2 клас
Урок №83. Навчаюся поширювати речення словами за поданими питаннями.
Мета: навчати учнів поширювати речення за допомогою питань, продовжувати формувати вміння інтонувати речення, розрізняти їх за метою висловлювання; розвивати комунікативну компетентність, вміння взаємодіяти, зв’язне мовлення, увагу, мислення; виховувати інтерес до вивчення рідної мови.
Обладнання: презентація, підручник М. С. Вашуленко, О. В. Вашуленко «Українська мова та читання», рухома опорна таблиця «Речення», лего, картки для роботи в парах, групах, завдання для самостійної роботи за варіантами.
Хід уроку
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Пролунав для нас дзвінок!
Кличе в подорож урок.
Вушка, прислухайтесь!
Очки, придивляйтесь!
Носик, глибше дихай!
Ротик, посміхнись!
Спинки, розправляйтесь!
Ручки, підіймайтесь,
Нумо до роботи
Дружно всі взялись!
- Діти! Давайте прочитаємо цей текст без питань. А тепер спробуємо додати слова до цього тексту, спираючись на питання в дужках. Який текст сподобався? Чому?
Ось вибіг на галявину (який?) __________ заєць. Він тікає від (якої?) _________ лисиці. А вона (як?) ______________ ховається за (якими?) __________ деревами. Лисичка з нетерпінням чекає зустрічі із (яким?) ___________ зайчиком.
БУДЕМО ВЧИТИСЯ поширювати речення словами за поданими питаннями і без них.
ПРОДОВЖИМО ФОРМУВАТИ ВМІННЯ інтонувати речення, розрізняти їх за метою висловлювання.
РОЗВИВАТИМЕМО ВМІННЯ взаємодіяти один з одним, зв’язно висловлюватися,
А для цього нам треба бути уважними, добре міркувати і вживати слова нашої рідної мови.
- Пригадайте текст з презентації. За кого ви найбільше хвилювалися? (За зайчика)
Тож сьогодні ми ще й навчимося каліграфічно і правильно писати словникове слово «заєць».
- Які помилки можна допустити при написанні цього слова?
З з за ає єц ць заєць
Давайте складемо усно речення зі словом «заєць».
а) Створення опорної таблиці
- Яке воно за метою висловлювання?
- Які ще речення ви знаєте за метою висловлювання?
- А за інтонацією?
(Поступово з’являється опорна таблиця)
б) Упізнай речення за метою
висловлювання
(Робота з ЛЕГО: червоний – розповідне, зелений – питальне, жовтий - спонукальне)
Люби свій край!
Діти поливали квіти.
Батькам завжди допомагай!
Ким хочеш стати?
Яку книжку ти прочитав?
У школі тебе навчають учителі.
САМООЦІНЮВАННЯ
Оцініть себе цеглинками
ЛЕГО за таблицею.
Підручник: с. 117, впр. 25
Прочитаємо речення. Поспостерігаємо, як вони поширюються іншими словами.
- Діти! Ми поширювали кінець речення. А давайте спробуємо поширити початок – повідомимо щось про дітей і запишемо це речення в зошит.
( Розумні діти читають дитячий журнал «Пізнайко».)
Підручник: с. 117, впр. 26 – усно.
А зараз ми з вами. в наступній вправі, будемо поширювати речення словами з довідки.
Давайте порівняємо непоширені речення і поширені.
- У яких реченнях думку виражено повніше?
а) Робота в парах: обрати два речення і поширити їх словами, спираючись на питання.
(Коли?) _______розцвіли (які?) _______ квіти.
(Який?) _______ Петрик читає (що?) _______ .
(Коли?) ________світить (яке?) ______ сонце.
(Яка?) ________ дівчинка малює (що?) _______ .
Білка (що робить?) ______ на зиму (що?) ________.
ВЗАЄМООЦІНЮВАННЯ
Оцініть сусіда цеглинками
ЛЕГО за таблицею.
б) Групова робота: поширити речення прикметниками.
Навесні (які?) _________ промені сонця зігрівають (яку?) ________ землю. (Які?) _________ птахи повертаються на (яку?) ________ Батьківщину.
ВЗАЄМООЦІНЮВАННЯ
Оцінює (дає відповіді на запитання) СПІКЕР групи про кожну дитину. Йому можуть допомагати члени групи.
Учитель підсумовує і повідомляє, що учні,
які найкраще працювали у групі отримують ЗЕЛЕНУ цеглинку,
які допомагали складати речення – СИНЮ цеглинку.
які тільки слухали – ЧЕРВОНУ цеглинку.
Поширити речення словами:
1 варіант Хлопчик поспішає. |
2 варіант Риба пливе. |
САМООЦІНЮВАННЯ
Учні виконують завдання, сигналізують вчителю, хто виконав завдання. Учитель перевіряє і допомагає, кому потрібно. Тих, кого не встиг перевірити учитель – читають вголос свої речення і слухають коментарі.
Оцініть себе цеглинками
ЛЕГО за таблицею.
- Що нового дізналися?
- Що вчилися робити?
- Який вид роботи найбільше сподобався?
12. Підсумкове самооцінювання
Оцініть загальну свою роботу на уроці цеглинками лего.
- Який колір у вас сьогодні переважав?
(Учитель дякує учням за роботу, оцінює словами
дітей, відмічає собі учнів, які оцінили себе
оранжевим та червоним кольорами, планує
корекційну роботу).
1