Користуючись підручником "Мистецтво" Т. Рубля, Т. Щеглової 4 клас (2021 р.) складене це календарне-планування з музичного мистецтва 4 клас НУШ
календарно-тематичний план
з курсу «Музичне мистецтво» для 4 класу
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О. Я. Савченко,
до підручника «Мистецтво» для 4 класу
(автори Тетяна Рубля, Ірина Мед, Тетяна Щеглова)
35 годин на рік, 1 година на тиждень
№ з/п |
Теми уроків |
Терміни |
Орієнтована тематика практичних завдань |
Дата |
Примітка |
|
|
І семестр 16 годин |
|||
1 |
Мистецтво українського народу. |
Гімн, засоби виразності |
Урочисте виконання гімну України П. Чубинський, М. Вербицький; слухання і аналізування. Вивчення нової пісні «Добрий день, матусю-Україна М. Ведмедері. |
|
|
2 |
Український героїчний епос |
Дума, кобзарі. |
Фрагмент «Думи про козака Голоту» Укр. нар. пісня «Їхав козак на війноньку» виконання під муз. супровід. Поспівка «До, ре, мі». Робота над піснею «Добрий день, матусю-Україна М. Ведмедері. |
|
|
3 |
Український героїчний епос |
Дума, кобзарі |
Слухання та аналізування пісні «Ой кряче ворон» з опери М. Лисенка, укр. нар. пісня «Козака несуть» в обр. М. Леонтовича. Ритмічна вправа. Поспівка «До, ре, мі». Виразне виконання пісні «Добрий день, матусю-Україна М. Ведмедері. |
|
|
4 |
Народні обряди та свята |
Календарно-обрядові свята |
Укр. нар. пісня «Прилетіли янголята». Слухання та аналізування муз. творів – веснянка «Вийди, вийди, Іванку», купальська пісня «Зозуленька», жнив. пісня «Вийшли в поле косарі». Вивчення укр. нар. пісні «Чи не той то Омелько». Муз. гра « Запитання-відповідь» |
|
|
5 |
Краса українського танцю |
Гопак, козачок,. Муз. народні інструменти. |
Слухання та аналізування укр. нар. танцю «Козачок» симфонія невідомого автора. Вивчення укр. нар. пісні «По дорозі жук, жук». Ритм. гра «Луна» |
|
|
6 |
Краса українського танцю |
Хореографія. метелиця |
Слухання та аналізування укр. танцю «Метелиця». Вивчення укр. нар. пісні «По дорозі жук, жук». Ритм. гра «Луна» |
|
|
7 |
Душа українського народу |
Жартівливі пісні Обробка нар. пісні |
Вивчення укр. нар. пісні «Ой під вишнею, під черешнею». Слухання та аналізування фрагм. української симфонії М. Калачевського. |
|
|
8 |
Душа українського народу |
|
Укр. нар. пісня «Ой під вишнею, під черешнею». Фрагменти м/ф «Як козаки…»
|
|
|
9 |
Україна — багатонаціональна родина |
Пісня |
Ритм. поспівка. Вивчення пісні Н. Май «Колискова України». Слухання та аналізування уривку з Симфонії №2 (Українська). |
|
|
10 |
Палітра мистецтва Криму |
Пісні-частівки «чин», «долу». Хайтарма |
Слухання та аналізування пісень та танцю кримськотатарського народу. Виразне виконання пісні Н. Май «Колискова України». «А я живу на рідній Україні» Н. Май |
|
|
11 |
Віночок дружби |
Івонне, Назад Сейт – нар. пісні
|
Слухання та аналізування молд. нар. пісні «Івонне» рум. нар. пісні «Назад Сейт», Н. Май «Колискова України». «А я живу на рідній Україні» Н. Май. Муз. гра «Запитання-відповідь» |
|
|
12 |
Віночок дружби |
Молдовеняска |
Слухання та аналізування молд. нар. танцю «Молдовеняска». Ритмічна поспівка. «А я живу на рідній Україні» Н. Май.
|
|
|
13 |
Веселковий водограй |
Мелізми |
Слухання та аналізування болгарських народних пісень «Грає флейта», «Родопська». Танці «Хоро», «Риченіца» Вивчення пісні «Веселкова пісня» О. Янушкевич. |
|
|
14 |
Мистецька мозаїка |
Чардаш Рапсодія |
Слухання та аналізування угор. нар. танцю «Чардаш», укр. нар. пісню «Заспіваймо пісню веселеньку», Ф. Лист «Угорська рапсодія №2». Ритм. супровід на танець «Чардаш». Виконання по групам «Веселкова пісня» О. Янушкевич. |
|
|
15 |
Мистецтво рідного краю Підсумковий урок за І семестр |
Урок-фестиваль |
Слухові тести; впізнай мелодію, виконання вивчених пісень. |
|
|
16 |
Підсумковий урок за І семестр |
|
Урок-концерт |
|
|
ІІ семестр 19 годин |
|||||
17 |
Творча подорож Європою |
Мазурка Краков’як |
Слухання та обговорення польських танців, аналізування твору Ф. Шопена Мазурка сі-бемоль мажор. |
|
|
18 |
На гостину до Чехії |
Полька Синкопа |
Слухання та аналізування «Слов’янського танцю №2 Антоніо Дворжака, вивчення пісні-танцю «Полька». |
|
|
19 |
Подорож до сонячної Італії |
Баркарола |
Слухання, обговорення та порівняння пісень «Санта Лючія» і «Жайворонок». Визначення розвитку мелодії, засобів муз. виразності в музичному творі М. Лисенко «Баркарола». Виконання пісні «Полька». |
|
|
20 |
Калейдоскоп мистецтв Німеччини |
Лендер Канон |
Ритмічна гра «Луна», слухання та аналізування музичних творів «Пісня про гномика Йодиля», Канон Йоганна Пахельбеля |
|
|
21 |
Класична Австрія |
Камерна музика Варіації, варіаційна форма |
Слухання та аналізування 1 ч «Маленької нічної серенади» В.А. Моцарта, варіації на тему фран. нар пісні «Пастух. Вивчення пісні «Сонечко» І. Тарнавської. |
|
|
22 |
Вишукана Франція |
Шансоньє |
Слухання та обговорення пісню «Під небом Парижа» Шарль Азнавур, фрагмент 2 ч. «Фантастичної симфонії» Гектора Берліоза «Бал», продовження вивчення пісні «Сонечко» І. Тарнавської. Гра «Музичний магазин» |
|
|
23 |
Казкова Скандинавія |
|
Слухання та аналізування «Норвезького танцю №2» Е. Гріга; Симфонічну поему «Фінліндія» Ян Сібеліус, фрагмент поему «Серенада далеких холмів». Виразне виконання пісні «Пастух». |
|
|
24 |
Балтійське різнобарв’я |
Симфонічна поема |
Слухання та аналізування литовської пісні до літнього свята Ліго., фрагмент симф. поеми « У лісі» Микалоюс Чюрльоніс |
|
|
25 |
Мотиви Закавказзя |
Лезгинка |
Слухання та аналізування грузинських танців та пісень «Чаркуло», «Апарика», «Лезгинка». «Гопак» із балету «Гаяне» А. Хачатурян. Вивчення пісні «Курчата» Гусейнлі. Укр.нар.пісня «Од Києва до Лубен». |
|
|
26 |
Чудові інтонації Сходу |
Пентатоніка |
Слухання та аналізування китайської народної мелодії для чайної церемонії. Танцю «Тисячорука Гуанінь», звучання національних японських інструментів. Вивчення японської пісні «Вишня» |
|
|
27 |
Чудові інтонації Сходу |
Гамелан |
Слухання та аналізування індонезійської народної мелодії «Кольори Яви», вивчення індонезійської пісні «Прогулянка з батьком» |
|
|
28 |
Загадкова Індія |
Кавер Кінотанець |
Слухання та аналізування кавер на народну індійську пісню «Тум привіт». Вивчення індонезійської пісні «Прогулянка з батьком». Гра «Музичний магазин» |
|
|
29 |
Візерунки африканських ритмів |
Кавер Кінотанець |
Слуханні та аналізування африканської пісні «Жовта ящірка», звучання африканських барабанів. Виконання ритмічних вправ. Вивчення ритмічної пісні «Зелене слоненя» І. Кириліної. |
|
|
30 |
Візерунки африканських ритмів |
|
Продовження вивчення ритмічної пісні «Зелене слоненя» І. Кириліної. |
|
|
31 |
Мистецька Америка |
Імпровізація |
Слухання та аналізування американської пісні «Янкі Дудль»; колискова «Summertime»; гурт La Viva колискові. Гра «Музина імпровізація». |
|
|
32 |
Мистецька Америка |
Імпровізація Кантрі |
Перегляд та аналізування мультфільму «Дядечко Пекос» із серії «Том і Джеррі» Вивчення пісні «Дитячі мрії» Л. Горова. |
|
|
33 |
Повернення в сучасну Україну |
|
Слухання та аналізування пісні «Два кольори» , «Ой стояла хата». Виконання пісні «Дитячі мрії» Л. Горова. Вивчення пісні «Україна – це ти» Тіна Кароль |
|
|
34 |
Повернення в сучасну Україну |
|
Слухання та аналізування пісень «Реве та стогне Дніпр широкий» та «Пісня про рушник». . Вивчення пісні «Україна – це ти» Тіна Кароль |
|
|
35 |
Підсумок за рік. Мистецтво єднає світ. Музична вікторина |
|
Музична вікторина: тести, виконання пісень |
|
|