Календарне планування

Про матеріал
Календарне планування з української мови та літератури для 9 класу (І семестр) ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
Перегляд файлу

9 клас

Українська мова (інклюзія)

(70 год, 2 год на тиждень)

 Календарне планування створено відповідно до  НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ (УКРАЇНСЬКА МОВА 8-10 класи) Укладачі: Остапенко Л.І.,  старший вчитель,  вчитель-дефектолог,директор спеціальної школи-інтернату №17 м. Києва, Висоцька А.М., кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник. - Київ – 2016

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітка

  1.  

 

Українська мова – державна мова України. Краса і багатство української мови.

 

  1.  

 

Будова слова.

 

 

  1.  

 

Частини мови (іменник, прикметник).

 

  1.  

 

Граматичні категорії іменника.

 

  1.  

 

Граматичні категорії прикметника.

 

  1.  

 

Види речень за метою висловлювання.

 

 

  1.  

 

Граматичні категорії дієслова (час, число)

 

  1.  

 

РМ. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо), їх особливості.

 

 

  1.  

 

РМ. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове,   монологічне й діалогічне.

 

  1.  

 

Мова як засіб спілкування. Рідна, державна та інші мови

 

  1.  

 

Контрольна робота (тестування)

 

 

  1.  

 

Лексичне значення слова.

Однозначні й багатозначні слова

 

  1.  

 

Пряме і переносне значення слова. Вживання слів у прямому і переносному значенні (практично)

 

 

  1.  

 

Походження слів. Власне українські та запозичені слова.

 

 

  1.  

 

Фразеологізм. Прислів’я як різновид фразеологізмів.

 

 

  1.  

 

Словник фразеологічний та іншомовних слів.

 

 

  1.  

 

РМ. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (бути ввічливими, привітними й доброзичливими; уважно, не перебиваючи, слухати співрозмовника;  уміти доброзичливо висловити незгоду з позицією співрозмовника; не розмовляти без потреби голосно, не використовувати грубих слів, говорити про те, що цікаво адресатові мовлення тощо (практично).

 

 

  1.  

 

Будова слова. Префікс, корінь слова, суфікс, закінчення, – частини слова.

Визначення основи слова (практично).

 

 

  1.  

 

РМ. Усна і письмова форми тексту (висловлювання).

 

 

  1.  

 

Утворення слів за допомогою префіксів, суфіксів (практично)

 

 

  1.  

 

РМ. Особливості мовленнєвого етикету.

Найпростіші українські формули мовленнєвого етикету (вітання, прощання, прохання).

 

  1.  

 

Складні слова. Утворення складних слів (у різний (без уточнення) спосіб, практично). Сполучні голосні е, о у складних словах.

 

 

  1.  

 

Абревіатура як особливий вид слів (оглядово).

 

  1.  

 

РМ. Українські форми звертання до дітей і дорослих (Галинко, Олесю, Віро Миколаївно, Василю Петровичу).

Вживання займенників Ви, Вас, Вам  в усному та писемному мовленні.

 

  1.  

 

Іменник. Загальне значення, ознаки, синтаксична роль іменника..

 

 

  1.  

 

Іменники – назви істот і неістот. Іменники загальні і власні

 

  1.  

 

Велика буква і лапки у власних назвах (повторення)

 

  1.  

 

Граматичні категорії іменника: рід, число, відмінок. Відмінювання іменників за відмінками (практично).

 

 

  1.  

 

РМ. Переказ тексту за поданим планом. Стислий переказ. Вибірковий переказ.

 

 

  1.  

 

РМ. Діалогічне мовлення. Діалог, його розігрування   відповідно  до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів, теми спілкування  (діалог етикетного характеру, діалог-розпитування, діалоги за поданим початком, малюнками).

 

  1.  

 

Контрольна робота(тестування)

 

  1.  

 

Повторення й узагальнення вивченого

 

 

9 клас

Українська література(інклюзія)

(70 год, 2 год на тиждень)

Календарне планування створено відповідно до  НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ (Українська література). Укладачі: 

Остапенко Л.І., вчитель-дефектолог спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату№17 м. Києва; Чиркіна М.О., вчитель-дефектолог спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату№17  м. Києва; Висоцька А.М., кандидат педагогічних наук,  старший науковий співробітник. - Київ , 2016 р.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітка

  1.  

 

Вступ

 

  1.  

 

Історичне минуле нашого народу

Літописні оповіді (у переказі В. Близнеця): «Три

брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь»,

«Володимир вибирає віру». Казкові

та історичні мотиви літописних сюжетів. Значення літописання для нащадків

 

  1.  

 

Із пісенних скарбів

«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Трагізм і героїзм у козацьких і

чумацьких піснях.

 

  1.  

 

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя.

 

  1.  

 

Літературні казки

Іван Франко. Дитинство письменника.

І. Франко – казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»). 

 

  1.  

 

Зміст казки «Фарбований Лис». Особливості літературної

казки, її відмінність від народної. Головні та другорядні

персонажі.

ТЛ: літературна казка.

 

  1.  

 

Василь Королів-Старий. Короткі відомості про

письменника і його фантастичні казки. Добро і зло в казці

«Хуха-Моховинка».

 

  1.  

 

Образи фантастичних істот, створені уявою автора на

основі українського фольклору. Наскрізний гуманізм

казки. Аналіз зовнішності казкових істот.

 

  1.  

 

Контрольна робота (Тестування)

 

  1.  

 

Василь Симоненко. Цікаві сторінки з життя митця. Казка

«Цар Плаксій та Лоскотон».

 

  1.  

 

Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона

(песимістична і оптимістична), риси характеру героїв.

 

  1.  

 

Проблематика казки. Казкова історія і сучасне життя.

 

  1.  

 

Славне минуле

Олександр Олесь. Стисло про поета. Поезії з книжки  «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле нашого народу,

князів Русі-України, їхню мудрість, благородство,

хоробрість, любов до рідної землі. Зміст заповіту Ярослава Мудрого і його актуальність нині

 

  1.  

 

«Микита Кожум’яка» – драматичний твір на тему народної

казки. Найнапруженіші епізоди у творі.

ТЛ: драматичний твір і його побудова.

 

  1.  

 

Зв’язок у драмі-казці історичного минулого з сучасністю.

 

  1.  

 

Світ природи

Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа,

просвітителя, поета. «Бджола та

Шершень».

 

  1.  

 

Тарас Шевченко. Україна часів поета. «Садок вишневий коло хати...» – перлина української та

світової ліричної поезії.

 

  1.  

 

Картини довколишнього світу, природи в поезіях

Т. Шевченка − художня реальність, створена уявою митця

за допомогою засобів образної мови. «За сонцем

хмаронька пливе».

 

  1.  

 

Контрольна робота (тестування)

 

  1.  

 

«Заповіт (“Як умру, то поховайте…”)» − твір, що єднає

минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея

єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє

свого народу, віра в нього.

 

  1.  

 

Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після

повернення з нього. Риси автобіографізму в образі ліричного

героя («Доля»).

 

  1.  

 

Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу.

Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність,

оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви

 

  1.  

 

«Хотіла б я піснею стати...» – зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної

героїні.

 

  1.  

 

Дитинство поетеси, роль родини в її

вихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії».

 

  1.  

 

Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний

погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява

у вірші «Як дитиною, бувало...». 

 

  1.  

 

«Тиша морська» – пейзажно-мариністичний малюнок.

 

  1.  

 


Леся Українка, «Колискова»

 

  1.  

 

Павло Тичина. Поетична спадщина П.Тичини – одна з

вершин української поезії ХХ століття

 

  1.  

 

Єдність природи, почуттів людини й музики у поезіях  «Ви знаєте, як липа шелестить...».

 

  1.  

 

«Я утверждаюсь» — один з кращих віршів періоду Другої світової війни. Поглиблення поняття про ліричні твори

 

  1.  

 

Контрольна робота (тестування)

 

  1.  

 

Підсумковий урок

 

 

docx
Додав(-ла)
Yulia
Пов’язані теми
Українська мова, 9 клас, Інші матеріали
Інкл
Додано
16 вересня 2020
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку