Календарне планування з курсу Історії України за 9 клас (нова програма) розраховане на 52 години. Планування містить в собі теми уроків, орієнтовані теми практичних робіт, орієнтований план уроку, а також домашні завдання.
Історія України 9 клас
(52 години)
№ з.п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Зміст уроку |
Примітки |
|
1. |
|
Повторення: Ранній Новий час в історії України. ХІХ ст.: доба модернізації та національного відродження в Європі. Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій. Практична робота: підготувати повідомлення (або есе) про європейські зв’язки України в Ранній Новий час; |
|
Підготувати доповідь: «Російсько-французька війна 1812 р. та роль України в ній» |
|
2. |
|
Вступ. Адміністративно-територіальний устрій. Населення: соціальний, національний склад. Село. Міста і містечка. «Смуга осілості» єврейського народу. Практична робота: зіставити (усно або письмово) оглядові карти з історії України, зокрема адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок ХІХ ст. |
|
|
|
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||||
3. |
|
Українські землі в системі міжнародних відносин. Українське козацтво після ліквідації Запорозької Січі.
|
|
|
|
4. |
|
Соціально-економічний розвиток. Кріпацтво. Чумакування. Початок промислового перевороту. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси.
|
|
|
|
5. |
|
Початок українського національного відродження. Формування української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Кирило-Мефодіївське братство. Практична робота: проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини. |
|
|
|
6. |
|
Масонство. Декабристи. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні протести. Практична робота: укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів». |
|
Підготовка проектів «Т. Шевченко та український національний рух.» |
|
7. |
|
Практичне заняття: «Т.Шевченко та український національний рух» |
|
Повторити § , Підготуватися до к.р. |
|
8. |
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – в першій половині ХІХ ст.» |
|
||
Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||||
9. |
|
Політика Австрійської імперії щодо українських земель. Соціальні протести.
|
|
Підготувати доповіді: 1. «Товариство галицьких греко-католицьких священиків.» 2. «Руська трійця». |
|
10. |
|
Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». Практична робота: підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху; |
|
Підготувати презентації: Головна руська рада або «Зоря Галицька» |
|
11. |
|
Європейська революція 1848–1849 рр. в західноукраїнських землях. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності. Практична робота: підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини. |
|
Підготувати презентацію на тему: «Русалка Дністрова». |
|
12. |
|
Практичне заняття: Альманах «Русалка Дністровая». |
|
Повторити § Підготуватися до к.р. |
|
13. |
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Західноукраїнські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.» |
Підготувати доповідь: «Культурно-освітні товариства 18-19 ст.» |
||
Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|||||
14. |
|
Умови розвитку культури. Освіта. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Наука. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. |
|
|
|
15. |
|
Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» І.Котляревського. Т.Шевченко і його «Кобзар». П.Куліш, М.Гоголь. |
|
Підготувати 10 тестових запитань з теми. |
|
16. |
|
Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура. Практична робота: підготувати і здійснити віртуальну мандрівку «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.» |
|
Підготуватися до практичної роботи. |
|
17. |
|
Практичне заняття: Повсякденне життя. Становище жінки. підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст. |
|
|
|
18. |
|
Наш край в кінці ХVІІІ – першій половині ХІХ ст. |
|
Повторити § Підготуватися до к.р. |
|
19. |
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.» |
Скласти кросворд-узагальнення до теми. Підготувати доповідь «Кримська війна». |
||
Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. |
|||||
20. |
|
Українське питання у контексті міжнародних відносин. Кримська (Східна) війна 1853–1856 рр. на українських землях |
|
|
|
21. |
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860-х –1870-х років.
|
|
|
|
22. |
|
Особливості модернізації промисловості і сільського господарства. Урбанізація. Розвиток залізничного транспорту. Зміни в соціальній структурі суспільства. Становище робітників. Практична робота: підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.», «Пам’ятки правової думки в Україні ХІХ ст.» та ін. |
|
Підготувати презентації: «Київська громада», «Хлопомани», «Польське повстання 1863-1864рр.». |
|
23. |
|
Громадівський рух 1860-х – 1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863-1864 рр. та його наслідки для України. Практична робота: проаналізувати програмні засади й форми організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних документів, спогадів (на вибір учителя /учительки) й підготувати відповідне резюме; |
|
Підготувати доповіді: 1. Валуєвський циркуляр. 2. Емський указ. 3. Братство тарасівців. 4. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. |
|
24. |
|
Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді Громади. Валуєвський циркуляр і Емський указ. Братство тарасівців. Практична робота: проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів (на вибір учителя /учительки) й підготувати відповідне резюме; |
|
Підготувати доповідь І. Гаспринський. |
|
25. |
|
Національне відродження кримських татар. І.Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів.
|
|
Підготуватися до практичної роботи. |
|
26. |
|
Практичне заняття: Культурницький етап національного відродження на українських землях у складі Російської імперії: суспільні виклики. |
|
Повторити § Підготуватися до к.р. |
|
27. |
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.» |
|
||
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст. |
|||||
28. |
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських земель. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848). Кооперативний рух. Трудова еміграція. |
|
Підготувати доповідь або презентацію за темами: Культурно-освітнє товариство «Просвіта» або Наукове товариство імені Т.Г. Шевченка. |
|
29. |
|
Народовці, москвофіли. Культурно-освітнє товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Т.Г.Шевченка.
|
|
|
|
30. |
|
Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880-х – 1890-х роках в Галичині, Закарпатті та Буковині. Польський і єврейський рухи в Галичині. |
|
Підготувати презентацію «Утворення політичних партій» |
|
31. |
|
Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська Національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та Віденському парламенті. |
|
Презентація з 5-6 слайдів «Особливості культурницького та політичного етапів національного відродження на західноукраїнських землях.» |
|
32. |
|
Практичне заняття: Особливості культурницького та політичного етапів національного відродження на західноукраїнських землях. |
|
|
|
33. |
|
Наш край в другій половині ХІХ ст.
|
|
Підготуватися до контролю знань. |
|
34. |
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Західноукраїнські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.» |
|
||
Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ |
|||||
35. |
|
Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація сільського господарства. Українські промисловці – меценати. Кооперативний рух. Практична робота: спираючись на доступні джерела встановити залежність між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією; |
|
Підготувати повідомлення про українських промисловців-меценатів. |
|
36. |
|
Політизація українського національного руху. Створення політичних партій. Революційна українська партія. Проблеми становлення та консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. Практична робота: підготувати доповідь «Українська політична думка: між федералізмом і самостійністю», «Правозахисні аспекти в діяльності лідерів українського національного руху» та ін.; |
|
Скласти історичний портрет М. Міхновського. |
|
37. |
|
Події революції 1905–1907 рр. в Україні. Український національно-культурний рух. Діяльність українських парламентських громад в І та ІІ Державних Думах. Діяльність «Просвіти». «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних Думах. Товариство українських поступовців. |
|
Підготувати доповіді: П. Столипін або «Справа Бейліса». |
|
38. |
|
Аграрна реформа П.Столипіна та її вплив на Україну. Посилення національного гніту 1907–1914 рр. «Справа Бейліса». Український політичний та національно-культурний рух в 1907–1914 рр.
|
|
Підготувати презентацію з 5-6 слайдів на тему: «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини». |
|
39. |
|
Соціально-економічний розвиток західноукраїнських земель на початку ХХ ст. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. Практичне заняття. Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини. |
|
Підготуватися до контролю знань. |
|
40. |
|
Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях на початку ХХ ст. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині. |
|
|
|
41. |
|
Діяльність політичних, національно-культурних і військово-спортивних організацій. І.Боберський, К.Трильовський. Реформа виборчої системи. Боротьба за створення українського університету. Особливості українського руху в Буковині і Закарпатті. |
|
|
|
42. |
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Україна на початку ХХ століття перед викликами модернізації» |
|
||
Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|||||
43. |
|
Розвиток освіти і науки Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. Церковне життя. Емансипація жінки. Наукові товариства. Видатні вчені. |
|
Підготувати презентацію про творчість українських митців ІІ пол. ХІХ ст. –поч. ХХ ст. |
|
44. |
|
Особливості розвитку культурного життя. Література. Українська преса та видавництва. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика. |
|
Підготувати презентації про найвизначніші пам’ятки обр. Мистецтва та архітектури ІІ пол. ХІХ – поч. ХХ ст. |
|
45. |
|
Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація та модерн в архітектурі. Зміни в міській та сільській забудові. |
|
Підготувати презентації про традиції та побут української сім’ї. |
|
46. |
|
Практичне заняття: Традиції та побут української сім’ї. |
|
|
|
47. |
|
Практичне заняття: Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України»; |
|
|
|
48. |
|
Наш край на початку ХХ століття. |
|
Підготуватися до уроку контролю та корекції знань. |
|
49. |
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
||
50. |
|
Узагальнення і систематизація знань і умінь учнів |
|
||
51-52 |
|
Повторення вивченого матеріалу. |
|
|
|