Календарне планування 6 клас

Про матеріал
Календарне планування з інтегрованого курсу всесвітньої історії та історії України для 6 класу. Планування на перший семестр. До підручника Бандровський О. Г.; Власов В. С.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з курсу

«Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)»

6 клас.

 

Складено відповідно до навчальної програми «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи» (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804)

 

Складено до підручника: Бандровський О. Г., Власов В. С. Всесвітня історія. Історія України : підручник для 6-го кл. загальноосвітніх навчальних закладів – К. : Генеза, 2014.

 

Значення кольорів: зеленим кольором виділені практичні заняття, синім кольором – уроки узагальнення, фіолетовий та рожевий кольори – інтегровані та міжпредметні/предметні змістові лінії відповідно.

 

 

Результати навчально-пізнавальної діяльності

№п/п

Тема уроку

Інтегровані змістові лінії

Міжпредметні та предметні змістові лінії

Дата

Примітки

Екологічна безпека та сталий розвиток

Громадянська відповідальність

Культурна самосвідомість

Інформаційне середовище

Цінності й моральність

6 - А

6 - Б

6 - В

 

 

Вступ.

КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знаю:

  • час появи людини на теренах України;
  • послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики.

Розумію:

  • предмет і завдання історії;
  • сутність наукових і релігійних теорій походження людини;
  • періодизацію як спосіб упорядкування історії;
  • давню історію України як складову світової історії;
  • критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії України та світової історії;
  • поняття «ера (історична доба)», «кам’яний вік», «бронзовий вік», «залізний вік», «первісні часи», «античність», «антропологія», «археологія».

Умію:

  • співвіднести дату події з історичним періодом (з допомогою шкали часу);
  • розв’язати історичну задачу на обчислення часу;
  • вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома.

1.

Вступ до історії стародавнього світу

 

 

+

+

+

 

 

 

 

 

2.

Практичне заняття «Лічба часу в історії

стародавнього світу»

[завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал)].

 

 

+

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знаю:

  • назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України;
  • винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України).

Розумію:

  • сутність «неолітичної революції» як процесу переходу людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і ремесел);
  • сутність первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму, анімізму та магії;
  • риси господарства, суспільного устрою й світосприйняття як основу історичного опису життя людей у минулому;
  • поняття «homo sapiens (людина розумна)», «стоянка первісних людей», «археологічна культура», «родова громада (рід)», «територіальна (сусідська) громада», «плем’я», «ремесло», «мораль», «звичай».

Умію:

  • співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу;
  • показати на карті стоянки первісних людей і територіальні межі трипільської культури;
  • описати спосіб життя первісних людей;
  • розпізнавати пам’ятки трипільської культури.

3.

Теорії походження життя на Землі. Найдавніші людиноподібні істоти.

 

 

 

+

+

+

 

 

 

 

4.

Життя неандертальців. Поява «людини розумної»

 

 

 

+

+

+

 

 

 

 

5.

Зародження мистецтва та релігійних вірувань

 

 

 

+

 

+

 

 

 

 

6.

Заняття та спосіб життя первісних людей в добу палеоліту та мезоліту

 

+

 

+

 

 

 

 

 

 

7.

Виникнення землеробства, скотарства і ремесел

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

8.

Суспільна організація та організація влади за первісних часів

 

+

+

+

 

 

 

 

 

 

9.

Трипільська культура на землях України

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

10.

Практичне заняття: «Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України»

 

 

 

 

+

+

 

 

 

 

 

 

11.

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  

 

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знаю:

  • хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства;
  • час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі;
  • роки правління царів Давида і Соломона;
  • назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді, храм Соломона).

Розумію:

  • цивілізацію як історично-культурний феномен;
  • вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
  • причини виникнення міст, соціальних верств і держави;
  • поняття «цивілізація», «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «колонізація», «суспільство», «суспільна верства», «держава», «місто-держава», «фараон», «закон», «реформа», «релігія», «політеїзм», «монотеїзм», «Біблія», «міфологія», «ієрогліф», «клинопис»;
  • вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;
  • причини злету і занепаду стародавніх держав і суспільств;
  • організацію суспільств і держав як основу для їх характеристики засобами історії;
  • значення Біблії як історичного джерела.

Умію:

  • позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста;
  • охарактеризувати давні суспільства і держави;
  • описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;
  • осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту та Передньої і Центральної Азії (Великий сфінкс, храм Соломона та ін.);
  • зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії.

12.

Виникнення Єгипетської держави

 

 

 

+

+

 

 

 

 

 

 

13.

Практичне заняття: «Міфи та релігія Давнього Єгипту»

 

 

 

+

+

 

 

 

 

 

14.

Господарське, суспільне та повсякденне життя давніх єгиптян

 

+

 

 

+

 

 

 

 

 

15.

Розквіт і занепад Єгипту

 

+

 

+

 

 

 

 

 

 

16.

Освіта, наукові знання, образотворче мистецтво та архітектура давніх єгиптян

 

 

 

+

+

+

 

 

 

 

17.

Найдавніші держави Дворіччя

 

 

 

+

+

 

 

 

 

 

18.

Фінікійські міста-держави

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

19.

Ізраїльсько-Іудейське царство

 

 

 

+

+

 

 

 

 

 

20.

Великі імперії Західної Азії

+

 

+

 

 

 

 

 

 

21.

 

Кімерія та Скіфія

 

 

+

+

 

 

 

 

 

 

22.

Практичне заняття: «Історичні джерела про скіфів»

 

 

+

+

+

 

 

 

 

 

23.

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знаю:

  • часову послідовність Мінойської, Ахейської (палацових), грецької античної (полісної) цивілізацій;
  • хронологічні межі існування на території України грецьких поселень (полісів);
  • часову послідовність панування у степах Північного Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів;
  • хронологічні межі існування Римської республіки та Римської імперії;
  • час зародження й утвердження християнства, визнання християнства державною релігією Римської імперії, поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію);
  • пам’ятки культури Давньої Греції, Скіфії й Риму (Афінський акрополь, пектораль із кургану Товста Могила, маяк Александрії, Колізей у Римі, Венера Мілоська та ін.);
  • час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з історичної прабатьківщини;
  • самоназви і пам’ятки культури давніх слов’ян.

Розумію:

  • ідейну близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;
  • особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін і Риму, безправ’я рабів;
  • причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти), Великої Скіфії та Римської держави;
  • передумови Великої грецької колонізації та Великого переселення народів;
  • внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;
  • виникнення передумов для державності в давніх слов’ян як результат розселення, господарського (землеробство) і культурного розвитку;
  • історичне значення християнства;
  • поняття «еллінізм», «поліс», «громадянин», «демос», «аристократія», «тиранія», «демократія», «пантеон богів», «республіка», «імперія», «патриції», «плебеї», «сенат», «диктатор», «вето», «легіон», «провінція», «гладіатор», «експансія», «курган», «прабатьківщина слов’ян», «розселення слов’ян».

Умію:

  • охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;
  • охарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату Октавіана Августа, повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, діяльність Перикла, Александра Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа (на вибір учителя);
  • визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;
  • пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякденне життя;
  • охарактеризувати спосіб життя (суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ) давніх слов’ян;
  • визначити причини розселення давніх слов’ян поза межі території історичної прабатьківщини;
  • показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.).

24.

Природа й населення Давньої Греції

 

 

 

+

+

 

 

 

 

 

25.

Практичне заняття: «Давньогрецька міфологія та релігія»

 

 

 

+

+

+

 

 

 

 

26.

Мінойська палацова цивілізація

 

+

 

+

 

 

 

 

 

 

27.

Ахейська палацова цивілізація

 

+

 

+

 

 

 

 

 

 

28.

Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. Виникнення грецьких полісів

 

 

+

+

 

 

 

 

 

 

29.

Велика грецька колонізація

 

+

+

+

 

 

 

 

 

 

30.

Афінська і Спартанська держави

 

 

 

+

+

+

 

 

 

 

31.

Практичне заняття: «Побут і виховання спартанців»

 

 

 

 

 

+

 

 

 

 

32.

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
22 серпня 2019
Переглядів
2962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку