Урок на тему: "Навчаюся поширювати речення словами за поданими питаннями"

Про матеріал
Урок з української мови з використанням підручника: М. С. Вашуленко, О. В. Вашуленко «Українська мова та читання», 2 клас НУШ
Перегляд файлу

2 клас

Урок №83. Навчаюся поширювати речення словами за поданими пи­таннями.

 Мета: навчати учнів поширювати речення за допомогою питань, продовжувати формувати вміння інтонувати речення, розрізняти їх за метою висловлювання; розвивати комунікативну компетентність, вміння взаємодіяти, зв’язне мовлення, увагу, мислення; виховувати інтерес до вивчення рідної мови.

Обладнання:  презентація, підручник М. С. Вашуленко, О. В. Вашуленко «Українська мова та читання», рухома опорна таблиця «Речення», лего, картки для роботи в парах, групах, завдання для самостійної роботи за варіантами.

Хід уроку

  1. Організація класу, запис дати

       Створення позитивного психологічного клімату класу.

C:\Users\ПК\Pictures\Screenshots\Знімок екрана (534).pngПролунав для нас дзвінок!

Кличе в подорож урок.

Вушка, прислухайтесь!

Очки, придивляйтесь!

Носик, глибше дихай!

Ротик, посміхнись!

Спинки, розправляйтесь!

Ручки, підіймайтесь,

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

-         Діти! Давайте прочитаємо цей текст без питань.  А тепер спробуємо додати слова до цього тексту, спираючись на питання в дужках. Який текст сподобався? Чому?

          Ось вибіг на галявину (який?) __________ заєць. Він тікає від (якої?) _________ лисиці. А вона (як?) ______________ ховається за (якими?) __________ деревами. Лисичка з нетерпінням чекає зустрічі із (яким?) ___________ зайчиком.

C:\Users\ПК\Pictures\Screenshots\Знімок екрана (533).pngC:\Users\ПК\Pictures\Screenshots\Знімок екрана (532).png 

 

 

 

 

 

  1. Повідомлення теми й мети уроку

 

БУДЕМО ВЧИТИСЯ поширювати речення словами за поданими пи­таннями і без них.

ПРОДОВЖИМО ФОРМУВАТИ ВМІННЯ інтонувати речення, розрізняти їх за метою висловлювання.

РОЗВИВАТИМЕМО ВМІННЯ взаємодіяти один з одним, зв’язно висловлюватися,

        А для цього нам треба бути уважними, добре міркувати і вживати слова нашої рідної мови.

 

  1. Каліграфічна хвилинка

-         Пригадайте текст з презентації. За кого ви найбільше хвилювалися? (За зайчика)

Тож сьогодні ми ще й навчимося каліграфічно і правильно писати словникове слово «заєць».

-         Які помилки можна допустити при написанні цього слова?

З з за ає єц ць заєць

 

 

  1. Актуалізація опорних знань

Давайте складемо усно речення зі словом «заєць».

         а) Створення опорної таблиці

-         Яке воно за метою висловлювання?

-         Які ще речення ви знаєте за метою висловлювання?

-         А за інтонацією?

(Поступово з’являється опорна таблиця)

         б) Упізнай речення за метою  

          висловлювання

 (Робота з ЛЕГО: червоний – розповідне, зелений – питальне, жовтий - спонукальне)

                                    

     C:\Users\ПК\Pictures\Screenshots\Знімок екрана (69).pngЛюби свій край!

     Діти поливали квіти.

     Батькам завжди допомагай!

     Ким хочеш стати?

     Яку книжку ти прочитав?

     У школі тебе навчають учителі.

C:\Users\ПК\Pictures\Screenshots\САМООЦІНЮВАННЯ 1.pngСАМООЦІНЮВАННЯ

Оцініть себе цеглинками

 ЛЕГО за таблицею.

 

 

 

 

 

  1. Дослідження нового матеріалу

Підручник: с. 117, впр. 25

Прочитаємо речення. Поспостерігаємо, як вони поширюються іншими словами.

 

 

 

 

 

-         Діти! Ми поширювали кінець речення. А давайте спробуємо поширити початок – повідомимо щось про дітей і запишемо це речення в зошит.

( Розумні діти  читають дитячий журнал «Пізнайко».)

 

 

Підручник: с. 117, впр. 26 – усно.

А зараз ми з вами. в наступній вправі, будемо поширювати речення словами з довідки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Давайте порівняємо непоширені речення і поширені.

-         У яких реченнях думку виражено повніше?

 

  1. ФІЗХВИЛИНКА «Бедрик»
  2. Закріплення нового матеріалу

а) Робота в парах: обрати два речення і  поширити їх словами, спираючись на питання.

(Коли?) _______розцвіли (які?) _______ квіти.

(Який?) _______ Петрик читає (що?) _______ .

(Коли?) ________світить (яке?) ______ сонце.

(Яка?) ________ дівчинка малює (що?) _______ .

Білка (що робить?) ______ на зиму (що?) ________.

C:\Users\ПК\Pictures\Screenshots\ВЗАЄМООЦІНЮВАННЯ 2.pngВЗАЄМООЦІНЮВАННЯ

Оцініть сусіда цеглинками

 ЛЕГО за таблицею.

 

 

 

 

 

б) Групова робота: поширити речення прикметниками.

Навесні (які?) _________ промені сонця зігрівають (яку?) ________ землю. (Які?) _________  птахи повертаються на (яку?) ________ Батьківщину.

ВЗАЄМООЦІНЮВАННЯ

Оцінює (дає відповіді на запитання) СПІКЕР групи про кожну дитину. Йому можуть допомагати члени групи.

C:\Users\ПК\Pictures\Screenshots\ВЗАЄМООЦІНЮВАННЯ 3.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель підсумовує і повідомляє, що учні,

які найкраще працювали у групі отримують ЗЕЛЕНУ цеглинку,

які допомагали складати речення – СИНЮ цеглинку.

які тільки слухали – ЧЕРВОНУ цеглинку.

C:\Users\ПК\Pictures\Screenshots\ВЗАЄМООЦІНЮВАННЯ 3.png 

 

 

  1. Рефлексія (Самостійна робота за варіантами)

 

Поширити речення словами:

1 варіант

Хлопчик поспішає.

2 варіант

Риба пливе.

 

САМООЦІНЮВАННЯ

C:\Users\ПК\Pictures\Screenshots\САМООЦІНЮВАННЯ 4.pngУчні виконують завдання, сигналізують вчителю, хто виконав завдання. Учитель перевіряє і допомагає, кому потрібно. Тих, кого не встиг перевірити учитель – читають вголос свої речення і слухають коментарі.

 

Оцініть себе цеглинками

 ЛЕГО за таблицею.

 

 

 

 

 

  1. Підсумок уроку

 

- Що нового дізналися?

- Що вчилися робити?

- Який вид роботи найбільше сподобався?

    

  12.  Підсумкове самооцінювання

Оцініть  загальну свою роботу на уроці цеглинками лего.

-         Який колір у вас сьогодні переважав?

(Учитель дякує учням за роботу, оцінює словами

дітей, відмічає собі учнів, які оцінили себе

оранжевим та червоним кольорами, планує

 корекційну роботу).

C:\Users\ПК\Pictures\Screenshots\Підсумкове САМООЦІНЮВАННЯ.png 

 

 

1

 

docx
Додано
6 жовтня 2023
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку