Геометрія
9клас
(2 год. на тиждень, усього 70 год.)
Програма. Навчальна програма для учнів 5 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. – Київ, 2017.
Підручник. А.Г Мерзляк,В.Б.Полонський,М.С.Якір. Геометрія : Підручник
для 9класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К: Видавничий дім «Освіта»,
2017.
Тематичний план
|
Тема |
Кількість годин |
Контрольні роботи |
|
за програмою |
за планом |
|||
1 |
Повторення |
|
6 |
вхідна |
2 |
Координати на площині. |
8 |
10 |
1 |
3 |
Вектори на площині. |
12 |
14 |
1 |
4 |
Розв’язування трикутників. |
10 |
12 |
1 |
5 |
Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга. |
8 |
10 |
1 |
6 |
Геометричні переміщення. |
6 |
6 |
1 |
7 |
Резерв |
24 |
|
|
8 |
Повторення і систематизаія навчального матеріалу |
|
12 |
1 |
|
Усього |
70 |
70 |
6 + вхідна |
Календарне планування
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
||||
проведення |
скоригована |
||||||
Повторення навчального матеріалу з геометрії 8 класу ( 6 год.) Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: · що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло; формулює теореми про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач
|
|||||||
1 |
Чотирикутники |
|
|
|
|||
2 |
Подібність трикутників |
|
|
|
|||
3 |
Розв’язування прямокутних трикутників |
|
|
|
|||
4 |
Многокутники. Площі многокутників. |
|
|
|
|||
5 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||
6 |
Діагностична контрольна робота |
|
|
|
|||
Тема 1. Координати на площині (10 год.) |
|||||||
7 |
Координати на площині. |
|
|
|
|||
8 |
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. Тотожності: sin (180° – а) = sin а;cos (180° – а) = – cos а. |
|
|
|
|||
9 |
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. Тотожності: sin (180° – а) = sin а;cos (180° – а) = – cos а. Самостійна робота. |
|
|
|
|||
10 |
Координати середини відрізка. Відстань між двома точками із заданими координатами. |
|
|
|
|||
11 |
Координати середини відрізка. Відстань між двома точками із заданими координатами. |
|
|
|
|||
12 |
Рівняння кола. |
|
|
|
|||
13 |
Рівняння прямої. |
|
|
|
|||
14 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|
|
|||
15 |
Узагальнення знань, умінь і навичок учнів. |
|
|
|
|||
16 |
Контрольна робота № 1 з теми «Координати на площині» |
|
|
|
|||
Тема 2. Вектори на площині (14год.) Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: · що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · як задати вектор; · як відкласти вектор від заданої точки; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: · означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів; · властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: · координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; · довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|||||||
17 |
Корекція знань, умінь і навичок. Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів. Колінеарні вектори. |
|
|
|
|||
18 |
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів. Колінеарні вектори. |
|
|
|
|||
19 |
Координати вектора. |
|
|
|
|||
20 |
Координати вектора. |
|
|
|
|||
21 |
Додавання і віднімання векторів |
|
|
|
|||
22 |
Додавання і віднімання векторів |
|
|
|
|||
23 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|
|
|||
24 |
Множення вектора на число. |
|
|
|
|||
25 |
Множення вектора на число. |
|
|
|
|||
26 |
Скалярний добуток векторів. |
|
|
|
|||
27 |
Скалярний добуток векторів. |
|
|
|
|||
28 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|
|
|||
29 |
Узагальнення знань, умінь і навичок |
|
|
|
|||
30 |
Контрольна робота № 2 з теми «Вектори на площині» |
|
|
|
|||
Тема 3. Розв’язування трикутників( 12 год.) Учень/учениця: пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів; синусів; записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
|||||||
31 |
Корекція знань, умінь і навичок. Теорема косинусів. |
|
|
|
|||
32 |
Теорема косинусів. |
|
|
|
|||
33 |
Теорема синусів. |
|
|
|
|||
34 |
Теорема синусів. |
|
|
|
|||
35 |
Розв’язування трикутників. |
|
|
|
|||
36 |
Розв’язування трикутників. Самостійна робота. |
|
|
|
|||
37 |
Формули для знаходження площ трикутника. |
|
|
|
|||
38 |
Формули для знаходження площ трикутника. |
|
|
|
|||
39 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||
40 |
Розв’язування задач Самостійна робота. |
|
|
|
|||
41 |
Узагальнення знань, умінь і навичок |
|
|
|
|||
42 |
Контрольна робота № 3 з теми « Розв’язування трикутників» |
|
|
|
|||
Тема 4. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (10 год.) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|||||||
43 |
Корекція знань, умінь і навичок. Правильні многокутники. Формули радіусів вписаних та описаних кіл правильних многокутників. |
|
|
|
|||
44
|
Правильні многокутники. Правильний многокутник вписаний у коло та описаний навколо кола. |
|
|
|
|||
45 |
Правильні многокутники. Правильний многокутник вписаний у коло та описаний навколо кола. Самостійна робота. |
|
|
|
|||
46 |
Довжина кола. Довжина дуги кола. |
|
|
|
|||
47 |
Довжина кола. Довжина дуги кола. |
|
|
|
|||
48 |
Площа круга та його частин. |
|
|
|
|||
49 |
Площа круга та його частин. |
|
|
|
|||
50 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|
|
|||
51 |
Узагальнення знань, умінь і навичок |
|
|
|
|||
52 |
Контрольна робота №4 з теми «Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга» |
|
|
|
|||
Тема 5. Геометричні переміщення ( 6год.) |
|||||||
53 |
Корекція знань, умінь і навичок. Переміщення (рух) та його властивості. Рівність фігур. |
|
|
|
|||
54 |
Симетрія відносно точки. Симетрія відносно прямої. Самостійна робота. |
|
|
|
|||
55 |
Поворот. |
|
|
|
|||
56 |
Паралельне перенесення. |
|
|
|
|||
57 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|
|
|||
58 |
Контрольна робота №5 з теми «Геометричні переміщення» |
|
|
|
|||
Повторення і систематизація навчального матеріалу(12 год.) |
|||||||
59 |
Корекція знань, умінь і навичок. Координати на площині. |
|
|
|
|||
60 |
Вектори на площині. |
|
|
|
|||
61 |
Розв’язування трикутників. |
|
|
|
|||
62 |
Розв’язування трикутників. |
|
|
|
|||
63 |
Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга. |
|
|
|
|||
64 |
Геометричні переміщення. |
|
|
|
|||
65 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||
66 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||
67 |
Узагальнення знань, умінь і навичок |
|
|
|
|||
68 |
Підсумкова контрольна робота №6 з теми «Повторення і систематизація навчального матеріалу» |
|
|
|
|||
69 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
||
70 |
Підсумковий урок |
|
|
|
|||