Календарне планування уроків біології для 8-го класу складено відповідно до чинної програми, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, до підручника Задорожного К.М.
БІОЛОГІЯ
8-й клас
(2 год. на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
Вступ (2 години) |
||||
1 |
03.09.2018 |
Біосоціальна природа людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я |
|
|
2 |
06.09.2018 |
Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини |
|
|
Тема 1. Організм людини як біологічна система (6 годин) |
||||
3 |
10.09.2018 |
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини |
|
|
4 |
13.09.2018 |
Тканини. Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини |
|
|
5 |
17.09.2018 |
Органи. Фізіологічні системи |
|
|
6 |
20.09.2018 |
Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга |
|
|
7 |
24.09.2018 |
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони |
|
|
8 |
27.09.2018 |
Імунна регуляція |
|
|
Тема 2. Опора та рух (7 годин) |
||||
9 |
01.10.2018 |
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. Лабораторне дослідження: мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин |
|
|
10 |
04.10.2018 |
Огляд будови скелета. З’єднання кісток |
|
|
11 |
08.10.2018 |
Функції і будова скелетних м’язів. Основні групи скелетних м’язів |
|
|
12 |
11.10.2018 |
Робота м’язів. Утома м’язів. Лабораторні дослідження: розвиток втоми при статичному і динамічному навантаженні; вплив ритму і навантаження на розвиток втоми |
|
|
13 |
18.10.2018 |
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Проект «Рухова активність - основа фізичного здоров’я» |
|
|
14 |
29.10.2018 |
Урок-узагальнення за темами «Вступ», «Організм людини як біологічна система», «Опора та рух» |
|
|
Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3 години) |
||||
15 |
01.11.2018 |
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування та обмін речовин |
|
|
16 |
05.11.2018 |
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Дослідницький практикум: Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла |
|
|
17 |
08.11.2018 |
Харчові та енергетичні потреби людини. Проект «Збалансоване харчування» |
|
|
Тема 4. Травлення (6 годин) |
||||
18 |
12.11.2018 |
Значення травлення. Система органів травлення. |
|
|
19 |
15.11.2018 |
Травлення в ротовій порожнині. Лабораторне дослідження: зовнішня будова зубів. Дослідницький практикум: Дія ферментів слини на крохмаль |
|
|
20 |
19.11.2018 |
Процес травлення в шлунку та кишківнику. Перистальтика. Всмоктування. |
|
|
21 |
22.11.2018 |
Регуляція травлення |
|
|
22 |
26.11.2018 |
Харчові розлади та запобігання їм |
|
|
23 |
29.11.2018 |
Підсумкова контрольна робота за темами «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини», «Травлення» |
|
|
Тема 5. Дихання (4 години) |
||||
24 |
03.12.2018 |
Значення дихання. Система органів дихання |
|
|
25 |
06.12.2018 |
Газообмін у легенях і тканинах |
|
|
26 |
10.12.2018 |
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів |
|
|
27 |
13.12.2018 |
Профілактика захворювань дихальної системи |
|
|
Тема 6. Транспорт речовин (8 годин) |
||||
28 |
17.12.2018 |
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лабораторна робота № 1. Мікроскопічна будова крові людини. |
|
|
29 |
20.12.2018 |
Лімфа |
|
|
30 |
22.12.2018 |
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові |
|
|
31 |
27.12.2018 |
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД. |
|
|
32 |
14.01.2019 |
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця. Лабораторне дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень. Дослідницький практикум: Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. |
|
|
33 |
17.01.2019 |
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові |
|
|
34 |
21.01.2019 |
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. Урок-узагальнення за темами «Дихання», «Транспорт речовин» |
|
|
Тема 7. Виділення. Терморегуляція (4 години) |
||||
35 |
24.01.2019 |
Виділення — важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи |
|
|
36 |
28.01.2019 |
Захворювання нирок та їх профілактика |
|
|
37 |
31.01.2019 |
Значення і будова шкіри. Терморегуляція. |
|
|
38 |
04.02.2019 |
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика. Проект «Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою» |
|
|
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система (5 годин) |
||||
39 |
07.02.2019 |
Будова нервової системи. Центральна й периферична нервова система людини. Спинний мозок. Лабораторне дослідження: вивчення будови спинного мозку людини |
|
|
40 |
11.02.2019 |
Головний мозок. Лабораторне дослідження: вивчення будови головного мозку людини |
|
|
41 |
14.02.2019 |
Соматична нервова система |
|
|
42 |
17.02.2019 |
Вегетативна нервова система |
|
|
43 |
21.02.2019 |
Профілактика захворювань нервової системи |
|
|
Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи (7 годин) |
||||
44 |
25.02.2019 |
Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів |
|
|
45 |
28.02.2019 |
Зорова сенсорна система. Око. Лабораторне дослідження: визначення акомодації ока |
|
|
46 |
04.03.2019 |
Око. Лабораторні дослідження: виявлення сліпої плями на сітківці ока. Захист зору |
|
|
47 |
07.03.2019 |
Слухова сенсорна система. Вухо. Лабораторні дослідження: вимірювання порога слухової чутливості. Захист слуху |
|
|
48 |
11.03.2019 |
Сенсорні системи смаку, нюху |
|
|
49 |
14.03.2019 |
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум: Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри |
|
|
50 |
19.03.2019 |
Підсумкова контрольна робота за темами «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система. Сенсорні системи» |
|
|
Тема 9. Вища нервова діяльність (7 годин) |
||||
51 |
21.03.2019 |
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Дослідницький практикум: Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту |
|
|
52 |
01.04.2019 |
Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло |
|
|
53 |
04.04.2019 |
Мова |
|
|
54 |
08.04.2019 |
Навчання та пам’ять. Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті |
|
|
55 |
11.04.2019 |
Мислення та свідомість |
|
|
56 |
15.04.2019 |
Сон. Біоритми |
|
|
57 |
18.04.2019 |
Урок-узагальнення з теми «Вища нервова діяльність» |
|
|
Тема 11. Ендокринна система (3 години) |
||||
58 |
22.04.2019 |
Ендокринна система. Залози внутрішньої секреції. |
|
|
59 |
25.04.2019 |
Ендокринна система. Залози змішаної секреції. Взаємодія регуляторних систем |
|
|
60 |
02.05.2019 |
Профілактика захворювань ендокринної системи. Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика |
|
|
Тема 12. Розмноження та розвиток людини (4 години) |
||||
61 |
06.05.2019 |
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. Менструальний цикл. |
|
|
62 |
13.05.2019 |
Запліднення. Вагітність. Плацента, її функції. Ембріональний період розвитку людини |
|
|
63 |
16.05.2019 |
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я |
|
|
64 |
20.05.2019 |
Урок-узагальнення за темами «Ендокринна система», «Розмноження та розвиток людини» |
|
|
Узагальнення |
||||
65 |
23.05.2019 |
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму |
|
|