календарне планування

Про матеріал
календарне планування складено згідно чинної програми із зарубіжної літератури
Перегляд файлу

                                                                  Затверджено:

                                                                  Заступник директора з  навчально  -  

                                                                  виховної роботи______ Андрієнко Т.В.

                                                                                           „__“ вересня 2019 року

 

ЗАРУБІЖНА  ЛІТЕРАТУРА, 5 клас

Усього – 70 годин;

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин ( з них  5 годин на контрольні роботи)

п/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть

год.

Дата

Прим.

1

ВСТУП (2)

Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.

1

 

 

2

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

Теорія літератури (ТЛ). Світова література, фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.

Література і культура (ЛК). Зв'язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей.

Україна і світ (УС). Спільні для українського і зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості.

Елементи компаративістики (ЕК). Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів (на рівні окремих компонентів тексту).

1

 

 

 

3

КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ (18)

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.

1

 

 

4

Індійська народна казка «Фарбований шакал».

1

 

 

5

Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.

1

 

 

6

Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик» (1 за вибором учителя).

1

 

 

7

Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі, Момотаро. Національний колорит японських казок.

1

 

 

8

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.

1

 

 

9

10

Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 

2

 

 

п/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть

год.

Дата

Прим.

11

12

 

 

Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казці. Характеристика образів персонажів. Антитеза.

2

 

 

13

Контрольна  робота. Вступ. Казки нардів світу

1

 

 

14

 

Позакласне читання. Російські народні казки. „Василиса Прекрасна”, „Царівна-жаба.

1

 

 

15

16

17

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». «Казка про мертву царівну і сімох богатирів».

Робота над ідейно-художнім змістом «Казки про мертву царівну і сімох богатирів. Перемога справжньої краси над заздрощами та підступністю.

Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. Система образів. Автор.

3

 

 

18

19

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875).  «Соловей», Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»; соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора.

1

 

 

20

21

Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.

2

 

 

22

Позакласне читання. А.ЛіндгренПеппі Довгапанчоха

1

 

 

23

Розвиток  усного мовлення. Складання казки (оповідання) за  прислів’ям.

1

 

 

24

Контрольна  робота. Тест. Казки народів світу”

1

 

 

 

25

 

 

ПРИРОДА І ЛЮДИНА (8)

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

 

1

 

 

26

Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

1

 

 

27

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).

1

 

 

28

29

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Робота над змістом твору.

2

 

 

30

Авторські спостереження за світом природи. Утвердження любові до всього живого. Любов Лобо до Бланки

1

 

 

31

 

Розвиток письмового мовлення. Твір-характеристика  персонажа за простим планом.

1

 

 

32

Контрольна робота з теми „Природа і людина”

1

 

 

                                                                                    Затверджено:

Заступник директора з  навчально  -

виховної роботи______ Андрієнко Т.В.

                  „__“ січня 2020 року

п/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть

год.

Дата

Прим.

СВІТ ДИТИНСТВА (10)

 

 

 

33-34

Зображення художніх образів, їх розкриття в  подіях твору. 

2

 

 

35

Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра».

 Світ дорослих і світ дітей у повісті.

1

 

 

36

Том Сойєр і  Гекльберрі Фінн.

1

 

 

37

Ставлення автора до своїх героїв

1

 

 

38-

39

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).

2

 

 

40

41

Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна».

 Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

2

 

 

42

Поліанна та її друзі.

1

 

 

43

Художні засоби розкриття образу Поліанни.

1

 

 

44

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

1

 

 

45

Розвиток письмового мовлення. Написання вітального слова на честь літературного героя

1

 

 

46-47

Контрольна робота з теми „Світ дитинства”. Твір

2

 

 

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (7)

 

48

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див».

Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

1

 

 

49

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

 

1

 

 

50

Персонажі, які оточують героїню.

 

1

 

 

51

Особливості художньої мови твору.

1

 

 

52

Розвиток усного мовлення. Усний переказ епізоду із твору

1

 

 

53

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

1

 

 

54-

55

Позакласне читання. Керролл Л. „Аліса в Задзеркаллі”

2

 

 

56

Контрольна робота з теми „Сила творчої уяви”.  Тести.

1

 

 

п/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть

год.

Дата

Прим.

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА (9)

У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ

57-

58

Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.

2

 

 

59-

60

Доброта і щирість головного героя.

 

2

 

 

61-63

 

Туве Янсон (1914-2001). «Комета прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця» (1 за вибором). Життя і творчість фінської художниці і казкарки. Робота над змістом казки. Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

3

 

 

64-

65

Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. 

2

 

 

66

Контрольна робота з теми „У колі добрих героїв”. Тест

1

 

 

67-68

Резервний час. Із сучасної літератури

Буличов К. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором), «Навколо світу за три години»

1

 

 

 

ПІДСУМКИ (2)

 

 

 

69-70

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Літературне свято „Землю прикрашає казка”. Презентація проекту „Бал літературних героїв”

1

 

 

                                                Для вивчення напам’ять

1. Й. В. Гете. «Нічна пісня подорожнього»

2. Г. Гейне. «Задзвени із глибини…»

 

 

 

doc
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку