Календарно - тематичне планування

Про матеріал

Календарно - тематичне планування на 2019 - 2020 н.р. Складено відповідно до змін у програмі внесених у 2017 році. Зручне для користування як молодому так і досвідченому вчителю.

Перегляд файлу

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.  ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ.  (Інтегрований курс)

Складено за оновленою програмою «Історія України. Всесвітня історія»  укладеною відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р.

70 годин, 2 години в тиждень

 

№ уроку

Дата уроку

Результати навчально-пізнавальної

діяльності

Тема уроку

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Домашнє завдання

Запланована

Фактична 

Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА

1

 

 

Знаю:

  • час появи людини на теренах України;

Розумію:

  • предмет і завдання історії;
  • сутність наукових і релігійних теорій походження людини;

Вступ до інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України»

Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії (Всесвітня історія. Історія України) для учнів 6 класу

 

2

 

 

Знаю:

  • послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики.

Розумію:

  • періодизацію як спосіб упорядкування історії;
  • давню історію України як складову світової історії;
  • критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії України та світової історії;
  • поняття «ера (історична доба)», «кам’яний вік», «бронзовий вік», «залізний вік», «первісні часи», «античність», «антропологія», «археологія».

Періодизації історії людства. Теорії походження людини

 

Періодизації історії людства. Теорії походження людини (антропологічна, археологічна, історична).

 

3

 

 

Умію:

  • співвіднести дату події з історичним періодом (з допомогою шкали часу);
  • розв’язати історичну задачу на обчислення часу;

вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома.

Практична робота

 № 1:

 

Лічба часу в історії стародавнього світу [завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал)].

 

4

 

 

 

Урок узагальнення.

Узагальнення за темою «Коли і як розпочалася історія людства»

 

Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

ЗНО

Факти: Поява та розселення людей на території України. Поширення землеробства й скотарства на землях України. Кочовики за раннього залізного віку. Заснування античних міст-колоній у Північному Причорномор'ї та Криму. Перші писемні згадки про давніх слов'ян (венедів, антів, склавинів). Велике розселення слов'ян.

Дати: IV - середина III тис. до н.е. - розселення племен трипільської культури на території України; V - VII ст. - Велике розселення слов'ян.

Поняття та терміни: «історичні джерела», «археологічна культура», «палеоліт», «мезоліт», «неоліт», «бронзовий вік», «ранній залізний вік», «колонізація»

Позначати на картосхемі місця основних стоянок людей кам'яного віку на теренах сучасної України (Королеве, Кіїк- Коба, Кирилівка, Мізин); території розселення трипільців, кіммерійців, скіфів і сарматів, місце розташування античних міст-колоній Північного Причорномор'я та Криму (Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес), напрямки розселення слов'ян під час Великого переселення народів.

Характеризувати суспільне, господарське та духовне життя носіїв трипільської культури, кіммерійців, скіфів, давніх слов'ян.

Визначати риси неолітичної революції, причини та наслідки занепаду Великої Скіфії, особливості грецької колонізації Північного Причорномор'я та Криму, наслідки та значення Великого розселення слов'ян

 

5

 

 

Розумію:

  • поняття «homo sapiens (людина розумна)», «стоянка первісних людей», «археологічна культура».

Умію:

  • співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу;
  • показати на карті стоянки первісних людей.

Археологія.

Як працюють археологи.

 

 

6

 

 

Знаю:

  • винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України).

Розумію:

  • сутність первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму, анімізму та магії;
  • риси господарства, суспільного устрою й світосприйняття як основу історичного опису життя людей у минулому;
  • сутність «неолітичної революції» як процесу переходу людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і ремесел);
  • поняття «родова громада (рід)», «територіальна (сусідська) громада», «плем’я», «ремесло», «мораль», «звичай».

Умію

  • співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу;
  • показати на карті стоянки первісних людей.

Життя людей за первісних часів.

Природні умови. Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей.

 

7

 

 

Життя людей за первісних часів.

Природні умови. Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей.

 

8

 

 

Знаю:

  • назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України;
  • винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України).

Розумію:

  • сутність «неолітичної революції» як процесу переходу людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і ремесел);
  • поняття «стоянка первісних людей», «археологічна культура»,.

Умію:

  • співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу;
  • показати на карті стоянки первісних людей.
  • показати на карті територіальні межі трипільської культури;
  • розпізнавати пам’ятки трипільської культури;
  • позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України.

Первісні люди на території

 України.

 

Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України.

 

 

9

 

 

Первісні люди на території

 України.

 

Трипільська археологічна культура.

 

 

10

 

 

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт на уроці:

  • позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України, межі поширення і протоміста трипільської культури;
  • описати спосіб життя первісних людей на основі археологічних речових джерел.

Практична робота № 2

«Життя первісних людей»

 

Рекомендовані для навчальної роботи стоянки первісних людей: (Королеве (Закарпаття), Мізин (Чернігівщина), Кирилівка (м. Київ), Межиріч (Черкащина), Киїк-Коба (Крим) та ін

 

11

 

 

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання за темами «Первісні спільноти. Археологічні культури»

 

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

12

 

 

Знаю:

  • хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації;

Розумію:

  • вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
  • причини виникнення міст, соціальних верств і держави;
  • поняття  «цивілізація» ,«іригаційне (зрошувальне) землеробство», «суспільна верства»;
  • цивілізацію як історично-культурний феномен

Умію:

  • позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста;
  • охарактеризувати давні суспільства і держави;
  • позначати на контурній карті річку Ніл, розташування Мемфісу,

Повсякдення й господарське життя в Давньому Єгипті.

Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації.

 

13

 

 

Повсякдення й господарське життя в Давньому Єгипті.

Повсякдення й господарське життя в Давньому Єгипті.

Практичне завдання: позначення на контурній карті річку Ніл, розташування Мемфісу,

 

14

 

 

Знаю:

  • час об'єднання Єгипту.

Розумію:

  • причини виникнення міст, соціальних верств і держави;
  • поняття «суспільство», «суспільна верства», «місто-держава», «фараон», «закон», «реформа»,
  • причини злету і занепаду Давнього Єгипту;
  • організацію суспільств і держав як основу для їх характеристики засобами історії;

Умію:

  • охарактеризувати давні суспільства і держави.

Суспільство і влада в Давньому Єгипті.

Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті.

 

15

 

 

Знаю:

  • назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди).

Розумію:

  • поняття «цивілізація», «ієрогліф»;
  • вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

Умію:

  • осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту;

зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту.

Писемність і мистецтво. Будівництво пірамід.

Писемність і мистецтво. Будівництво пірамід.

 

16

 

 

Розумію:

  • вплив природно-географічних умов міфологію давніх суспільств;
  • поняття «релігія», «політеїзм», «монотеїзм», «міфологія»;
  • вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

Умію:

  • описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств.

Міфологія  та релігія Давнього Єгипту.

Міфологія  та релігія Давнього Єгипту.

 

17

 

 

Розумію:

  • вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

Умію:

  • охарактеризувати давні суспільства і держави;
  • описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств.

Практична робота № 3:

«Життя в Давньому Єгипті»

Закріпити практично знання про Давній Єгипет

Повторити вивчене. Підготуватись до уроку узагальнення.

18

 

 

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання за темою «Цивілізація долини Нілу»

 

19

 

 

Знаю:

  • хронологічні й територіальні межі цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон; Фінікії (міст – держав) та Ізраїльсько – Іудейського царства.);

Розумію:

  • цивілізацію, як історично – культурний феномен;
  • вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
  • поняття «цивілізація», «суспільство», «суспільна верства», «держава», «місто-держава»;
  • вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

Умію:

  • позначити на карті річки Тигр і Євфрат, розташування Шумеру, Вавилону, територіальні межі давньої цивілізації Дворіччя;
  • описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;

Цивілізації Дворіччя.

Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя.

Практичне завдання  позначити на контурній карті річки Тигр і Євфрат, розташування Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки;

 

 

20

 

 

Знаю:

  • хронологічні й територіальні межі цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон);
  • назви відомих Дворіччя (стела Хаммурапі),.

Розумію:

  • вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
  • причини виникнення міст, соціальних верств і держави;
  • поняття «місто-держава»;
  • вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

Умію:

  • охарактеризувати давні суспільства і держави;
  • описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств.

Суспільство і влада цивілізації Дворіччя..

Організація суспільства і влади у містах державах і царствах Дворіччя.

 

21

 

 

Знаю:

  • час укладення кодексу законів Хаммурапі;

Розумію:

  • вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

Умію:

зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної

Організація суспільства і влади. Закони Хаммурапі.

 

Організація суспільства і влади. Закони Хаммурапі.

 

 

22

 

 

Розумію:

  • поняття  «релігія», «політеїзм», «монотеїзм», «міфологія», «клинопис»;
  • вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

Умію:

  • осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Передньої і Центральної Азії;

Міфологія, писемність і мистецтва Шумеру та Вавилону.

Міфологія, писемність і мистецтва Шумеру та Вавилону. Епос про Гільгамеша.

 

23

 

 

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  •                оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії;

Практична робота № 4: «Правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії».

 

 

24

 

 

Знаю:

  • хронологічні й територіальні межі Фінікії (міст-держав), позначати на контурній карті розташування Карфагену, територіальні межі фінікійської колонізації;
  • назви відомих пам’яток Фінікії (алфавіт).

Розумію:

  • вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
  • причини виникнення міст, соціальних верств і держави;
  • поняття «держава», «місто-держава», «клинопис»;
  • вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;
  • організацію суспільств і держав як основу для їх характеристики засобами історії;

Умію:

  • описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;
  • осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Передньої і Центральної Азії;

Фінікія.

Природно-географічні умови розвитку.

Практичне завдання  позначити на контурній карті територіальні межі Фінікії.

 

25

 

 

Фінікія.

Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт.

 

 

26

 

 

Знаю:

  • хронологічні й територіальні межі Ізраїльсько-Юдейського царства;
  • роки правління царів Давида і Соломона;

Розумію:

  • вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
  • причини виникнення міст, соціальних верств і держави;

Умію:

  • охарактеризувати давні суспільства і держави;
  • описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;
  • осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Передньої і Центральної Азії (Великий сфінкс, храм Соломона та ін.).

Ізраїльсько-Юдейське царство.

Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим.

Практичне завдання  позначити на контурній карті територіальні межі Єрусалима, Ізраїльсько – Юдейського царства.

 

27

 

 

Знаю:

  • назви відомих пам’яток Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді, храм Соломона).

Розумію:

  • поняття «Біблія»;
  • вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;
  • значення Біблії як історичного джерела.

Передньої і Центральної Азії (Великий сфінкс, храм Соломона та ін.).

Біблія як історичне джерело.

Біблія як історичне джерело.

 

28

 

 

Умію:

зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної

Практична робота № 5:

«Умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держава  стародавніх цивілізацій Азії та Африки».

 

 

29

 

 

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання за темою «Стародавні цивілізації Азії та Африки».

 

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ

 

30

 

 

Знаю:

  • хронологічні межі існування Римської республіки та Римської імперії;
  • пам’ятки культури Давньої Греції (Афінський акрополь);

Розумію:

  • внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;
  • ідейну близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;
  •  

Вступ до античної цивілізації. Природа і географія Балканського півострова.

 

Періодизація історії давніх Греції та Риму. Природно-географічні умови Балканського півострова.

Практичне завдання:

позначення на контурній карті Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта)

 

31

 

 

Знаю:

  • часову послідовність Мінойської, Ахейської (палацових), грецької античної (полісної)  цивілізацій.

Мінойська та Ахейська палацові цивілізації.

Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій.

Практичне завдання:

позначення на контурній карті  античні грецькі поселення: Мікени, Афіни.

 

32

 

 

Знаю:

  • пам’ятки культури Давньої Греції (Афінський акрополь.);
  • часову послідовність грецької античної (полісної) цивілізацій;

Розумію:

  • причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти);
  • поняття «еллінізм», «поліс», «громадянин», «демос», «аристократія», «тиранія», «демократія», «пантеон богів»
  • особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін, безправ’я рабів;

Умію:

  • охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;
  • пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякденне життя;

Давньогрецьке суспільство. Афіни.

Давньогрецьке суспільство. Афіни. Практичне завдання: позначення на контурній карті кордони Афін

 

33

 

 

Розумію:

  • причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти);
  • поняття «гладіатор».

Умію:

  • охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;
  • пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякденне життя;

Давньогрецьке суспільство. Спарта.

Давньогрецьке суспільство. Спарта. Практичне завдання: позначення на контурній карті кордонів Спарти

 

34

 

 

Умію:

  • охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;
  • пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякденне життя.

Практична робота № 6:

«Суспільний устрій Афін та Спарти».

 

Зіставлення суспільного устрою Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст

 

35

 

 

Умію:

  • показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави).

Розумію:

  • поняття «експансія».

 

Греко-перські війни.

 

Греко-перські війни.

Практичне завдання: позначення на контурній карті кордони Боспорського царства, Перської держави Спарту.

 

36

 

 

Знаю:

  • пам’ятки культури Давньої Греції (Афінський акрополь);

Розумію:

  • особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін, безправ’я рабів;
  • причини піднесення Афін;
  • поняття «громадянин», «демос», «аристократія», «тиранія», «демократія».

Умію:

  • охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін, становище патриціїв і плебеїв;
  • охарактеризувати діяльність Перикла.
  • пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякденне життя;

Афінська демократія

Утвердження демократії в Афінах за Перикла.

Практичне завдання: сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній життєвій ситуації) історичного персонажа на основі висловів з його творів.

 

37

 

 

Знаю:

  • часову послідовність грецької античної (полісної) цивілізацій;

Розумію:

  • особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян, безправ’я рабів;

Умію:

  • охарактеризувати повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв.

Повсякденне життя в Давній Греції.

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. Сім'я, освіта та виховання афінян і спартанців.

Практичне завдання: зіставити повсякденне життя населення Афін і Спарти.

 

38

 

 

Розумію:

  • поняття «пантеон богів»;.
  • внесок античної цивілізації в історію людства.

Міфологія Давньої Греції

Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри.

 

39

 

 

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам'яток культури давньої Греції   (у формі рольової гри)

Практична робота № 7: «Мандрівка Стародавніми Афінами»

Виконати завдання практичної роботи

 

40

 

 

Розумію:

  • поняття «еллінізм», «поліс», «громадянин»,.

Умію:

  • показувати на карті Східний похід Александра Македонського;
  • охарактеризувати діяльність Александра Македонського.

Александр Македонський.

 

Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський.

Практичне завдання: позначити на контурній карті кордони Перської держави, держави Александра Македонського, Александрію, напрямки Східного походу Александра Македонського.

 

42

 

 

Знаю:

  • пам’ятки культури Давньої Греції;

Розумію:

  • ідейну близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;
  • поняття «еллінізм».

Елліністичні держави

 

Елліністичні держави. Культура елліністичної доби.

 

 

43

 

 

 

 

Урок узагальнення за темою «Антична грецька цивілізація».

 

44

 

 

Знаю:

  • хронологічні межі існування на території України грецьких поселень (полісів);

Розумію:

  • передумови Великої грецької колонізації.

Умію:

  • показати на карті напрямки Великої грецької колонізації.

Велика грецька колонізація.

 

Велика грецька колонізація.

Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї). Практичне завдання: позначення на контурній карті напрямки Великої грецької колонізації, позначення на контурній карті Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес.

 

45

 

 

 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • охарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»);
  • охарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор'я;
  • позначити на контурні карті кордони Боспорського царства.

Практична робота

 № 8: «Античні поліси Північного Причорноморʼя».

Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. Взаємини греків і місцевого населення.

 

 

46

 

 

Знаю:

  • часову послідовність панування у степах Північного Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів;
  • пам’ятки культури, Скіфії (пектораль із кургану Товста Могила та ін.);

Розумію:

  • причини піднесення й занепаду Великої Скіфії;
  • зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах.

Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни.

Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни.

 

47

 

 

Розумію:

  • причини піднесення Римської держави;
  • поняття «патриції», «плебеї».

Умію:

  • охарактеризувати й зіставити становище патриціїв і плебеїв.

 

Вступ до історії Давнього Риму.

 

Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.

Практичне завдання: позначення на контурній карті Апеннінський півострів,  місто Рим

 

48

 

 

 

 

Знаю:

  • хронологічні межі існування Римської.

Розумію:

  • особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Риму, безправ’я рабів;
  • поняття «республіка», «патриції», «плебеї», «сенат», «вето»;
  • причини піднесення і занепаду Римської держави;

 

Римська республіка

 

Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади.

 

49

 

 

Римська республіка

Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади.

Практичне завдання: сформулювати життєву позицію історичного персонажа на основі висловів з його творів.

 

50

 

 

Знаю:

  • хронологічні межі існування Римської республіки

Розумію:

  • поняття «легіон», «провінція», «гладіатор», «експансія», «республіка», «патриції», «плебеї»,  «сенат», «вето»;
  • причини піднесення і занепаду Римської держави.

Завоювання Риму.

 

 

Військова експансія Риму.

 

51

 

 

Завоювання Риму.

 

 

52

 

 

Розумію:

  • причини піднесення і занепаду Римської держави;
  • поняття  «диктатор», «легіон», «провінція».

Умію:

  • охарактеризувати діяльність Юлія Цезаря;

Диктатура Цезаря.

Диктатура Цезаря.

Практичне завдання: сформулювати життєву позицію історичного персонажа на основі висловів з його творів.

 

53 -

 

 

Знаю:

  • хронологічні межі існування Римської імперії;
  • пам’ятки культури Риму (Колізей у Римі та ін.);

Умію:

  • охарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату Октавіана Августа.

Римська імперія. Октавіан Август

Римська імперія. Октавіан Август Практичне завдання:

  • позначення на контурній карті кордони Римської держави часів принципату Октавіана Августа;
  • укласти програму мандрівки з оглядом пам'яток культури Риму (у формі рольової гри)

 

54

 

 

Знаю:

  • пам’ятки культури Риму (Колізей у Римі, Венера Мілоська та ін.);

Розумію:

  • внесок античної цивілізації в історію людства.
  • поняття «пантеон богів».

Міфологія і мистецтво Давнього Риму.

Пантеон римських богів. Мистецтво Давнього Риму.

 

55

 

 

Умію:

  • пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякденне життя;

Практична робота  № 9: «Римське право»

Римське право

Практичне завдання: порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Давньому римі.

 

56

 

 

 

Урок узагальнення за темою «Стародавній Рим».

 

57

 

 

Знаю:

  •  час зародження та утвердження християнства, визнання християнства  державною релігією Римської імперії, поділу Римської імперії на Західну і Східну (Візантію).

Розумію:

  • причини  занепаду Римської держави.

Умію:

  • визначити причини зміни ставлення Римської держави та суспільства до християнської церкви.

Кризові явища в Римській імперії. Християнство.

Кризові явища в Римській імперії. Виникнення і поширення християнства.

 

58

 

 

Знаю:

  •  час виникнення  християнства державною релігією Римської імперії,
  • час поділу Римської імперії на Західну і Східну (Візантію).

Розумію:

  • історичне значення християнства;
  • Передумови Великого переселення народів.

Умію:

  • визначати причини зміни ставлення Римської держави та суспільства до християнської церкви;
  • показати на карті напрямки Великого переселення народів.

Падіння Західної Римської імперії.

Перетворення християнства  на офіційну релігію Римської імперії.

 

59

 

 

Падіння Західної Римської імперії.

Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії.

 

60

 

 

Знаю:

  •  час формування давніх слов'ян.

Розумію:

  • поняття «курган», «прабатьківщина слов'ян».

Умію:

  • охарактеризувати спосіб життя (суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ) давніх слов’ян..

Хто такі і звідки прийшли слов'яни.

Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян. Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов'ян..

Практичне завдання: позначити на контурній карті прабатьківщину слов'ян.

 

61 -

 

 

Знаю:

  • напрямки розселення давніх слов'ян;
  • самоназви і пам'ятки культури  давніх слов'ян.

Розумію:

  • передумови виникнення державності у давніх слов'ян;
  • поняття «курган», «розселення слов'ян».

Умію:

  • визначати причини розселення давніх слов'ян за межами історичної прабатьківщини.;

.

Слов'янські племена на території України

Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення.

Практичне завдання: позначення на контурній карті напрямки розселення слов'ян.

 

62

 

 

Слов'янські племена на території України

Анти і склавини на теренах України

Практичне завдання: позначення на контурній карті територіальні межі союзів антів і склавинів

 

63

 

 

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання за

 темою «Антична цивілізація».

 

Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ

64

 

 

Знаю:

  • хронологічні межі Великого переселення народів;
  • час формування європейської, китайської, індійської, ісламської та інших сучасних цивілізацій;

Розумію:

  • вплив культурних запозичень на розвиток відкритих і закритих цивілізацій, пов’язаність культур зниклих і сучасних цивілізацій;
  • поняття «цивілізація», «історичний досвід».

Від стародавніх до сучасних цивілізацій

Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Цивілізаційні взаємодії.

 

65

 

 

Знаю:

  • хронологічні межі Великого переселення народів;
  • час формування європейської, китайської, індійської, ісламської та інших сучасних цивілізацій;

Розумію:

  • соціальний досвід і культурні здобутки народів Середземноморського культурного простору, Велике переселення народів, поширення християнства й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасної європейської цивілізації;
  • досвід античної цивілізації як запоруку ефективної відповіді європейців на цивілізаційні виклики сучасності;
  • поняття «цивілізація», «історичний досвід», «

Умію:

  • визначити внесок давніх греків і римлян у культуру сучасних європейських народів, зокрема українців;

 

Європейська цивілізація

Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя.

Практичне завдання: дібрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями у давніх греків та римлян

 

66

 

 

Знаю:

  • хронологічні межі Великого переселення народів;
  • час формування європейської, китайської, індійської, ісламської та інших сучасних цивілізацій;
  • пам’ятки культури китайської (Велика китайська стіна, порцелянова армія Цинь Шіхуанді) й індійської (Мохенджо-Даро) цивілізацій.

Розумію:

  • поняття «цивілізація», «історичний досвід», «варна», «індуїзм», «буддизм», «конфуціанство», «іслам».

Умію:

  • показати на карті: а) територіальні межі європейської, китайської, індійської, ісламської цивілізацій; б) долини річок Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, терени давніх Індії й Китаю;
  • визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх Індії та Китаю

Китайська, індійська, ісламська  та інші

цивілізації

 

Китайська, індійська, ісламська  та інші цивілізації:

Практичне завдання

  •                  показати на карті: а) територіальні межі європейської, китайської, індійської, ісламської цивілізацій; б) долини річок Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, терени давніх Індії й Китаю;

визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх Індії та Китаю.

 

67

 

 

Китайська, індійська, ісламська  та інші

цивілізації

 

 

68

 

 

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • зіставлення господарства, суспільного життя й культури населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.

 

Практична робота № 10 : «Порівняльний аналіз цивілізацій Греції та Риму, Індії та Китаю».

 

 

 

69

 

 

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання за темою «Витоки європейської та інших сучасних організацій»

 

70

 

 

 

Узагальнення до курсу

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сичова Валентина Олексіївна
    Дякую за дійсно зручне для користування планування.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
3144
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку