3 клас
українська мова
за підручником Лариси Варзацької та Тамари Трохименко (3,5 год/тиждень)
Номер уроку |
Дата |
Тема уроку
|
Примітки |
І семестр |
|||
Повторення та закріплення вивченого у 2 класі. |
|||
1. |
|
Вступ. Повторення вивченого у 2 класі. Алфавіт. Робота з орфографічним словником.Мова в житті народу. |
|
2. |
|
Повторення вивченого про букви і звуки. Розрізнення голосних і приголосних звуків. Звуко-буквенний аналіз слів, |
|
3. |
|
Поділ слів на склади для переносу. Позначення м якості приголосних на письмі. Спостереження за словами, в яких звуків менше, ніж букв. |
|
4. |
|
Вправляння у правильній вимові дзвінких приголосних звуків. Спостереження за словами, у яких звуків більше, ніж букв. |
|
Мова й мовлення |
|||
5. |
|
Мова в житті народу. |
|
6. |
|
Усне та писемне мовлення. |
|
7. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення.Робота з деформованими реченнями та текстом. |
|
8. |
|
Культура мовлення. Слова ввічливості. |
|
Слово. Значення слова |
|||
9. |
|
Слова з прямим і переносним значенням. |
|
10. |
|
Слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. |
|
11. |
|
Слова, близькі за значення (синоніми). |
|
12. |
|
Слова, протилежні за значенням (антоніми) |
|
Будова слова |
|||
13. |
|
Спільнокореневі слова. Корінь слова. |
|
14. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Про що говорить заголовок. Складання плану тексту. |
|
15. |
|
Закінчення слова, його роль у реченні. |
|
16. |
|
Вправи на розрізнення спільнокореневих слів та форм того самого слова. |
|
17. |
|
Основа слова. Частини основи. |
|
18. |
|
Будова слова. Закріплення. |
|
19. |
|
Досліджую чергування голосних [о], [а] з [і] у коренях слів. |
|
20 |
|
Спостерігаю за чергуванням приголосних звуків [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з’], [ц’], [с’] |
|
21 |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Засоби зв язку речень у тексті. Складання тексту- розповіді за малюнком і кінцівкою. |
|
22. |
|
Усвідомлення знань про чергування голосних та приголосних звуків. Вправи на застосування отриманих знань. |
Закріпл. У підручнику не має |
23. |
|
Спостереження за вимовою слів із ненаголошеними [е], [и] в коренях. Правило написання слів із цими звуками. |
|
24. |
|
Перевіряю слова із ненаголошеними [е], [и] способом словозміни та добору спільнокореневих слів. |
|
24. |
|
Діагностична робота. Диктант. |
|
25. |
|
Вимова і правопис слів із ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником. |
|
26. |
|
Вимова і правопис слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками. |
|
27. |
|
Явища заміни у коренях слів дзвінких звуків глухими і навпаки. |
|
28. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Складання розповіді про своє місто (село). |
|
29. |
|
Вправина закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками. Приклади перевірки правопису слів типу просьба, нігті. |
|
30. |
|
Ознайомлення з префіксом як значущою частиною слів. |
|
31. |
|
Префікси й прийменники. Розрізнення значень і написання однозвучних префіксів і прийменників. |
|
32. |
|
Правопис префіксів роз-, без- |
|
33. |
|
Вимова і правопис слів з префіксами з-,с- |
|
34. |
|
Апостроф після префіксів. |
|
35. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Складання розповіді з елементами опису. |
|
36. |
|
Закріплення правила вживання апострофа після префіксів. |
|
37. |
|
Суфікс. Ознайомлення із суфіксом як значущою частиною слова. |
|
38. |
|
Закріплення поняття про суфікс та його словотворчу роль.послідовність усного та письмового розбору слів за будовою. |
|
39. |
|
Діагностична робота. Мовна тема. Слово. Значення слова. Будова слова. |
|
Частини мови |
|||
40. |
|
Аналіз діагностичної роботи. Загальне поняття про частини мови: іменник, прикметник, дієслово, числівник, прийменник. |
|
41. |
|
Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови. Розрізнення їх за закінченнями, значенням, роллю в реченні та за зв язком з іншими словами. |
|
42. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Складання міркувань. |
|
Іменник |
|||
43. |
|
Загальне поняття про іменник (питання, значення, роль та з вязок з іншими словами у реченні). Іменники – назви істот та неістот. |
|
44. |
|
Закріплення умінь визначати іменники – назви істот та неяістот, їх роль у реченні. Навчальний усний твір. |
|
45. |
|
Власні й загальні іменники. Велика буква у власних іменниках. |
