календарне планування

Про матеріал
Календарно тематичне планування для гурткової роботи " Креативне рукоділля". Розраховане на дітей віком 7 - 15 років. 2 роки навчання
Перегляд файлу

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

 

Декоративно-прикладна творчість – найдавніше мистецтво у світі. Його роль значна не тільки в естетичному вихованні дитини, але й у духовно-моральному становленні, залученні до джерел і традицій рідного краю. Одним з головних завдань, які стоять перед педагогами декоративно-прикладної творчості в умовах позашкільної освіти – є навчання та залучення дітей до різних видів мистецтва, до кращих зразків національної культури та розвиток їх творчої уяви і мислення.

Програма роботи гуртка "Креативне рукоділля" є комплексною і включає традиційні і нові види декоративно-прикладного мистецтва та способи обробки матеріалів.

Мета програми:

  • Ознайомити дітей з історією виникнення декоративно-прикладного мистецтва, з його новими тенденціями та різновидами.
  • Навчити дітей бачити та відчувати красу навколишнього середовища, розвивати здібності дітей, відображати цю красу у своїх ескізах та малюнках.
  • Розвивати вміння творчо, з фантазією підходити до виконання завдання, намагаючись відходити від механічних прийомів при виготовленні виробу.
  • Сприяти формуванню у дітей бажання пошуку шляхів до самореалізації й самоствердження.
  • Сприяти формуванню гармонійно розвиненої особистості з творчими здібностями і практичними навичками.

       Завдання керівника – залучати дітей до світу прекрасного, навчати звертати увагу на красу речей, які їх оточують у повсякденному житті, розвивати у дітей наполегливість, цілеспрямованість, повагу до людини, праці, старанність, допитливість, почуття взаємодопомоги.

Програма розрахована на дітей віком 7-15 років, і передбачає 2 роки навчання:

- початковий рівень – для дітей віком від 7 до 10 років, і передбачає   

 1 рік навчання, 4 години на тиждень, 144 години на рік;

-  основний рівень – для дітей віком від 10 до 15 років, і передбачає   

 1 рік навчання, 4 години на тиждень, 144 години на рік.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

 

Учні мають знати і вміти:

— як організувати робоче місце;

— назви матеріалів, назви і призначення інструментів, що використовуються на заняттях;

— історію народної іграшки;

— основні властивості кольорів;

— орнамент, його різновиди;

     — способи збільшення та зменшення малюнка;

— властивості різних текстильних матеріалів;

— способи з’єднання тканин;

— види декоративного оздоблення виробів;

— інструменти для ручної праці;

— умовні позначення на схемах;

— правила техніки безпеки при роботі з колючими та різальними інс-трументами;

    — виконувати ручні шви;

— плести фенечки, за даними схемами;

— виконувати збільшення й зменшення малюнка по клітинах;

     — користуватись схемами;

     — виготовляти прикраси з бісеру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Навчально - тематичний план

початковий рівень, 1 рік навчання

 

 

                                                 Розділи, теми.     

К-ть годин.

Вступне заняття

2

Розділ 1. Робота з текстильними матеріалами

50

Тема1.1 Робота з текстильними волокнами, нитками. Виготовлення помпонів

6

Тема 1.2. Сувеніри – іграшки з ниток

10

Тема 1.3. Лялька – мотанка – саморобна дитяча іграшка

4

Тема 1.4 Плетіння фенєчок з ниток

30

Розділ 2. Бісерні фантазії

 

38

Тема 2.1. Бісер в житті людини

4

Тема 2.2. Прикраси з бісеру

20

Тема 2.3. Іграшки з бісеру(плоскі)

14

Розділ 3. Ізонитка

 

12

Тема 3.1. Ниттяна графіка. Подарунок для мами.

12

Розділ 4. Вишивка

 

24

Тема 4.1.Вишивка в житі і побуті людей

2

Тема 4.2. Початкові шви

18

Тема 4.3. Догляд за вишитими виробами 

4

Суспільно-корисна праця

8

Екскурсії, конкурси, свята, виставки

8

Підсумкове заняття

2

Разом

144

 

Зміст програми

Вступне заняття

 

 Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік. Правила поведінки в колективі. Організаційні питання. Робоча кімната. Інструменти та матеріали. Правила безпеки на заняттях. Розподіл робочих місць. Демонстрація зразків саморобних виробів.

 

Розділ 1. Робота з тектильними матеріалами.

Тема 1.1. Робота з текстильними волокнами, нитками. Виготовлення помпонів

 

Загальні поняття про пряжу, нитки, волокна. Природні та штучні волокна. Види ниток, їх властивості та застосування. Поняття про помпони. Способи їх виконання.

Практична робота

          Виготовлення іграшок, сувенірів з помпонів.

Тема 1.2. Сувеніри – іграшки з ниток. Сувеніри з ниток , їх призначення та види. Матеріали та інструменти необхідні для виготовлення сувенірів – іграшок з ниток. Різноманітність технік і технологій виготовлення сувенірів – іграшок.

Практичні роботи:

          Виготовлення іграшки восьминіжка.

          Виготовлення сувенірів  з проклеєних ниток.

          Ниттяна ваза -  чудовий елемент декору.

Тема 1.3. Лялька – мотанка – саморобна дитяча іграшка.

Практична робота:

Виготовлення ляльки –мотанки.

 

Тема 1.4. Плетіння фенєчок з ниток.

Фенечки історія їх походження. Види фенечок. Матеріали та інструменти необхідні для плетіння браслетів дружби. Пряме плетіння. Гармонійне поєднання кольорів. Поняття про композицію орнаменту, її особливості.

Практичні  роботи:

Основні вузли для плетіння.

Робота із схемами

Розробка і замальовування орнаменту візерунка для плетіння фенечок

 

Розділ 2. Бісерні фантазії.

Тема 2.1. Бісер в житті людини.

Історія винекнення бісеру, його різноманітність. Матеріали та інструменти необхідні для бісероплетіння. Визначення довжини нитки необхідної для роботи, способи закріплення нитки на початку і в кінці роботи. Види бісероплетіння. Техніки бісероплетіння. Схеми та опис виробів. Організація робочого місця, правила безпечної праці під час роботи з бісером

Практичні  роботи:

           Ознайомлення з інструментами і матеріалами.

Тема 2.2. Прикраси з бісеру.

Прикраси з бісеру, їхнє призначення та різновиди. Роль прикрас в житті людей. Різноманітність технік для виготовлення прикрас.  Поєднання  кольорів при бісероплетінні. Робота за схемами.

Практична робота:

            Виконання вправ за картками схемами. Схема виконання смужки з кілець, квіток.

            Виконання вправ. Ланцюжок «драбинка», «вісімка».

 Тема 2.3. Іграшки з бісеру (плоскі).

  Технологія виконання плоских фігурок на дроті чи волосіні. Паралельне плетіння. Техніка безпечної праці при роботі з дротом.  Робота за схемими.

Практична робота:

              Плетіння плоскої іграшки за схемою (котик, лисичка, сова).

Розділ 3. Ізонитка

Тема 3.1. Ниттяна графіка. Подарунок для мами.

 Історичний розвитк техніки «ізонитка». Способами виконання основних елементів:кола, кута, дуги. Матеріали та інструменти необхідні для вишивання технікою ізонитка.

 Практична робота:

               Заповнення кута.

              Заповнення кола.

              Заповнення дуг.

             Вишивання подарунка для мами (відкритка, картина).

Розділ 4. Вишивка

Тема 4.1. Вишивка в житті і побуті людей.

Українська народна вишивка, її історія. Значення та символіка кольору. Поняття про орнамент Технологія ручного вишивання: підготовка тканини, інструментів, пристроїв, добір ниток.

Практична робота:

               Закріплення робочої нитки. Правила безпечної праці при вишиванні.

             Робоча папка  вишивальниці

Тема 4.2. Початкові шви.

Збільшення та зменшення візерунка. Перенесення візерунка на тканину. Початкові шви: “уперед голку”, “за голку”, “бісерний шов”, “строчка”, “петельний”, “козлик” (оксамитовий).

Практична робота:

            Вишивання виробу простими швами (серветка, носовичок, картина).

Тема 4.3. Догляд за вишитими виробами.

Волого – теплова обробка вишитого виробу. Способи зберігання вишитих виробів.

Суспільно – корисна праця.

Виготовлення різноманітних вишивок для оформлення кабінету.

 

Екскурсії, конкурси, свята, виставки

 Виставки, конкурси. Екскурсії для ознайомлення з природою, історією й культурою краю. Відвідування краєзнавчих, природничих та історичних музеїв. Відвідування виставок декоративно-ужиткового мистецтва.

 

Підсумкове заняття

Підведення підсумків роботи за рік. Виставка робіт вихованців. Відзначення кращих вихованців. Завдання на літо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчально - тематичний план

основний рівень, 1 рік навчання

 

 

                                                 Розділи, теми.     

К-ть годин.

Вступне заняття

2

Розділ 1. Робота з текстильними матеріалами

52

Тема1.1 Робота з текстильними волокнами, нитками.

4

Тема 1.2. Сувеніри – іграшки з ниток

10

Тема 1.3. Плетіння фенєчок з ниток

14

Тема 1.4 Плетіння фенєчок з стрічок

12

Тема 1.5 Плетіння браслетів та аксесуарів з шнурів

12

Розділ 2. Бісерні фантазії

 

18

Тема 2.1. Бісер в житті людини

2

Тема 2.2. Прикраси з бісеру

6

Тема 2.3. Іграшки з бісеру (об»ємні)

8

Розділ 3. Канзаші

 

34

Тема 3.1. Атласні стрічки,їх застосування. Види пелюстків канзаші

18

Тема 3.2. Квіти в аксесуарах

8

Тема 3.3. Тварини канзаші

8

Розділ 4. Геометрична вишивка

 

20

Тема 4.1.Вишивка в житі і побуті людей

4

Тема 4.2. Знаки, символи в українській народній вишивці.

14

Тема 4.3. Догляд за вишитими виробами 

2

Суспільно-корисна праця

8

Екскурсії, конкурси, свята, виставки

8

Підсумкове заняття

2

Разом

144

 

Зміст програми

Вступне заняття

 

 Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік. Правила поведінки в колективі. Організаційні питання. Робоча кімната. Інструменти та матеріали. Правила безпеки на заняттях. Розподіл робочих місць. Демонстрація зразків саморобних виробів.

 

Розділ 1. Робота з тектильними матеріалами.

Тема 1.1. Робота з текстильними волокнами, нитками.

 

Загальні поняття про пряжу, нитки, волокна. Природні та штучні волокна. Види ниток, їх властивості та застосування. Поняття про помпони. Способи їх виконання.

Практична робота

          Виготовлення іграшок, сувенірів з помпонів. 

 

Тема 1.2. Сувеніри – іграшки з ниток.

Сувеніри з ниток , їх призначення та види. Матеріали та інструменти необхідні для виготовлення сувенірів – іграшок з ниток. Різноманітність технік і технологій виготовлення сувенірів – іграшок.

Практичні роботи:

          Оформлення сувеніру за допомогою ниток (фото рамка, сердечко, ваза).

          Виготовлення сувенірів  з проклеєних ниток.

Тема 1.3. Плетіння фенєчок з ниток.

Поява  фенєчок, їх символічне значення. Браслети дружби. Кольорова гамма фенєчок. Технології ю свиконання фенєчок. Косе плетіння браслетів. Куміхімо- техніка плетіння. Робота зі схемами. Поняття про композицію орнаменту, її особливості.

Практична робота:

Плетіння браслета дружби способом косого плетіння.

Плетіння куміхімо.

 

Тема 1.4. Плетіння фенєчок  із стрічок.

Атласні стрічки, їх призначення, різновиди. Способи застосування. Гармонійне поєднання кольорів.

Практичні  роботи:

Виконання квадратного вузла. Плетіння фенєчки.

 

Розділ 2. Бісерні фантазії.

Тема 2.1. Бісер в житті людини.

Історія винекнення бісеру, його різноманітність. Матеріали та інструменти необхідні для бісероплетіння. Визначення довжини нитки необхідної для роботи, способи закріплення нитки на початку і в кінці роботи. Види бісероплетіння. Техніки бісероплетіння. Схеми та опис виробів. Організація робочого місця, правила безпечної праці під час роботи з бісером

Практичні  роботи:

           Ознайомлення з інструментами і матеріалами.

