Календарно-тематичне планування з літературного читання 3 клас 1 семестр за підручником М. Чумарної

Про матеріал
Під час складання календарно - тематичного планування були визначені головні напрями роботи з дитячою книгою, Програмними вимогами щодо знань здобувачів освіти 3 класу НУШ. Під час визначення теми урока це було зазначено. Тематика уроків "Робота з дитячою книгою" опрацьована з урахуванням вікових особливостей дитини.
Перегляд файлу

 Календарне планування уроків літературного читання в 3 класі

 (посібник «Українська мова та читання» М. Чумарна, 3 клас)

частина 2

Вчитель____________________________________ 

І СЕМЕСТР

4 години х 16 тижнів = 64 годин = ___ уроків  (святкові дні_______________________________)

(54 годин читання, 8 годин роботи з дитячою книжкою)

  

Дата

Тема

Стор

Примітки

  1.  

 

Дякуємо літу за щасливі дні.

Завдання на розвиток уяви в зв’язку з прочитаним, власними спостереженнями. Застосування різних видів читання.  «Ми знову стрілися у школі « М. Чумарна, картина В. Орловського «Літній день»

4

 

  1.  

 

Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки . Виконання творчих завдань на основі сприймання різних творів мистецтва (з допомогою вчителя). «Сонце, сонечко та соняшник» І. Прокопенко, картина С. Васильківського «Річка в полудень». Слухання пісень про літо.

5-7

 

 

  1.  

 

Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки.  Образи природи в мистецтві. «Краплина роси»

8

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Позакласне читання №1.  Розвиток умінь висловлювати власні враження щодо прочитаної книжки: ділитися з однолітками, дорослими думками, що саме найбільше сподобалося.  «Книжкове літо»             

 

 

  1.  

 

Діагностична робота: навички читання мовчки.  

 

 

  1.  

 

Аналіз діагностичної роботи. Сприймання, аналіз, інтерпретація, рефлексія різних видів медіа-продукції.  Мандруємо Україною. Перегляд мультсеріалу «Моя країна – Україна»

9

 

  1.  

 

Дослідження жанрових особливостей . Застосування різних видів читання . Тлумачення значень незнайомих  слів, висловів за допомогою  виносок, тлумачного словника, а також спираючись на контекст. Легенди. «Хто дні стер», «Кий, що заснував Київ» 

9-10

 

  1.  

 

Знаходження рим у віршах, придумування ланцюжків римованих слів Акровірш. «Літо». Виконання творчих завдань на основі сприймання різних творів мистецтва (з допомогою вчителя). Складання оповідання «Мої літні канікули»

10

 

  1.  

 

Осінь світ позолотила

Застосування різних видів читання . Застосовування під час читання вголос, декламування напам’ять відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності (тон, сила голосу, логічний наголос, темп мовлення).

 О. Пчілка «Як швидко літо проминуло» М. Іваненко «Казкова осінь світ позолотила»

11

 

  1.  

 

Формування умінь висловлювати оцінювальні судження .  Всесвітній день журавля. Слухання пісні «Летять у вирій журавлі» , картина «Відлітають журавлі» С. Недашевського.

12

 

  1.  

 

Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки .Аналіз та інтерпретація почутого: розвиток умінь запитувати і відповідати на запитання за змістом прослуханих текстів; визначати послідовність подій, головного героя . М. Кулик «Пахне ліс осінній», картина «Осінній пейзаж» М. Глущенко.

12-13

 

  1.  

 

Аналіз та інтерпретація почутого.

Катерина Білокур. «Вона любила світ живим». Картини К. Білокур «вхід у картину»

13

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Позакласне читання№2.

Природа в творчості українських художників та поетів. Відео-урок

 

 

  1.  

 

Дослідження побудови і змісту науково-художнього тексту. Тлумачення значень незнайомих  слів, висловів за допомогою  виносок, тлумачного словника, а також спираючись на контекст.

Чи знаєш ти, що… Легенда «Здвиження» В. Скуратівський. Робота зі словником.

13-15

 

  1.  

 

Дослідження жанрових особливостей . Знаходження в тексті конкретних відомостей, фактів, понять, пояснення їх змісту (суті); виділення та пояснення важливих думок, які висловив автор. Байка. Л Глібов «Коник стрибунець»

15-16

 

  1.  

 

Розрізнення дитячих книжок, які містять  різножанрові, різнотематичні   художні  твори, науково-пізнавальні тексти, довідкову літературу, дитячу періодику.

Енциклопедія. «Дуже різні мурахи» за матеріалами «Вікіпедія». Розігрування діалогу.

16-17

 

  1.  

 

Сприймання, аналіз, інтерпретація, рефлексія різних видів медіа-продукції . М. Іваненко «Хто це?». Перегляд мультфільму «Чип і Дейл».

18

 

  1.  

 

Слово творить і говорить

Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки . «Коли народилося слово». М. Чумарна «Дерево мови». Перегляд відеоролика про українську мову.

19-21

 

  1.  

 

Виконання творчих завдань на основі сприймання різних творів мистецтва (з допомогою вчителя). «Казка – матінка мови». Робота з картиними К. Білокур.

21-22

 

  1.  

 

Застосування різних видів читання . Застосовування під час читання вголос, декламування напам’ять відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності (тон, сила голосу, логічний наголос, темп мовлення). 

В. Забаштанний «Як нема без зірок небозводу», П. Тичина «Слово»

22-23

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Позакласне читання №3. Усвідомлений вибір дитячої книжки (книжок) з числа запропонованих бібліотекарем; вибір потрібної  книжки у відкритому фонді бібліотеки (із застосуванням знання алфавіту).  Міфи про мову.

 

 

  1.  

 

Знаходження рим у віршах, придумування ланцюжків римованих слів.  Рима. М. Іваненко «Тук-тук…». Дискусійний клуб «Як розмовляють звірі та птахи?».  Слухання співу пташок.

23

 

  1.  

 

Дослідження засобів художньої виразності. М. Чумарна «Вірші – згадки». Прислів’я.

Діагностична робота: аудіювання

24

 

  1.  

 

Аналіз діагностичної роботи. Формування умінь висловлювати оцінювальні судження Підсумковий урок. Вислови про мову великих людей.

24

 

  1.  

 

Казка казок

Дослідження жанрових особливостей. Застосування різних видів читання.  «З уст до серця». М. Чумарна «Чарівний клубок»

25-26

 

  1.  

 

Дослідження побудови і змісту художнього тексту . Застосування різних видів читання. УНК «Красносвіт»

26-30

 

  1.  

 

Індивідуальне і колективне складання нових кінцівок прочитаних казок, оповідань .  УНК «Красносвіт».  Продовження казки за власною фантазією.

26-30

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Позакласне читання № 4. Розвиток умінь висловлювати власні враження щодо прочитаної книжки: ділитися з однолітками, дорослими думками, що саме найбільше сподобалося.   «Моя люблена казка» (с.30)

 

 

  1.  

 

Дослідження побудови і змісту художнього тексту . Ключі до таємниць. Г. Малик «Вуйко Йой і Лишиня»

31-35

 

  1.  

 

Складання розповідей від імені одного з персонажів; практичне засвоєння (у співпраці з вчителем) Г. Малик «Вуйко Йой і Лишиня».

31-35

 

  1.  

 

Дослідження побудови і змісту художнього тексту . Г Малик «Довга казка про Кошеня, якому не подобалося жити вдома»

35-39

 

  1.  

 

Застосування різних видів читання . Знаходження в тексті конкретних відомостей, фактів, понять, пояснення їх змісту (суті); виділення та пояснення важливих думок, які висловив автор.

Г Малик «Довга казка про Кошеня, якому не подобалося жити вдома». Визначення головної думки тексту.

35-39

 

  1.  

 

Чи є у книги День народження

Дослідження жанрових особливостей.  «Малюнкове письмо».

40-41

 

  1.  

 

Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки . «Листи подарунки».

41-42

 

  1.  

 

Дослідження побудови і змісту художнього тексту . «Перші писані тексти та книги».

42-43

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Позакласне читання №5. Користування різнотематичними  книжковими виставками, рекламними плакатами, Інтернет-ресурсами бібліотеки.

Історія виникнення письма у різних народів світу.

 

 

  1.  

 

Тлумачення значень незнайомих  слів, висловів за допомогою  виносок, тлумачного словника, а також спираючись на контекст. «Перші друковані книги». Перегляд відео «Як народилася книга»

45-46

 

  1.  

 

Байка – розповідайка

Дослідження жанрових особливостей, дослідження засобів художньої виразності.

 Що таке байка? Байка «Про дружбу»

47-48

 

  1.  

 

Діалогічна взаємодія з текстом. Байка «Як миша віддячила левові». Розігрування  діалогів за байкою.

48-50

 

  1.  

 

Дослідження побудови і змісту науково-художнього тексту.  «Цікаве про левів»

50

 

  1.  

 

Дослідження побудови і змісту художнього тексту.  Байка «Кролик та Ведмідь» І. Франко.

51-56

 

  1.  

 

Застосування різних видів читання . Байка «Кролик та Ведмідь» І. Франко. Прислів’я

Діагностична робота: усний переказ

51-56

 

  1.  

 

Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування. Інсценування байки І. Франка «Кролик та Ведмідь»  

Діагностична робота: усний переказ

 

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Позакласне читання №6. Навчання складати короткий відгук на прочитану книжку за алгоритмом. Досліджуємо походження назв міст. Легенди про назви українських міст.

 

 

  1.  

 

Що єднає світ?

Сприймання, аналіз, інтерпретація, рефлексія різних видів медіа-продукції «Дивовижна дружба». Перегляд мультфільму «Кіт учоботях»

57-58

 

  1.  

 

Дослідження побудови і змісту художнього тексту . «Про друзів і дружбу». Прислів’я.

 

59

 

  1.  

 

Дослідження жанрових особливостей.  «Притча про дружбу». Слухання «Пісня про дружбу». Перегляд мультфільмів «Жив був пес», «Найсправжнісінька пригода»   

59-60

 

  1.  

 

Підсумковий урок.

 

 

  1.  

 

На порозі – Новий Рік

Створення творчих переказів і творів за аналогією. І. Андрусяк «Третій сніг». Короткий переказ  казки.

61-62

 

  1.  

 

Сприймання, аналіз, інтерпретація, рефлексія різних видів медіа-продукції . В. Паронова «Зустріч з Миколаєм». Слухання пісень про Святого Миколая.

63

 

  1.  

 

 Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки . Казка Ю. Хандожинської «Подарунок від Святого Миколая». Перегляд мультфільму «Святий Миколай», «Казка про зайчика і зиму»

64-68

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Позакласне читання №7

Розучування новорічних та різдвяних пісень за вибором учнів.

 

 

  1.  

 

Діалогічна взаємодія з текстом. Казка Ю. Хандожинської «Подарунок від Святого Миколая». Розігрування діалогів. М Іваненко «Хто танцює на морозі?» Перегляд мультфільму «Коли приходить Дід Мороз»

64-68

 

  1.  

 

Практичні роботи з ілюстрування медіатекстів; створення медіапродуктів до важливих дат і подій  Дива Нового року. Новорічна гра «Коза»

69-71

 

  1.  

 

Різдвяні візерунки

Застосування різних видів читання . М. Іваненко «Ніжна- білосніжна»

72

 

  1.  

 

Застосовування під час  декламування напам’ять відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності (тон, сила голосу, логічний наголос, темп мовлення). К. Перелісна «Колядка» (напам’ять). «Зимові розваги»

73-74

 

  1.  

 

Застосовування під час читання вголос  відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності.  Г. Пагутяк «Різдво на хуторі».

74-80

 

  1.  

 

«Живі» картини, сценки, інсценізація текстів . Г. Пагутяк «Різдво на хуторі».

Діагностична робота: читання вголос

74-80

 

  1.  

 

Знаходження в тексті конкретних відомостей, фактів, понять, пояснення їх змісту (суті); виділення та пояснення важливих думок, які висловив автор.

Г. Пагутяк «Різдво на хуторі». План тексту. Ілюстрація.

74-80

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Позакласне читання №8 Створення творчих переказів і творів за аналогією. Зимові казки. (Ілюстрація та короткий переказ улюбленої казки).

 

 

  1.  

 

Застосовування під час читання вголос, декламування напам’ять відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності.  «Новорічне віншування». Слухання пісні «З Новим роком!» В. Кобриновича

Діагностична робота: читання вголос

71

 

  1.  

 

Практичні роботи з ілюстрування медіатекстів; створення медіапродуктів до важливих дат і подій.  Проєкт: «Найцікавіший твір». Презентування робіт. 

Діагностична робота: читання вголос

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. калашникова тетяна иванивна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 липня 2021
Переглядів
5639
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку