Календарно-тематичне планування з математики для 5 класу
за модельною навчальною програмою (автори Бурда М.І., Васильєва Д.В., підручник Григорій Бевз, Валентина Бевз, Дарина Васильєва, Наталія Владімірова)
2 годин на тиждень
І семестр
№ |
Дата |
Корекція дати |
Тема |
Примітка |
І СЕМЕСТР |
||||
ТЕМА 1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ І ОПОРНИХ ЗНАНЬ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ |
||||
Наводить приклади: натуральних чисел до мільйону; об’єктів довкілля, що мають форму геометричних фігур, вказаних у змісті. Має уявлення про: геометричні фігури, вказані у змісті;довжину, час, швидкість, масу, температуру, площу, вартість, об’єм (місткість) тощо; взаємозв’язок місткості та об’єму. Розрізняє: плоскі і об’ємні геометричні фігури; числові і буквені вирази. рівняння і нерівності. величини та одиниці величин. Конструює геометричні фігури. Будує у зошиті плоскі геометричні фігури. Виконує дії з натуральними числами в межах мільйону. Розв’язує найпростіші рівняння; Складає вирази для розв’язування задач життєвого змісту. Помічає закономірності, утворює та доповнює числові послідовності. Знаходить значення числових і буквених виразів. Оперує терезами чи їх малюнками як моделлю розв’язування рівнянь і нерівностей. Вимірює величин у довкіллі стандартними і нестандартними одиницями. |
||||
|
04.09.2023
|
|
Геометричні фігури. Конструювання геометричних фігур. |
|
|
07.09.2023 |
|
Числові і буквені вирази. Складання і розв’язування задач життєвого змісту. |
|
ТЕМА 2. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА, ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ, ВЕЛИЧИНИ, РІВНЯННЯ І НЕРІВНОСТІ |
||||
Наводить приклад та має уявлення про: цифри; натуральні числа; число 0; шкалу; координатний промінь; числовий та буквений вираз; парні і непарні числа; умови, за яких сума, різниця чи добуток чисел буде парним; прості і складені числа; степінь числа з натуральним показником; рівняння; нерівності; комбінаторні задачі. Розпізнає числа, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10; Розрізняє: цифри і числа; мільйон та мільярд; числові і буквені вирази; прості і складені числа; квадрат і куб натурального числа; рівняння і нерівності. Читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; числові і буквені вирази; координати точок на координатному промені; степінь числа з натуральним показником. Знає: назви розрядів і класів натуральних чисел в межах мільярда; правила порівняння і округлення натуральних чисел; властивості арифметичних дій з натуральними числами; як знайти невідомі компоненти дій. Формулює ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10. Зображує: координатний промінь, натуральні числа на координатному промені. Вміє: додавати, віднімати, множити, ділити, порівнювати натуральні числа; виконувати ділення з остачею; округлювати натуральні числа; встановлювати правильний порядок дій у виразах; підставляти у формули відомі значення величин; розв’язувати рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; розв’язувати текстові задачі, зокрема комбінаторні; перевірити чи є розв’язком нерівності задане число; підібрати декілька розв’язків нерівності; розв’язувати комбінаторні задачі на основі логічних міркувань. Розв’язує завдання, що передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; піднесення натурального числа до степеня з натуральним показником; обчислення значень числових і буквених виразів, використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники; застосування відомих формул (периметр і площа прямокутника і квадрата, швидкість-відстань-час тощо). Інтерпретує розв’язок абстрактної задачі відповідно до умови прикладної
|
||||
ТЕМА 2.1 ДІЇ ПЕРШОГО СТУПЕНЯ З НАТУРАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ |
||||
|
11.09.2023 |
|
Натуральні числа і цифри. Мільйон. |
|
|
14.09.2023 |
|
Порівняння натуральних чисел. Нерівності. |
|
|
18.09.2023 |
|
Додавання натуральних чисел. Закони додавання. |
|
|
21.09.2023 |
|
Віднімання натуральних чисел. |
|
|
25.09.2023 |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
ТЕМА 2.2.МНОЖЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. КООРДИНАТНІ ПРОМЕНІ І ШКАЛИ |
||||
|
28.09.2023 |
|
Пряма. Площина. Відрізки, ламані та їх довжини. |
|
|
02.10.2023 |
|
Координатні промені і шкали. |
|
|
05.10.2023 |
|
Кути та їх міри. Вимірювання та побудова кутів. |
|
|
09.10.2023 |
|
Взаємне розміщення прямих. |
|
|
12.10.2023 |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
16.10.2023 |
|
Множення натуральних чисел. |
|
|
19.10.2023 |
|
Закони множення. |
|
ТЕМА 2.3. ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ОЗНАКИ ПОДІЛЬНОСТІ. СТЕПІНЬ ЧИСЛА З НАТУРАЛЬНИМ ПОКАЗНИКОМ |
||||
|
30.10.2023 |
|
Ділення натуральних чисел. |
|
|
02.11.2023 |
|
Ділення з остачею. |
|
|
06.11.2023 |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
09.11.2023 |
|
Ознаки подільності на 2, 5, 10, 3 і 9. |
|
|
13.11.2023 |
|
Числові й буквені вирази. Порядок дій у виразах. Формули. |
|
|
16.11.2023 |
|
Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
|
20.11.2023 |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
ТЕМА 3. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ ТА ВЕЛИЧИНИ |
||||
Наводить приклади: об’єктів довкілля, що мають форму геометричних фігур, вказаних у змісті; об’єктів довкілля, що мають вісь симетрії чи центр симетрії. Має уявлення: на наочно-оперативному рівні про вказані у змісті фігури та їх властивості; про рівні фігури; про градусну міру кута; про нерівність трикутника; про суму кутів трикутника; нерівність чотирикутника; суму кутів чотирикутника; про різні форми запису одиниць швидкості (м/с, м, с); взаємозв’язок між дм3 і л.; про різні види симетрії; центр симетрії та вісь симетрії геометричної фігури. Розрізняє: замкнуті на незамкнуті ламані; паралельні і перпендикулярні прямі; гострі, прямі, тупі і розгорнуті кути; різносторонні і рівнобедрені трикутники; величини та їх одиниці. Знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; фігури, що мають вісь симетрії чи центр симетрії. Знає: назви геометричних фігур, вказаних у змісті, та їх основних елементів; види кутів; види трикутників; такі величини як довжина, міра кута, швидкість, час, маса, вартість, периметр, площа, об’єм та відповідні їм одиниці; формули периметра і площі для прямокутника і квадрата. Вміє: розпізнавати зазначені у змісті геометричні фігури; вимірювати і порівнювати довжини відрізків; вимірювати і порівнювати градусні міри кутів; знаходити периметр многокутника; знаходити площу прямокутника і квадрата; вміє застосовувати формули до розв’язування прикладних задач; розпізнавати чи є фігура симетричною відносно прямої чи точки. Класифікує: кути за градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів. Будує: паралельні і перпендикулярні прямі; геометричні фігури за допомогою лінійки і косинця; відрізок даної довжини; кут даної градусної міри за допомогою транспортиру. Розв’язує завдання, що передбачають: створення моделей у вигляді геометричних фігур; текстові задачі, зокрема задачі, в яких фігурують такі величини як довжина, маса, вартість, температура, швидкість, час, площа тощо |
||||
|
23.11.2023 |
|
Многокутники. Трикутники і чотирикутники. |
|
|
27.11.2023 |
|
Кути трикутника і чотирикутника. |
|
|
30.11.2023 |
|
Величини та їх значення. |
|
|
04.12.2023 |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
ТЕМА 4. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ |
||||
Наводить приклади: звичайних дробів (правильних і неправильних; скоротних і нескоротних); мішаних чисел. Розрізняє: правильні і неправильні дроби; скоротні і нескоротні дробів; задачі на дріб від числа та числа за значенням його дробу. Пояснює, що таке: чисельник і знаменник дробу; мішане число. Читає і записує: звичайні дроби; мішані числа. Формулює означення правильного і неправильного дробу; основну властивість дробу. Розв’язує завдання, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; скорочення дробів знаходження дробу від числа та числа за його дробом (на основі означення дробу). |
||||
|
07.12.2023 |
|
Дробові числа і звичайні дроби. |
|
|
11.12.2023 |
|
Задачі на знаходження дробу від числа і числа за значенням його дробу. |
|
|
14.12.2023 |
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
|
|
18.12.2023 |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
ТЕМА 5. СТВОРЕННЯ МОДЕЛЕЙ ДО ЗАДАЧ ТА ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЙ. РОБОТА НАД ПРОЄКТАМИ У ГРУПАХ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЦІКАВИХ ЗАДАЧ |
||||
Розв’язує: текстові задачі, моделями до яких є геометричні фігури; задачі на перегинання і розрізання геометричних фігур; текстові задачі на подільність чисел текстові задачі, в яких фігурують звичайні дроби; задачі на знаходження дробу від числа та на знаходження числа за значенням його дробу (на основі означення дробу ). Створює моделі для ілюстрації звичайних дробів. Складає свої власні задачі. |
||||
|
21.12.2023 |
|
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Розв’язування цікавих задач. |
|
Календарне планування для учнів з ООП. Адаптоване для потреб учнів. *Очікувані результати наведені зі стандартної навчальної програми.