Календарно-тематичне планування з інформатики за типовою програмою Р.Б. Шияна
(за підручником «Я досліджую світ» Волощенко О.В. та інші)
ІІ семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Робота з комп’ютером |
Очікувані результати |
ТЕМА 5. СВІТ НЕВІДОМИЙ |
||||
17 |
|
У чому сила алгоритму?
|
Програмне забезпечення— “Сходинки до інформатики Плюс: виконавці «Садівник», «Навантажувач»” (програмування) |
- визначає логічну послідовність подій [4 ІФО 2-2.1-1]; - розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки подій [4 ІФО 2-2.1-3]; - складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності [4 ІФО 2-2.1-9]; - упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.2-15]; - визначає логічну послідовність подій [4 ІФО 2-2.1-1]; - дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями [4 ІФО 5-4.1-2]; |
18 |
|
Для чого потрібні моделі? |
Експериментування з готовими та складеними моделями за допомогою цифрових пристроїв і програм. Програмне забезпечення для Android — ігри-моделювання “Gears logic puzzles”, головоломка з водою “Акведуки”, “Rube Goldberg Machine Tricks” |
- називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо) [4 ІФО 1-1.3-6] ; - упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.2-15]; - використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік [4 ІФО 4-3.2-3]; - дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями [4 ІФО 5-4.1-2]; |
19 |
|
Як поєднати умову і команду? |
Створення алгоритму з розгалудженням. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: виконавець «Восьминіжка»” (інтерактивний режим) |
- визначає логічну послідовність подій [4 ІФО 2-2.1-1]; - формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо – то...», «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?» [4 ІФО 2- 2.1-4]; - називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо) [4 ІФО 1-1.3-6] ; - складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності [4 ІФО 2-2.1-9]; - не списує і не дає списувати [4 ІФО 5-4.3-4]; |
ТЕМА 6. СВІТ НЕВИДИМИЙ |
||||
20 |
|
Чи всі команди алгоритму ми виконуємо? |
Створення та налагодження програми з розгалудженням. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: виконавець «Восьминіжка»” (програмування) |
- складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності [4 ІФО 2-2.1-9]; - ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «Так / Ні» (наприклад, класифікація тварин: має шерсть, має крила, має зуби – кажан) [4 ІФО 2-2.1-2]; - групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.3-3]; - виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом [4 ІФО 1-1.2-9]; |
21 |
|
Як “відредагувати” алгоритм? |
Створення та налагодження програми з розгалудженням. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: виконавець «Восьминіжка»” (програмування) |
- групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.3-3]; - знаходить помилки у групуванні об’єктів та пояснює їх [4 ІФО 1-1.3-4]; - визначає логічну послідовність подій [4 ІФО 2-2.1-1]; - розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки подій [4 ІФО 2-2.1-3]; - розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності [4 ІФО 2-2.1-8]; - складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності [4 ІФО 2-2.1-9] |
22 |
|
Як перетворити текст на таблицю? |
Занесення даних у попередньо створену таблицю. Текстовий редактор Word. Створення та налагодження програми з розгалудженням. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: виконавець «Восьминіжка»” (програмування) |
- заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо) [4 ІФО 1-1.2-6]; - наводить приклади того, що одні і ті ж дані можна представляти більш ніж одним способом чи кодуванням [4 ІФО 1-1.2-7]; - упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.2-15]; - пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями) [4 ІФО 1-1.2-16]; - переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо) [4 ІФО 1- 1.3-8]; - складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності [4 ІФО 2-2.1-9] |
23 |
|
Як із зображення зробити ілюстрацію? |
Редагування тексту. Вставка зображення у текст. Поворот зображення. Занесення даних у попередньо створену таблицю. Текстовий редактор Word |
- заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо) [4 ІФО 1-1.2-6]; - наводить приклади того, що одні і ті ж дані можна представляти більш ніж одним способом чи кодуванням [4 ІФО 1-1.2-7]; - налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень [4 ІФО 2-2.4-3]; - виконує простий пошук за ключовими словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі [4 ІФО 4-3.3-4]; - заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань [4 ІФО 2-2.4-4]; - складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності [4 ІФО 2-2.1-9]; - використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік [4 ІФО 4-3.2-3]; |
ТЕМА 7. ПРИХОВАНІ МОЖЛИВОСТІ РЕЧЕЙ |
||||
24 |
|
Чому редакторів має бути багато? |
Створення оголошення у графічному й текстовому редакторах. Текстовий редактор Word. Графічний редактор Paint |
- робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - представляє якісні дані графічно [4 ІФО 1-1.2-13]; - налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи [4 ІФО 4-3.2-6]; - налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень [4 ІФО 2-2.4-3]; - вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2]; |
25 |
|
З чого складається презентація? |
Ознайомлення з основними елементами вікна редактора презентацій PowerPoint. Створення презентації. Редактор презентацій PowerPoint |
- складає план виконання роботи з допомогою вчителя / вчительки [4 ІФО 3-2.5-1]; - виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення [4 ІФО 3-2.5-4]; - отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту [4 ІФО 3-2.5-5]; - досліджує комп’ютерні програми для того, щоб дізнатися про їх можливості [4 ІФО 4-3.2-4]; - налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи [4 ІФО 4-3.2-6]; - налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень [4 ІФО 2-2.4-3]; - заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань [4 ІФО 2-2.4-4]; - дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями [4 ІФО 5-4.1-2]; |
26 |
|
Як створити гіперпосилання? |
Пошук відео. Створення гіперпосилання у презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
- робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи [4 ІФО 4-3.1-4]; - налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи [4 ІФО 4-3.2-6]; - переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань [4 ІФО 4-3.3-3]; - обирає спосіб представлення даних для різних життєвих ситуацій [4 ІФО 1-1.2-8]; - дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями [4 ІФО 5-4.1-2]; |
27 |
|
Для чого змінювати вигляд тексту? |
Створення презентації. Форматування тексту в редакторі презентацій. Редактор презентацій PowerPoint |
- порівнює тексти з хибною та правдивою інформацію [4 ІФО 1-1.4-2]; - вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки) [4 ІФО 1-1.2-14]; - обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних [4 ІФО 1-1.2-5]; - вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2]; |
ТЕМА 8. ПОГОДА |
||||
28 |
|
Що допомагає створити презентацію? |
Робота з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення презентації. Редактор презентацій PowerPoint |
- налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень [4 ІФО 2-2.4-3]; - збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо) [4 ІФО 4-3.1-2]; - описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження [4 ІФО 4-3.1-3]; - вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2]; - узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм [4 ІФО 5-4.1-5]; |
29 |
|
Звідки брати матеріал для презентацій? |
Пошук і перевірка інформації. Створення презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
- робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку [4 ІФО 1-1.2-2]; - добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу [4 ІФО 1-1.2-4]; - обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних [4 ІФО 1-1.2-5]; - пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями) [4 ІФО 1-1.2-16]; - налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи [4 ІФО 4-3.2-6]; - налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень [4 ІФО 2-2.4-3]; - структурує і впорядковує обрані веб-ресурси [4 ІФО 4-3.3-5]; - дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями [4 ІФО 5-4.1-2]; |
30 |
|
Чи завжди фотографіям можна вірити? |
Пошук і перевірка інформації. Робота з цифровими пристроями(фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
- знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження [4 ІФО 1-1.2-3]; - заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо) [4 ІФО 1-1.2-6]; - зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою [4 ІФО 1- 1.4-3]; - розпізнає надійні і ненадійні джерела інформації за URLадресою (розпізнає основні доменні імена) [4 ІФО 1-1.4-8]; - вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2]; |
31 |
|
Як презентувати свою роботу? |
Пошук і перевірка інформації. Робота з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
- робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень [4 ІФО 2-2.4-3]; - збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо) [4 ІФО 4-3.1-2]; - описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження [4 ІФО 4-3.1-3]; - вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2]; - узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм [4 ІФО 5-4.1-5]; |
ТЕМА 9. Я — ЛЮДИНА |
||||
32-33 |
|
Як організувати роботу над проєктом? |
Пошук і перевірка інформації. Робота з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
- визначає логічну послідовність подій [4 ІФО 2-2.1-1]; - робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень [4 ІФО 2-2.4-3]; - збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо) [4 ІФО 4-3.1-2]; - описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження [4 ІФО 4-3.1-3]; - отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту [4 ІФО 3-2.5-5]; - структурує і впорядковує обрані веб-ресурси [4 ІФО 4-3.3-5]; - визначає позитивну і негативну соціальну та етичну поведінку щодо використання технологій [4 ІФО 5-4.2-1]; |
34-35 |
|
Як зацікавити слухачів? |
Пошук і перевірка інформації. Робота з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
- складає план виконання роботи з допомогою вчителя / вчительки [4 ІФО 3-2.5-1]; - визначає відмінності ролей у групі [4 ІФО 3-2.5-2]; - робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1- 1.2-1]; - шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку [4 ІФО 1-1.2-2]; - знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження [4 ІФО 1-1.2-3]; - добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу [4 ІФО 1-1.2-4]; - обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних [4 ІФО 1-1.2-5]; - пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями) [4 ІФО 1-1.2-16]; - визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації [4 ІФО 1-1.4-5]; - створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів [4 ІФО 2-2.4- 5]; - вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2]; - обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи [4 ІФО 2-2.4-6]; - звертається до дорослих, якщо відчуває занепокоєння під час використання цифрових пристроїв чи програм [4 ІФО 5- 4.1-4]; |