Тема 2.2. Прикраси з бісеру.

Прикраси з бісеру, їхнє призначення та різновиди. Роль прикрас в житті людей. Різноманітність технік для виготовлення прикрас.  Поєднання  кольорів при бісероплетінні. Мозаїчне плетіння, плетіння хрестиком. Робота за схемами.

Практична робота:

            Виконання вправ за картками схемами. Плетіння прикрас за вибором учнів (браслет, ремінець, колечко, кольє).

 Тема 2.3. Іграшки з бісеру (об»ємні).

  Технологія виконання об»ємних фігурок на дроті чи волосіні. Паралельне плетіння. Техніка безпечної праці при роботі з дротом.  Робота за схемими.

Практична робота:

              Плетіння об»ємної  іграшки за схемою (мишка, дельфін, крокодил).

Розділ 3. Канзаші

Тема 3.1. Атласні стрічки їх застосування. Види пелюстків канзаші

 Атласні стрічки види та способи їх застосування. Мистецтво шовкового оригамі – канзаші. Історія, походження даного мистецтва. Матеріали та інструменти необхідні для роботи в техніці канзаші. Техніка бепеки при роботі. Організація робочого місця.

 Практичні роботи:

               Виготовлення основних пелюсток канзаші (круглий, гострий, з завитками).

              Виготовлення листків.

Тема 3.2. Квіти  в аксесуарах.

Роль квітів та рослин в житті людини.  Квіткові  композиції та їх застосування в прикрасах та аксесуарах. Символіка квітів.

Практична робота:

   Виготовлення прикраси для волосся в техніці канзаші (резинка, обруч).

Тема 3.3. Тварини канзаші.

Використання зображення тварин в стилі канзаші.

Практична робота:

          Виготовлення прикраси для волосся в техніці канзаші (резинка, обруч).

Розділ 4. Геометрична вишивка

Тема 4.1. Вишивка в житті і побуті людей.

Українська народна вишивка, її історія. Значення та символіка кольору. Поняття про орнамент Технологія ручного вишивання: підготовка тканини, інструментів, пристроїв, добір ниток. Техніка вишивання «хрестик».

Практична робота:

            Правила безпечної праці при вишиванні. Три способи виконання шва «хрестик».

Тема 4.2. Знаки, символи в українській народній вишивці.

  Колорит української народної вишивки. Види та значення знаків, символів в українській вишивці. Поняття про композицію орнаменту, її особливості.

Практичні  роботи:

          Оздоблення виробів вишивкою (серветка, носовичок, чохол).

          Вишивання виробу за вибором учнів (браслет, ремінець)

Тема 4.3. Догляд за вишитими виробами.

Волого – теплова обробка вишитого виробу. Способи зберігання вишитих виробів.

Суспільно – корисна праця.

Виготовлення різноманітних вишивок для оформлення кабінету.

Екскурсії, конкурси, свята, виставки

 Виставки, конкурси. Екскурсії для ознайомлення з природою, історією й культурою краю. Відвідування музеїв. Відвідування виставок.

 

Підсумкове заняття

Підведення підсумків роботи за рік. Виставка робіт вихованців. Відзначення кращих вихованців. Завдання на літо.

 

 

Список використаної літератури:

 

  1. Успенська М. Бісер: крок за кроком. — Харків: Книжковий клуб, 2005
  2. Литвинець Є. М. Чарівні візерунки. — К.: 1985
  3. Божко Л. Вироби з бісеру. — М.: Мартин, 2005.
  4. Лындина Ю. Фигурки из бисера. — М.: Культура и традиции, 2004
  5. Носырева Т. Г. Игрушки и украшения из бисера. — М.: ACT Астрель, 2003.
  6. Петрунькина А. Фенечки из бисера. — СПб.: Кристалл, 1998.
  7. Парулина О. Мир игрушек и поделок. — Смоленск, 2000
  8. Українська народна іграшка. — Львів, 1980
  9. Кара-Васильєва Т. Українська вишивка. — К., 1993

 

docx
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку