Календарно - тематичне планування для індивідуального навчання учнів 0,5 години на тиждень. Підходить до підручників Попель П.П., Крикля Л.С., Григорович О.В.
Календарне планування вивчення хімії в 9 класі
За підручником Попель П.П., Крикля Л.С. Хімія 9 клас. 2017 р.
18 год, 0.5 год на тиждень
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
|
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу (3 години) |
|||
1. |
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук Хімічний зв’язок і будова речовини Розв’язування вправ та задач |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
Тема 1. Розчини (22 години) |
|||
2. |
|
Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини. Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
3. |
|
Розв’язування задач за рівнянням реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини Самостійна робота
|
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
4. |
|
Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти. Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу Практична робота 1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
5. |
|
Практична робота 2. Розв’язування експериментальних задач Самостійна робота
|
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
Тема 2. Хімічні реакції (13 годин) |
|||
6. |
|
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Ступінь окиснення. Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
7. |
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. Екзотермічні й ендотермічні реакції. Оборотні й необоротні реакції. Швидкість хімічної реакції. |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
8. |
|
Практична робота 3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій. Контрольна робота |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
||||
|
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (25 годин) |
|||
9. |
|
Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени. Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів. Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їх молекулярні і структурні формули та назви. Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
10. |
|
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники насичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. Реакція приєднання для етену й етину. Горіння вуглеводнів. Поняття про полімери на прикладі поліетилену. |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
11. |
|
Застосування поліетилену. Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. Самостійна робота |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
12 |
|
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні формули, фізичні властивості. Горіння етанолу. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
13. |
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості, xімічні властивості. Застосування етанової кислоти. Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
14. |
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. Мило, його склад, мийна дія.
|
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
15. |
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
16. |
|
Нітрогеновмісні органічні сполуки. Поняття про амінокислоти. Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. Значення природних і синтетичних органічних сполук.Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства (7 годин) |
|||
17. |
|
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
18. |
|
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Підсумковий урок |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||