступ

1.Організаційний  момент

Прийняття правил роботи на уроці:

  • умій говорити та слухати;
  • поважай усі висловлені думки;
  • будь увічливим;
  • будь активним;
  • пиши та говори правильно.

(Правила записуються на фліпчарт)

2. Актуалізація опорних знань

Інтелектуальна розминка

- Які речення називаються складними?

- В чому різниця між ССР, СПР, БСР?

- На які види поділяються СПР?

- Як визначити вид підрядного речення?

- Чим відрізняються сполучники від сполучних слів?

- Наведіть приклади підрядних означальних речень.

Метод «Дерево  очікувань»

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?  (Свої очікування діти пишуть на листочках і вивішують на «Дереві очікувань»).

3. Оголошення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 

ІІ.Усвідомлення

1. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1.Спостереження над мовним матеріалом

Прочитайте і запишіть у зошити текст. Поставте запитання до виділених  речень. Визначте стиль, тип мовлення, тему тексту.

Увечері сидів я на дубовій колоді й дивився на ясне-ясне небо, що світилося золотими зорями. Вони, неначе золоті бджоли, навіть ворушили лапками. Бабуся казала, що ці зорі – душі людські. І хочеться, щоб було по-бабусиному. Там, у стороні опівнічній, небо ніжно-оксамитове. Під тим оксамитом я народився. Знаю, що це моє небо.

Слухав, як далеко співали дівчата. Пісня ледве мріяла в мороці ночі. Думаю, що й пісня наша сумовито-м’яка. Мабуть, ніде у світі немає більше таких пісень, і вже тільки заради них варто народитися в цьому краї.

За Ю. Мушкетиком

Коментар учителя. Складнопідрядним з підрядною з’ясувальною частиною називається речення, підрядна частина якого відповідає на питання непрямих відмінків і відноситься до тих членів речення в головній частині, які означають мислення, почуття, мовлення, буття, волевиявлення, психічний стан.

2. Робота з підручником . Метод «Читання з маркуванням»

Опрацювати теоретичний  матеріал підручника. Під час читання зробити такі позначки і пояснити їх:

V – інформація відома

+ - нова інформація

! – найбільш важливі думки

? – інформація, яка виявилася несподіваною.

3. Проведення «Міні-дискусії»

Учні опрацьовують дискусійне  питання:сполучник чи сполучне слово?

               Сполучники                   

             Сполучні слова

 

Є службовою частиною мови

Самостійні частини мови(займенники,прислівники)

Можна замінити іншими підрядними

сполучниками

Можна замінити словами інших самостійних частин мови(іменниками, прикметниками)

Не є членами речення,у деяких випадках їх можна опустити

Є членами речення,їх не можна опустити

Не мають на собі логічного наголосу

Можуть мати на собі логічний наголос

 

2. Засвоєння теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи

  1. Дослідження-аналіз

З’ясувати, як поєднані головна частина з підрядною з’ясувальною, яке слово в головній частині пояснює підрядна, яка позиція підрядної частини відносно головної. Побудувати схеми речень.

  • Кожен із нас переконаний, що сила держави визначається силою її керманича.
  • Пише рідна мати, що навколо хати наш вишневий садок забілів.
  • Хотів би я знати, про що той струмочок у мріях своїх гомонів між травою.
  • Що має в серці простий люд, хотів сказати я у вбогім вірші.
  • Не знає поет, чи хто слуха його, не стримує серця і співу свого.

Яку позицію займає підрядна частина в останніх двох реченнях? У якому стилі здебільшого використовуються такі речення?

  1. Опацювання таблиці «Запам’ятай!»

 

Частина мови

Пояснювальні слова головної частини

Іменники

думка, твердження

Дієслова             

мовлення (говорити, казати, повідомляти)

мислення (думати, гадати, пам’ятати)

спонукання ( хотіти, вимагати, радити)

сприймання, відчуття ( бачити, чути, помічати)

Дієприкметники

переконаний, задоволений

Дієприслівники

не задумуючись,  згадуючи

Прикметники

радий,щасливий, гідний, цікавий,вартий,певен

Прислівники

видно,відомо, потрібно,гідно, ясно, зрозуміло, видно

Сполуки слів

вилетіти з голови, спасти на думку, дати слово,

дати знати, почути звістку

  1. Метод « Два-чотири – усі разом»

Знайти третє зайве речення, обміркувавши спочатку в парах, потім у четвірках, у всій групі.

  • На землі блажен навіки той, хто не тліє, а горить ( В. Сосюра).
  • Народна мудрість говорить, що життя прожити – не поле перейти.
  • І де б я не був за далекою даллю, тебе, Україно, завжди я пізнаю…

 ( А. Малишко).

(Останнє речення СПР з підрядним обставинним)

  1. Творче конструювання

Доповніть запропоновані конструкції, утворивши складнопідрядне речення  з  підрядним з’ясувальним, дотримуючись  комунікативної  теми.              Усі ми знаємо,коли… Мене цікавить,чи… Я точно знаю,куди…

 Українців бентежить те,що … Хочу, щоб… Думаю я, що ….

  1. Творче моделювання

  Скласти речення за поданими схемами, дотримуючись соціокультурної

  змістової лінії.

           [     ], (  що )  ;       [        ]  ,  ( який    );    [       ],(   хто  )    

ІІІ. Рефлексія

На шляху до успіху

Я тепер знаю:

  • яке речення називається складнопідрядним з підрядним з‘ясувальним;
  • за допомогою яких сполучників та сполучних слів поєднуються частини;
  • у головній частині можуть уживатися вказівні слова;
  • яка може бути позиція головної й підрядної частин;
  • які розділові знаки вживаються між головною й підрядною частинами.

Я тепер умію:

  • правильно інтонувати речення з підрядними з’ясувальними;
  • будувати складнопідрядні речення з підрядними зясувальними.

 

  1. Оцінювання. Аргументація оцінок

 

  1. Підсумок уроку

«Цифровий диктант».

Перевірка теоретичних знань з даної теми.

Коментар вчителя: Перед вами 6 речень, якщо ви погоджуєтесь зі змістом даного речення, ставте 1 – «Так»; якщо не погоджуєтесь, ставте 0 – «Ні». (Виконання учнями диктанту).

А тепер обміняйтесь зошитами, зробіть взаємоперевірку. Врахуйте, що кожна правильна відповідь 2 бали. (Код диктанту – на дошці)

  1. СПР з’ясувальне – це таке складне речення, у якому підрядна частина з’ясовує, роз’яснює зміст одного зі слів головної частини, вираженого дієсловом, прикметником, прислівником.
  2. Підрядне речення у СПР з’ясувальному завжди стоїть після головного.
  3. Частини СПР з’ясувального з’єднуються за допомогою підрядних сполучників, сполучних слів, інтонації.
  4. Вказівні слова у СПР з’ясувальному стоять у підрядній частині.
  5. Частини СПР з’ясувального рівноправні.
  6. У СПР з’ясувальному розділовий знак тільки кома.

А тепер обміняйтесь зошитами, зробіть взаємоперевірку. Врахуйте, що кожна правильна відповідь 2 бали. (Код диктанту – на дошці)

  1. Домашнє  завдання

1.Написати твір-мініатюру «Філософський світ Г. Сковороди». Вжити 2-3 складнопідрядних речення.

2. Скласти або виписати з книжок  6 складнопідрядних речень,  які співзвучні з лексичною темою уроку.

 

docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
19 січня 2018
Переглядів
6965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку