«Географія»
6 клас (70 год., 2 год. на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
К-сть годин |
Примітки |
ВСТУП |
2 |
|
||
1 |
|
Географія - наука про Землю. |
|
§1 |
2 |
|
Дослідження 1. Спостереження за змінами в природі. |
|
|
РОЗДІЛ Ι. Розвиток географічних знань про Землю. |
6 |
|
||
Тема 1. Уявлення про Землю в давнину. |
1 |
|
||
3 |
|
Уявлення про Землю в давні часи. |
|
§2 |
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі. |
3 |
|
||
4 |
|
Відкриття нових земель у VI-XV століттях. |
|
§3 |
5 |
|
Великі географічні відкриття. |
|
§4 |
6 |
|
Навколосвітні експедиції та відкриття материків. |
|
§5 |
Тема 3. Сучасні дослідження. |
2 |
|
||
7 |
|
Сучасні географічні дослідження. |
|
§6 |
8 |
|
Контрольна робота 1. |
|
Тема |
РОЗДІЛ ΙΙ. Земля на плані та карті. |
12 |
|
||
Тема 1. Орієнтування на місцевості |
2 |
|
||
9 |
|
Способи орієнтування на місцевості. |
|
§7 |
10 |
|
Поняття про азимут. |
|
§8 |
Тема 2. Способи зображення Землі. |
6 |
|
||
11 |
|
Способи зображення земної поверхні. |
|
§9 |
12 |
|
Масштаб та його види. |
|
§10 |
13 |
|
Практична робота 1. Розв´язування задач із використанням різних видів масштабу. |
|
|
14 |
|
План місцевості. |
|
§11 |
15 |
|
Складання плану місцевості. |
|
§11 |
16 |
|
Географічні карти. |
|
§12-13 |
Тема 3. Географічні координати. |
4 |
|
||
17 |
|
Градусна сітка на глобусі та карті. |
|
§14 |
18 |
|
Географічні координати. |
|
§15 |
19 |
|
Практична робота 2. Визначення географічних координат за географічною картою. |
|
|
20 |
|
Контрольна робота 2. |
|
Тема |
РОЗДІЛ ΙΙΙ. Оболонки Землі. |
43 |
|
||
Тема 1. Літосфера |
10 |
|
||
21 |
|
Внутрішня будова Землі. |
|
§16 |
22 |
|
Літосфера. Літосферні плити. |
|
§17-18 |
23 |
|
Землетруси. |
|
§19 |
24 |
|
Вулканізм і магматизм. Гейзери. |
|
§20 |
25 |
|
Зовнішні процеси, що змінюють земну кору. |
|
§21-22 |
26 |
|
Абсолютна і відносна висота місцевості. Зображення рельєфу на планах, картах. |
|
§23-24 |
27 |
|
Рельєф. Гори. Практична робота 3. Позначення на контурній карті форм рельєфу. |
|
§25 |
28 |
|
Рельєф. Рівнини. Практична робота 3. Позначення на контурній карті форм рельєфу. |
|
§26 |
29 |
|
Рельєф дна Світового океану. |
|
§27 |
30 |
|
Контрольна робота 3. |
|
Тема |
Тема 2. Атмосфера. |
16 |
|
||
31 |
|
Атмосфера. ЇЇ склад та будова. |
|
§28 |
32 |
|
Як нагрівається атмосферне повітря. |
|
§29 |
33 |
|
Теплові пояси Землі. |
|
§29 |
34 |
|
Атмосферний тиск. |
|
§30 |
35 |
|
Практична робота 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й зміну атмосферного тиску. |
|
|
36 |
|
Рух повітря. |
|
§31 |
37 |
|
Вода в атмосфері. |
|
§32 |
38 |
|
Різноманітність хмар. |
|
§33 |
39 |
|
Атмосферні опади. |
|
§34 |
40 |
|
Погода. |
|
§35 |
41 |
|
Клімат. |
|
§36 |
42 |
|
Кліматичні пояси. |
|
§36 |
43 |
|
Людина й атмосфера. |
|
§37 |
44
|
|
Практична робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз. |
|
|
45 |
|
Дослідження 2. Аналіз погоди в різних місцях світу за одну добу з використанням різних джерел інформації. |
|
Ст.152 |
46 |
|
Контрольна робота 4. |
|
Тема |
Тема 3. Гідросфера. |
12 |
|
||
47 |
|
Гідросфера. Вода на Землі. |
|
§38 |
48 |
|
Світовий океан. Практична робота 6. Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів річок, озер, водоспадів. |
|
§39 |
49 |
|
Властивості вод світового океану. |
|
§40 |
50 |
|
Рух води в Світовому океані. Хвилі. |
|
§41 |
51 |
|
Течії. |
|
§41 |
52 |
|
Життя в морях та океанах. Океан та людина. |
|
§41 |
53 |
|
Води суходолу. Річки. |
|
§42 |
54 |
|
Життя річки. Практична робота 6. Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів річок, озер, водоспадів. |
|
§43 |
55 |
|
Озера. Практична робота 6. Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів річок, озер, водоспадів. |
|
§44 |
56 |
|
Болота. Штучні водойми. |
|
§45 |
57 |
|
Льодовики та багаторічна мерзлота. Підземні води. |
|
§46-47-48 |
58 |
|
Контрольна робота 5. |
|
Тема |
Тема 4. Біосфера та ґрунти. |
2 |
|
||
59 |
|
Біосфера. |
|
§49 |
60 |
|
Ґрунт. |
|
§50 |
Тема 5. Природні комплекси. |
3 |
|
||
61 |
|
Природні комплекси. Географічна оболонка. |
|
§51 |
62 |
|
Природні зони. |
|
§52 |
63 |
|
Практична робота 7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом). |
|
Тема |
РОЗДІЛ ΙV. Планета людей. |
7 |
|
||
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі |
1 |
|
||
64 |
|
Кількість і розміщення населення Землі. |
|
§53 |
Тема 2. Держави світу. |
1 |
|
||
65 |
|
Держави світу. Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав з різних частин світу та їхніх столиць. |
|
§54 |
Тема 3. Вплив людини на природу. |
5 |
|
||
66 |
|
Вплив людини на природу. |
|
§55 |
67 |
|
Дослідження 2. Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів. |
|
|
68 |
|
Контрольна робота 6. |
|
Тема |
69 |
|
Узагальнююче повторення. |
|
|
70 |
|
Узагальнююче повторення. |
|
|
Географія «Материки та океани»
7 клас (70 год., 2 год. на тиждень)
№ З/П |
Дата |
Тема уроку |
К-сть годин |
Примітки |
|||||
Вступ |
2 |
|
|||||||
1 |
|
Що і як вивчає географія материків та океанів. |
|
§1 |
|||||
2 |
|
Джерела географічної інформації. |
|
§2 |
|||||
РОЗДІЛ Ι. Закономірності формування природи материків та океанів. |
9 |
|
|||||||
Тема 1. Форма і рухи Землі. |
1 |
|
|||||||
3 |
|
Форма і рухи Землі. |
|
§3 |
|||||
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки. |
8 |
|
|||||||
4 |
|
Рух літосферних плит. |
|
§4 |
|||||
5 |
|
Геологічна історія землі та тектонічні структури. |
|
§5 |
|||||
6 |
|
Рельєф материків і дна океанів. |
|
§6 |
|||||
7 |
|
Практична робота 1. Аналіз тектонічної та фізичної карти світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою та формами рельєфу. |
|
|
|||||
8 |
|
Кліматотвірні чинники. Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
|
§7-8 |
|||||
9 |
|
Властивості водних мас. Течії. |
|
§9 |
|||||
10 |
|
Широтна зональність і вертикальна поясність. |
|
§10 |
|||||
11 |
|
Контрольна робота 1. |
|
Тема |
|||||
РОЗДІЛ V. Океани. |
7 |
|
|||||||
Тема 1. Тихий океан. |
2 |
|
|||||||
12 |
|
Тихий океан. Практична робота 2. Позначення географічних об’єктів та течій на контурній карті. |
|
§57 |
|||||
13 |
|
Острови в Тихому океані. |
|
§58 |
|||||
Тема 2. Атлантичний океан. |
1 |
|
|||||||
14 |
|
Атлантичний океан. Практична робота 2. Позначення географічних об’єктів та течій на контурній карті. |
|
§59 |
|||||
Тема 2. Індійський океан. |
1 |
|
|||||||
15 |
|
Індійський океан. Практична робота 2. Позначення географічних об’єктів та течій на контурній карті. |
|
§60 |
|||||
Тема 2. Північний льодовий океан. |
3 |
|
|||||||
16 |
|
Північний льодовий океан. Практична робота 2. Позначення географічних об’єктів та течій на контурній карті. |
|
§61 |
|||||
17 |
|
Дослідження. Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки. |
|
|
|||||
18 |
|
Контрольна робота 2. |
|
Тема |
|||||
РОЗДІЛ ΙI. Материки тропічних широт. |
27 |
|
|||||||
Тема 1. Африка |
10 |
|
|||||||
19 |
|
Географічне положення та дослідження. Практична робота 3. Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка. |
|
§11 |
|||||
20 |
|
Тектонічна будова, рельєф. Практична робота 4. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Африки. |
|
§12 |
|||||
21 |
|
Клімат. |
|
§13 |
|||||
22 |
|
Практична робота 5. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами. |
|
|
|||||
23 |
|
Води суходолу. |
|
§14 |
|||||
24 |
|
Природні зони Африки. Екваторіальні ліси. Савани. |
|
§15-16 |
|||||
25 |
|
Пустелі і напівпустелі, вічнозелені твердолисті ліси і чагарники.. |
|
§17 |
|||||
26 |
|
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. |
|
§18 |
|||||
27 |
|
Населення. Держави. |
|
§19-20 |
|||||
28 |
|
Контрольна робота 3. |
|
Тема |
|||||
Тема 2. Південна Америка. |
9 |
|
|||||||
29 |
|
Географічне положення та дослідження. Практична робота 6. Позначення на контурній карті географічних об’єктів материка |
|
§21 |
|||||
30 |
|
Тектонічна будова та рельєф. |
|
§22 |
|||||
31 |
|
Клімат |
|
§23 |
|||||
32 |
|
Практична робота 7. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
|
|
|||||
33 |
|
Води суходолу. |
|
§24 |
|||||
34 |
|
Природні зони. |
|
§25 |
|||||
35 |
|
Населення. Держави. |
|
§26-27 |
|||||
36 |
|
Дослідження. Природні унікуми Південної Америки. |
|
|
|||||
37 |
|
Контрольна робота 4. |
|
Тема |
|||||
Тема 3. Австралія |
4 |
|
|||||||
38 |
|
Географічне положення. Тектонічна будова та рельєф Австралії. Практична робота 8. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Австралії. |
|
§28 |
|||||
39 |
|
Клімат. Води суходолу. |
|
§29 |
|||||
40 |
|
Рослинність і тваринний світ. Природні зони. |
|
§30
|
|||||
41 |
|
Населення. Австралійський Союз. |
|
§31 |
|||||
РОЗДІЛ ΙII. Полярний материк планети. |
4 |
|
|||||||
Тема 1. Антарктида. |
4 |
|
|||||||
42 |
|
Географічне положення та історія дослідження. Практична робота 9. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Антарктиди. |
|
§32 |
|||||
43 |
|
Тектонічна будова і рельєф. |
|
§33 |
|||||
44 |
|
Природні умови. |
|
§34 |
|||||
45 |
|
Контрольна робота 5. |
|
Тема |
|||||
РОЗДІЛ ΙV. Материки північної півкулі. |
|
|
|||||||
Тема 5. Північна Америка |
8 |
|
|||||||
46 |
|
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. Практична робота 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Північної Америки. |
|
§35 |
|||||
47 |
|
Тектонічна будова і рельєф. |
|
§36 |
|||||
48 |
|
Клімат. |
|
§37 |
|||||
49 |
|
Води суходолу. |
|
§38 |
|||||
50 |
|
Природні зони та вертикальна поясність. |
|
§39-40 |
|||||
51 |
|
Населення і політична карта. Держави. |
|
§41-42 |
|||||
52 |
|
Дослідження: Розробка й обґрунтування маршруту, що проходить через об’єкти Північної Америки, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
|||||
53 |
|
Контрольна робота 6. |
|
Тема |
|||||
Тема 2. Євразія |
11 |
|
|||||||
54 |
|
Географічне положення. Дослідження материка. Практична робота 11. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
|
§43 |
|||||
55 |
|
Тектонічна будова. Рельєф. |
|
§44 |
|||||
56 |
|
Клімат. |
|
§45 |
|||||
57 |
|
Практична робота 12. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
|
|
|||||
58 |
|
Води суходолу. |
|
§46 |
|||||
59 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність. |
|
§47-49 |
|||||
60 |
|
Населення і політична карта. |
|
§50 |
|||||
61 |
|
Країни Європи. |
|
§51-53 |
|||||
62 |
|
Країни Азії. |
|
§54-56 |
|||||
63 |
|
Дослідження: Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об'єктів та природних комплексів. |
|
|
|||||
64 |
|
Контрольна робота 7. |
|
Тема |
|||||
РОЗДІЛ VΙ. Вплив людини на природу материків і океанів. |
6 |
|
|||||||
Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів. |
1 |
|
|||||||
65 |
|
Природні ресурси та природокористування. |
|
§62 |
|||||
Тема 2. Екологічні проблеми материків і океанів. |
4 |
|
|||||||
66 |
|
Забруднення довкілля і заходи з його охорони. |
|
§63 |
|||||
67 |
|
Способи упередження екологічних проблем. |
|
§64 |
|||||
68 |
|
Дослідження: Шляхи розв'язання екологічних проблем. |
|
|
|||||
69 |
|
Контрольна робота 8. |
|
Тема |
|||||
70 |
|
Узагальнююче повторення |
|
|
|||||
«Україна у світі: природа, населення»
8 клас (70 год., 2 год. на тиждень)
№ З/П |
Дата |
Тема уроку |
К-сть годин |
Примітки |
|||||
ВСТУП |
1 |
|
|||||||
1 |
|
Фізична та суспільна географія України. Географічні дослідження території України. |
|
§1-2 |
|||||
РОЗДІЛ Ι. Географічна карта та робота з нею. |
6 |
|
|||||||
Тема 1. Географічна карта |
2 |
|
|||||||
2 |
|
Географічна карта. Картографічні проекції. |
|
§3 |
|||||
3 |
|
Класифікація карт. Способи зображення географічних об’єктів та явищ на картах. Зображення України в картографічних творах. Види картографічних зображень. |
|
§4-5 |
|||||
Тема 2. Топографічні карти. |
4 |
|
|||||||
4 |
|
Топографічні карти. |
|
§6 |
|||||
5 |
|
Визначення напрямків, відстаней, висот точок за топографічною картою. |
|
§7 |
|||||
6 |
|
Практична робота 1. Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою. |
|
|
|||||
7 |
|
Дослідження: Прокладання маршрутів за топографічною картою їх обґрунтування. |
|
Тема |
|||||
РОЗДІЛ ΙΙ. Географічний простір України. |
8 |
|
|||||||
Тема 1. Україна на політичній карті Європи і світу. |
3 |
|
|||||||
8 |
|
Політична карта світу. |
|
§8 |
|||||
9 |
|
Географічне положення України. Практична робота 2. Позначення на контурній карті кордонів сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи. |
|
§9 |
|||||
10 |
|
Дослідження: Порівняльна оцінка географічного розміщення України з країнами світу (2-3 на вибір). |
|
|
|||||
Тема 2. Формування території України. |
1 |
|
|||||||
11 |
|
Формування території України. |
|
§10 |
|||||
Тема 3. Україна на карті годинних поясів. |
4 |
|
|||||||
12 |
|
Україна на карті годинних поясів. |
|
§11 |
|||||
13 |
|
Практична робота 3. Аналіз карти годинних поясів. Розв’язування задач на визначення часу. |
|
|
|||||
14 |
|
Дослідження : Планування мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським. |
|
|
|||||
15 |
|
Контрольна робота 1. |
|
Тема |
|||||
РОЗДІЛ ΙΙІ. Природні умови і ресурси України. |
36 |
|
|||||||
Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси. |
8 |
|
|||||||
16 |
|
Загальні риси рельєфу України. |
|
§12 |
|||||
17 |
|
Тектонічна будова. |
|
§13 |
|||||
18 |
|
Геологічна будова. |
|
§14 |
|||||
19 |
|
Особливості природних умов території України в різні геологічні ери. Формування рельєфу. |
|
§15-16 |
|||||
20 |
|
Корисні копалини України. |
|
§17-18 |
|||||
21 |
|
Дослідження: Використання продуктів переробки корисних копалин у побуті. |
|
|
|||||
22 |
|
Практична робота 4. Встановлення за картами зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом та геологічною будовою. |
|
|
|||||
23 |
|
Контрольна робота 2. |
|
Тема |
|||||
Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси. |
6 |
|
|||||||
24 |
|
Кліматотвірні чинники. |
|
§19 |
|||||
25 |
|
Клімат України. Практична робота 5. Визначення вологості повітря за даними показниками. |
|
§20 |
|||||
26 |
|
Сезонні погодні умови. Несприятливі погодно-кліматичні явища. |
|
§21 |
|||||
27 |
|
Прогноз погоди. Кліматичні ресурси. |
|
§22 |
|||||
28 |
|
Дослідження: прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, ЗМІ. |
|
|
|||||
29 |
|
Практична робота 6. Встановлення особливостей клімату різних регіонів України за аналізом карт та кліматичних діаграм. |
|
Тема |
|||||
Тема 3. Води суходолу і водні ресурси. |
3 |
|
|||||||
30 |
|
Річки. Основні річкові басейни. Практична робота 7. Позначення на контурній карті найбільших назв річок, озер, водосховищ, каналів, позначення боліт України. |
|
§23-24 |
|||||
31 |
|
Озера. Болота. Водосховища. Канали. Підземні води. Практична робота 7. Позначення на контурній карті найбільших назв річок, озер, водосховищ, каналів, позначення боліт України. |
|
§25-26 |
|||||
32 |
|
