Календарно - тематичне планування на 2019 - 2020 н.р. Складено відповідно до змін у програмі внесених у 2017 році. Зручне для користування як молодому так і досвідченому вчителю.
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. (Інтегрований курс)
Складено за оновленою програмою «Історія України. Всесвітня історія» укладеною відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р.
70 годин, 2 години в тиждень
№ уроку |
Дата уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
Запланована |
Фактична |
|||||
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА |
||||||
1 |
|
|
Знаю:
Розумію:
|
Вступ до інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України» |
Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії (Всесвітня історія. Історія України) для учнів 6 класу |
|
2 |
|
|
Знаю:
Розумію:
|
Періодизації історії людства. Теорії походження людини
|
Періодизації історії людства. Теорії походження людини (антропологічна, археологічна, історична). |
|
3 |
|
|
Умію:
вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома. |
Практична робота № 1:
|
Лічба часу в історії стародавнього світу [завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал)]. |
|
4 |
|
|
|
Урок узагальнення. |
Узагальнення за темою «Коли і як розпочалася історія людства» |
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
ЗНО Факти: Поява та розселення людей на території України. Поширення землеробства й скотарства на землях України. Кочовики за раннього залізного віку. Заснування античних міст-колоній у Північному Причорномор'ї та Криму. Перші писемні згадки про давніх слов'ян (венедів, антів, склавинів). Велике розселення слов'ян. Дати: IV - середина III тис. до н.е. - розселення племен трипільської культури на території України; V - VII ст. - Велике розселення слов'ян. Поняття та терміни: «історичні джерела», «археологічна культура», «палеоліт», «мезоліт», «неоліт», «бронзовий вік», «ранній залізний вік», «колонізація» Позначати на картосхемі місця основних стоянок людей кам'яного віку на теренах сучасної України (Королеве, Кіїк- Коба, Кирилівка, Мізин); території розселення трипільців, кіммерійців, скіфів і сарматів, місце розташування античних міст-колоній Північного Причорномор'я та Криму (Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес), напрямки розселення слов'ян під час Великого переселення народів. Характеризувати суспільне, господарське та духовне життя носіїв трипільської культури, кіммерійців, скіфів, давніх слов'ян. Визначати риси неолітичної революції, причини та наслідки занепаду Великої Скіфії, особливості грецької колонізації Північного Причорномор'я та Криму, наслідки та значення Великого розселення слов'ян
|
5 |
|
|
Розумію:
Умію:
|
Археологія. |
Як працюють археологи.
|
|
|||||
6 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію
|
Життя людей за первісних часів. |
Природні умови. Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей. |
|
|||||
7 |
|
|
Життя людей за первісних часів. |
Природні умови. Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей. |
|
||||||
8 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Первісні люди на території України.
|
Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України.
|
|
|||||
9 |
|
|
Первісні люди на території України.
|
Трипільська археологічна культура.
|
|
||||||
10 |
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт на уроці:
|
Практична робота № 2 «Життя первісних людей»
|
Рекомендовані для навчальної роботи стоянки первісних людей: (Королеве (Закарпаття), Мізин (Чернігівщина), Кирилівка (м. Київ), Межиріч (Черкащина), Киїк-Коба (Крим) та ін |
|
|||||
11 |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за темами «Первісні спільноти. Археологічні культури» |
|
||||||
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
|||||||||||
12 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Повсякдення й господарське життя в Давньому Єгипті. |
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. |
|
|||||
13 |
|
|
Повсякдення й господарське життя в Давньому Єгипті. |
Повсякдення й господарське життя в Давньому Єгипті. Практичне завдання: позначення на контурній карті річку Ніл, розташування Мемфісу, |
|
||||||
14 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Суспільство і влада в Давньому Єгипті. |
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
|
|||||
15 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту. |
Писемність і мистецтво. Будівництво пірамід. |
Писемність і мистецтво. Будівництво пірамід. |
|
|||||
16 |
|
|
Розумію:
Умію:
|
Міфологія та релігія Давнього Єгипту. |
Міфологія та релігія Давнього Єгипту. |
|
|||||
17 |
|
|
Розумію:
Умію:
|
Практична робота № 3: «Життя в Давньому Єгипті» |
Закріпити практично знання про Давній Єгипет |
Повторити вивчене. Підготуватись до уроку узагальнення. |
|||||
18 |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за темою «Цивілізація долини Нілу» |
|
||||||
19 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Цивілізації Дворіччя. |
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя. Практичне завдання позначити на контурній карті річки Тигр і Євфрат, розташування Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки;
|
|
|||||
20 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Суспільство і влада цивілізації Дворіччя.. |
Організація суспільства і влади у містах державах і царствах Дворіччя. |
|
|||||
21 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію: зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної |
Організація суспільства і влади. Закони Хаммурапі.
|
Організація суспільства і влади. Закони Хаммурапі.
|
|
|||||
22 |
|
|
Розумію:
Умію:
|
Міфологія, писемність і мистецтва Шумеру та Вавилону. |
Міфологія, писемність і мистецтва Шумеру та Вавилону. Епос про Гільгамеша. |
|
|||||
23 |
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
Практична робота № 4: «Правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії».
|
|
||||||
24 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Фінікія. |
Природно-географічні умови розвитку. Практичне завдання позначити на контурній карті територіальні межі Фінікії. |
|
|||||
25 |
|
|
Фінікія. |
Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт.
|
|
||||||
26 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Ізраїльсько-Юдейське царство. |
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Практичне завдання позначити на контурній карті територіальні межі Єрусалима, Ізраїльсько – Юдейського царства. |
|
|||||
27 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Передньої і Центральної Азії (Великий сфінкс, храм Соломона та ін.). |
Біблія як історичне джерело. |
Біблія як історичне джерело. |
|
|||||
28 |
|
|
Умію: зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної |
Практична робота № 5: «Умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держава стародавніх цивілізацій Азії та Африки». |
|
|
|||||
29 |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за темою «Стародавні цивілізації Азії та Африки». |
|
||||||
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ
|
|||||||||||
30 |
|
|
Знаю:
Розумію:
|
Вступ до античної цивілізації. Природа і географія Балканського півострова.
|
Періодизація історії давніх Греції та Риму. Природно-географічні умови Балканського півострова. Практичне завдання: позначення на контурній карті Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта) |
|
|||||
31 |
|
|
Знаю:
|
Мінойська та Ахейська палацові цивілізації. |
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій. Практичне завдання: позначення на контурній карті античні грецькі поселення: Мікени, Афіни. |
|
|||||
32 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Давньогрецьке суспільство. Афіни. |
Давньогрецьке суспільство. Афіни. Практичне завдання: позначення на контурній карті кордони Афін |
|
|||||
33 |
|
|
Розумію:
Умію:
|
Давньогрецьке суспільство. Спарта. |
Давньогрецьке суспільство. Спарта. Практичне завдання: позначення на контурній карті кордонів Спарти |
|
|||||
34 |
|
|
Умію:
|
Практична робота № 6: «Суспільний устрій Афін та Спарти».
|
Зіставлення суспільного устрою Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст |
|
|||||
35 |
|
|
Умію:
Розумію:
|
Греко-перські війни.
|
Греко-перські війни. Практичне завдання: позначення на контурній карті кордони Боспорського царства, Перської держави Спарту. |
|
|||||
36 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Афінська демократія |
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. Практичне завдання: сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній життєвій ситуації) історичного персонажа на основі висловів з його творів. |
|
|||||
37 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Повсякденне життя в Давній Греції. |
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. Сім'я, освіта та виховання афінян і спартанців. Практичне завдання: зіставити повсякденне життя населення Афін і Спарти. |
|
|||||
38 |
|
|
Розумію:
|
Міфологія Давньої Греції |
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. |
|
|||||
39 |
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
Практична робота № 7: «Мандрівка Стародавніми Афінами» |
Виконати завдання практичної роботи |
|
|||||
40 |
|
|
Розумію:
Умію:
|
Александр Македонський.
|
Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський. Практичне завдання: позначити на контурній карті кордони Перської держави, держави Александра Македонського, Александрію, напрямки Східного походу Александра Македонського. |
|
|||||
42 |
|
|
Знаю:
Розумію:
|
Елліністичні держави
|
Елліністичні держави. Культура елліністичної доби.
|
|
|||||
43
|
|
|
|
Урок узагальнення за темою «Антична грецька цивілізація». |
|
||||||
44 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Велика грецька колонізація.
|
Велика грецька колонізація. Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї). Практичне завдання: позначення на контурній карті напрямки Великої грецької колонізації, позначення на контурній карті Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес. |
|
|||||
45 |
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
Практична робота № 8: «Античні поліси Північного Причорноморʼя». |
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. Взаємини греків і місцевого населення. |
|
|||||
46 |
|
|
Знаю:
Розумію:
|
Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни. |
Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни. |
|
|||||
47 |
|
|
Розумію:
Умію:
|
Вступ до історії Давнього Риму.
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. Практичне завдання: позначення на контурній карті Апеннінський півострів, місто Рим |
|
|||||
48
|
|
|
Знаю:
Розумію:
|
Римська республіка
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. |
|
|||||
49 |
|
|
Римська республіка |
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. Практичне завдання: сформулювати життєву позицію історичного персонажа на основі висловів з його творів. |
|
||||||
50 |
|
|
Знаю:
Розумію:
|
Завоювання Риму.
|
Військова експансія Риму. |
|
|||||
51 |
|
|
Завоювання Риму.
|
|
|||||||
52 |
|
|
Розумію:
Умію:
|
Диктатура Цезаря. |
Диктатура Цезаря. Практичне завдання: сформулювати життєву позицію історичного персонажа на основі висловів з його творів. |
|
|||||
53 - |
|
|
Знаю:
Умію:
|
Римська імперія. Октавіан Август |
Римська імперія. Октавіан Август Практичне завдання:
|
|
|||||
54 |
|
|
Знаю:
Розумію:
|
Міфологія і мистецтво Давнього Риму. |
Пантеон римських богів. Мистецтво Давнього Риму. |
|
|||||
55 |
|
|
Умію:
|
Практична робота № 9: «Римське право» |
Римське право Практичне завдання: порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Давньому римі. |
|
|||||
56 |
|
|
|
Урок узагальнення за темою «Стародавній Рим». |
|
||||||
57 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Кризові явища в Римській імперії. Християнство. |
Кризові явища в Римській імперії. Виникнення і поширення християнства. |
|
|||||
58 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Падіння Західної Римської імперії. |
Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|
|||||
59 |
|
|
Падіння Західної Римської імперії. |
Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії. |
|
||||||
60 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Хто такі і звідки прийшли слов'яни. |
Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян. Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов'ян.. Практичне завдання: позначити на контурній карті прабатьківщину слов'ян. |
|
|||||
61 - |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
. |
Слов'янські племена на території України |
Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення. Практичне завдання: позначення на контурній карті напрямки розселення слов'ян. |
|
|||||
62 |
|
|
Слов'янські племена на території України |
Анти і склавини на теренах України Практичне завдання: позначення на контурній карті територіальні межі союзів антів і склавинів |
|
||||||
63 |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за темою «Антична цивілізація». |
|
||||||
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ |
|||||||||||
64 |
|
|
Знаю:
Розумію:
|
Від стародавніх до сучасних цивілізацій |
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Цивілізаційні взаємодії. |
|
|||||
65 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Європейська цивілізація |
Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя. Практичне завдання: дібрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями у давніх греків та римлян |
|
|||||
66 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Китайська, індійська, ісламська та інші цивілізації
|
Китайська, індійська, ісламська та інші цивілізації: Практичне завдання
визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх Індії та Китаю. |
|
|||||
67 |
|
|
Китайська, індійська, ісламська та інші цивілізації
|
|
|||||||
68 |
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
Практична робота № 10 : «Порівняльний аналіз цивілізацій Греції та Риму, Індії та Китаю». |
|
|
|||||
69 |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за темою «Витоки європейської та інших сучасних організацій» |
|
||||||
70 |
|
|
|
Узагальнення до курсу |
|
||||||