9 клас
Українська мова (інклюзія)
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарне планування створено відповідно до НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ (УКРАЇНСЬКА МОВА 8-10 класи) Укладачі: Остапенко Л.І., старший вчитель, вчитель-дефектолог,директор спеціальної школи-інтернату №17 м. Києва, Висоцька А.М., кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник. - Київ – 2016
№ |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітка |
|
|
Українська мова – державна мова України. Краса і багатство української мови. |
|
|
|
Будова слова.
|
|
|
|
Частини мови (іменник, прикметник). |
|
|
|
Граматичні категорії іменника. |
|
|
|
Граматичні категорії прикметника. |
|
|
|
Види речень за метою висловлювання.
|
|
|
|
Граматичні категорії дієслова (час, число) |
|
|
|
РМ. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо), їх особливості.
|
|
|
|
РМ. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. |
|
|
|
Мова як засіб спілкування. Рідна, державна та інші мови |
|
|
|
Контрольна робота (тестування)
|
|
|
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова |
|
|
|
Пряме і переносне значення слова. Вживання слів у прямому і переносному значенні (практично)
|
|
|
|
Походження слів. Власне українські та запозичені слова.
|
|
|
|
Фразеологізм. Прислів’я як різновид фразеологізмів.
|
|
|
|
Словник фразеологічний та іншомовних слів.
|
|
|
|
РМ. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (бути ввічливими, привітними й доброзичливими; уважно, не перебиваючи, слухати співрозмовника; уміти доброзичливо висловити незгоду з позицією співрозмовника; не розмовляти без потреби голосно, не використовувати грубих слів, говорити про те, що цікаво адресатові мовлення тощо (практично).
|
|
|
|
Будова слова. Префікс, корінь слова, суфікс, закінчення, – частини слова. Визначення основи слова (практично).
|
|
|
|
РМ. Усна і письмова форми тексту (висловлювання).
|
|
|
|
Утворення слів за допомогою префіксів, суфіксів (практично)
|
|
|
|
РМ. Особливості мовленнєвого етикету. Найпростіші українські формули мовленнєвого етикету (вітання, прощання, прохання). |
|
|
|
Складні слова. Утворення складних слів (у різний (без уточнення) спосіб, практично). Сполучні голосні е, о у складних словах.
|
|
|
|
Абревіатура як особливий вид слів (оглядово). |
|
|
|
РМ. Українські форми звертання до дітей і дорослих (Галинко, Олесю, Віро Миколаївно, Василю Петровичу). Вживання займенників Ви, Вас, Вам в усному та писемному мовленні. |
|
|
|
Іменник. Загальне значення, ознаки, синтаксична роль іменника..
|
|
|
|
Іменники – назви істот і неістот. Іменники загальні і власні |
|
|
|
Велика буква і лапки у власних назвах (повторення) |
|
|
|
Граматичні категорії іменника: рід, число, відмінок. Відмінювання іменників за відмінками (практично).
|
|
|
|
РМ. Переказ тексту за поданим планом. Стислий переказ. Вибірковий переказ.
|
|
|
|
РМ. Діалогічне мовлення. Діалог, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів, теми спілкування (діалог етикетного характеру, діалог-розпитування, діалоги за поданим початком, малюнками). |
|
|
|
Контрольна робота(тестування) |
|
|
|
Повторення й узагальнення вивченого |
|
9 клас
Українська література(інклюзія)
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарне планування створено відповідно до НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ (Українська література). Укладачі:
Остапенко Л.І., вчитель-дефектолог спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату№17 м. Києва; Чиркіна М.О., вчитель-дефектолог спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату№17 м. Києва; Висоцька А.М., кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник. - Київ , 2016 р.
№ |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітка |
|
|
|
Вступ |
|
|
|
|
Історичне минуле нашого народу Літописні оповіді (у переказі В. Близнеця): «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Володимир вибирає віру». Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Значення літописання для нащадків |
|
|
|
|
Із пісенних скарбів «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. |
|
|
|
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. |
|
|
|
|
Літературні казки Іван Франко. Дитинство письменника. І. Франко – казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»). |
|
|
|
|
Зміст казки «Фарбований Лис». Особливості літературної казки, її відмінність від народної. Головні та другорядні персонажі. ТЛ: літературна казка. |
|
|
|
|
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка». |
|
|
|
|
Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності казкових істот. |
|
|
|
|
Контрольна робота (Тестування) |
|
|
|
|
Василь Симоненко. Цікаві сторінки з життя митця. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон». |
|
|
|
|
Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична і оптимістична), риси характеру героїв. |
|
|
|
|
Проблематика казки. Казкова історія і сучасне життя. |
|
|
|
|
Славне минуле Олександр Олесь. Стисло про поета. Поезії з книжки «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі. Зміст заповіту Ярослава Мудрого і його актуальність нині |
|
|
|
|
«Микита Кожум’яка» – драматичний твір на тему народної казки. Найнапруженіші епізоди у творі. ТЛ: драматичний твір і його побудова. |
|
|
|
|
Зв’язок у драмі-казці історичного минулого з сучасністю. |
|
|
|
|
Світ природи Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. «Бджола та Шершень». |
|
|
|
|
Тарас Шевченко. Україна часів поета. «Садок вишневий коло хати...» – перлина української та світової ліричної поезії. |
|
|
|
|
Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка − художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе». |
|
|
|
|
Контрольна робота (тестування) |
|
|
|
|
«Заповіт (“Як умру, то поховайте…”)» − твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. |
|
|
|
|
Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. Риси автобіографізму в образі ліричного героя («Доля»). |
|
|
|
|
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви |
|
|
|
|
«Хотіла б я піснею стати...» – зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні. |
|
|
|
|
Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії». |
|
|
|
|
Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява у вірші «Як дитиною, бувало...». |
|
|
|
|
«Тиша морська» – пейзажно-мариністичний малюнок. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Павло Тичина. Поетична спадщина П.Тичини – одна з вершин української поезії ХХ століття |
|
|
|
|
Єдність природи, почуттів людини й музики у поезіях «Ви знаєте, як липа шелестить...». |
|
|
|
|
«Я утверждаюсь» — один з кращих віршів періоду Другої світової війни. Поглиблення поняття про ліричні твори |
|
|
|
|
Контрольна робота (тестування) |
|
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|