Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №
Харківської міської ради Харківської області
Календарно-тематичне планування
з предмету «Досліджуємо історію і суспільство»
курсу інваріативної складової
робочого навчального плану
у 5-х класах
на І – ІІ семестр 2022/2023 навчального року
Вчитель історії,
спеціаліст
Розглянуто
на засіданні методичного об’єднання
вчителів
від ___________2022, протокол №
«Погоджено»
Заступник директора з навчально-
виховної роботи школи
__________________
«___» ___ 2022
Пояснювальна записка
Модельна навчальна програма «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти. Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795
|
Дата |
Тема |
Урок узагальнення та корекції знань (практичні роботи) |
|
Історія України – частина європейської та світової історії. Практична робота. Історія мого краю. |
|
Урок узагальнення та корекції знань з теми Вступ. Людина. Суспільство. Історія. |
|
|
Синхронність і послідовність подій в історії. Хронологія. Практична робота. Основні періоди історії людства. |
|
|
Урок узагальнення та корекції знань з Розділу 1. Історичний час і простір |
|
|
Практична робота. Писемні історичні джерела. Речові історичні джерела. Візуальні історичні пам’ятки. |
|
|
Пошукові інтернет-системи отримання інформації. Урок узагальнення та корекції знань з Розділу 2. |
|
|
Українське козацтво у військовий та мирний час. Практична робота «Мій улюблений історичний діяч» |
|
|
Історія мого краю: від минулого до сьогодення. Історія моєї родини. Урок узагальнення та корекції знань з Розділу 3 |
|
|
Практична робота «Пам’ятки господарської, наукової і технічної діяльності, доброчинності в Україні, Європі та світі в минулому й сьогоденні» |
|
|
Доброчинність і волонтерство: історія і сучасність. Урок узагальнення та корекції знань з Розділу 4. |
|
|
Замки, фортеці, палаци України. Релігії, храми України. Історичні та природні заповідники. Практична робота. Культурне розмаїття мого краю |
Досліджуємо історію і суспільство інтегрований курс, 5 клас
Всього – 35 годин
1 семестр 17 години, 1 год. на тиждень
2 семестр 18 годин, 1 год. на тиждень
№ уроку |
Дата проведення |
Теми уроку |
Дистанційне |
Примітки |
|
І семестр |
|||||
Вступ. Людина. Суспільство. Історія. |
|||||
|
|
Людина – неповторна особистість. Гідність людини. Людина серед людей. Суспільство |
|
|
|
|
|
Історія як минуле людини і суспільства. Історичні дослідження |
|
|
|
|
|
Історія України – частина європейської та світової історії. Практична робота. Історія мого краю. |
|
|
|
|
|
Урок узагальнення та корекції знань з теми Вступ. Людина. Суспільство. Історія. |
|
|
|
Розділ 1. Історичний час і простір |
|||||
|
|
Синхронність і послідовність подій в історії. Хронологія. Практична робота. Основні періоди історії людства. |
|
|
|
|
|
Людина у просторі життєдіяльності. Географічний та історичний простір. |
|
|
|
|
|
Взаємодія людини і природи. Історична мапа |
|
|
|
|
|
Україна та її сусіди на географічних та історичних картах. Локальна історія |
|
|
|
|
|
Суверенна Україна та сусідні держави на карті світу та Європи. |
|
|
|
|
|
Етнографічні регіони України. Географічні назви в історії |
|
|
|
|
|
Урок узагальнення та корекції знань з Розділу 1. Історичний час і простір |
|
|
|
Розділ 2. Джерела інформації. Історичні джерела |
|||||
|
|
Джерела інформації та їх види. Первинні та вторинні історичні джерела. |
|
|
|
|
|
Практична робота. Писемні історичні джерела. Речові історичні джерела. Візуальні історичні пам’ятки. |
|
|
|
|
|
Мова, топоніміка, фольклор як джерела знань про минуле |
|
|
|
|
|
Текст та медіатекст. Факти і судження. Достовірність джерел |
|
|
|
|
|
Книги в історії людства. Йоганн Гутенберг. Іван Федоров |
|
|
|
|
|
Архіви, музеї, бібліотеки України та світу. |
|
|
|
|
|
Пошукові інтернет-системи отримання інформації. Урок узагальнення та корекції знань з Розділу 2. |
|
|
|
Розділ 3. Мандрівки у минуле України |
|||||
|
|
Історичні події і процеси. Причини, приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів. Історичні постаті |
|
|
|
|
|
Русь-Україна і Королівство Руське. Княгиня Ольга. Король Данило |
|
|
|
|
|
Українське козацтво у військовий та мирний час. Практична робота «Мій улюблений історичний діяч» |
|
|
|
|
|
Українська революція (1917–1921). Михайло Грушевський. Євген Петрушевич |
|
|
|
|
|
Голодомор в пам’ятниках України і світу Україна у Другій світовій війні (1939–1945) |
|
|
|
|
|
Утворення держави Україна. Віхи становлення української державності. В’ячеслав Чорновіл |
|
|
|
|
|
Історія мого краю: від минулого до сьогодення. Історія моєї родини. Урок узагальнення та корекції знань з Розділу 3 |
|
|
|
Розділ 4. Історія навколо нас |
|||||
|
|
Зміни в житті людини і суспільства. Чинники змін. Зв’язок минулого і сьогодення |
|
|
|
|
|
Господарство, підприємництво, гроші упродовж історії людства |
|
|
|
|
|
Освіта, наука і техніка у минулому й сьогоденні |
|
|
|
|
|
Місто і село: від виникнення до сучасності. Практична робота «Пам’ятки господарської, наукової і технічної діяльності, доброчинності в Україні, Європі та світі в минулому й сьогоденні» |
|
|
|
|
|
Дозвілля і спорт колись і тепер. Подорожі та міграції. Українці у світі |
|
|
|
|
|
Доброчинність і волонтерство: історія і сучасність. Урок узагальнення та корекції знань з Розділу 4. |
|
|
|
Розділ 5. Розмаїття України |
|||||
|
|
Полікультурність: етнічне, релігійне, культурне та інше розмаїття в Україні та світі в минулому і сьогоденні. |
|
|
|
|
|
Замки, фортеці, палаци України. Релігії, храми України. Історичні та природні заповідники. Практична робота. Культурне розмаїття мого краю |
|
|
|
|
|
Взаємодія культур у минулому і сьогоденні |
|
|
|
|
|
Зв’язок минулого, теперішнього і майбутнього в житті людини та суспільства |
|
|
|