Календарне планування для 2 класу на 1 семестр до підручника «Українська мова та читання» (Большакова І.О., Пристінська М.С.)
Календарне планування для 2 класу на 1 семестр
до підручника «Українська мова та читання» (Большакова І.О., Пристінська М.С.)
5 годин на тиждень
80 години - І семестр
95 годин - ІІ семестр
175 годин - рік
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Очікуваний результат |
Примітка |
Тема № 1. Мова і мовлення |
||||
|
|
Я вивчаю українську мову |
- сприймає усні репліки, реагує на усну інформацію - звертається, вітається, прощається, дотримуючись мовленнєвого етикету; - розігрує вітання в парі; |
|
|
|
Я у школі. Розвиток мовлення: «Школа майбутнього» |
- читає вголос вірш, називає тему і головну думку; - відповідає на питання за змістом прочитаного; - записує окремі слова та речення; |
|
|
|
Мова і мовлення. |
- пояснює відмінність між усним і писемним мовленням на основі вивченого правила; - списує рукописний текст, дотримуючи правил оформлення письмової роботи; |
|
|
|
Книга — кращий друг. |
- самостійно обирає книгу для читання на дозвіллі; - передбачає зміст книги за заголовком; визначає тему і головну думку; - розповідає про книгу, яку читав влітку; |
|
|
|
Усне мовлення. Усна народна творчість. Загадки. Звуко - буквений аналіз слова. |
- сприймає усне повідомлення, переказуючи зміст почутого; - знайомиться з усною народною творчістю (лічилки, пісні, скоромовки, прислів’я, казки); - відгадує зашифровані вірші, називає їх загадками; - читає загадки, відгадує їх за допомогою малюнків; - списує текст, робить звуко-буквений аналіз слова; |
|
|
|
Розвиток мовлення. Загадка. Складання загадки за схемою. |
- складає загадку за схемою; - записує її; виправляє помилки з допомогою вчителя; - зачитує загадку своїм однокласникам; |
|
|
|
Скоромовка. Вибір слів. Сила голосу і швидкість мовлення. |
- порівнює скоромовки; робить висновок, для чого вони призначені; - розповідає, як читати скоромовки користуючись схемою; - складає скоромовку із пропонованих слів, записує її; |
|
|
|
Лічилка. Пісня-потішка. |
- виразно читає подані правила; - за допомогою схеми порівнює лічилку і пісню-потішку; - списує речення дотримуючись правил оформлення письмової роботи; |
|
|
|
Письмо як засіб спілкування |
- розрізняє факти і думки; наводить власні приклади; - виразно читає текст замінюючи піктограми словами відповідно до змісту тексту; - розшифровує текст за допомогою піктограм; - за зразком створює речення, зашифровує його; |
|
|
|
Письмо як засіб спілкування |
- виразно читає текст; визначає тему і головну думку; - передбачає події в тексті, на основі прочитаної інформації; за допомогою схеми складає повідомлення про передавання інформації в давнину і теперішній час; записує його; |
|
|
|
Розвиток мовлення. Лист. Написання листа за схемою. |
- сприймає усне повідомлення, переказуючи зміст почутого; - за зразком пише лист для друга, відправляє його, користуючись шкільною поштою; |
|
|
|
Монолог і діалог. Репліка. Правило записування діалогу. |
- сприймає усне повідомлення, переказуючи зміст почутого у вигляді монологу; - вступає в діалог з однокласниками на задачу вчителем тему; - за допомогою пропонованих вправ розрізняє монологічне і діалогічне мовлення; - списує рукописний текст, дотримуючись правил оформлення письмової роботи; |
|
|
|
Діалог. Українська народна казка. «півник і двоє мишенят». Списування реплік діалогу. |
- прогнозує зміст тексту за заголовком, ілюстраціями; - читає виразно тест; пояснює вчинки персонажів казки; - імпровізує над закінченням казки підбираючи відповідну інтонацію, міміку, жести; - списує виділений друкований текст, дотримуючись правил оформлення письмової роботи; |
|
|
|
Діалог. Українська народна пісня. «Ходить гарбуз по городу.». Театралізування. |
- прогнозує зміст тексту за заголовком, ілюстраціями; - читає виразно тест; пояснює вчинки персонажів пісні; - театралізують твір «Ходить гарбуз по городу»; |
|
|
|
Повторюємо. Слово. Складання речень із поданих слів. Г. Фалькович «Варення» |
- називає предмет, ознаку і дію словами ставлячи до них відповідні питання; - складають і записують речення за зразком; - визначають тему і головну думку вірша; |
|
|
|
Повторюємо. Речення. Вірш-небелиця. Складання речень із поданих слів. П. Воронько «Картина ». |
- розрізняють записані слова і речення, як окрему мовну одиницю; - читає подані речення, обирає одне з них для написання, пояснює свій вибір; - складає речення з поданих слів; - читає виразно вірш; аналізує малюнок до нього; порівнює вірш і малюнок; |
|
|
|
Повторюємо. Текст. Робота з деформованим текстом. О. Мамчин «В ліс метелики летіли». Порівняння творів. |
- читає текст, самостійно визначає тему тексту; добирає заголовок; - складає текст з речень, визначає зайві подані речення; - читає вірш, висловлює думку щодо емоцій, які виникли під час читання; - ознайомлюється з поняттям редагування; - редагує речення, записує його; |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Мова і мовлення». Діагностична робота. |
- виконує тестову роботу, обираючи одну правильну відповідь; - складає речення з поданих слів; - робить звуко-буквений аналіз слова; - встановлює послідовність речень так, щоб утворився текст; - читає виразно скоромовку і загадку, розрізняє що є що. |
|
Тема №2. . Звуки і букви |
|
|||
|
|
Звуки. Казки народів світу |
- вимовляє звуки в кожному слові; записує звукову схему; - виразно читає текст; називає тему і головну думку; - розповідає з яких частин складається текст( зачин, основна частина, кінцівка); - переказує текст, користуючись поданою схемою; |
|
|
|
Звуки і букви. Абетка. Складання діалогів. Записування слів за абеткою. Г.Демченко «Юрасева іграшка» |
- вимовляє звуки в кожному слові; записує звукову схему; - розуміє, що букви записані в певному порядку, називає їх кількість; - записує імена дітей в алфавітному порядку; - напам’ять розповідає абетку; |
|
|
|
Абетка. Словники. Редагування речень. Записуваня слів за абеткою. |
- розуміє, що букви записані в певному порядку, називає їх кількість; - напам’ять розповідає абетку; - записує невідомі слова в алфавітному порядку; - знаходить значення цих слів в словнику; - розрізняє орфографічний і тлумачний словник; |
|
|
|
Казки народні та авторські. «Лисичка і Журавель» (за І. Франком). Театралізування. |
- записує окремі слова та речення перевіряючи їх на помилки і виправляючи їх користуючись орфографічними словником; - поповнює власний словниковий запас; - виразно читає казки; розрізняє авторські і народні; - театралізує казку відтворюючи емоції персонажів; |
|
|
|
Абетка. Авторська казка «Хвалькувата миша» за ДЖ. Родарі. Переказування казки. |
- записує окремі слова та речення перевіряючи їх на помилки і виправляючи їх користуючись орфографічними словником; - поповнює власний словниковий запас; - читає виразно в особах, казку; - відтворює емоції персонажів за допомогою міміки і жестів; |
|
|
|
Голосні і приголосні звуки. Позначення голосних звуків буквами. Звуко-буквений аналіз слів. |
- називає голосні і приголосні звуки; - позначає голосні і приголосні звуки на письмі буквами; - вчить правило коли букви я, ю, є, позначають два звуки на письмі; - робить звуко-буквений аналіз слова; |
|
|
|
Буква ї. П.Сорока. «Каже білочці їжак…» . Звуко-буквений аналіз слів. Складання і записування речень. |
- аналізує і робить висновок, що буква ї завжди позначає два звуки; - виразно читає вірш, називає головних героїв; - робить звуко-буквену схему слова в якому є буква ї; - складає і записує речення за зразком; |
|
|
|
Склад. Наголос . наголошені і ненаголошені склади. «Жила у пустелі мала черепаха…» |
- творить нові слова на основі запропонованих; - аналізує звуковий склад слова; - за допомогою схеми і правила, пояснює як визначити наголос у слові; - виразно читає вірш, переказує його своїми словами; |
|
|
|
Склад. Наголос . Абзац. План. Будова тексту. Д. Кузьменко «Мій домашній улюбленець.» |
- прогнозує зміст тексту за ілюстраціями; - читає виразно текст, дає відповіді на запитання за змістом; - списує слова, ставить наголос; - перевіряє правильність виконання завдань, користуючись правилом; |
|
|
|
Перенос слів із рядка в рядок. Оповідання. Заголовок. В. Сухомлинський «Добре, що сонечко сяє» . |
- інтонаційно читає текст; - прогнозує зміст тексту за заголовком; - передбачає події, які будуть відбуватися; - розповідає про свої враження; - знайомиться з видом твору таким як оповідання; - складає план до тексту, користуючись зразком; - переносить слова з рядка в рядок, пояснюючи правильність своїх дій; |
|
|
|
Приголосні звуки. Тверді і м’які Г. Фалькович «Хоробрі хробаки» |
- досліджує приголосні тверді і м’які звуки; - вчиться позначати приголосні м’які звуки на письмі відповідним знаком; - інтонаційно читає текст; - прогнозує зміст тексту за заголовком; |
|
|
|
Казки. Абзац. План тексту. «Лис і кіт» (за мотивами казки братів Грімм). Складання речень. |
- інтонаційно читає текст; - прогнозує зміст тексту за заголовком; - вчиться виділяти абзаци в тексі; - складає план до тексту, користуючись зразком; - називає частини тексту; - записує речення доповнюючи їх пропонованими словами; - редагує речення, пояснює хід своїх дій; |
|
|
|
Пом’якшені приголосні звуки. Поділ слів для переносу. Д.Кузьменко «Дракон» |
- переносить слова з рядка в рядок, пояснюючи правильність своїх дій; - поділяє слова для переносу, на основі вивченого правила; - знайомиться з поняттям медіа; досліджує його за допомогою інтернет ресурсів; - інтонаційно читає текст; - прогнозує зміст тексту за заголовком; |
|
|
|
Перенос слів з ь і ьо. Звуко-буквений аналіз слів. Утворення і записування речень. |
- записує слова з ь, ьо під диктовку; - переносить слова з рядка в рядок з буквами ь, ьо, пояснюючи правильність своїх дій; - перевіряє чи в написаному тексті немає помилок, виправляючи їх; - удосконалює з допомогою вчителя, власний текст з утворених речень, записує їх; |
|
|
|
Вірш. Рима. А.Костецький «Дивна звичка» |
- прогнозує зміст тексту за темою; - виразно читає текст, переказує; - пояснює вчинки персонажів; словесно моделює сласну поведінку на прикладі вчинків персонажів; - пояснює зв'язок змісту тексту з власним досвідом; |
|
|
|
Буква й. Перенос слів із буквою й. Опрацювання тексту «Йогурт». Складання кінцівки тексту. |
- аналізує звуковий склад слова; - записує букви на позначення звуків на письмі, враховуючи твердості/м’якості приголосних звуків, звука [й ]у різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків; - переносить слова з рядка в рядок з буквою й, пояснюючи правильність своїх дій; - визначає послідовність подій у художньому тексті; - називає тему і головну думку тексту; складає кінцівку; |
|
|
|
Буквосполучення йо та ьо. Редагування тесту. Дискусія «Чи потрібно тримати птахів у клітці?» |
- за допомогою схеми пояснює, коли писати йо, а коли ьо; - редагує текст; виправляє орфографічні помилки, користуючись словником; - дискутує з однокласниками, висловлюючи власну думку щодо проблемного питання; |
|
|
|
М’який подовжений приголосний звук. Текст –опис. Опрацювання тесту «Латаття біле» |
- Записує слова з м’яким подовженим звуком під диктовку. Перевіряє чи в написаному немає помилок, виправляючи їх. - Визначає послідовність подій у художньому тексті. - Називає тему і головну думку тексту. Добирає тексти на запропоновану тему. |
|
|
|
Перенос слів із м’яким подовженим приголосним. Звуко-буквенний аналіз слів. Списування речень. |
- Аналізує звуковий склад слова. Записує букви на позначення звуків на письмі, враховуючи твердості/м’якості приголосних звуків, звука [й ]у різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків. |
|
|
|
Розвиток мовлення. Оголошення. Написання оголошень за схемою. |
- Записує окремі слова та речення перевіряючи їх на помилки і виправляючи їх за вивченими правилами. - Поповнює власний словниковий запас. Читає виразно. - Удосконалює з допомогою вчителя, власне оголошення написане за схемою. |
|
|
|
Апостроф. Звуко-буквенний аналіз слів. Записування і складання речень. |
- Аналізує звуковий склад слова. - Записує слова з апострофом та речення перевіряючи їх на помилки і виправляючи їх за вивченими правилами. |
|
|
|
Апостроф. Перенос слів. Звуко-буквенний аналіз слів. Редагування речень. |
- Аналізує звуковий склад слова. - Записує слова з апострофом та речення перевіряючи їх на помилки і виправляючи їх за вивченими правилами. Редагує речення. |
|
|
|
Апостроф. Перенос слів. Звуко-буквенний аналіз слів. Написання записки одному з членів речення. |
- Аналізує звуковий склад слова. - Записує слова з апострофом та речення перевіряючи їх на помилки і виправляючи їх за вивченими правилами. |
|
|
|
Оповідання. Заголовок. Передбачення за заголовком. «Моя бабуся - супергероїня» (за М. фон Лон) |
- Пояснює зв'язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами. - Записує декілька речень з тексту, перевіряє помилки. |
|
|
|
Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Правильна вимова приголосних у словах. |
- Творить нові слова на основі запропонованих, замінює приголосні звуки . - Читає виразно вголос текст. - Записує декілька речень з тексту, перевіряє помилки в словах. |
|
|
|
Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Редагування речень. Написання розповіді про свою улюблену справу або гру. |
- Творить нові слова на основі запропонованих, замінює приголосні звуки . - Читає виразно вголос текст. - Записує декілька речень з тексту, перевіряє помилки в словах. |
|
|
|
Перенос слів зі збігом приголосних. Вірш. Головна думка. О. Мамчик «Котик пік оладки» |
- Відновлює деформований текст - Перевіряє чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх. |
|
|
|
Звуки [дж], [дз], [дз’]. Перенос слів зі сполученнями букв дж, дз. Складання речень. Опрацювання тексту «Велетенське дзеркало» |
- Аналізує звуковий склад слова. - Записує слова з [дж], [дз], [дз’], переносить слова з даними звуками. - Читає виразно вголос текст. - Визначає послідовність подій у художньому тексті. - Називає тему і головну думку тексту. Добирає тексти на запропоновану тему. |
|
|
|
Оповідання. Переказ. «Парасолька» (за Н. Мелетич). Театралізуємо. |
- Називає тему і головну думку тексту. - Пояснює зв'язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами. - Переказує текст за планом. - Записує декілька речень з тексту, перевіряє помилки. |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів з вивченого матеріалу «Звуки і букви». Самооцінювання. |
- Аналізує звуковий склад слова. - Записує окремі слова та речення перевіряючи їх на помилки і виправляючи їх за вивченими правилами. - Називає тему і головну думку тексту. - Пояснює зв'язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами. |
|
Тема №3. Слово. Значення слова |
|
|||
|
|
Слово. Лексичне значення слова. Редагування речень. |
- Творить нові слова на основі запропонованих; - Аналізує звуковий склад слова. |
|
|
|
Вірші-небилиці. Правда і вигадка. М. Сингаївський «Що воно за диво?». Редагування тексту. |
- Імпровізує з інтонацією , тембром, силою голосу відтворюючи репліки вірша. - Описує власні почуття під час відтворення вірша. - Відновлює деформований текст. |
|
|
|
Слова з прямим і переносним значенням. Опрацювання вірша «Голодна кишеня». Утворення і записування речень. |
- Творить нові слова на основі запропонованих. - Відновлює деформований текст. - Імпровізує з інтонацією , тембром, силою голосу відтворюючи репліки вірша. |
|
|
|
Оповідання. Правда і вигадка. «Щедра кишеня» (за О.Кротюк). Переказування оповідання користуючись малюнками. |
- Називає тему і головну думку тексту. - Пояснює зв'язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами. - Переказує текст за планом. - Записує декілька речень з тексту, перевіряє помилки. |
|
|
|
Слова однозначні й багатозначні. Доповнення речень. Текст –опис. |
- Знаходить у висловленні і пояснює роль багатозначних слів. - Творить нові слова на основі запропонованих. - Розрізняє текс-опис і пояснює його призначення. |
|
|
|
Омоніми. Списування речень. Переносне значення слів. |
- Знаходить у висловленні і пояснює роль омонімів. - Творить нові слова на основі запропонованих. |
|
|
|
Багатозначні слова і омоніми. Грицько Бойко «Носить піник співунець…» «Приклад списував у кого?..» Доповнення речень. |
- Знаходить у висловленні і пояснює роль багатозначних слів і омонімів. - Творить речення доповнюючи їх новими словами. - Імпровізує з інтонацією , тембром, силою голосу відтворюючи репліки вірша |
|
|
|
Оповідання. Казка. «Урятував сонечко». (за В.Сухомлинським). «Сонечко» (за О.Іваненко). Порівняння оповідання і казки. Складання речень. |
- Називає тему і головну думку тексту. - Пояснює зв'язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами. - Переказує текст за планом. - Записує декілька речень з тексту, перевіряє помилки. |
|
|
|
Слова, близькі за значенням. Порівняння текстів. Списування тексту, добираючи з дужок потрібні слова. |
- Знаходить у висловленні і пояснює роль близьких за значенням слів. - Творить нові слова на основі запропонованих. - Відновлює і списує деформований текст. |
|
|
|
Слова, протилежні за значенням. Опрацювання діалогу. Прислів’я. |
- Знаходить у висловленні і пояснює роль протилежних за значенням слів. - Творить нові слова на основі запропонованих. - Складає і розігрує діалог на запропоновану тему |
|
|
|
Слова, протилежні за значенням. «Так багато книжок!» (за Ж.Тібо). Складання списку книг. |
- Знаходить у висловленні і пояснює роль протилежних за значенням слів. - Творить нові слова на основі запропонованих. - Складає і записує список книг. |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Самооцінювання з теми«Слово. Значення слова». Діагностична робота. |
- Знаходить у висловленні і пояснює роль багатозначних слів, омонімів, протилежних і близьких за значенням слів. - Творить нові слова на основі запропонованих. - Відновлює і списує деформований текст. |
|
Тема №4. Будова слова – 7 год. |
|
|||
|
|
Будова слова. Закінчення. Основа. Робота з деформованими реченнями. |
- Аналізує звуковий склад слова. - Утворює відповідні граматичні форми слів. - Називає будову слова, виділяючи закінчення і основу. - Читає , виправляє і записує деформовані речення. |
|
|
|
Будова слова. Закінчення. Основа. Робота з деформованими реченнями. |
- Аналізує звуковий склад слова. - Утворює відповідні граматичні форми слів. - Називає будову слова, виділяючи закінчення і основу. - Читає , виправляє і записує деформовані речення. |
|
|
|
Будова слова. Закінчення. Основа. «Чий песик?» (за А.Григоруком) |
- Аналізує звуковий склад слова. - Утворює відповідні граматичні форми слів. - Називає будову слова, виділяючи закінчення і основу. - Читає з відповідною інтонацією текст. |
|
|
|
Будова слова. Корінь. Споріднені слова. Інструкція. |
- Аналізує звуковий склад слова. - Утворює відповідні граматичні форми слів. - Називає будову слова, виділяючи закінчення, основу і корінь слова. - Знаходить у висловленні і пояснює роль споріднених слів. - Висловлює думку про те, як інструкція може допомогти в реальних життєвих ситуаціях. |
|
|
|
Комікс. Театралізуємо. Створення власного коміксу. |
- Використовує голос міміку, жести, рухи для відтворення емоцій персонажів коміксу. - Називає « комікс», створює власний. |
|
|
|
Корінь. Споріднені слова. Опрацювання тексту «Родинна вечеря» |
- Утворює відповідні граматичні форми слів. - Називає будову слова, виділяючи закінчення, основу і корінь слова. - Знаходить у висловленні і пояснює роль споріднених слів. - Називає тему, головну думку тексту. |
|
|
|
Корінь. Споріднені слова. Є. Гуцало «Лис зустрів у лісі лиса». Театралізуємо. Лічилка. |
- Утворює відповідні граматичні форми слів. - Називає будову слова, виділяючи закінчення, основу і корінь слова. - Знаходить у висловленні і пояснює роль споріднених слів. - Використовує голос міміку, жести, рухи для відтворення емоцій персонажів казки. |
|
|
|
Корінь. Споріднені слова. Досліджуємо медіа : дитяча газета. |
- Утворює відповідні граматичні форми слів. - Називає будову слова, виділяючи закінчення, основу і корінь слова. - Знаходить у висловленні і пояснює роль споріднених слів. - Висловлює думку з приводу прочитаної дитячої газети. |
|
|
|
Споріднені слова. «Як ми з татом будували хатинку» (за А.Обіолс). Порівняння форм слова, споріднених слів і синонімів. |
- Утворює відповідні граматичні форми слів. - Називає будову слова, виділяючи закінчення, основу і корінь слова. - Знаходить у висловленні і пояснює роль споріднених слів, синонімів. |
|
|
|
Форма слова і споріднені слова. Т. Коломієць «Снігова казка». Переказування твору своїми словами. |
- Утворює відповідні граматичні форми слів. - Називає будову слова, виділяючи закінчення, основу і корінь слова. - Знаходить у висловленні і пояснює роль споріднених слів., синонімів. |
|
|
|
Форма слова. Слова-помічники. Їх роль у реченні. Зв'язок слів у реченні. |
- Утворює відповідні граматичні форми слів. - Називає будову слова, виділяючи закінчення, основу і корінь слова. - Знаходить у висловленні і пояснює роль споріднених слів, синонімів. |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Самооцінювання з теми «Будова слова». |
- Утворює відповідні граматичні форми слів. - Називає будову слова, виділяючи закінчення, основу і корінь слова. - Знаходить у висловленні і пояснює роль споріднених слів, синонімів. |
|
|
|
Зимові свята. Колядки, щедрівки. Г.Фалькович «Зимові канікули…». |
- Вивчає колядку щедрівку. - Називає важливість проведення новорічних свят у колі родини, сім’ї друзів.
|
|
|
|
|
- |
|