|
46. |
|
Поняття про предметності на прикладах іменників, утворених від прикметників та дієслів. Вправи на творення іменників від прикметників і дієслів. |
|
47. |
|
Змінювання іменників за числами (однина і множина). Спостереження за іменниками, які вживаються тільки в однині або в множині. |
|
48. |
|
Діагностична робота. Диктант. |
|
49. |
|
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. |
|
50. |
|
Вправи на визначення роду іменників. |
|
51. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Написання привітання, запрошення, інструкції. |
|
52. |
|
Змінювання іменників за питаннями. |
|
53. |
|
Діагностична робота. Списування. |
|
54. |
|
Роль іменників у реченні. Зв язок іменників з іншими словами в реченні за допомогою закінчень та прийменників. |
|
55. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Як писати листи. |
|
56. |
|
Повторення вивченого. |
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
|
Прикметник |
|||
57. |
|
Загальне поняття про прикметник . Значення прикметників у мовленні. |
|
58. |
|
Зв язок прикметників з іменниками. Вправи на встановлення з вязку прикметників з іменниками. |
|
59. |
|
Змінювання прикметників за числами та питаннями. |
|
60. |
|
Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників. |
|
61. |
|
Впраи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники- антоніми. |
|
62. |
|
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники-синоніми. |
|
63. |
|
Спостереження за вживанням прикметників у прямому і переносному значеннях. |
|
64. |
|
Узагальнення й закріплення знань про прикметник. |
|
65. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Написання переказу оповідання за колективно складеним планом. |
|
Числівник |
|||
66. |
|
Формування поняття про числівник. |
|
67. |
|
Спостереження за функціональною роллю числівників у мовленні. |
|
68. |
|
Вимова і правопис числівників. |
|
69. |
|
Діагностична робота. Перевірка знань з мови. Прикметник. Числівник. |
|
Дієслово |
|||
70. |
|
Аналіз діагностичної роботи. Загальне поняття про дієслово. |
|
71. |
|
Спостереження за роллю дієслів у реченні. Вправи на встановлення з вязку дієслів з іменниками у тексті. |
|
72. |
|
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Розрізнення дієслів у реченні. |
В підручнику не має теми. |
72. |
|
Змінювання дієслів за числами. |
|
73. |
|
Змінювання дієслів за часами. |
|
74. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Складання тексту за початком. |
|
74. |
|
Вправи на розрізнення часових форм дієслів. |
|
75. |
|
Змінювання дієслів за числами. |
|
76. |
|
Діагностична робота. Письмовий переказ. |
|
77. |
|
Змінювання дієслів за часами. |
|
78. |
|
Закріплення знань про часові форми дієслова. |
|
79. |
|
Написання не з дієсловами. |
|
80. |
|
Діагностична робота. Диктант. |
|
Речення |
|||
81. |
|
Види речень за метою висловлювання. Звертання. Спостереження за інтонацією та розділовими знаками. |
|
82. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Складання розповіді з елементами опису. Діагностична робота. Усний твір. |
|
83. |
|
Члени речення. Головні та другорядні члени речення. |
|
84. |
|
Зв язок слів у реченні. |
|
85. |
|
Узагальнення знань за розділом. Діагностична робота. Діалог. |
|
Текст |
|||
86. |
|
Розвиток уявлень про текст. |
|
87. |
|
Найважливіші в тексті слова. |
|
88. |
|
Тема і головна думка (мета) тексту. |
|
89. |
|
Текст-розповідь. |
|
90. |
|
Діагностична робота. Списування. |
|
91. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки. |
|
92. |
|
Текст-опис. |
|
93. |
|
Текст-міркування. |
|
94. |
|
Есе. |
|
95. |
|
Спостереження за ознаками художніх та наукових текстів. |
|
96. |
|
Діагностична робота. Дієслово. Речення. Текст . |
|
97. |
|
Аналіз діагностичної роботи. Повторення вивченого матеріалу. |
|
Повторення вивченого за рік |
|||
98. |
|
Повторення та закріплення вивченого. |
|
99. |
|
Діагностична робота. Диктант. |
|
100. |
|
Повторення вивченого за рік . текст. Спільнокореневі слова. |
|
101. |
|
Урок розвитку зв язного мовлення. Складання казки за уявою. |
|
102. |
|
Повторення. Алфавіт. Частини мови. |
|
100. |
|
Підсумковий урок за рік. |
|
101. |
|
|
|
102. |
|
|
|
103. |
|
|
|
104. |
|
|
|
105. |
|
|
|
106. |
|
|
|
107. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
121. |
|
Написання есе «Я успішно закінчив 3 клас» |
|
122. |
|
Підсумковий урок за рік. |
|