Тихомирова Анастасія Володимирівна,
вчитель зарубіжної літератури
Звенигородської загальноосвітньої
школи І-ІІ ступенів № 4
Черкаської області
Урок № 3.
Тема. К. Функе. « Чорнильне серце ». «Оживлення » книжки у творі. Поєднання реального і уявного світів
Мета. Продовжити роботу над аналізом тексту роману «Чорнильне серце»; з ясувати особливості художнього часу і простору тексту; визначити роль художніх світів твору у смисловому полі тесту, допомогти збагнути тему «оживлення» книги у творі в контексті авторського задуму, розвивати аналітичні здібності, формувати читацькі компетенції, вміння працювати із сучасною літературою, сприяти вихованню любові та шанобливого ставлення до книжок.
Обладнання : візитна картка роману « Чорнильне серце » К. Функе, «Поєднання реального і фантастичного світів у романі », літературний диктант
Епіграф: «Смакуй кожне слово…» К.Функе
Тип уроку: комбінований
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда:
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу
Оголошення теми і мети уроку
Книжковий світ , до якого вводить нас К. Функе, широкий і різномаїтий. У ньому триває двобій добра і зла, світла і темряви, тут діють як позитивні, так і негативні герої, що вступають у боротьбу за душу кожного читача. Зараз пропоную вирушити у чарівний світ фантазій, пригод, в якому Книга та Слово оживають.
ІV. Формування нових знань, умінь, навичок
Бесіда:
Слово вчителя
Коли ми читаємо цікаву книжку, то насамперед бажаємо «зануритися» в оповідь, «проникнути» в її світ, ніби розчинитися в ньому. Корнелія Функе створила художній світ «Чорнильного серця», де текст і читач залежать один від одного, де втілюються всі читацькі фантазії. Магія слова дає змогу письменниці вдихнути життя в гру думок, надати читачеві простір для фантазії, розкрити красу мистецтва. «Смакуй кожне слово, Меггі,- зазвучав у її пам яті голос Мо, - нехай воно тане в тебе в роті. Відчуваєш кольори? Вітер і ніч? Страх і радість? І любов? Відчуй їх, Меггі, і все оживе » - так зображує процес «оживлення» книжки К. Функе.
Робота з текстом
Осмислюємо прочитане
Візитна картка роману « Чорнильне серце » К. Функе.
(запис картки у зошит)
Назва твору |
Автор |
Час створення |
Жанр |
Головні герої |
Провідні ідеї |
«Чорнильне серце» |
Корнелія Функе |
Друк - 2003р. |
Роман, фентезі |
Меггі, Мортимер |
Жага до читання; Магія слова боротьба добра і зла.
|
Слово вчителя
Роман « Чорнильне серце» демонструє читачам два світи: реальний світ любителів книжок з їхніми багатими бібліотеками та рідкісними виданнями та уявний, вигаданий світ книжок, населений фантастичними істотами, ельфами, феями, а також і тиранами, темними силами, котрі намагаються заполонити Землю страхом. У такий фантастичний спосіб К.Функе стверджує думку про те, що книжки та їх персонажі є різними…
Давайте пригадаємо, які пригоди відбувалися з героями книги, і як їх реальний світ поєднався з фантастичним світом книги.
Вправа « Літературний огляд »
(учні коротко переказують ключові моменти книги «Чорнильне серце» К.Функе)
Робота з текстом
Колективне складання схеми «Кола Венна» на тему
« Поєднання реального та фантастичного світів у романі »
V. Підсумок уроку
1. Бесіда
2. Літературний диктант
VI. Аргументація і виставлення оцінок за урок
VII. Домашнє завдання