Календарно-тематичне планування з інформатики за типовою програмою Р.Б. Шияна
(за підручником «Я досліджую світ» Волощенко О.В. та інші)
І семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Робота з комп’ютером |
Очікувані результати |
ТЕМА 1. ПОДОРОЖУЄМО І ВІДКРИВАЄМО СВІТ |
||||
1-2 |
|
Що можна робити з інформацією? |
Повторення — правила поведінки і безпеки в комп’ютерному класі; клавіатурний тренажер. Програмне забезпечення -“Сходинки до інформатики Плюс: Як поводитися з комп’ютером, Кіт-риболов, Туристичні маршрути” |
- наводить приклади інформаційних процесів у близькому для себе середовищі та описує їх сутність [4 ІФО 1-1.1-1]; - робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню інформаційну взаємодію [4 ІФО 1-1.1-2]; - визначає логічну послідовність подій [4 ІФО 2-2.1-1]; - складає план виконання роботи з допомогою вчителя / вчительки [4 ІФО 3-2.5-1]; - використовує цифрові пристрої для орієнтування в просторі і часі [4 ІФО 4-3.1-5]; - дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі [4 ІФО 5-4.1-3]; |
3 |
|
Якою буває інформація? |
Повторення — клавіатурний тренажер. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Поштовий голуб: Україна, Кіт-риболов” |
- визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню інформаційну взаємодію [4 ІФО 1-1.1-2]; - визначає логічну послідовність подій [4 ІФО 2-2.1-1]; - робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - добирає спосіб передачі інформації [4 ІФО 4-3.3-1]; |
4 |
|
Чи всім джерелам можна довіряти? |
Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Поштовий голуб: Європа”. Пошук в Google |
- розпізнає надійні і ненадійні джерела інформації за URLадресою (розпізнає основні доменні імена) [4 ІФО 1-1.4-8]; - уникає небезпечних та некорисних сайтів [4 ІФО 5-4.3-6]; - робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо) [4 ІФО 4-3.1-2]; - досліджує різні джерела цифрових даних, напр. онлайнові енциклопедії [4 ІФО 4-3.3-8]; |
ТЕМА 2. МІЖ МИНУЛИМ І МАЙБУТНІМ |
||||
5 |
|
Що може спотворювати інформацію? |
Робота з комп’ютерною програмою на підтримку вивчення української мови. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Куди податись вояку”. Пошук в Google |
- знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження [4 ІФО 1-1.2-3]; - відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму) [4 ІФО 1- 1.1-4]; - дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями [4 ІФО 5-4.1-2]; - отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту [4 ІФО 3-2.5-5]; - формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або» [4 ІФО 2-2.1-5]; - переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо) [4 ІФО 1- 1.3-8] |
6-7 |
|
Як влаштований інтернет? |
Робота у браузері. Пошук цікавих сайтів. Створення бібліотеки сайтів. Пошук в Google. Робота з комп’ютерною програмою на розвиток логічного мислення. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Ханойська вежа” |
- добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу [4 ІФО 1-1.2-4]; - обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних [4 ІФО 1-1.2-5]; - заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо) [4 ІФО 1-1.2-6]; - зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою [4 ІФО 1- 1.4-3]; - обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи [4 ІФО 4-3.1-4]; - структурує і впорядковує обрані веб-ресурси [4 ІФО 4-3.3-5]; - розрізняє веб-ресурси навчального та іншого призначення [4 ІФО 4-3.3-6]; |
8 |
|
Що допоможе знайти інформацію? |
Робота у браузері. Пошук інформації у різних джерелах. Пошук в Google |
- обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних [4 ІФО 1-1.2-5]; - заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо) [4 ІФО 1-1.2-6]; - структурує і впорядковує обрані веб-ресурси [4 ІФО 4-3.3-5]; - розрізняє веб-ресурси навчального та іншого призначення [4 ІФО 4-3.3-6]; - уникає небезпечних та некорисних сайтів [4 ІФО 5-4.3-6]; - звертається до дорослих, якщо відчуває занепокоєння під час використання цифрових пристроїв чи програм [4 ІФО 5- 4.1-4]; |
ТЕМА 3. ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ |
||||
9 |
|
Який ключ відмикає інтернет? |
Добирання ключових слів, які допомагають знайти інформацію для розв’язання проблеми. Пошук відео та зображень за визначеною темою. Пошук інформації, що підтверджує чи спростовує твердження. Пошук в Google |
- шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку [4 ІФО 1-1.2-2]; - виконує простий пошук за ключовими словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі [4 ІФО 4-3.3-4]; - використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік [4 ІФО 4-3.2-3]; - обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних [4 ІФО 1-1.2-5]; - заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо) [4 ІФО 1-1.2-6]; - дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі [4 ІФО 5-4.1-3]; |
10 |
|
Як мандрувати сторінками сайтів? |
Порівняння ефективності ключових слів. Пошук відео й зображень за визначеною темою. Переходи між сторінками сайтів за гіперпосиланнями. Пошук в Google |
- шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку [4 ІФО 1-1.2-2]; - виконує простий пошук за ключовими словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі [4 ІФО 4-3.3-4]; - переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань [4 ІФО 4-3.3-3]; - структурує і впорядковує обрані веб-ресурси [4 ІФО 4-3.3-5]; - дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями [4 ІФО 5-4.1-2]; |
11 |
|
Що краще — картинки чи тексти? |
Пошук зображень і відео за визначеною темою. Пошук в Google. |
- виконує простий пошук за ключовими словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі [4 ІФО 4-3.3-4]; - переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань [4 ІФО 4-3.3-3]; - структурує і впорядковує обрані веб-ресурси [4 ІФО 4-3.3-5]; - наводить приклади інформаційних процесів у близькому для себе середовищі та описує їх сутність [4 ІФО 1-1.1-1]; - оцінює переваги і обмеження цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних за наданими критеріями [4 ІФО 4-3.1-8]; - узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм [4 ІФО 5-4.1-5]; |
12 |
|
Як поділитися інформацією? |
Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Нотний редактор”. Пошук в Google |
- виконує простий пошук за ключовими словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі [4 ІФО 4-3.3-4]; - переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань [4 ІФО 4-3.3-3]; - структурує і впорядковує обрані веб-ресурси [4 ІФО 4-3.3-5]; - добирає спосіб передачі інформації [4 ІФО 4-3.3-1]; - звертається до дорослих, якщо відчуває занепокоєння під час використання цифрових пристроїв чи програм [4 ІФО 5- 4.1-4]; |
ТЕМА 4. ЕНЕРГІЯ |
||||
13 |
|
Як розкласти інформацію по поличках? |
Провідник. Упорядкування файлів. Робота з комп’ютерною програмою на підтримку вивчення математики. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Курчата” |
- робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних [4 ІФО 1-1.2-5]; - заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо) [4 ІФО 1-1.2-6]; - складає прості схеми та дає відповіді на запитання, користуючись такими схемами [4 ІФО 1-1.2-12]; - описує основні функції доступних комп’ютерних пристроїв [4 ІФО 4-3.1-6]; - використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік [4 ІФО 4-3.2-3]; |
14 |
|
Як зберегти інформацію? |
Пошук і збереження зображень за темою. Пошук в Google. Провідник. Упорядкування знайдених файлів. Робота з комп’ютерною програмою на розвиток логічного мислення. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Тетравекс” |
- робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу [4 ІФО 1-1.2-4]; - групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.3-3]; - заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо) [4 ІФО 1-1.2-6]; - налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень [4 ІФО 2-2.4-3]; - виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення [4 ІФО 3-2.5-4]; - обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи [4 ІФО 4-3.1-4]; - дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями [4 ІФО 5-4.1-2]; |
15 |
|
Як оформити результати дослідження? |
Пошук і збереження зображень за темою. Упорядкування знайдених файлів. Пошук в Google. Провідник. Робота з комп’ютерною програмою на розвиток зорової пам’яті. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Магазин” |
- шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку [4 ІФО 1-1.2-2]; - заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо) [4 ІФО 1-1.2-6]; - робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи [4 ІФО 4-3.1-4]; - висловлює припущення щодо події, яка змінила значення властивості об’єкта, прогнозує зміни значень властивостей залежно від настання події [4 ІФО 1-1.3-5]; - представляє якісні дані графічно [4 ІФО 1-1.2-13]; - вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки) [4 ІФО 1-1.2-14]; |
16 |
|
Чи можна всьому вірити? |
Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: виконавці «Садівник», «Навантажувач»” (інтерактивний режим) |
- розрізняє істинні та хибні висловлювання [4 ІФО 1-1.4-1]; - уникає небезпечних та некорисних сайтів [4 ІФО 5-4.3-6]; - зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою [4 ІФО 1- 1.4-3]; - групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.3-3]; - описує основні функції доступних комп’ютерних пристроїв [4 ІФО 4-3.1-6]; - дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі [4 ІФО 5-4.1-3]; |