Затверджено:
Заступник директора з навчально -
виховної роботи______ Андрієнко Т.В.
„__“ вересня 2019 року
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА, 5 клас
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин ( з них 5 годин на контрольні роботи)
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
Прим. |
|||
1 |
ВСТУП (2) Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті. |
1 |
|
|
|||
2 |
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. Теорія літератури (ТЛ). Світова література, фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня. Література і культура (ЛК). Зв'язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей. Україна і світ (УС). Спільні для українського і зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості. Елементи компаративістики (ЕК). Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів (на рівні окремих компонентів тексту). |
1 |
|
|
|||
3 |
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ (18) Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. |
1 |
|
|
|||
4 |
Індійська народна казка «Фарбований шакал». |
1 |
|
|
|||
5 |
Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки. |
1 |
|
|
|||
6 |
Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик» (1 за вибором учителя). |
1 |
|
|
|||
7 |
Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі, Момотаро. Національний колорит японських казок. |
1 |
|
|
|||
8 |
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів. |
1 |
|
|
|||
9 10 |
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. |
2 |
|
|
|||
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
Прим. |
|||
11 12
|
Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казці. Характеристика образів персонажів. Антитеза. |
2 |
|
|
|||
13 |
Контрольна робота. Вступ. Казки нардів світу |
1 |
|
|
|||
14
|
Позакласне читання. Російські народні казки. „Василиса Прекрасна”, „Царівна-жаба” . |
1 |
|
|
|||
15 16 17 |
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Робота над ідейно-художнім змістом «Казки про мертву царівну і сімох богатирів. Перемога справжньої краси над заздрощами та підступністю. Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. Система образів. Автор. |
3 |
|
|
|||
18 19 |
Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). «Соловей», Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»; соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора. |
1 |
|
|
|||
20 21 |
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя. |
2 |
|
|
|||
22 |
Позакласне читання. А.Ліндгрен „Пеппі Довгапанчоха” |
1 |
|
|
|||
23 |
Розвиток усного мовлення. Складання казки (оповідання) за прислів’ям. |
1 |
|
|
|||
24 |
Контрольна робота. Тест. Казки народів світу” |
1 |
|
|
|||
25
|
ПРИРОДА І ЛЮДИНА (8) Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). |
1 |
|
|
|||
26 |
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. |
1 |
|
|
|||
27 |
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня). |
1 |
|
|
|||
28 29 |
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Робота над змістом твору. |
2 |
|
|
|||
30 |
Авторські спостереження за світом природи. Утвердження любові до всього живого. Любов Лобо до Бланки |
1 |
|
|
|||
31
|
Розвиток письмового мовлення. Твір-характеристика персонажа за простим планом. |
1 |
|
|
|||
32 |
Контрольна робота з теми „Природа і людина” |
1 |
|
|
|||
Затверджено: Заступник директора з навчально - виховної роботи______ Андрієнко Т.В. „__“ січня 2020 року |
|||||||
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
Прим. |
|||
СВІТ ДИТИНСТВА (10)
|
|
||||||
33-34 |
Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору. |
2 |
|
|
|||
35 |
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті. |
1 |
|
|
|||
36 |
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. |
1 |
|
|
|||
37 |
Ставлення автора до своїх героїв |
1 |
|
|
|||
38- 39 |
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). |
2 |
|
|
|||
40 41 |
Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. |
2 |
|
|
|||
42 |
Поліанна та її друзі. |
1 |
|
|
|||
43 |
Художні засоби розкриття образу Поліанни. |
1 |
|
|
|||
44 |
Ідея радості життя й відкриття світу у творі. |
1 |
|
|
|||
45 |
Розвиток письмового мовлення. Написання вітального слова на честь літературного героя |
1 |
|
|
|||
46-47 |
Контрольна робота з теми „Світ дитинства”. Твір |
2 |
|
|
|||
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (7)
|
|||||||
48 |
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. |
1 |
|
|
|||
49 |
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.
|
1 |
|
|
|||
50 |
Персонажі, які оточують героїню.
|
1 |
|
|
|||
51 |
Особливості художньої мови твору. |
1 |
|
|
|||
52 |
Розвиток усного мовлення. Усний переказ епізоду із твору |
1 |
|
|
|||
53 |
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. |
1 |
|
|
|||
54- 55 |
Позакласне читання. Керролл Л. „Аліса в Задзеркаллі” |
2 |
|
|
|||
56 |
Контрольна робота з теми „Сила творчої уяви”. Тести. |
1 |
|
|
|||
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
Прим. |
|||
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА (9) У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ |
|||||||
57- 58 |
Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. |
2 |
|
|
|||
59- 60 |
Доброта і щирість головного героя.
|
2 |
|
|
|||
61-63
|
Туве Янсон (1914-2001). «Комета прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця» (1 за вибором). Життя і творчість фінської художниці і казкарки. Робота над змістом казки. Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
3 |
|
|
|||
64- 65 |
Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. |
2 |
|
|
|||
66 |
Контрольна робота з теми „У колі добрих героїв”. Тест |
1 |
|
|
|||
67-68 |
Резервний час. Із сучасної літератури Буличов К. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором), «Навколо світу за три години» |
1 |
|
|
|||
|
ПІДСУМКИ (2) |
|
|
|
|||
69-70 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Літературне свято „Землю прикрашає казка”. Презентація проекту „Бал літературних героїв” |
1 |
|
|
|||
Для вивчення напам’ять 1. Й. В. Гете. «Нічна пісня подорожнього» 2. Г. Гейне. «Задзвени із глибини…» |
|||||||