Дослідження: Аналіз забезпеченості водними ресурсами різних територій України. |
|
|
|||||
Тема 4. Ґрунти та ґрунтові ресурси. |
2 |
|
|||||||
33 |
|
Ґрунти України. Дослідження: вплив людини на родючість ґрунтів. |
|
§27 |
|||||
34 |
|
Практична робота 8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України. |
|
|
|||||
Тема 5. Рослинність. |
1 |
|
|||||||
35 |
|
Рослинний покрив. |
|
§28 |
|||||
Тема. 6. Тваринний світ України. |
3 |
|
|||||||
36 |
|
Тваринний світ. |
|
§29 |
|||||
37 |
|
Дослідження: Рослини і тварини України, які походять з інших материків і частин Євразії. |
|
|
|||||
38 |
|
Контрольна робота 3. |
|
Тема |
|||||
Тема 7. Ландшафти України. |
9 |
|
|||||||
39 |
|
Ландшафт як цілісна просторова система. |
|
§30 |
|||||
40 |
|
Фізико-географічне районування. |
|
§31 |
|||||
41 |
|
Зона мішаних і широколистяних лісів. |
|
§32 |
|||||
42 |
|
Лісостеп і степ. |
|
§33-34 |
|||||
43 |
|
Практична робота 9. Складання порівняльної характеристики природних зон України (за вибором) |
|
|
|||||
44 |
|
Українські Карпати. |
|
§35-36 |
|||||
45 |
|
Кримські гори. |
|
§37 |
|||||
46 |
|
Чорне море. Азовське море. |
|
§38-39 |
|||||
47 |
|
Дослідження: Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання. Виявлення ландшафтів, що мають схожість з ландшафтами України. |
|
|
|||||
Тема 8. Природокористування. |
4 |
|
|||||||
48 |
|
Природно-ресурсний потенціал України та наслідки його використання. |
|
§40 |
|||||
49 |
|
Охорона природи. Раціональне природокористування. Практична робота 10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України. |
|
§41-42 |
|||||
50 |
|
Дослідження: Зміни природи своєї місцевості під впливом діяльності людини. |
|
|
|||||
51 |
|
Контрольна робота 4. |
|
Тема |
|||||
РОЗДІЛ ΙV. Населення України та світу. |
14 |
|
|||||||
Тема 1. Демографічні процеси та статево-віковий склад населення світу та України. |
5 |
|
|||||||
52 |
|
Кількість населення і чинники, які на неї впливають. |
|
§43 |
|||||
53 |
|
Статево-віковий склад населення світу й України. |
|
§44 |
|||||
54 |
|
Механічний рух населення. |
|
§45 |
|||||
55 |
|
Практична робота 11. Обчислення показників природного та механічного рухів населення в різних регіонах України. |
|
|
|||||
56 |
|
Практична робота 12. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу. |
|
|
|||||
Тема 2. Розселення. |
3 |
|
|||||||
57 |
|
Густота населення світу й України. |
|
§46 |
|||||
58 |
|
Міські та сільські населені пункти. Урбанізація. |
|
§47 |
|||||
59 |
|
Міста й села України. |
|
§48 |
|||||
Тема 3. Етнічний склад населення. |
2 |
|
|||||||
60 |
|
Етноси. Найпоширеніші мовні сім’ї світу. |
|
§49 |
|||||
61 |
|
Національний склад населення України. |
|
§50 |
|||||
Тема 4. Релігійний склад населення. |
1 |
|
|||||||
62 |
|
Релігійний склад населення світу та України. |
|
§51 |
|||||
Тема 5. Зайнятість населення в світі й Україні. |
3 |
|
|||||||
63 |
|
Трудові ресурси. |
|
§52 |
|||||
64 |
|
Зайнятість населення в Україні. |
|
§53 |
|||||
65 |
|
Контрольна робота 5. |
|
Тема |
|||||
РОЗДІЛ V. Природа та населення свого адміністративного регіону. |
5 |
|
|||||||
66 |
|
Географічне положення, адміністративно- територіальний устрій, історія формування і розвитку. |
|
|
|||||
67 |
|
Природа регіону. Особливості природних умов і ресурсів. Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду. |
|
|
|||||
68 |
|
Населення регіону. Кількість та структура населення. Етнічний склад. Особливості зайнятості населення. |
|
|
|||||
69 |
|
Дослідження (екскурсія) Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості. |
|
|
|||||
70 |
|
Узагальнення з розділу «Природа та населення свого адміністративного регіону.» |
|
Тема |
|||||
Економічна і соціальна географія України.
9 клас (52 год., 1,5 год. на тиждень)
№ З/П |
Дата |
Тема уроку |
К-сть годин |
Примітки |
||
1 |
|
Економічна географія в системі географічних наук. |
1 |
§1 |
||
РОЗДІЛ Ι. Національна економіка та світове господарство |
9 |
|
||||
Тема 1. Національна економіка. |
3 |
|
||||
2 |
|
Національна економіка. Секторальна модель економіки. |
|
§2-3 |
||
3 |
|
Чинники розміщення виробництва. Суспільна організація виробництва та просторова організація національної економіки. |
|
§4-5 |
||
4 |
|
Практична робота 1. Складання схеми структури національного господарства України. |
|
|
||
Тема 2. Світове господарство. |
6 |
|
||||
5 |
|
Світове господарство та міжнародний поділ праці. |
|
§6 |
||
6 |
|
Типи економічних систем. Типи країн за рівнем економічного розвитку. |
|
§7-8 |
||
7 |
|
Сучасне світове господарство. |
|
§9 |
||
8 |
|
Транснаціональні корпорації. |
|
§10 |
||
9 |
|
Практична робота 2. Позначення на контурній карті країн «Великої двадцятки» і деяких найменш розвинених країн з різних регіонів світу. |
|
|
||
10 |
|
Контрольна робота 1. |
|
Тема |
||
РОЗДІЛ ΙΙ. Первинний сектор економіки |
11 |
|
||||
Тема 1. Сільське та лісове господарство. |
6 |
|
||||
11 |
|
Сільське господарство. Аграрні відносини. |
|
§11-12 |
||
12 |
|
Рослинництво України. |
|
§13 |
||
13 |
|
Тваринництво України. |
|
§14 |
||
14 |
|
Географія світового сільського господарства. |
|
§15 |
||
15 |
|
Практична робота 3. Аналіз зональної спеціалізації сільського господарства України. |
|
|
||
16 |
|
Лісове господарство. |
|
§16 |
||
Тема 2.Видобувна промисловість. |
5 |
|
||||
17 |
|
Мінеральні ресурси. Ресурсозабезпеченість. Видобування мінерального палива. |
|
§17-18 |
||
18 |
|
Видобування металевих руд України. Практична робота 4. Позначення на контурній карті України басейнів видобутку нафти, природного газу, вугілля, головних нафто- і газопроводів, центрів нафтопереробки, найбільших електростанцій. |
|
§19 |
||
19 |
|
Видобуток неметалевої сировини. Практична робота 4. Позначення на контурній карті найбільших басейнів видобутку нафти, природного газу, кам’яного вугілля, залізної руди та руд кольорових металів світу. |
|
§20 |
||
20 |
|
Дослідження: Проблеми і перспективи освоєння родовищ нафти і природного газу на шельфі Чорного та Азовського морів. |
|
|
||
21 |
|
Контрольна робота 2. |
|
Тема |
||
РОЗДІЛ ΙII. Вторинний сектор господарства. |
15 |
|
||||
Тема 1. Виробництво та постачання електроенергії. |
3 |
|
||||
22 |
|
Електроенергетика. Виробництво та постачання електроенергії в Україні. Практична робота 5.1 Позначення на контурній карті України найбільших електростанцій та пояснення чинників їх розміщення. |
|
§21 |
||
23 |
|
Електроенергетика світу. |
|
§22 |
||
24 |
|
Практична робота 5.2 Побудова та аналіз секторних діаграм виробництва електроенергії різними типами електростанцій в Україні та в одній з країн Європи з метою виявлення шляхів енергозбереження. |
|
|
||
Тема 2. Металургійне виробництво. |
3 |
|
||||
25 |
|
Чорна металургія України. Кольорова металургія України. |
|
§23-24 |
||
26 |
|
Металургійне виробництво світу. Практична робота 6. Нанесення на контурну карту сировинної бази, районів та основних центрів чорної металургії України. |
|
§25 |
||
27 |
|
Контрольна робота 3. |
|
Тема |
||
Тема 3. Хімічна промисловість. Виробництво деревини та паперу. |
2 |
|
||||
28 |
|
Хімічне виробництво. Географія хімічної промисловості. |
|
§26-27 |
||
29 |
|
Обробка та переробка деревини. Виробництво паперу. |
|
§28 |
||
Тема 4. Виробництво машин та устаткування. |
2 |
|
|
|
||
30 |
|
Виробництво машин та устаткування. Транспортне й точне машинобудування.
|
|
§29-30 |
||
31 |
|
Машинобудування світу. Практична робота 7. Позначення на контурній карті світу найбільших країн-виробників легкових автомобілів. |
|
§31 |
||
Тема 5. Виробництво тканин, одягу, взуття. |
1 |
|
||||
32 |
|
Виробництво тканин, одягу, взуття в Україні та світі. Народні промисли в Україні. |
|
§32-33 |
||
Тема 6. Виробництво харчових продуктів і напоїв. |
4 |
|
||||
33 |
|
Харчова промисловість в Україні. |
|
§34 |
||
34 |
|
Виробництво продуктів харчування у світі. |
|
§35 |
||
35 |
|
Дослідження: Українські та імпортні продукти у вашому споживчому кошику. Традиційні продукти харчування в Україні і країнах сусідах. |
|
|
||
36 |
|
Контрольна робота 4. |
|
Тема |
||
РОЗДІЛ ΙV. Третинний сектор господарства. |
10 |
|
||||
Тема 1. Транспорт. |
4 |
|
||||
37 |
|
Роль транспорту та його види. |
|
§36 |
||
38 |
|
Транспорт України. |
|
§37 |
||
39 |
|
Дослідження: Міські види транспорту свого обласного центру. |
|
|
||
40 |
|
Транспорт світу. |
|
§38 |
||
Тема 2. Торгівля |
1 |
|
||||
41 |
|
Торгівля як вид послуг. Торгівля в Україні та світі. |
|
§39-40 |
||
Тема 3.Туризм. |
2 |
|
||||
42 |
|
Туризм та його види. Туризм в Україні. |
|
§41 |
||
43 |
|
Міжнародний туризм. Дослідження. Складання туристичного маршруту для ознайомлення з цікавими об’єктами своєї місцевості. |
|
§42 |
||
Тема 4. Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я. |
1 |
|
||||
44 |
|
Наука. Освіта. Охорона здоров’я. |
|
§43 |
||
Тема 5. Фінансові послуги. Комп’ютерне програмування. |
2 |
|
||||
45 |
|
Фінансові послуги. |
|
§44 |
||
46 |
|
Комп’ютерне програмування. Аутсорсинг. |
|
§45 |
||
РОЗДІЛ V. Глобальні проблеми людства. |
6 |
|
||||
47 |
|
Глобальні проблеми людства їх взаємозв’язок. |
|
§46-47 |
||
48 |
|
Україна та глобальні проблеми людства. Сталий розвиток.
|
|
§48 |
||
49 |
|
Дослідження. Регіони і країни з найбільшою концентрацією глобальних проблем. |
|
|
||
50 |
|
Контрольна робота 5. |
|
Тема |
||
51 |
|
Узагальнююче повторення. |
|
|
||
52 |
|
Узагальнююче повторення. |
|
|
||
Географія: регіони та країни
10 клас
(52 год., 1,5 год. на тиждень)
№ З/П |
Дата |
Тема уроку |
К-сть годин |
Примітки |
ВСТУП. |
2 |
|
||
1 |
|
Що вивчає курс «Географія: регіони та країни». |
|
§1 |
2 |
|
Сучасна політична карта світу. |
|
§2 |
Розділ І. Європа |
17 |
|
||
Тема 1. Загальна характеристика Європи |
7 |
|
||
3 |
|
Субрегіони Європи та їхні політико-географічні особливості. |
|
§3 |
4 |
|
Інтеграційні процеси. Міжнародні організації в Європі. |
|
§4 |
5 |
|
Природні умови і ресурси. Населення Європи. |
|
§5-6 |
6 |
|
Особливості господарства країн Європи. Первинний, вторинний, третинний сектор економіки. |
|
§7-9 |
7 |
|
Практична робота 1. Порівняльна характеристика структури промислового виробництва двох економічно розвинених невеликих країн Європи (на вибір учнів). |
|
|
8 |
|
Дослідженя 1 (за вибором учня/учениці) 1. Інтеграційні та дезінтеграційні процеси у Європі. 2. Відновна електроенергетика в країнах Європи: регіональні особливості та відмінності. 3. Структура й просторова організація виробництва чорних металів у країнах Європи. |
|
|
9 |
|
Контрольна робота 1. |
|
Тема |
Тема 2. Країни Європи. |
10 |
|
||
10 |
|
Німеччина. |
|
§10-11 |
11 |
|
Франція. |
|
§12 |
12 |
|
Велика Британія. |
|
§13 |
13 |
|
Італія |
|
§14 |
14 |
|
Польща. |
|
§15 |
15 |
|
Білорусь. |
|
§16 |
16 |
|
Росія. |
|
§17-18 |
17 |
|
Практична робота 2. Складання картосхеми просторової організації економіки однієї з європейських країн «великої сімки» (за вибором). |
|
|
18 |
|
Дослідженя 2. (за вибором учня/учениці) 1. «Нове обличчя» Руру – постіндустріальний розвиток: «зелені» міста замість похмурих ландшафтів. 2. Лондон, Берлін, Париж, Київ: схожість і відмінність сучасного розвитку міст. 3. Кластери в Італії як домінуюча форма організації виробництва товарів і послуг. |
|
|
19 |
|
Контрольна робота 2. |
|
Тема |
Розділ ІІ. Азія |
10 |
|
||
Тема 1. Загальна характеристика Азії. |
4 |
|
||
20 |
|
Загальний огляд Азії. |
|
§19-22 |
21 |
|
Особливості економіки країн Азії. Сектори економіки. |
|
§23 |
22 |
|
Практична робота 3. Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії. |
|
|
23 |
|
Дослідження 3. (за вибором учня/учениці) 1. Екологічні виміри економічного зростання в країнах Азії. 2. Географічне положення країни як чинник її економічного розвитку (на прикладі Туреччини і Сінгапуру). 3. Країни Перської затоки – новий осередок індустріалізації. |
|
|
Тема 2. Країни Азії. |
6 |
|
||
24 |
|
Японія. |
|
§24-25 |
25 |
|
Китай. |
|
§26-27 |
26 |
|
Індія. |
|
§28 |
27 |
|
Практична робота 4. Аналіз статево-вікових пірамід Японії, Китаю та Індії з метою оцінювання працересурного потенціалу країн. |
|
|
28 |
|
Дослідження 4. (за вибором учня/учениці) 1. Острови Кюсю і Хоккайдо: контрасти Японії. 2. Унікальність економічної системи Китаю. 3. «Коридори зростання» в Індії. |
|
|
29 |
|
Контрольна робота 3. |
|
Тема |
РОЗДІЛ ΙΙІ. Океанія. |
4 |
|
||
Тема 1. Австралія. |
2 |
|
||
30 |
|
Австралійський Союз. |
|
§29-30 |
31 |
|
Дослідження 5. (за вибором учня/учениці) 1. Національні парки Австралії як об’єкти міжнародного туризму. 2. Розвиток Західної Австралії у контексті зростання глобального попиту на природні ресурси. 3. Канберра – політико-адміністративний центр країни. |
|
|
Тема 2. Мікронезія. Меланезія. Полінезія. |
2 |
|
||
32 |
|
Острівні країни Океанії. |
|
§31 |
33 |
|
Дослідження 6. (за вибором учня/учениці) 1. Нова Зеландія – високорозвинена країна зі сприятливими умовами для ведення бізнесу. 2. Країни Океанії – регіон екзотичного туризму. |
|
|
РОЗДІЛ ΙV. Америка. |
10 |
|
||
Тема 1. Загальна характеристика Америки. |
4 |
|
||
34 |
|
Загальний огляд Америки. |
|
§32-33 |
35 |
|
Особливості господарства. Сектори економіки. |
|
§34 |
36 |
|
Практична робота 5. Складання картосхеми типології країн Америки за рівнем їх економічного розвитку. |
|
|
37 |
|
Дослідження 7. (за вибором учня/учениці) 1. «Бананові республіки»: типові ознаки та сучасний розвиток. 2. Панамериканське шосе – дорога через три Америки. 3.Туризм як чинник розвитку країн Карибського басейну. |
|
|
Тема 2. Країни Америки |
6 |
|
||
38 |
|
Сполучені Штати Америки. |
|
§35-36 |
39 |
|
Канада. |
|
§37 |
40 |
|
Федеративна Республіка Бразилія. |
|
§38 |
41 |
|
Практична робота 6. Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії. |
|
|
42 |
|
Дослідження 7. (за вибором учня/учениці) 1. Форми територіальної організації новітніх видів промислового виробництва у США. 2. Економічна взаємодія вздовж державного кордону між Мексикою і США. 3.Складники підприємницького успіху української діаспори в Канаді та США. |
|
|
43 |
|
Контрольна робота 4. |
|
Тема |
Розділ V. Африка |
6 |
|
||
Тема 1. Загальна характеристика Африки. |
3 |
|
||
44 |
|
Загальна характеристика Африки. |
|
§39-41 |
45 |
|
Практична робота 7. Позначення на контурній карті Африки основних районів видобування нафти, залізних, мідних та алюмінієвих руд, центів їх переробки (збагачення), основних транспортних магістралей та портів експортування. |
|
|
46 |
|
Дослідження 8. 1. Кордони на політичній карті Африки: особливості делімітації та демаркації. 2. Ангола: успішний розвиток після війни. 3. Вплив колоніального минулого на сучасну міжнародну спеціалізацію та просторову структуру господарства країн Тропічної Африки. |
|
|
Тема 2. Країни Африки. |
3 |
|
||
47 |
|
Арабська Республіка Єгипет. |
|
§42 |
48 |
|
Південно-Африканська Республіка. |
|
§43 |
49 |
|
Дослідження 9. (за вибором учня/учениці) 1. «Три кити» економіки Єгипту: Суецький канал, нафта, туризм. 2. ПАР серед країн Африки. 3. ПАР: одна держава – три столиці. |
|
|
Розділ VІ. Україна в міжнародному просторі. |
|
|
||
Тема 1. Україна в геополітичному вимірі. Тема 2. Україна в системі глобальних економічних відносин. |
2 |
|
||
50 |
|
Геополітична структура сучасного світу. Зовнішні економічні зв’язки України. |
|
§44-45 |
51 |
|
Контрольна робота 5 |
|
Тема |
52 |
|
Узагальнююче повторення. |
|
|