Календарне планування

Про матеріал
Календарне планування з англійської мови для 2 класу за підручником О.Карпюк зі змістовими лініями.
Перегляд файлу

             Поурочний План розПоділу матеріалу            нмК “EngLish with smiLing sam 2”                                                                                                                         PB – Pupil’s Book

1

 

2

t. – task

AB – Activity Book

image                                                                                                                                                                                               ДРУгИЙ            сЕМЕсТР                                                                                                                                                HPB - Handwriting Practice Book

Le

год.

sson 1Розділ (тема)

Урок

НМК

МОВЛЕННЄВИЙ МАТЕРІАЛ

 

 

ВПРАВИ ТА ЗАВДАННЯ

Рецептивні

Інтеракційні

Продуктивні

Пісні та римівки

Змістова лінія

Мовленнєвий зразок

Лексика

Фонікси

сприймання  на слух

зорове 

сприймання

усна 

взаємодія

усне 

продукування

писемне 

продукування

54

Unit 5

How Many Legs?

 

Екологічна безпека та сталий розвиток:   виявляє ціннісне ставлення до природи

1

In the jungle there are ...

animals, jungle, hear, tall, big, fat, small, long, angry, thirsty, a giraffe, a hippo, a crocodile, an ear, stripes, a leg, a tail

 

PB t.1-4 - pp.62-63

 

 

PB t.1-3,5 - pp.62-63

PB t.6 - p.63

AB t.1 - p.52

HPB pp. 15-16

In the jungle there are animals.

55

2

I’m ...  I’ve got ...

mouth, teeth, short, dangerous, body, neck

 

PB t.1,2 - p.64

AB t.2 - p.53

 

PB t.2,3,5 - p.64

PB t.4 - p.64 AB t.1,2 - p.53

 

56

3

It has got ...  They have got ...

thanks, tooth, foot, feet, goose, geese

th [O] three, tooth ee [7:] tree, teeth

PB t.1,2,4 - p.65 AB t.1 - p.54

PB t.2,4,5 - p.65

 

PB t.1 - p.65

PB t.3 - p.65 AB t.1,2 - p.54

 

57

4

 

head, eyes, fingers, hand, arm, toes, one, two

 

PB t.1,3 - p.66

PB t.3 - p.66 AB t.1,2 - p.55

 

PB t.1,2 - p.66

PB t.4,5 - p.66

AB t.1,2 - p.55

HPB pp. 16-17

 

58

5

How many ... have you got?

shoulders, knees

 

PB t.1,2,5 - p.67

AB t.1 - p.56

PB t.6 - p.67

PB t.1-3,5 - p.67

PB t.4 - p.67

AB t.2 - p.56

HPB pp. 17-18

Head and shoulders, knees and toes... How many fingers have you got?

59

6

 

 

g [dz] giraffe ph [f] elephant ou [aU] mouth ow [aU] brown

PB t.1,4 - p.68

PB t.2,4,5 - p.68 AB t.2 - p.57

 

 

PB t.3 - p.68

AB t.1,2 - p.57

HPB pp. 18-19

 

60

7

How many ... can you see? I can see ... Has it got a ...? Yes, it has./No, it hasn’t. Can it ...? Yes, it can./No, it cannot.

 

 

 

AB t.1,2 - p.58

PB t.1,2 - p.69

 

AB t.1 - p.58

 

61

Story Time

8

What other animals live in Africa? I’m scared. We must be careful.

coconut, careful

 

PB t.1 - p.70

PB t.1,2 - p.70

PB t.4 - p.70

PB t.3 - p.70 AB t.1 - p.59

AB t.1 - p.59

 

62

Into your Portfolio

9

Its name is ...

 

 

PB t.1 - p.71 AB t.1 - p.60

PB t.2 - p.71

 

PB t.1,4,6 - p.71

PB t.3,5,7 - p.71

 

63

10

64

Revision

11

What animal is it?

 

 

PB t.1 - p.72

PB t.2 - p.72 AB t.1 - p.61

PB t.3,4 - pp.72-

73

 

PB t.3 - p.72 AB t.2 - p.61

 

65

12

66

Unit 6

Doing Things

 

Громадянська  відповідальність: виявляє відповідальне ставлення до своїх обов’язків. Підприємливість та фінансова грамотність: виявляє ініціативу у плануванні робочого дня та тижня.

1

It’s late. Wash your/my face. Clean your/my teeth. Put on your/my clothes. This is the way I wash my face.

bed, bathroom, face, clothes, schoolbag, silly

 

PB t.1,2,4,5 - pp.74-

75

AB t.1,2 - p.62

 

PB t.3-5 - pp.74-75

AB t.1,2 - p.62

This is the way I wash my face.

67

2

Wake up. Get up. Have lunch. I have to catch the bus!

catch, bus, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday

 

PB t.1-3 - p.76

AB t.1,2 - p.63

 

PB t.1,3,4 - p.76

AB t.1,2 - p.63

Monday morning. Wake up... get up!

68

3

No school!

meat, please, my, your

ea [&7:] teacher ng [6] pudding

PB t.1,2,4 - p.77 AB t.1 - p.64

PB t.2,4,5 - p.77 AB t.1,2 - p.64

 

PB t.1 - p.77

PB t.3,6 - p.77

AB t.2 - p.64

HPB pp. 19-21

 

69

4

I’m playing with a dog.

bat

 

PB t.1 - p.78 AB t.2 - p.65

 

 

PB t.1-3 - p.78

AB t.1 - p.65

I’m playing with a dog.

70

5

She is looking at photos.

sleep, to make faces

 

PB t.1 - p.79 AB t.1 - p.66

PB t.2 - p.79

PB t.3 - p.79

PB t.1 - p.79

 

 

71

6

I love you.

love

alk [c:k] talk

all [c:l] ball

o [y] monkey

PB t.1,2,4 - p.80

PB t.2,4,5 - p.80 AB t.2 - p.67

 

PB t.1 - p.80

PB t.3 - p.80

AB t.1,2 - p.67

HPB pp. 21-22

 

72

7

Is he/she fishing? - Yes, he/she is./No, he/she isn’t. You’re kidding!

to fish

 

PB t.1,2 - p.81

AB t.1,2 - p.68

PB t.4 - p.81

PB t.2,3 - p.81

AB t.1,2 - p.68

Is dad fishing?

3

 

4

год.

Розділ (тема)

Урок

НМК

МОВЛЕННЄВИЙ МАТЕРІАЛ

 

 

ВПРАВИ ТА ЗАВДАННЯ

 

Рецептивні

Інтеракційні

Продуктивні

Пісні та римівки

Змістова лінія

Мовленнєвий зразок

Лексика

Фонікси

сприймання  на слух

зорове 

сприймання

усна 

взаємодія

усне 

продукування

писемне 

продукування

73

Story Time

8

What are you doing? Let me see. Who is this? What’s your dad doing here? Wow, that looks good! We call it the African dream.

river, pool, sundae, to call, dream

 

PB t.1,2 - p.82

PB t.3 - p.82

PB t.5 - p.82

PB t.2-4 - p.82

AB t.2 - p.69

 

74

Into Your Portfolio

9

Make your bed. Drink some tea. Brush your teeth. Time for school. I am making my bed.

quickly, picture book, to comment

 

PB t.1 - p.83

 

 

PB t.1,4 - p.83

PB t.2,3 - p.83 AB t.1 - p.70

Morning chant.

75

10

76

Revision

11

I’m here. Come here! It’s lunch time! Dad is talking over the phone.

phone

 

PB t.1 - p.84

PB t.6 - p.85 AB t.2 - p.71

PB t.4,5 - pp.84-

85

 

PB t.2,3 - p.84

AB t.1 - p.71

HPB pp. 22-23

 

77

12

78

Unit 7

Do You Like Carrots?

Здоров’я і безпека: розрізняє здорову і шкідливу їжу. Підприємливість та фінансова грамотність: Складає просте меню з корисних продуктів.

1

Can I have some lemonade? Here you are.

chicken, lemonade, sweets, fruit, salad, chips, soup, rice

 

PB t.1-3,5 - pp.86-

87

AB t.1 - p.72

PB t.4 - p.86

PB t.2,3,5 - pp.86-87

PB t.6 - p.87

AB t.1 - p.72

HPB pp. 23-24

Chicken, chips, soup and eggs.

79

2

We have a picnic in the garden.

pear, strawberry, cherry, picnic

 

PB t.1,3 - p.88 AB t.1 - p.73

AB t.2 - p.73

PB t.4 - p.88

PB t.1-3 - p.88

PB t.5 - p.88

AB t.2 - p.73

HPB p.24

In the garden.

80

3

I like ... but I don’t like ...

desserts, drinks

ch [tS] chicken

PB t.1,3 - p.89

PB t.1-4 - p.89

 

 

PB t.5 - p.89

AB t.1,2 - p.74

HPB pp.24-25

 

81

4

Three tomatoes, please. Sorry, no cucumbers.

vegetables, carrot, cucumber, mushroom, tomato, pepper, potato

 

PB t.1-3 - p.90

AB t.1 - p.75

PB t.4 - p.90

PB t.1-3 - p.90

AB t.1,2 - p.75

Apples and bananas.

82

5

Bananas for dinner, before going to sleep. They are so sweet!

breakfast, lunch, dinner, sweet,

munch

 

PB t.1-3 - p.91 AB t.1 - p.76

 

 

PB t.1,3,5 - p.91

PB t.4 - p.91

Bananas for breakfast, bananas for lunch.

83

6

When do you get up? What do you like? What does he/she like for breakfast/lunch/dinner? I am having ... for breakfast/lunch/dinner.

when, what, where

wh [w] white

ir, er, ur [E:] bird, her,

surname

PB t.1-3 - p.92

PB t.2-4 - p.92 AB t.2 - p.77

 

PB t.4 - p.92

AB t.1,2 - p.77 HPB pp.25-26

 

84

7

He/She likes ...  Does he/she like ...? Yes, he/she is./No, he/she isn’t.

jelly

 

PB t.1,2 - p.93

 

PB t.4,5 - p.93

PB t.1,3,6 - p.93

PB t.6 - p.93

AB t.1 - p.78

HPB pp.26-27

Jelly is yummy.

85

Story Time

8

He’s buying a mango.

shop, to buy, mango, lemon, vanilla ice-cream, to shine, to mix

 

PB t.1,2,5 - pp.94-

95

PB t.2 - p.94

PB t.4 - p.94

PB t.3,5 - pp.94-95

AB t.1 - p.79

African dream.

86

Into Your Portfolio

9

 

plate

 

 

AB t.1 - p.80

PB t.2 - p.96

PB t.3 - p.96

PB t.1 - p.96 AB t.1 - p.80

 

87

10

88

Revision

11

 

table, shopping game, king, prince, princess

 

PB t.6 - p.99

PB t.7 - p.99

PB t.3 - p.97

PB t.1,4,5,6,7 - pp.97-

99

PB t.1,2 - p.97 AB t.1 - p.81

 

89

12


 

5

 

6

год.

Розділ (тема)

Урок

НМК

МОВЛЕННЄВИЙ МАТЕРІАЛ

 

 

ВПРАВИ ТА ЗАВДАННЯ

 

Рецептивні

Інтеракційні

Продуктивні

Пісні та римівки

Змістова лінія

Мовленнєвий зразок

Лексика

Фонікси

сприймання  на слух

зорове 

сприймання

усна 

взаємодія

усне 

продукування

писемне 

продукування

90

Unit 8

Seasons and Clothes

Підприємливість та фінансова грамотність: Обирає одяг відповідно до сезону.

Екологічна безпека та сталий розвиток: цінує та бережливо ставиться до природи.

1

It’s cold. It’s hot. It is raining. It is snowing. When is your birthday? It’s in ...

cold, hot, rain, snow, spring, summer, autumn, winter, bright

 

PB t.1-3 - p.100

AB t.1 - p.82

PB t.5 - p.100

PB t.1-4 - p.100

AB t.1-3 - p.82

Spring is green.

91

2

It is sunny. And so can you! Watch TV. Stay at home. Make a snowman.

sea, to watch, TV, to stay, to skate, to ski, snowman

 

PB t.1,3 - p.101 AB t.2 - p.83

PB t.1,2 - p.101 AB t.1 - p.83

 

PB t.3-5 - p.101

PB t.5 - p.101 AB t.1 - p.83

It is sunny..

92

3

Good night. Sleep tight. In the morning light. What season do you like? I can fly a kite. I have holidays in summer. I can go with my mum.

night, eighteen, right, light, tight, season, holidays, with

ght [it] eight

PB t.1-3 - p.102

PB t.2-5 - p.102 AB t.2 - p.84

 

PB t.5 - p.102

AB t.1,2 - p.84 HPB p.27

 

93

4

It’s Tuesday. In six days she is going on holiday. Tracy is packing her suitcase. What is she putting in her suitcase?

to count, holiday, to pack, suitcase, jacket, sandals, bikini, jeans,

T-shirt, mask, trainers, her, his, cap, shorts

 

PB t.1-5 - pp.103104

AB t.2 - p.85

PB t.1 - p.103

 

PB t.2,4,6 - pp.103-

104

PB t.7 - p.104

AB t.1 - p.85

HPB pp.27-28

 

94

5

What are you wearing today? I am wearing ...

trousers, socks, sweater, dress, shoes, boots, scarf, hat, to wear

 

PB t.1-3 - p.105

 

PB t.4 - p.105

PB t.1-3 - p.105

AB t.1,2 - p.86

What are you wearing today?

95

6

What is he/she wearing? Where are her socks?

shirt, skirt, coat, raincoat

ir, [E:] shirt

oa [cU] coat

ear, air, ere [e3] bear, hair, where

PB t.1,2,4 - p.106

PB t.2,3,5 - p.106 AB t.2 - p.87

 

 

AB t.1 - p.87 HPB pp.28-29

 

96

7

Are you wearing ...? Yes, I am./No, I’m not.

 

 

PB t.1 - p.107

PB t.2 - p.107 AB t.1,2 - p.88

PB t.3 - p.107

 

AB t.1,2 - p.88

 

97

Story Time

8

I’m checking the tyres. Off we go!

to check, tyres, to look for, key

 

PB t.1,2 - p.108

PB t.2 - p.108

PB t.4 - p.108

PB t.3 - p.108

AB t.1 - p.89

 

98

Into Your Portfolio

9

 

gloves, pants

 

PB t.1,2 - p.109

AB t.1 - p.90

 

PB t.1,2,4,6 - p.109

PB t.3,5 - p.109

Move to the left!

99

10

100

Revision

11

 

jogging suit, favourite

 

PB t.1,2 - p.110

PB t.8 - p.111

PB t.5,7 - pp.110-

111

PB t.3,6,8 - pp.110-

111

PB t.2,4,5 - p.110

 

101

12

102

-

105

 

 

Резервні уроки

 

 

Резервні уроки

 

 

pdf
Пов’язані теми
Англійська мова, Планування
НУШ
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку