К. Функе. « Чорнильне серце ». «Оживлення » книжки у творі. Поєднання реального і уявного світів

Про матеріал
Допоможе продовжити роботу над аналізом тексту роману «Чорнильне серце»; з ясувати особливості художнього часу і простору тексту; визначити роль художніх світів твору у смисловому полі тесту, допомогти збагнути тему «оживлення» книги у творі в контексті авторського задуму, розвивати аналітичні здібності, формувати читацькі компетенції, вміння працювати із сучасною літературою, сприяти вихованню любові та шанобливого ставлення до книжок
Перегляд файлу

 Тихомирова Анастасія Володимирівна,                          

                                    вчитель зарубіжної літератури  

                                           Звенигородської загальноосвітньої    

                        школи І-ІІ ступенів № 4    

                Черкаської області

Урок № 3.

Тема. К. Функе. « Чорнильне серце ».  «Оживлення » книжки у творі. Поєднання реального і уявного світів

Мета. Продовжити роботу над аналізом тексту роману «Чорнильне серце»; з ясувати особливості художнього часу і простору тексту; визначити роль художніх світів твору у смисловому полі тесту, допомогти збагнути тему «оживлення» книги у творі в контексті авторського задуму, розвивати аналітичні здібності, формувати читацькі компетенції, вміння працювати із сучасною літературою, сприяти вихованню любові та шанобливого ставлення до книжок.

Обладнання : візитна картка роману « Чорнильне серце » К. Функе,  «Поєднання реального і фантастичного світів у романі », літературний диктант

Епіграф: «Смакуй кожне слово…» К.Функе

Тип уроку: комбінований

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда:

  • Яку роль у вихованні людини відіграють книжкові герої?
  • Які цінності дарують нам книжки?
  •  Чому Функе «оживила» світ Книги?

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

Оголошення теми і мети уроку

Книжковий світ , до якого вводить нас К. Функе, широкий і різномаїтий. У ньому триває двобій добра і зла, світла і темряви, тут діють як позитивні, так і негативні герої, що вступають у боротьбу за душу кожного читача. Зараз пропоную вирушити у чарівний світ фантазій, пригод, в якому Книга та Слово оживають.

ІV. Формування нових знань, умінь, навичок

Бесіда:

  • На вашу думку, читач може потрапити у світ Книги?
  • За яких умов?

Слово вчителя

Коли ми читаємо цікаву книжку, то насамперед бажаємо «зануритися» в оповідь, «проникнути» в її світ, ніби розчинитися в ньому. Корнелія Функе створила художній світ «Чорнильного серця», де текст і читач залежать один від одного, де втілюються всі читацькі фантазії. Магія слова дає змогу письменниці вдихнути життя в гру думок, надати читачеві простір для фантазії, розкрити красу мистецтва. «Смакуй кожне слово, Меггі,- зазвучав у її пам яті голос Мо, - нехай воно тане в тебе в роті. Відчуваєш кольори? Вітер і ніч? Страх і радість? І любов? Відчуй їх, Меггі, і все оживе » - так зображує процес «оживлення» книжки К. Функе.

Робота з текстом

Осмислюємо прочитане

  • Розкрийте прямий і переносний зміст назви роману.
  • Назвіть провідні теми роману «Чорнильне серце».

Візитна картка роману « Чорнильне серце » К. Функе.

(запис картки у зошит)

 

Назва твору

Автор

Час створення

Жанр

Головні герої

Провідні ідеї

«Чорнильне серце»

Корнелія Функе

Друк - 2003р.

Роман, фентезі

Меггі, Мортимер

Жага до читання;

Магія слова боротьба

добра і зла.

 

 

  • У якому світі перебувають герої – реальному чи вигаданому, книжковому?
  • Як світ книги впливає на реальний світ у творі?

Слово вчителя

        Роман « Чорнильне серце» демонструє читачам два світи: реальний світ любителів книжок з їхніми багатими бібліотеками та рідкісними виданнями та уявний, вигаданий світ книжок, населений фантастичними істотами, ельфами, феями, а також і тиранами, темними силами, котрі намагаються заполонити Землю страхом. У такий фантастичний спосіб К.Функе стверджує думку про те, що книжки та їх персонажі є різними…

       Давайте пригадаємо, які пригоди відбувалися з героями книги, і як їх реальний світ поєднався з фантастичним світом книги.

Вправа « Літературний огляд »

(учні коротко переказують ключові моменти книги «Чорнильне серце» К.Функе)

Робота з текстом

  • Що означають книги для героїв роману?
  • Наведіть приклади протиставлення реального світу та уявного, зачитуючи цитати з тексту.
  • У якому світі перебувають герої – реальному чи вигаданому, книжковому?
  • Як світ Книги впливає на реальний світ у творі?

Колективне складання схеми «Кола Венна» на тему

 « Поєднання реального та фантастичного світів у романі »

V. Підсумок уроку

1. Бесіда

  • Виразно прочитайте слова Корнелії Функе, узяті за епіграф до нашого уроку. Який важливий сенс є у цих словах?
  • На вашу думку, книга може змінити життя людини?
  • Чи може ваші погляди змінити художня література?

2. Літературний диктант

VI. Аргументація і виставлення оцінок за урок

VII. Домашнє завдання 

  1. Скласти стислу письмову характеристику образу Меггі.
  2. Підготуйте малюнок до вправи « Літературний вернісаж » на тему         « Герої двох світів»

 

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
27 січня 2022
Переглядів
4602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку