КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ 6 КЛАСІВ
ЗА ПІДРУЧНИКОМ О. КАРП’ЮК (НУШ) (3 год/тижд) 59-60 ур.
І семестр
№ |
Дата |
Сфера спілкування |
Змістові лінії |
Лексика |
Граматика |
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
Домашнє завдання |
|||||||||||||
1. |
|
Звички у харчуванні |
Громадянська відповідальність. Вибудову стосунки з іншими, уможливлює обмін ідеями та інформацією. |
Utensils & habit, vegetarian, light, to someone’s taste |
|
Ex. 1 p, 76 |
|
Ex 2 p. 76; Ex. 3 p. 77 |
|
Ex. 4 p. 77 (make a report) |
|||||||||||||
2. |
|
Добрі чи погані манери |
|
Salmon, prawns, to fry, yoghurt, turkey, nuts, chew. |
Should (Revision) |
Ex. 1a) p. 78 |
Ex. 2, 3 b) p. 78 |
|
Ex. 1b) p. 78, Ex. 3 a) p. 78 |
8 sentences with should |
|||||||||||||
3. |
|
Корисна їжа |
|
Bean, diet, grain, energy, necessary, digest, |
|
|
Ex. 1 p. 79, Ex. 3, 4 p. 80 |
Ex. 2 p. 79 |
|
Ex. 3 p. 80 |
|||||||||||||
4. |
|
Урок граматики: неозначені займенники. |
|
|
Some/any (Revision); Countable and uncountable nouns; All, a lot of, lots of, both, a few, |
|
Ex. 4 p. 81 |
|
Ex. 1 a), b), Ex. 2, 3 p. 81 |
8 expressions (all, lots of etc.) |
|||||||||||||
5. |
|
Приготування їжі |
|
Lamb, oven, shortbread, to peel, to boil, to lay the table, compost, home-made; |
|
Ex. 1a), b), Ex. 2 p. 82 |
Ex. 3 p. 82 |
|
|
p. 82 (Learn words) |
|||||||||||||
6. |
|
Кухонні пристрої |
|
Blender, microwave, a kettle, fridge, a cooker (Br.) |
|
Ex. 1a) p. 83 |
Ex.1b) p. 83 |
|
Ex. 2a) p.83 |
Ex. 2b) p. 83 |
|||||||||||||
7. |
|
Урок граматики (майбутні часи) |
|
|
Future Simple, to be going to, Present Continuous |
|
Ex. 2a), b) p. 84 |
|
Ex. 1a) b) p. 84,
|
Learn the rules p. 84 |
|||||||||||||
8. |
|
Майбутній шеф-кухар |
|
That’s very handy, wheat flour, mop the floor, the rest, pastry cutter, to roll out. |
|
|
1b) p. 85 |
Ex. 1a) p. 85 |
|
Ex. 2 p. 85 (dialogue) |
|||||||||||||
9. |
|
Яку їжу ви їсте? |
|
|
|
|
|
Ex. 1a) p. 86 |
Ex. 1b) p. 86 |
Ex. 2 p. 86 |
|||||||||||||
10. |
|
Трохи чи багато? |
|
|
|
|
Ex. 3 a), b) p. 87, |
|
Ex. 1, 2 a), b) p. 87 |
8 sentences to be going to |
|||||||||||||
11. |
|
Урок граматики |
|
|
To be going to (activization) |
|
Ex. 4 p. 90 |
Ex. 1, 2 p. 90 |
|
Write a food poem) |
|||||||||||||
|
Узагальнення матеріалу за темою. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Unit 6. Bigger! Stronger! Faster!
|
|||||||||||||||||||||||
14.
|
|
Спорт сьогодні |
Громадянська відповідальність. Розвиває готовність до співпраці, толерантність до різних думок. |
Coach, competition, equipment, failure, lifestyle, to afford, to handle, to gain weight, to get hurt/injured |
|
Ex. 1, 2 p. 92 |
Ex. 6, 7 p. 94 |
Ex. 3 p. 93 Ex. 5 p. 94
|
|
Ex. 4 p. 93 (presentation) |
|||||||||||||
15. |
|
Види спорту |
|
Names of sports |
Gerund; er-nouns |
Ex. 1a) p. 95 |
Ex. 3 p. 95 |
|
Ex. 1b) p. 95; Ex. 2a), b) p. 95 |
Learn names of sports |
|||||||||||||
16. |
|
Ігри з м’ячом |
|
Ball games |
|
|
Ex. 1 p. 96; Ex. 3 p. 97; Ex. 5 p. 97 |
Ex. 2 p. 96 |
Ex. 4 p. 97 |
Ex. 6 p. 97 |
|||||||||||||
17. |
|
Урок граматики. |
|
|
Past Continuous |
|
Ex. 3, 4 p. 99 |
|
Ex. 1a),b) p. 98-99 |
Learn the rule |
|||||||||||||
18. |
|
Олімпійські ігри |
|
Athletics, event, prize, race, ring, bronze, gold, silver, to be held |
|
Ex. 1 a), b), Ex. 2 p. 100 |
Ex. 3 p. 100 |
|
|
Learn words |
|||||||||||||
19. |
|
Спортивне обладнання |
|
|
|
Ex. 1a) p. 101, Ex. 2a), b) p. 101 |
Ex. 1b) p. 101 |
|
|
8 sentences in Past Continuous |
|||||||||||||
20. |
|
Урок граматики |
|
|
Past Simple vs Past Continuous |
|
Your previous day. |
|
Ex. 1. 2, 3 p. 102 |
Learn the rule |
|||||||||||||
21 |
|
Спортивні уподобання моїх друзів |
|
Лексика за темою. |
|
Ex. 3 p. 103 |
Ex. 1, 2 p. 103 |
|
|
Your thoughts about sport |
|||||||||||||
22 |
|
Спорт у моєму житті |
|
|
|
|
|
Ex. 1 p. 104 |
Ex. 2 p. 104 |
Ex. 2 p. 104 |
|||||||||||||
23. |
|
Чи гарний ти атлет? |
|
|
|
|
Ex. 3 p. 105 |
|
Ex. 1, 2 p. 105 |
Tell about a famous sportsmen |
|||||||||||||
24. |
|
Бліц-інтерв’ю. |
|
Лексика за темою уроку. |
|
Past Simple, Past Continuous (активізація) |
Ex. 7, 8, 9 p. 106 |
|
Ex. 4, 5, 6 p. 106 |
Ex. 10 p. 107 |
|||||||||||||
25 |
|
Узагальнення матеріалу за темою. |
|
|
|
|
|
|
|
Revisiion |
|||||||||||||
26. |
|
Тематична контрольна робота за темою. |
|
|
|
|
|
|
|
Analyze the mistakes |
|||||||||||||
Unit 7. Capitals of the countries
|
|||||||||||||||||||||||
27. |
|
Географічне ревю |
Громадянська відповідальність. Свідчить на користь в необхідності толерантного ставлення до людей с особливими навчальними потребами.
|
Cairo, Egypt, origin, sight, eastern, Egyptian, fascinating, northern, royal, southern, western, to inspire, to landscape, to locate. |
|
Ex. 1, 2 p. 110 |
Ex. 4 p. 111 |
Ex. 3 p. 111 |
|
Ex. 5 p. 111 (dialog); Words. |
|||||||||||||
28. |
|
Відомі музеї світу |
|
Entrance, sculpture, amphitheatre, frescoes, column, landmarks |
|
Ex. 1, 2a), b) p. 112 |
|
Ex. 3 p. 112 |
Ex. 4 p. 112 |
p. 112 Learn words |
|||||||||||||
29. |
|
Походження цікавих місць |
|
Elections, law, skyscraper, wobbly, collapse, to destroy, to fix, to twist, |
|
Ex. 2 p. 113 |
Ex. 1 p. 113, Ex. 2 b) p. 113 |
Ex. 3 p. 114 |
|
Write a post about sights |
|||||||||||||
30. |
|
Подорожуємо разом |
|
Лексика за темою |
|
|
Ex. 5, 6 p. 114 |
Ex. 7 p. 115 |
Ex. 8 p. 115 |
Ex. 9 p.115 (Project) |
|||||||||||||
31. |
|
Урок граматики |
|
|
Past Simple Passive |
|
Ex. 2 p. 116 |
|
Ex. 1, 3 p. 116 |
Remember the rule |
|||||||||||||
32. |
|
Цей різноманітний Лондон! |
|
Crown jewels, fountain, Hyde Park, masterpiece prison, Speakers’ Corner, tomb, to bury, to crown, at the bottom |
|
Ex. 1a) p. 11 Ex. 2 p. 117 |
Ex. 1b) p. 117 Ex. 2 p. 117 |
|
|
Ex 3 p. 117 (presentation) |
|||||||||||||
33. |
|
Чи був ти колись у Києві? |
|
|
Prepositions of place & movement |
Ex. 1, 2 p. 118 |
Making dialogues |
|
Ex. 3, 4 p. 118 |
Learn prepositions |
|||||||||||||
34. |
|
Урок граматики |
|
|
Present Perfect |
Ex. 2b) p. 119 |
Ex. 2c) p. 119 Ex. 3 p. 119 |
Ex. 2a) p. 119 |
Ex. 1 p. 119 |
Remember the rule |
|||||||||||||
35. |
|
Відвідування космічного музею |
|
|
Can/could (revision) |
|
Ex. 3, 4 p. 120 |
Ex. 1,2 p. 120 |
|
Make up a dialogue |
|||||||||||||
36. |
|
Створення буклетів. |
|
|
|
|
Ex. 2 a) p. 121 |
Ex. 1 p. 121 |
Ex. 2b) p. 121 |
Write an advertise ment |
|||||||||||||
37. |
|
Замовлення туру |
|
|
|
Ex. 2 p. 122, Ex. 5 p. `123 |
Ex. 1 p. `122, |
|
Ex. 3 a) p. 122, Ex. 4 b) p. 123 |
Ex. 6 p. 123 |
|||||||||||||
38. |
|
Узагальнення матеріалу за темою. |
|
|
|
|
|
|
|
Revision |
|||||||||||||
39. |
|
Тематичне оцінювання за темою. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
Unit 8 Places to go |
||||||||||||||
40. |
|
Країни та місця. |
Громадянська відповідальність. Формування члена громади і суспільства, взаємодія у групі, сім’ї.
|
Advice, document, excursion, reception desk, sandals, suggestion, visa, Arctic, continental, tropical, plenty of, to pack, to get a visa |
|
|
Ex. 1 p. 128, Ex. 4 a), b) p.129 |
Ex. 2 p. 128 |
Ex. 3 p. 128 |
Ex. 5 p. 129 |
||||
41. |
|
У туристичному агентстві |
|
Лексика за темою. |
|
|
|
Ex. 1, 2 p. 130 |
Ex. 3a), b) |
Ex. 3b) p. 130 |
|
|
||
42. |
|
Шокуючі поїздки |
|
Birth place, composer, concert, festival, musical, pond, terrific, apart from, personally, to get lost |
|
|
Ex. 1 p. 131, |
Ex. 2 p. 131, Ex. 3 p. 133 |
Ex. 4 p. 133 |
Ex. 5 p. 133 (dialogue) |
||||
43. |
|
Урок граматики |
|
|
Present (Simple, Continuous, Perfect), Past (Simple, Continuous), Future Simple, to be going to. |
|
Ex. 1 p. 134, |
Ex. 2 p. 134 |
Ex. 3, 4 p. 134 |
Revise: Present, Past, Future tenses. |
||||
44. |
|
У аеропорту |
|
Boarding pass, check-in clerk, departure, gate, passenger, to cancel, to delay, to notice, to be stuck |
Can/Could (requests) |
Ex. 3, 4, 5 p. 135 |
Ex. 1 p. 135 |
Ex. 2 p. 135 |
|
Learn words (p.135), |
||||
45. |
|
Час відправлятися |
|
|
|
Ex. 1 p. 136 |
|
Ex. 2 p. 136 |
Ex. 3, 4 p. 136 |
8 questions (Past Continuous) |
||||
46. |
|
Які документи Ви маєте при собі? |
|
|
|
Ex. 1a) p. 138 |
Ex. 1b), 2b) p. 138 |
Ex. 2a) p. 138 |
|
Ex. 3 p. 138 |
||||
47. |
|
Лист від Джека |
|
|
|
|
|
Ex. 1 p. 139 |
Ex. 2 p. 139 |
8 questions in Past Simple |
||||
48. |
|
Відпочинок влітку |
|
|
|
Ex. 1a), b), c) p. 140 |
Ex. 4 p. 141 |
Ex. 2 p. 140 |
Ex. 3a, b) p. 140 |
8 sentences in Present Simple |
||||
49. |
|
Урок граматики |
|
|
Present Simple/Continuous |
|
Ex. 5, 8 p. 142 |
|
Ex. 6, 7 p. 142 |
Ex. 9 p.143 (Presentation) |
||||
50. |
|
Вподобання у відпочинку |
|
|
|
|
Ex. 9, 10 p. 143 |
|
Работа з роздатко вим матеріалом |
Your typical rest. |
||||
51. |
|
Узагальнення матеріалу за темою. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
52. |
|
Контроль письма. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
53. |
|
Контроль аудіювання. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
54. |
|
Контроль читання. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
55. |
|
Контроль говоріння. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
56. |
|
Узагальнення вивченого матеріалу. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
57. |
|
Підведення підсумків за 1 семестр. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
58 |
|
Підведення підсумків за рік |
|
|
|
L |
S |
R |
|
|
||||
59 |
|
Резервний урок. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||