Презентація "Технології критичного мислення для реалізації наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» розкриває основні методи технології критичного мислення на уроках екології та при підготовці позаурочних занять з екології.
Тренінг підготувалавчителька біології Скандинавської гімназії м. Києва Боганець Н. П.nbohanets830202@gmal.com. Технології критичного мислення для реалізації наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»
Номер слайду 2
Критичне мислення (КМ) – це мислення вищого порядку, яке спирається на інформацію, усвідомлене сприйняття власної інтелектуальної діяльності та діяльності інших. Критичне мислення – фундаментальна навичка життя, що зробить його більш осмисленим і успішним
Номер слайду 3
Основні етапи формування критичного мислення
Номер слайду 4
Структура уроку з використанням технології критичного мислення. Фаза актуалізації Фаза побудови знань. Фаза консолідації
Номер слайду 5
Фаза актуалізації Актуалізація уже наявних знань з теми. Пробудження пізнавальної діяльності Самостійне визначення учнями напрямків у вивченні нової теми: постановка питання, висування пропозиції, обговорення мети уроку! Методи: «мозковий штурм», припущення на підставі запропонованих слів, «лови помилку»…
Номер слайду 6
Фаза побудови знань. Осмислення нової інформації, критичне читання та письмо;Робота з текстом (художнім, критичним, науковим, публіцистичним); Робота з підручником;Лекція або бесіда;Перегляд відео;Дослідження;Експеримент;Творчі роботи;! Методи: “читання з маркуванням тексту”, “читання (узагальнення) в парах”, “спрямоване читання”, “подвійний щоденник”, “взаємне навчання”, інсценізація”, «ажурна пилка», «акваріум»…
Вправа 1: «Знайомство»«Я – природнє явище, чи природній об’єкт»
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Вправа 2: «Діамант»
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Вправа 3: «Прості поради»Тези (5 хвилин)1. Рекомендації та поради щодо збереження навколишнього середовища. А) для учнів;Б) для мешканців міста Мелітополя;В) для людей планети Земля.2. Обговорення в групах та обрання одного варіанта поради (10 вилин).3. Виступ та декларація (5-7 хвилин)
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Вправа 4: «Павутинка дискусії»Аргументи «ЗА»Аргументи «ПРОТИ»Теза: На території Чорнобильської зони відчуження було прийняте рішення побудувати «ядерний могильник» відходів для усіх країн «Європейського союзу»
Номер слайду 16
Висновки
Номер слайду 17
Джерела:1. Розвиток критичного мислення в університеті Монтклер [Текст] // Управління школою. – 2005. – № 25. – С. 18-31.2. Матеюк О. П. «Еколого-педагогічний тренінг як засібформування екологічнох культури студентів-екологів»; Педагогічні науки, №3, 20143. Бєлкіна, О. В. Критичне мислення учнів початкових класів [Текст] / О. В. Бєлкіна // Практична психологія та соціальна робота. – 2005. – № 5. – С. 37-44.4. Бєлкіна-Ковальчук, О. В. Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання [Текст] : Автореф. дис. ... канд. пед. наук: Спец. 13.00.09 - теорія навчання / О. В. Бєлкіна-Ковальчук ; Волинський держ. ун-т ім. Л. Українки. – Луцьк, 2006. – 21 с.5. Буряк, В. Формування у студентів критичного стилю мислення [Текст] / В. Буряк // Вища школа. – 2007. – № 3. – С. 21-30. – Проблеми педагогіки.