Календарне планування екологія

Про матеріал

аааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааа

Перегляд файлу

11 клас екологія

17 годин (0,5 години на тиждень)

 

№ п/п

Тема уроку

Кількість годин

Дата

Примітки

Тема 1. Екологія як наука про довкілля.   

1.

Предмет, об’єкт, завдання і методи науки про довкілля

1

 

 

2

. Структура сучасної екології та її місце в системі наук

1

 

 

Тема 2. Природа і людина: системний підхід.

3.

Властивості складних систем. Біосфера, основні положення вчення В.І.Вернадського про біосферу. Еволюція уявлень про роль і місце природи у житті суспільства. Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини у природі. Історичні етапи взаємодії суспільства і природи та їх екологічні особливості.

1

 

 

4.

Масштаби і наслідки антропогенного впливу на природне середовище на сучасному етапі.

Практична робота:

„Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи”.

1

 

 

Тема 3. Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень.

5.

Категорія „забруднення”. Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища. Види забруднень та їх вплив на компоненти природи, живі організми.

 

1

 

 

6

Стійкість природних компонентів, геосистем до антропогенних забруднень. Форми стійкості геосистем. Стійкість природних і антропогенізованих геосистем.

Практична робота:

„Порівняння обсягів і структури забруднення міст України”.

1

 

 

Тема 4. Проблема деградації природних компонентів.

7.

Поняття „деградація природи”. Основні причини деградації природних компонентів.

Типологія компонентів природи за ступенем стійкості до антропогенних чинників. Поняття стійкого „консервативного” і нестійкого „прогресивного” компонента природи.

1

 

 

8.

Типологія компонентів природи за ступенем стійкості до антропогенних чинників. Поняття стійкого „консервативного” і нестійкого „прогресивного” компонента природи. Наслідки деградації природних компонентів. Категорія деградована геосистема.

Практична робота:

„Вплив інтенсивності ерозійних процесів на стан ґрунтового покриву”;

1

 

 

Тема 5. Проблема зміни ланок колообігу речовин та енергії.

9.

Колообіг речовин і енергії як основний системотворчий фактор. Поняття біогеохімічного циклу та його ролі у функціонуванні та розвитку геосистем.

1

 

 

10.

Колообіги речовин, енергії, інформації та їх зміни антропогенною діяльністю.

Практична робота:

„Аналіз схем колообігу основних речовин у природі на предмет зміненості їх ланок антропогенною діяльністю”.

1

 

 

Тема 6. Проблема збалансованого природокористування.

11.

Категорія „збалансований розвиток”, її еволюція. Найважливіші баланси у сфері природокористування. Досягнення пропорцій між природо-ресурсним потенціалом і особливостями його використання. Збалансованість між біологічної продуктивністю і споживанням біологічної продукції.

1

 

 

12.

Поняття „невиснажливого природокористування”. Досягнення балансу між основними сферами господарської діяльності.

Практична робота:

„Існуюча і оптимальна структура природокористування в Україні”;

 

1

 

 

Тема 7. Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть.

13.

Категорія „біорізноманіття”. Генетичне видове і екосистемне біорізноманіття. Причини і наслідки деградації біорізноманіття. Природозаповідання як одна із ефективних форм збереження біорізноманіття.

1

 

 

14.

Основні категорії заповідних об’єктів. Уявлення про екомережі. Міжнародні та національні програми збереження біорізноманіття.

Практична робота:

„Аналіз особливостей розвитку заповідної мережі України”;

1

 

 

Тема 8. Проблема оптимальної ландшафтно-екологічної організації території.

15.

Категорія „оптимізація”. Критерії та пріоритети ландшафтно-екологічної оптимізації території. Ієрархія цілей організації. Найвищий пріоритет природоохоронної та антропоекологічної функцій. Оптимізація „природного каркасу” території.

1

 

 

16.

Оптимальне співвідношення природних та господарських угідь. Обґрунтування територіальної структури природних угідь. Нормування антропогенних навантажень.

1

 

 

17

Практична робота:

„Аналіз співвідношень природних і антропогенних угідь своєї області, адміністративного району і порівняння їх з оптимальними показниками”.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Екологія, 11 клас, Планування
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
1097
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку